• foto's van At Sea in Scheveningen - 1

• 8.8

• 8.3

At Sea doet mee!

Reserveer nu!

Informeel uit eten op zeldzaam hoog niveau

Midden in de Scheveningse haven vind je al het lekkers dat de zee te bieden heeft in combinatie met bijzondere gastvrijheid. Zeldzaam zijn de restaurants waar de kwaliteit, smaak, presentatie en prijs zo goed op elkaar zijn afgestemd. Hier zijn duidelijk getalenteerde brigades aan het werk, in de keuken én op de vloer.

fabianDH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 14 man gegeten bij at Sea. Een rustige woensdagavond verder, want we waren praktisch de enige. We kregen een 4 gangen menu van de chef:
Amuses waren lekker en goed van smaak. Het voorgerecht van gerookte zalm in zeezout erg flauw en hier zat weinig bite aan. Leek bijna als de zalm niet gerookt was.
Het tussengerecht een wit vis - volgens mij brasem - met mosselen en octupus was wat uitgesprokener van smaak. De combinatie met mossel schuim maakte dit gerecht wel leuk af.
Het hoofdgerecht was rund. Een goed bord, ware het niet dat de helft van de stukjes rund al meer doorbakken was dan nog lekker rosé.
Het toetje, dame blanche 'at sea', een simpele maar smaakvolle afsluiter.
De witte huiswijn (chardonnay) was erg lekker, maar de rode huiswijn erg vlak.
Service prima, maar miste af en toe wat professionaliteit.

Gegeten op 2 april 2014

LinaGeeve
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was in de veronderstelling dat Paul van Waarden de scepter zwaaide bij At Sea, maar chef kok Stephan Nijst rules the kitchen, al vanaf 1 oktober 2012. Maakt niet uit, de menu keuze, de amuses, de grootte van de porties zijn allemaal 100% naar mijn wens.
De amuses die je bij binnenkomst krijgt, zijn spectaculair! Er was een schuimpje bij, dat een heerlijke smaakexplosie in je mond teweeg bracht. Eigenlijk zou je aan het eind van het diner een mogelijkheid moeten hebben om een doosje te kunnen kopen voor thuis. Ik hoop maar dat Nijst deze tip leest.
Gelukkig krijg je niet 1 kleine amuse, maar een aantal verschillende. Ook een flink aantal grote olijven.
Wij hebben hier gegeten tijdens de restaurantweek Menuprijs 29,50 voor 3 gangen + amuses. En natuurlijk de aanvullingen a € 7,50 genomen, deze beslist niet overslaan. Ik heb gekozen voor de vis: zeeduivel met gemarineerde slakjes, spinazie en boerenkool, maar mijn partner ging voor het gelakt buikspek met gamba en flespompoen. Waardeer ik mijn gerecht met een 9, die van mijn partner met een 10. Ik dacht, als er nog een gaatje over is straks, bestel ik dit tussengerecht nog een keer voor mezelf.
Het hoofdgerecht was tamme eendenborst met ravioli van eendenbout, een bouillon van peking eend en biet. Ik vond de ravioli niet zo heel bijzonder, maar mijn partner juist weer wel. Ik vond de biet erbij erg lekker, maar mijn partner vond dat weer iets minder geslaagd. En met niet heel bijzonder bedoel ik dat het hoofdgerecht nog steeds gewaardeerd wordt met een cijfer 8 door ons beiden.

Op het eind hebben wij geen zoet nagerecht of kaasplankje genomen, maar gevraagd of wij de gekaramelliseerde eendelever met een loempia van munsterkaas konden krijgen. En met een bijbetaling van € 2.50 pp kon dat. En dat was lekker! Beslist nemen, niet overslaan. cijfer 10++

Valt er nog iets te verbeteren? Meer keuze in wijn per glas. 1 keuze per wit-rose-rood vind ik te weinig voor zo’n klasse restaurant.
Kortom Toprestaurant. At Sea staat nummer 1 voor prijs kwaliteit verhouding op mijn persoonlijke lijst.

