l'Ozio

• 8.3

• 8.0

l'Ozio doet mee!

Reserveer nu!

Italiaans genieten midden in de Pijp

De filosofie in deze keuken: alles is huisgemaakt. Van voorgerecht tot dessert, alles komt uit eigen keuken. Tel daar het strakke, moderne interieur en het fijne personeel bij op en je hebt zeker weten een culinaire topavond. Zelfs kritische kenners van de Italiaanse keuken zullen de kok complimenteren.

Teresa1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

afgelopen woensdag gegeten bij l'Ozio met 2 collega's: heerlijke varkenshaas met een truffelsaus. Vrienden hadden de gnocchi en de ravioli van de dag die helemaal heerlijk was. Je kon proeven dat het vers was. Echt hier kom ik zeker terug. Bediening erg vriendelijk en snel. Minipunt: ik zou graag italiaanse muziek luisteren in een italiaanse restaurant!

Gegeten op 16 april 2014

-Robbie-
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerste keer dat ik hier was en dan neem je al gauw het
menu degustazione. Dan weet je meteen wat de chef kan en hij of zij kan
er wel wat van. De gerechten zijn over het algemeen pittig en sommige wat
aan de zoute kant. Ik houd ervan. Zeker alles echt Italiaans van smaak.
Niet het beste Italiaanse restaurant van Amsterdam maar een bezoek zeker waard.
Prettige sfeer, goede bediening. Altijd druk maar je zit niet knel tussen
de buren. Leuke tent ! Mijn complimenten.

Gegeten op 9 april 2014

Fred-Leonie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdagmiddag met z'n tweeen geluncht bij l'Ozio. Als voorgerecht hadden we een carpaccio van Zalm en een carpaccio van eendenborst. Als hoofdgerecht een ravioli met paddenstoelen en een zwarte tagliatelle met zeebaars saus. Als nagerecht een chocolade taart en een amandel taart. De laatste (origineel Italiaans) was aan de harde kant en geen aanrader. De overige gerechten waren heerlijk. De rode huiswijn was ook prima. De bediening is Italiaans en erg vriendelijk. Het restaurant heeft een trendy uitstraling. Een prima aanwinst in de Pijp.

Gegeten op 28 maart 2014

saarlang
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag heb ik voor de derde keer bij L'Ozio gegeten en dus kan ik met het volste vertrouwen L'Ozio aanraden. De kwaliteit is constant. De Noord Italiaanse keuken wordt onder de bezielde leiding van la Nonna bereid. De prijs - kwaliteit verhouding is super. Aanraders: Fagottino, Risotto (taleggio en radichio was goddelijk) en uiteraard de Sbrisolona als toetje. De service is goed en bijna al het personeel is Italiaans. Ik hoorde daarnaast dat ze misschien op de zondag een traditioneel Italiaanse familie lunch willen serveren voor gezinnen met jonge kinderen. Ik ben er bij!

Gegeten op 16 maart 2014

erwin30
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super lekker Italiaans eten.
Als je niet weet wat je wilt eten, kies dan het menu! De wijnen zijn ook erg lekker (mijn favoriet is de Barbera) en het personeel erg vriendelijk. Ik heb er nu een aantal keer gegeten en de kwaliteit is constant. Het decor wijzigt, iedere keer een andere kunstenaar met mooie schilderijen aan de muur. Zeker gaan eten!!

Gegeten op 21 februari 2014

Proever1963
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jammergenoeg was er deze donderdagmiddag wel heel weinig animo om bij L'Ozio de restaurantweeklunch te gebruiken: we waren de enige gasten. Maar wat hebben we heerlijk gegeten. De wel zeer vriendelijke eigenaar bood ons aan - omdat we zichtbaar niet konden kiezen uit het keuzemenu - om van alles iets op ons bordje te serveren. Goed idee! Dus we kregen als voorgerecht gamba's uit de oven gerold in courgettelinten op een mousseline van paprika, én speck uit Zuid Tirol met ricotta- en truffelschaafsel én een bladerdeegtaartje met mozzarella en paddestoel op een lichte kaasfonduta. Daarna kregen we zelfgemaakte ravioli met aardappel, paddestoeltjes en parmezaanse kaas. Zeer lekker! En daarna botermalse entrecote met een saus van waterkers, frieten en een courgettetaartje. Of we ook nog de vis wilden proberen...... maar helaas waren we al (bijna) tonnetjerond, we hadden nog net genoeg ruimte voor het dessert: een soort cake/koek van polenta en amandelen uit Brescia en een semifreddo met pistache en een saus van caramel.
En de geadviseerde wijnen waren ook hemels. Hier komen we graag nog eens terug.

Gegeten op 13 maart 2014

remona
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij waren met een grote groep. in de kelder-ruimte. als het scherm een film toont is het een creatieve sfeer, maar anders is het heel koud en kaal.
het eten is heerlijk. geen twijfel over mogelijk!

Gegeten op 6 februari 2014

famuitdenhaag
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten hier is een cadeautje. Allemaal heerlijke gerechten met mooie producten. Goed op smaak en origineel. Van gevulde bressola tot een overheerlijke risotto en pasta. Je kan je hier voor een nette prijs goed in de watten laten leggen en echt goed Italiaans eten. Voor mij een aanrader en een plaats om terug te gaan.

Gegeten op 21 februari 2014

eva49
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend heb ik gegeten bij l'Ozio en heb genoten van écht Itaiaans eten.
Ik heb gekozen voor het vier gangen menu en dit was zeker de juiste keuze. Het menu was erg divers en heeft mij de verschillende smaken van de Italiaanse keuken laten proeven. Van huisgemaakte pasta tot romige risotto, goede keuze uit wijnen en een heerlijke proeverij aan dessertjes na. Het vier gangen menu raad ik zeker aan om eens te proberen en ik zou zelf ook graag voor een tweede keer terug komen!

Gegeten op 18 januari 2014

kelsey2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vergeleken met L'Ozio vind ik dat je een pizzeria absoluut geen Italiaans restaurant kunt noemen. Na mijn bezoek aan L'Ozio heb ik het idee dat ik nu pas echt eens goed Italiaans heb gegeten.
Samen met een vriendin heb ik een super avond gehad, we kozen beiden voor het 4 gangenmenu wat onze verwachtingen echt heeft overtroffen. Erg leuk afwisselend menu zodat we allerlei verschillende dingen konden proberen met daarbij een heerlijke wijn.
De sfeer in het restaurant is gezellig en de bediening was erg gastvrij.
Restaurant L'Ozio is een echte aanrader, ga er zeker vaker eten!

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over l'Ozio in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over l'Ozio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!