• foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 1

2. Frans-internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 475 60 96
  2. www.deaubergerie.nl

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

meestertje

Heerlijk gegeten bij De Aubergerie. Lekker en mooi opgemaakte gerechten. Met niet alledaagse ingrediënten. We aten Han's Tasting menu, 4 gangen met kaas. Bij alle gerechten een heerlijk glas bijpassende wijn uit de oude landen. Bij de koffie heerlijke huisgemaakte friandises. De bediening was prima, in het begin wat stijfjes. De tafels staan lekker ruim uit elkaar waardoor je veel privacy hebt. Het interieur is smaakvol en sober. Wij gaan vast nog een keer terug!

Gegeten op 11 april 2015

Gijsje30

Tijdens de Amusetour in Amersfoort (tussen 12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een amuse plus bijpassende wijn) was De Aubergerie ons 2e restaurant. We konden gelukkig op het terras zitten om van de Vitello Tonnato te genieten. Deze bestond uit gebraden kalfsmuis, crème van verse tonijn, gel van rode ui en krokante kappertjes en was heerlijk! Toen we voor de wijn bedankten omdat we moesten rijden, werd een glas water aangeboden door de attente bediening.
Een adresje om te onthouden!

Gegeten op 12 april 2015

josvos01

Met dit restaurant kennisgemaakt dmv een social deal. Wat een geweldige ervaring. Vooraf werd keurig gebeld met de vraag of er allergieen zijn. Gastvrij onthaal en wat is het eten waanzinnig lekker. Heerlijke bijpassende wijnen maken het geheel compleet. Je bent echt een heel lekkere en gezellige avond uit. Wij zullen hier zeker vaker gaan komen. Bedankt voor deze avond.

Gegeten op 4 april 2015

Levka

Voor t eerst een Iens recensie, en met reden. Gisterenavond hier gegeten met vriendin. Er bleek iets qua reservering niet te kloppen en na wat verschuivingen met een tafel werd dit direct en correct opgelost.
Gebruikt gemaakt van een kortingsarrangement maar dat is aan de gastvrijheid en service niet te merken. Mooi koken, prachtige bordopmaak, goede wijn met uitleg. Kortom, deze mensen werken met plezier en dit is horeca zoals het bedoeld is.

Gegeten op 17 maart 2015

maghetietsjemeerzijn

We kwamen bij De Aubergerie met een Social Deal arrangement. Dat bleek een heel goede keus. Werkelijk een uitstekend restaurant waar we al vaak voorbij gelopen waren. Het oogt overdag van buiten wat somber maar bleek een smaak- en stijlvol gedecoreerd klasse restaurant waar Michelin best eens langs mag gaan om een ster uit te delen.
We zijn best kritische eters, maar hier valt weinig op aan te merken. Gastvrij, correct zonder stijf te worden, voldoende aandacht voor de gasten.
Ondanks de scherp geprijsde deal en onze beperkte wijnconsumptie werden we als volwaardige gasten behandeld. Iets waar andere restaurants nog wel eens een denkfout maken.
We genoten een 4-gangen menu. Stuk voor stuk prachtige gerechten, zowel qua smaakcombinaties als qua presentatie. Kunststukjes!
De start was kalfslende, tartaar met diverse groentetjes. Klein maar fijn!
Tussengerecht piepkuiken op linzen, weer wat groenten en een mooie jus.
Hoofdgerecht longhaas. We waren hier een beetje bang voor, maar dat bleek helemaal niet nodig. Een mooi stukje vlees (lijkt op ossenhaas) met een paar aardappelkroketjes en ook weer een heerlijke jus. Tot slot een mooi dessert van tartelette (appel) geserveerd op een schijfje creme fraiche ijs en prachtige decoratie met suikerwerk.
We kunnen iedereen die van culinair genieten houdt aanraden hier heen te gaan.
Niet geschikt voor liefhebbers van grote schalen friet met mayo.
Wij komen zeker terug.