Gegeten op 30 maart 2014

Rabarbertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de restaurantweek hebben we hier met een gezelschap van 4 personen heerlijk gegeten.
De ontvangst was zeer gastvrij en de inrichting van het restaurant heel stijlvol.
De amuses waren verrassend lekker en mooi geserveerd, het voorgerecht van tonijn was echt het hoogtepunt van de avond. Heerlijk van smaak en prachtig geserveerd.
Het hoofdgerecht was goed, de eend had iets malser gekund.
De wijn paste erg goed bij de maaltijd.
Het dessert was ook lekker. Het ijs en de warme chocoladesaus waren heerlijk, de crum waarop het geserveerd werd een klein beetje te zout.
De koffie & thee met friandises waren een perfecte afsluiting. Daarna kwam de kok nog even aan tafel.
Hier komen we terug!

Gegeten op 15 maart 2014

Kim2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben afgelopen weekend met de restaurant week echt een geweldige avond gehad bij at Sea.
Het was van binnenkomst tot het einde van de avond allemaal perfect verzorgt, de bediening is leuk, vlot en netjes!
Niet alleen het 3 gangen menu maar ook de amuses en de bevroren spoom waren een ware smaaksensatie.
Wij hadden ons menu nog uitgebreid met de zeeduivel met gemarineerde slakjes (en ik ben geen fan van slakjes maar ze waren verrukkelijk!!). Ook nam mijn vriend nog de eendenlever, hij had deze nog nooit zo lekker gegeten. De loempia erbij was het enige wat we niet zo vonden, vanwege de heftige smaak van de kaas.
De chef kok kwam aan het einde van de avond nog bij iedere tafel even vragen hoe het geweest was en dat vonden wij erg prettig. Hij is enthousiast en weet absoluut waar hij over praat en wat hij serveert!
De attentie die wij nog meekregen was ook weer een topper en erg gewaardeerd!
Dank voor de heerlijke avond waar we het vast en zeker nog wel eens over zullen hebben!

AnneMB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben we (4 pers) heerlijk gegeten met de Iens diner deal bij At Sea. En wat een perfekte bediening (Roel) die een natuurtalent is in de bediening en alles onder controle heeft maar ook vriendelijk een praatje maakt.
De amuses waren origineel geserveerd en lekker. Dat gold ook voor de tartaar van tonijn met verschillende smaaksensatiedotjes erop. De zeeduivel met slakjes waren heerlijk en goed begrepen dat er 2 mensen geen slakjes wilden. De gamba met buikspek en pompoen was een prachtige en gedurfde combinatie. De eendenborst,ravioli met eendenbout en bouillon van Pekingeend was super.
Als toetje een zoet dessert maar zonder problemen voor 2 pers omgeruild voor kaas.
Omdat de door ons uitgekozen rode wijn niet meer voorradig was werd een vergelijkbare (duurdere) wijn voor dezelfde prijs aangeboden!!
En natuurlijk ook gewoon kraanwater ipv dure flessen spa.......

De enige "maar" is de gehorigheid in de redelijk grote ruimte.
Daartegenover weer mooie nette en schone toiletten!!

Kortom: zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 1 maart 2014

Abigail
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Iens DinerDeal bij At Sea was weer zó geweldig! Heb in tijden niet zó lekker buiten de deur gegeten (de kookkunsten van mijn moeder buiten beschouwing gelaten, dat is hors-categorie). De eerste drie gerechten waren fenomenaal, de eendenborst was lekker maar had iets malser gemogen. In plaats van de Dame Blanche kozen we voor de kaaswagen. De bediening maakt elke keer weer dat we ons heel erg thuisvoelen, hij wist zelfs precies waar we de vorige keren hadden gezeten. Ik sluit niet uit dat ik een van de komende weken nog een keer die deal ga eten daar, het was echt tongstrelend lekker.

