Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 1

2. Frans-internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 475 60 96
  2. www.deaubergerie.nl

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

Puregroove

Heerlijk gegeten met bijpassend wijnarrangement. Gekozen voor een 3 gangen menu. Vooraf enkele mondvermaakjes, kleine broodjes met boter en een lekkere cocktail van munt, cava en nog een drank. Als voorgerecht een prime bereide wilde schotse zalm met scheermessen op diverse manieren bereid. de zalm is bereid op cederhout waardoor je een specifieke smaak krijgt. lekker, maar wel even wennen als je "gewone" zalm bent gewend. als hoofdgerecht een mooi stukje van het waardse rund. Op een wijze bereid zodat volgens de ober ook zwangere vrouwen het kunnen eten. Het vlees is rood, maar heeft wel de temperatuur behaald om alle bacterien te doden, de naam ben ik even kwijt. Vlees lag in een lekkere cognac saus, met ponne neuf. prima gerecht, heerlijk mals vlees. Als nagerecht Cassis, een mousse van Cassis, sorbet van cassis, en nog enkele zaken begeleid door een wat zoetere creme de cassis met cava. Aan het einde van de avond niet eens een al te hoge rekening.

Wij waren er op de eerste open avond na de vakantie van de medewerkers, het was vrij rustig, 4 tafeltjes bezet. hopelijk is het normaal op een vrijdag wat drukker. wel een aanrader!

Gegeten op 22 augustus 2014

Hobbykok71

Goed verzorgd eten. Verwacht geen spectaculaire combinaties maar wel met klasse uitgevoerde gerechten met een diversiteit aan bereidingen. Vlees en vis juiste cuisine en combinatie wijn spijs goed genoeg. Uitstekende Rioja! Balans op bord is goed, en zeker geen kleine porties, wat in dit geval duidelijk een compliment is. Service is gewoon voldoende, zoals het hoort. Zeker aan aanrader.

Gegeten op 25 juni 2014

smulpaap74

Wederom uitstekend gegeten bij de Aubergerie ! Een restaurant dat zeker thuishoort in het topsegement. Vooral de kwaliteit van de produkten is uitstekend. Heerlijk verse vis (dus niet uit de diepvries) en een biefstuk echt van de haas. Super ! Niet stiekem een kogelbiefstuk of zelfs een sucadestukje zoals bij vele anderen. De wijnen zijn van superieure kwaliteit en vormen een perfect geheel met de spijzen. Hier wordt je niet voor de gek gehouden ! Eerlijke gerechten tegen een eerlijke prijs. En een pluim voor de bediening, die hun vak verstaan. Wij kunnen dit restaurant bij iedereen van harte aanbevelen.

Gegeten op 23 juli 2014

youreckon

Met hoge verwachtingen hier naar toe gegaan. Het was warm, dus we konden lekker buiten zitten. We hebben deels gekozen voor het het 4 gangen verassing menu en 4 gangen a-la carte.
Het was lekker en goed, maar ik miste de X-factor.

Hierdoor was de prijs-kwaliteit verhouding wat ons betreft niet in balans.

Gegeten op 19 juli 2014

Proost88

Wij gaan ongeveer 1 x per jaar eten bij de Aubergerie. Want eerlijk is eerlijk..niet iedereen heeft het eindbedrag zomaar in z'n portemonnee. Maar.. Het geld is het altijd dubbel en dwars waard!
We nemen altijd het verrassingsmenu en zo ook nu lieten we ons verwennen met 6 heerlijke gangen. Albacore tonijn, kreeft, eend, reebok, kaasplankje en aardbeien na. En dan word je ook nog eens verwent met een 3tal amuses, brood, verfrissing tussendoor en illy koffie met wat lekker na Ooh als ik er aan terug denk wil ik weer gaan! Han kookt de sterren van de hemel! En dat ze er nog geen hebben snap ik niet.
Ingrid weet bij alle gerechten een passend glaasje wijn te adviseren en hield al onze glazen gevuld. Top service!
Bij de aubergerie word je altijd helemaal in de watten gelegd en daar gaan we dan ook altijd goed voor zitten. Neem de tijd en geniet! Een echte aanrader voor iedereen die van culinaire hoogstandjes en top service houden! Tot volgend jaar! (Of eerder :)

