a TripAdvisor company

foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 1 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 2 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 3 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 4 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 5 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 6 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 7 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 8

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 475 60 96

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

allemaal

Via online reservering

Geweldige omgeving en een uitstekende gastvouw. Het 5 gangen verrassingsmenu zag er prachtig uit maar had wat eigenaardige combinaties. Wij waren niet gecharmeerd van Asperges, een zuurtje in de saus en rendang-vlees op 1 bord.

Gegeten op 18 juni 2016

tineke

Fijne ontvangst door een spontane gastvrouw. Kroepoeksnackjes vooraf leuk en creatief, amuses daarna leggen de lat nog hoger, dus verwachtingen zijn hoog gespannen. Voorgerechten zien er prachtig uit en zijn ook zeer smakelijk. Koolrabi schijfjes op een laagje romige bulgur met radijsjes en allerlei kruidjes. Heerlijk! Het mannelijke kippetje was al netzo mooi en lekker. Hoofdgerechten waren ook smakelijk, maar vielen door wat vooraf ging toch wat tegen. De griet met wortel en zwarte pasta gewoon smakelijk. De drie bereidingen van bloemkool lastig te herkennen in de volkorenspaghetti. Dit gerecht was niet zo bijzonder, maar vooral veel te weinig. Om mijn buik te vullen dan ook nog maar kaas toe besteld. Een mooi rijtje kazen, maar ook hier geen grote verrassingen. De glazen wijn inderdaad aan de karige kant (zoals een eerdere recensent schreef), maar wel lekker en van bijzondere herkomst. Het meisje in de bediening deed erg haar best de vier Portugese druivensoorten te benoemen met de juiste ng-klank, maar was de laatste druif toch nog vergeten.
De inrichting wat goedkoop met steenstrips aan de muur, lampen die echt niet meer kunnen en plastic bloemen. Verder mooie ruime plekken en mooie ruimte.

Gegeten op 18 juni 2016

biezepol

Via online reservering

Heerlijk eten, sfeervol restaurant en uitstekende, vriendelijke en kundige bediening. We hadden het 5 gangen surprise menu met wijnarrangement en zowel alle gangen als de wijnen waren van bijzondere kwaliteit!

Gegeten op 11 juni 2016

lies25

Voor het eerst gegeten. Lekkere gerechtjes waarbij ik soms wel het gevoel kreeg dat de creativiteit prevaleerde boven de smaak. Iets minder spannende ingrediënten en wat meer de nadruk op hoe spannend het in de mond is ipv op het bord zou wat mij betreft de kwaliteit naar een 9 kunnen trekken. Vriendelijke bediening en voldoende ruimte om je tafeltje om een gevoel van privacy te creëren. Al met al teveden.

Gegeten op 17 april 2016

ebroeke

Via online reservering

Op zichzelf prima maar niet bijzonder gegeten. Maar de gehele ervaring stond wat ons betreft in het teken van de (hilarisch kleine) hoeveelheid je krijgt als je (a 7 euro) een glas wijn besteld....als je dan in het menu leest dat je ook kan kiezen voor een BOB glas (lees: een half glas) kunt bestellen is het moeilijk je lachen te houden..... Het was zonder twijfel het meest memorabele aspect van de avond....

Gegeten op 12 mei 2016

Lekkeretenoveral

Via online reservering

Het eten was heerlijk, de wijnen goed en de combinatie ook. Wat we jammer vonden is dat de bediening erg stijfjes doet en heel lijzig praat. Behalve de eigenaresse, die gewoon lekker normaal doet. De hele eetbeleving wordt dus minder fijn door het personeel, maar verder een goed restaurant.

Gegeten op 14 april 2016

Ilona-

Wij hebben tijdens de Restaurantweek bij De Aubergerie gegeten, en dus kostte een driegangenmenu €27,50. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en de jassen werden aangenomen. We waren met zes personen en kregen een gezellige ronde tafel om aan te zitten. Het restaurant is niet groot maar oogt wel ruimtelijk; het is smaakvol ingericht afgezien van één foto: een soort hele lange inktvispoot die er nogal onsmakelijk en groot uitzag. De tafel was met net tafellinnen opgedekt (eindelijk weer eens een restaurant zonder papieren placemats en bestek in een zakje!).

Tijdens de restaurantweek werd een driegangenmenu aangeboden voor €27,50, maar wij hebben dat menu uitgebreid met twee extra tussengerechten en tegen meerprijs afgesloten met een kaasplank in plaats van een zoet dessert. Bij elke gang werd een bijpassende wijn geserveerd, en met vijf gangen was het prettig dat je ook voor halve glazen kon kiezen. Het diner werd voorafgegaan door zes originele amuses, leuke hapjes om mee te beginnen! Daarna waren ook de overige gerechten fantastisch. Speciale complimenten voor de garing van het rund (hoofdgerecht), die was heerlijk mals met een hele lichte grillsmaak. De wijnen werden gepresenteerd voordat de gangen werden geserveerd, keurig netjes.

De Aubergerie is absoluut een aanrader voor mensen die graag eens een stukje chiquer willen dineren!

Gegeten op 5 april 2016

Proever50665

De Aubergerie is een uitstekend restaurant met over het algemeen vriendelijk personeel. De tafels staan niet te dicht op elkaar, waardoor je optimale privacy hebt. Het viergangen menu is van uitstekende kwaliteit en wordt voorafgegaan door zes zeer originele en lekkere amuses. Er zit wel wat verschil in kwaliteit van de bediening. De eigenaresse en en een van de medewerksters zijn buitengewoon vriendelijk en 'los'. Terwijl de sommeliere wat stijf en gemaakt over komt. Pluspunt is dat er bij het wijnarrangement ook gekozen kan worden voor halve glazen. Wat wat vreemd overkomt is dat er verschil is in kraanwater en 'ander water'. Daar zou ik een lijn in trekken. Maar samenvattend is eten in de Aubergerie een avond uit met een prachtige smaakbeleving.

Gegeten op 25 maart 2016

bleekehoeve-nl

Via online reservering

Fantastische bediening. Gewoon conform 'il faut'. Lekker stijlvol op z'n Frans. Lekker eten: kleine porties maar genoeg voor een zevengangen verrassingsmenu.

Gegeten op 24 maart 2016

Sieka123john317

Via online reservering

Met mijn broers en zus lopen wij het Westerborkpad. Na 36 km gewandeld te hebben zijn we wezen eten bij de Aubergerie. Het ontvangst was zeer hartelijk en heel betrokken. Wij hebben het verrassingsmenu genomen. Vijfgangen met ook het wijnarrangement. Het is een onvergetelijke avond geworden. Het was heel gezellig we voelde ons echt thuis en we hebben meer dan voortreffelijk gegeten. Het is echt een aanrader als je je een keer echt wil laten verrassen.

Gegeten op 5 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over De Aubergerie in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Aubergerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.