Gegeten op 28 februari 2014

simons1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een heerlijke avond gehad bij At Sea. Het restaurant zit op een ongebruikelijke plek tussen de loodsen van de Scheveningse haven. Je moet het echt weten te vinden maar als je er eenmaal geweest bent zul je de positieve ervaring niet snel vergeten. Het restaurant is gevestigd in een oud havengebouw dat slim en sfeervol is ingericht. Het personeel is relatief jong, maar erg gedreven en ze snappen uitstekend waar ze mee bezig zijn. Men begrijpt dat de gasten een avondje uit zijn en doen hun uiterste best om ze een plezierige avond te bezorgen. Complimenten!
We kozen voor een meergangen menu en kregen gevarieerde gerechten met lekkere smaken die goed op elkaar afgestemd waren. De borden zagen er mooi en verzorgd uit en de combinaties op het bord waren soms wat onverwachts maar duidelijk met zorg op elkaar afgestemd zodat we aangenaam verrast werden. Een van de tafelgasten heeft een glutenvrij dieet en dat was bij de reservering doorgegeven. Al bij de ontvangst werd er naar gevraagd wie de persoon met het dieet was en we merkten dat alle mensen in de bediening ervan op de hoogte waren. De communicatie onderling verliep dus prima! Ook de keukenbrigade was duidelijk creatief. Men koos niet voor de makkelijke weg om dingen weg te laten en presenteerden goede alternatieven voor ingrediënten die niet geschikt waren voor het dieet. We kozen voor een wijnarrangement en merkten dat er met gulle hand geschonken werd. Vervolgens bleef de fles wijn op tafel staan zodat we eventueel konden bijschenken. Ongebruikelijk in de Nederlandse horeca, maar het werd door ons als erg gastvrij en sympathiek ervaren.

Gegeten op 21 februari 2014

Robby007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, buikspek en dorade waren een topper. De bediening was perfect, zeer kundig personeel. Het restaurant is modern en sfeervol ingericht.

Gegeten op 22 februari 2014

Heike
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren gegeten met iensdinnerdagen bij At Sea. Ik was te vroeg, we hadden een tafel om 19:30 gereserveerd, dus ik heb plaats genomen op een loungebank en wachtte op mijn eetpartner. Mijn jasje werd keurig aangenomen maar zittende te wachten kwam helaas niemand langs om te vragen of ik iets wilde drinken. Klein minpuntje. Ik zwaaide na de bediening en binnen een korte van tijd stond een overheerlijk glas Sauvignion op de tafel en had ik Wi-Fi verbinding. Wi-Fi is in dit restaurant vrij voor de gasten.

Kort erna kwam mijn eetpartner binnen. We hadden een mooie tafel met zicht op de werft. Jammer dat dit restaurant op een afgelegen locatie zit. Het verdient een betere plek. De locatie met vrij parkeren is wel ok maar als je zoals ik met openbaar vervoer moet komen is het nogal afgelegen en de omgeving is niet echt vrij om na te kijken.

We hadden een 5 gangen menu en werden verrast. Het begon namelijk met een heerlijke amuse. Alles smelte weg op je tong. Er werd twee keer broodjes en boter gebracht, super lekker. We kregen ook een lekker glas Cava aangeboden. Voor de wijn hebben we gekozen voor de Sauvignion. Aangenaam rond van smaak en paste uitstekend bij de gemarineerde tonijn met avocado. De smaak van de avocado was goed te proeven, een beetje zonder dat de mayonaise iets overheerste.

Het tweede gerecht was zeeduivelfilet met gemarineerde slakjes, luchtige aardappel en boerenkool. Mijn partner mocht geen slakjes eten (allergie) en dat was keurig geregeld. Heerlijke smaak, je proefde goed de aardappelen en de vis was zeer mals.

Het derde gerecht gelakt buikspek met gamba en zoetzure vleespompoen. Hierbij bestelden we een rode wijn. Dit was echter niet goed doorgekomen bij de bediening en men wilde weer witte wijn inschenken. Maar ook dat werd meteen gecorrigeerd. De pompoen was lekker beetgaar, het buikspek mals in sojasaus gegrild (je proefde gewoon dat die op de gril lag) en je proefde duidelijk de gamba onder de bodem van het buikspek. Een heel aparte combinatie die je zelf niet zo maar zou verzinnen. Hier is over nagedacht!

