a TripAdvisor company

foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 1 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 2 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 3 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 4 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 5 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 6 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 7 foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 8

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 475 60 96

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

elisabethm

Dit is een restaurant waar we al een paar jaar niet waren geweest, omdat het altijd goed eten was, maar iets miste. Deze keer hadden we dit gevoel niet. Heerlijk gegeten en op een persoonlijke manier bediend. We kozen voor een 5-gangenmenu van de chef waarbij echt elke gang heerlijk was. Prijs-kwaliteit prima in orde. Wat mij betreft toch echt één van de beste restaurants van Amersfoort

Gegeten op 24 april 2015

brouweria

Via online reservering

In het kader van de Iens dinerdagen hebben we een drie gangen diner bij de Aubergerie gekozen. Het was allemaal prima geregeld en het eten was heel erg lekker: verrassende combinaties van smaken. Voor het eerste gerecht kregen we twee setjes zeer smaakvolle amuses. Het voorgerecht was vis, kabeljauw. Lekker! Het hoofdgerecht was goed klaargemaakte malse kalfslende met daarbij witte asperges. Als nagerecht hebben we voor een zoet dessert gekozen en dat was geen slechte keuze.

Gegeten op 9 mei 2015

Lekkereten1000

Het was puur genieten bij 'De Aubergerie' in Amersfoort. Alles klopte: het ontvangst, de sfeer, de bediening en de oogstrelende en smaakprikkelende gerechten! Vier jaar geleden waren wij al erg onder de indruk van de overheerlijke gerechten en de bijpassende wijnen van dit restaurant, maar dit niveau is naar onze mening gisteren overtroffen! De gerechten worden zeer smaakvol geserveerd en zijn een lust voor het oog. Maar het proeven hiervan overtreft alle verwachtingen. Echt een aanrader!

Gegeten op 10 mei 2015

renée60

Via online reservering

We hebben een drie gangen menu genomen met bijpassend wijnarrangement. Het eten was heerlijk en werd mooi opgediend. De bediening was prettig en men was behulpzaam. De wijnen pasten uitstekend bij de vis en vlees. Ook werd er goed ingespeeld op een dieet (geen vis of schaaldieren). Aubergerie krijgt van ons een 8 omdat men erg zuinig is in het schenken van de wijn. Anders hadden ze van ons een 9 gekregen.

Gegeten op 8 mei 2015

Beehrtje

07-05-2015
Het eten was erg smaakvol, de wijn was goed, de champagne vonden wij heerlijk maar fors aan de prijs (€ 9,00 per glas). De bediening was voorkomend en heeft kennis van zaken, gezellige omgeving en we hadden wat te vieren. Voor herhaling vatbaar.
We kozen het Iens menu, dus over de reguliere prijs-kwaliteitverhouding heb ik geen mening.
De kwaliteit van het Iens-menu was in ieder geval goed.
Ze houden rekening met alle verschillende smaakwensen en allergieën.
Je kunt voor hele of halve glazen bijpassende wijnen kiezen.

TIP: onder de trap in het midden van de zaak, stonden de schone wijnglazen. Als er iemand op die trap naar boven loopt, valt daar van alles in. Dat vond ik niet zo’n fijn idee. Draai de glazen om, dan kan er geen vuil/stof van de trap in vallen.

Gegeten op 6 mei 2015

Peter_Langbroek

We hebben met 4 personen heerlijk gegeten en de bediening was voortreffelijk.
Onze keuze was snel gemaakt: het 4 gangen menu met de keuze door de chef.
Bij het reserveren vooraf was al gevraagd naar eventuele allergieën etc en daarmee is uitstekend rekening gehouden.
De 4 gangen kenden een variatie van heerlijke vis, hoen en rund. Alles heerlijk bereid en prachtig vormgegeven op de borden. De porties waren uitstekend.
We hebben gekozen voor het bijpassende wijnarrangement en ook die keuze was goed en bij twijfel over de rode wijn is zonder problemen een andere wijn(soort) aangeboden.
De bediening is uitermate vriendelijk en voorkomend, geeft goed advies en goede toelichting op de gerechten die worden geserveerd.
De inrichting is heerlijk open en rustig met veel lichte kleuren en een goede verdeling van tafels over de ruimte.

Gegeten op 2 mei 2015

meestertje

Heerlijk gegeten bij De Aubergerie. Lekker en mooi opgemaakte gerechten. Met niet alledaagse ingrediënten. We aten Han's Tasting menu, 4 gangen met kaas. Bij alle gerechten een heerlijk glas bijpassende wijn uit de oude landen. Bij de koffie heerlijke huisgemaakte friandises. De bediening was prima, in het begin wat stijfjes. De tafels staan lekker ruim uit elkaar waardoor je veel privacy hebt. Het interieur is smaakvol en sober. Wij gaan vast nog een keer terug!

Gegeten op 11 april 2015

Gijsje30

Tijdens de Amusetour in Amersfoort (tussen 12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een amuse plus bijpassende wijn) was De Aubergerie ons 2e restaurant. We konden gelukkig op het terras zitten om van de Vitello Tonnato te genieten. Deze bestond uit gebraden kalfsmuis, crème van verse tonijn, gel van rode ui en krokante kappertjes en was heerlijk! Toen we voor de wijn bedankten omdat we moesten rijden, werd een glas water aangeboden door de attente bediening.
Een adresje om te onthouden!

Gegeten op 12 april 2015

josvos01

Met dit restaurant kennisgemaakt dmv een social deal. Wat een geweldige ervaring. Vooraf werd keurig gebeld met de vraag of er allergieen zijn. Gastvrij onthaal en wat is het eten waanzinnig lekker. Heerlijke bijpassende wijnen maken het geheel compleet. Je bent echt een heel lekkere en gezellige avond uit. Wij zullen hier zeker vaker gaan komen. Bedankt voor deze avond.

Gegeten op 4 april 2015

Levka

Voor t eerst een Iens recensie, en met reden. Gisterenavond hier gegeten met vriendin. Er bleek iets qua reservering niet te kloppen en na wat verschuivingen met een tafel werd dit direct en correct opgelost.
Gebruikt gemaakt van een kortingsarrangement maar dat is aan de gastvrijheid en service niet te merken. Mooi koken, prachtige bordopmaak, goede wijn met uitleg. Kortom, deze mensen werken met plezier en dit is horeca zoals het bedoeld is.

Gegeten op 17 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over De Aubergerie in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Aubergerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.