Gegeten op 17 juni 2014

hage06

Dit was onze eerste keer bij restaurant de Aubergerie in Amersfoort. Het was heerlijk weer dus zaten we lekker buiten, met uitzicht op de oude Amersfoortse stadsmuur. De gastvrouw, Claudia, gaf ons een goed wijnadvies en was erg vriendelijk. We namen het 4-gangen diner en vroegen of het mogelijk was of 1 dessert in te wisselen voor kaas. Dat was zonder enig probleem mogelijk en werd de kaas zelfs als extra gang (met een klein supplement) geserveerd. Claudia zag werkelijk alles; onze glazen water en wijn werden, zonder te hoeven vragen, bijgevuld. En de Chef is duidelijk een echte visliefhebber. Alle vis was super vers en geweldig klaargemaakt. We hebben een heerlijke verjaardagsdiner gegeten en we komen zeker terug.

Gegeten op 16 juli 2014

Frietje

Gezellig restaurant in een mooi pand. We werden zeer gastvrij ontvangen door het personeel en kregen 3 heerlijke amuse hapjes. Wij hadden gereserveerd via de iensdinerdagen en hebben een extra tussengerecht van vis gekozen. De gerechten waren prima op smaak en het bijpassende wijnarrangement paste er perfect bij. Ook met de allergie werd goed rekening gehouden. Iedere nieuwe wijn mochten wij beide voorproeven! Dit restaurant is een echte aanrader.

Gegeten op 13 mei 2014

Pieter033

Afgelopen vrijdag super genoten van alle gangen. De kreeft was echt geweldig, de omheen liggende asperge en andere lekkernijen allemaal goed. De dorade als hoofdgerecht smaakte goed maar een tikkeltje te zout.

Bediening deed goed zijn best en serveerde alles in een goed tempo. De uitleg ging soms iets te snel maar een keer vragen en ze deden het nogmaals. De wijn bij elke gang was prima.

Eén suggestie: de inrichting iets te kaal. Een grote plant hier en daar zou de sfeer wat meer warmte geven.

De Aubergerie komt bij mij in m'n top 3.

Gegeten op 16 mei 2014

Proefeens

Via de Iens diner deals gegeten bij De Aubergerie in Amersfoort. Bij binnenkomst maakte de bediening een slordige indruk. Glazen werden verkeerd ingeschonken en de uitleg van het menu verliep rommelig.
De amuses maakten de slechte start goed. Drie heerlijke hapjes. Helaas was het brood fantasieloos.
De voorgerechten waren goed van smaak. Een kleine portie maar voor een voorgerecht prima. Het hoofdgerecht stelde teleur. Een droog stukje rundvlees met een aardappelpuree zonder smaak. Het kaasplankje als afsluiter was goed. Het dessert met aardbeien stelde weer teleur.
Ook tussen de gangen door was de bediening niet goed en correct. Na het nagerecht hebben we snel afgerekend. Hier komen we niet snel terug.

Gegeten op 14 mei 2014

paulvanderzaal

Wederom een heerlijke avond gehad bij de Aubergerie.
Lekker eten en we konden het niet laten om een extra tussengang ( vis en vlees) te bestellen bij het restaurantweek menu.
Ook was de wijn dit keer weer goed bijpassend bij de gerechten en maakte een verrukkelijk dessert het geheel helemaal af.

Tip aan iedereen: neem de fiets en bestel het wijnarrangement bij je menu oja halve glazen kan ook voor als je nog moet rijden.

Gegeten op 23 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over De Aubergerie in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Aubergerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.