Het vierde gerecht was eendenborst met ravioli van eendenbout een bouillon van Peking eend, rode biet en paddenstoelen. Het oog wil ook wat en alle gerechten waren een plaatje voor je smaakpupillen. De bouillon werd vers aan tafel bij het gerecht geschonken. De eend was super mals en de combinatie met de rode biet maakte het helemaal af. Hierbij dronken we nog steeds een glas rode wijn, helaas de laatste fles, een Italiaanse wijn en het tweede glas was helaas niet meer volledig gevuld omdat deze vlees de laatste was in het assortiment. Maar daarvoor hoefden we dan ook niet te betalen. Het smaakte ons opperst best.

Het nagerecht was Dame blanche ‘’At Sea’’. Ik ben niet zo van het zoete en vroeg of ik een plankje kaas mocht hebben. Geen probleem. Alleen- men wilde twee keer Dame blanche ‘’At Sea’’ serveren. Toen ik zei dat ik kaas had besteld ging alles weer terug en kwamen ze later ons nagerecht brengen. De kazen waren lekker smeuïg, zacht tot overjarig. Roggebrood erbij en zoete notenbrood met nootjes in honing. De nootjes met honing hoefde voor mij niet zo zeer omdat het zoet was en ook het notenbrood is zeker lekker maar niet voor mij bij kaas. Maar dat is puur persoonlijk en heeft niets te maken met de samenstelling waarbij dit gerecht is gepresenteerd. Ik heb bij de kaas een glaasje port besteld.
Mijn eetpartner heeft lekker genoten van de Dame blanche ‘’At Sea’’. De chocolade crème was zeer zeker van pure chocola gemaakt. De smaak was een sensatie (ik heb stiekem de vork ingestoken en het afgelikt).

Als afsluiter heb ik gekozen voor een cappuccino en mijn partner voor een gewone koffie met Calvados. Bij de koffie werden ook verse koekjes geserveerd. Ik heb niet alles geproefd maar de gekarameliseerde “lolly” was lekker en ook de choco-lolly, wederom met pure chocolade!
Alles bij elkaar hebben we heerlijk gegeten.
Dik plus voor een vrij jong team in de bediening. Enthousiast, gedreven en vakkundig (op een klein puntje na, bij de amuse lagen twee amuses op linzen in een glas en hij wist niet wat het was. Maar dat geeft niet en maakte het uiterst charmant en vertederend).
Groet pluim voor de keukenbrigade! Dik compliment!
Kleine suggestie: personeel indelen per tafel of ‘regio’. We zijn door drie medewerkers bediend waardoor miscommunicatie is ontstaan bij de bestellingen. Door een medewerker in te delen op een ‘regio” weet je als bediening precies wat er gewenst is en hoef je dit niet aan je collega’s door te geven en besteed je de maximale aandacht aan de gasten.
Dit is nu ook gebeurd – met alle respect voor de inzet en vakkundigheid – echter met de wijn en nagerecht ging het even mis en zo voorkom je misschien misverstanden.
Alles bij elkaar! Stephen en keukenbrigade en bediening, heb sinds lang niet zo goed en lekker gegeten!

Gegeten op 21 februari 2014

NRVD
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van het Iens diner hier voor de tweede keer gegeten. En opnieuw hebben wij genoten van de uitstekende keuken. Dan toch maar een negen? Ja, maar dat komt omdat er altijd wel iets is aan te merken. Wat? Ga dat zelf onderzoeken, de keukenbrigade verdient dat. De gerechten zijn verrassend en goed op elkaar afgestemd. Kortom, u kunt hier een heerlijke avond beleven en dat wordt alleen maar beter door de goede bediening. Niet overdadig aanwezig wel alles in de gaten houdend, zelfs als het restaurant vrijwel helemaal vol zit. Vriendelijk en behulpzaam. Het decor vinden wij wat minder, maar dat kan ook aan onze leeftijd liggen. Dit moderne hoeft voor ons niet zo maar het is geen reden om nog eens terug te gaan naar dit uitstekende restaurant.

Gegeten op 15 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over At Sea in Scheveningen

Schrijf hieronder je recensie over At Sea. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!