Gegeten op 10 februari 2015

tante

Het personeel wist tot in detail te vertellen wat er in en op het gerecht zat. Op onze vraag of we er aardappelen bij konden krijgen keken ze of we iets raars bestelden en we kregen het niet. Wij wilden na 5 gangen 1 keer de chocolaadjes bij de koffie (om ze met zijn 3en op te eten), en kregen 5 chocolaadjes. Op onze vraag of we nog een chocolaadje konden kregen weer die blik en het antwoord was nee! Ik bestelde koffie brazil. Arrogant en hooghartig liep de mevrouw naar achteren om vervolgens te moeten komen vragen wat er eigenlijk precies inzat, in die koffie brazil. Kortom, het eten is lekker, maar de bediening is niet vriendelijk en we worden als gast bepaald niet vertroeteld. Hier gaan we niet meer heen.

Gegeten op 29 januari 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Het is zeer spijtig dat u niet met een “vertroeteld” gevoel ons heeft verlaten.

Wij hebben zonder enige uitzondering altijd het beste voor met al onze gasten en willen iedereen een gastvrij verblijf verzorgen.

Dat wij na telefonisch contact met u, de misverstanden en miscommunicatie niet hebben mogen en kunnen oplossen betreurt ons oprecht. Het feit dat niet een ieder op zijn plek is, in onze ogen uiterst gastvrije restaurant, nemen wij serieus.

Dank voor uw recensie.

Han & Ingrid Everts

Puregroove

Heerlijk gegeten met bijpassend wijnarrangement. Gekozen voor een 3 gangen menu. Vooraf enkele mondvermaakjes, kleine broodjes met boter en een lekkere cocktail van munt, cava en nog een drank. Als voorgerecht een prime bereide wilde schotse zalm met scheermessen op diverse manieren bereid. de zalm is bereid op cederhout waardoor je een specifieke smaak krijgt. lekker, maar wel even wennen als je "gewone" zalm bent gewend. als hoofdgerecht een mooi stukje van het waardse rund. Op een wijze bereid zodat volgens de ober ook zwangere vrouwen het kunnen eten. Het vlees is rood, maar heeft wel de temperatuur behaald om alle bacterien te doden, de naam ben ik even kwijt. Vlees lag in een lekkere cognac saus, met ponne neuf. prima gerecht, heerlijk mals vlees. Als nagerecht Cassis, een mousse van Cassis, sorbet van cassis, en nog enkele zaken begeleid door een wat zoetere creme de cassis met cava. Aan het einde van de avond niet eens een al te hoge rekening.

Wij waren er op de eerste open avond na de vakantie van de medewerkers, het was vrij rustig, 4 tafeltjes bezet. hopelijk is het normaal op een vrijdag wat drukker. wel een aanrader!

Gegeten op 22 augustus 2014

Hobbykok71

Goed verzorgd eten. Verwacht geen spectaculaire combinaties maar wel met klasse uitgevoerde gerechten met een diversiteit aan bereidingen. Vlees en vis juiste cuisine en combinatie wijn spijs goed genoeg. Uitstekende Rioja! Balans op bord is goed, en zeker geen kleine porties, wat in dit geval duidelijk een compliment is. Service is gewoon voldoende, zoals het hoort. Zeker aan aanrader.

Gegeten op 25 juni 2014

smulpaap74

Wederom uitstekend gegeten bij de Aubergerie ! Een restaurant dat zeker thuishoort in het topsegement. Vooral de kwaliteit van de produkten is uitstekend. Heerlijk verse vis (dus niet uit de diepvries) en een biefstuk echt van de haas. Super ! Niet stiekem een kogelbiefstuk of zelfs een sucadestukje zoals bij vele anderen. De wijnen zijn van superieure kwaliteit en vormen een perfect geheel met de spijzen. Hier wordt je niet voor de gek gehouden ! Eerlijke gerechten tegen een eerlijke prijs. En een pluim voor de bediening, die hun vak verstaan. Wij kunnen dit restaurant bij iedereen van harte aanbevelen.

Gegeten op 23 juli 2014

youreckon

Met hoge verwachtingen hier naar toe gegaan. Het was warm, dus we konden lekker buiten zitten. We hebben deels gekozen voor het het 4 gangen verassing menu en 4 gangen a-la carte.
Het was lekker en goed, maar ik miste de X-factor.

Hierdoor was de prijs-kwaliteit verhouding wat ons betreft niet in balans.

Gegeten op 19 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over De Aubergerie in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Aubergerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.