Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van l'Ozio in Amsterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 470 81 83

Italiaans genieten midden in de Pijp

De filosofie in deze keuken: alles is huisgemaakt. Van voorgerecht tot dessert, alles komt uit eigen keuken. Tel daar het strakke, moderne interieur en het fijne personeel bij op en je hebt zeker weten een culinaire topavond. Zelfs kritische kenners van de Italiaanse keuken zullen de kok complimenteren.

sandra107

Wij hadden een nudeal. Voorgerecht was redelijk. Varkens haar in truffel saus was best lekker. Echter de vis met een saus was te zout om te kunnen eten. Jammer genoeg werd onze kritiek hier op niet in dank genomen en dat wij geen verstand hadden over dit soort sauzen. Een van ons is een kok. Maar wij hebben alle twee voldoende kennis om te weten wat wel en niet hoort.
De amandel taart was zeer harde koek. Wijnen waren lekker.
Wel erg jammer dat je als klant niet serious wordt genomen.

Gegeten op 16 augustus 2014

esley

Wij hebben gegeten met een nudeal bon.
Het decor is eenvoudig, echt heeeeeel eenvoudig. Vond het niet echt sfeer hebben. Wel zag de etagère er leuk uit.
Als vooraf had ik carpaccio, zeg naar gewoon rosbief. Wel oke, niet bijzonder.
Als hoofd had ik varkenshaas. Twee kleine stukjes in weinig truffelsaus. Het vlees was wat taai. M'n vriend had visfilet. Daar zaten graatjes in( was niet van te voren gezegd).
Als toetje had ik brownie, wel lekker maar niet bijzonder.
Mijn vriend en ik hadden beide meer verwacht van dit restaurant. Helaas komen wij niet meer terug ..

Gegeten op 13 augustus 2014

chielvanderveen

Mooi Italiaans restaurant met authentieke smaken en moderne uitstraling. Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vriendin had ik hier gereserveerd. Bij aankomst bleek onze tafel nog niet klaar, maar dit werd gelijk goed gemaakt met een prosecco van het huis aan de bar. Aan tafel kregen we uitleg over het driegangenmenu van de dag. Vreemd genoeg kregen wij te horen dat het niet mogelijk was om a la carte te bestellen. Ook het menu van de chef, dat op de site stond, werd niet aangeboden. De voorgerechten bestonden uit een carpaccio - welke prima op smaak was - en een tonijnsalade. Laatstgenoemde was helaas smaakloos en bestond voornamelijk uit grof gesneden wortel. Het hoofdgerecht, varkenshaas in truffelsaus, was heerlijk! Ook de desserts waren mooi. Bediening was heel vriendelijk en oplettend en zelfs de kok kwam nog even vragen of het had gesmaakt. Bij thuiskomst bleek dat het overgrote deel van het eten niet was aangeslagen. Achteraf gezien blijkt dat men kennelijk in de veronderstelling was dat we voor een zogeheten NUDEAL kwamen, waarbij vooraf wordt betaald. Dat verklaart ook waarom het niet mogelijk was om voor een ander menu of a la carte te kiezen. Volgende keer komen we graag terug om meer te proeven.

Gegeten op 29 juli 2014

RJMB

Gegeten op 3 mei 2014

andrea1954

In Amsterdam uitgebreid lunchen met iets anders dan een luxe broodje is niet eenvoudig.
Gelukkig heb ik L'Ozio gevonden. Ik dacht dat ze nog altijd een lunchbuffet serveerden maar dat bleek niet zo te zijn. Maar geen probleem. Op verzoek kregen we een uitgebreide antipasti gevolgd door een overheerlijke risotto. Voldoende brood, olie en tepanade. We kozen voor een pinot grigio als wijn En sloten af met heerlijke koffie met een heerlijke boterige " koek" van maismeel met amandelen en sinaasappelmarmelade. Bediening uiterst voorkomend en een heel schappelijke rekening. We waren met 4 wat oudere maar zeer vitale dames, variërend van 60 tot 77 jaar en we zijn allen van plan om hier terug te komen.

Gegeten op 25 april 2014

Teresa1979

afgelopen woensdag gegeten bij l'Ozio met 2 collega's: heerlijke varkenshaas met een truffelsaus. Vrienden hadden de gnocchi en de ravioli van de dag die helemaal heerlijk was. Je kon proeven dat het vers was. Echt hier kom ik zeker terug. Bediening erg vriendelijk en snel. Minipunt: ik zou graag italiaanse muziek luisteren in een italiaanse restaurant!

Gegeten op 16 april 2014

-Robbie-

De eerste keer dat ik hier was en dan neem je al gauw het
menu degustazione. Dan weet je meteen wat de chef kan en hij of zij kan
er wel wat van. De gerechten zijn over het algemeen pittig en sommige wat
aan de zoute kant. Ik houd ervan. Zeker alles echt Italiaans van smaak.
Niet het beste Italiaanse restaurant van Amsterdam maar een bezoek zeker waard.
Prettige sfeer, goede bediening. Altijd druk maar je zit niet knel tussen
de buren. Leuke tent ! Mijn complimenten.

Gegeten op 9 april 2014

Fred-Leonie

Vrijdagmiddag met z'n tweeen geluncht bij l'Ozio. Als voorgerecht hadden we een carpaccio van Zalm en een carpaccio van eendenborst. Als hoofdgerecht een ravioli met paddenstoelen en een zwarte tagliatelle met zeebaars saus. Als nagerecht een chocolade taart en een amandel taart. De laatste (origineel Italiaans) was aan de harde kant en geen aanrader. De overige gerechten waren heerlijk. De rode huiswijn was ook prima. De bediening is Italiaans en erg vriendelijk. Het restaurant heeft een trendy uitstraling. Een prima aanwinst in de Pijp.

Gegeten op 28 maart 2014

saarlang

Afgelopen zondag heb ik voor de derde keer bij L'Ozio gegeten en dus kan ik met het volste vertrouwen L'Ozio aanraden. De kwaliteit is constant. De Noord Italiaanse keuken wordt onder de bezielde leiding van la Nonna bereid. De prijs - kwaliteit verhouding is super. Aanraders: Fagottino, Risotto (taleggio en radichio was goddelijk) en uiteraard de Sbrisolona als toetje. De service is goed en bijna al het personeel is Italiaans. Ik hoorde daarnaast dat ze misschien op de zondag een traditioneel Italiaanse familie lunch willen serveren voor gezinnen met jonge kinderen. Ik ben er bij!

Gegeten op 16 maart 2014

erwin30

Super lekker Italiaans eten.
Als je niet weet wat je wilt eten, kies dan het menu! De wijnen zijn ook erg lekker (mijn favoriet is de Barbera) en het personeel erg vriendelijk. Ik heb er nu een aantal keer gegeten en de kwaliteit is constant. Het decor wijzigt, iedere keer een andere kunstenaar met mooie schilderijen aan de muur. Zeker gaan eten!!

Gegeten op 21 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over l'Ozio in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over l'Ozio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.