• foto's van De Aubergerie in Amersfoort - 1

• 8.2

• 8.0

De Aubergerie doet mee!

Reserveer nu!

Fijne gerechten uit de Franse keuken

Dit prachtige pand in Amerfoort herbergt duidelijk een wat luxer restaurant. Toch is de ambiance heel toegankelijk en aangenaam. Bereid je voor op een avond culinair genieten op hoog niveau, want in de keuken van De Aubergerie verstaan ze hun vak! Overal is evenveel zorg aan besteed.

paulvanderzaal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom een heerlijke avond gehad bij de Aubergerie.
Lekker eten en we konden het niet laten om een extra tussengang ( vis en vlees) te bestellen bij het restaurantweek menu.
Ook was de wijn dit keer weer goed bijpassend bij de gerechten en maakte een verrukkelijk dessert het geheel helemaal af.

Tip aan iedereen: neem de fiets en bestel het wijnarrangement bij je menu oja halve glazen kan ook voor als je nog moet rijden.

Gegeten op 23 maart 2014

jaccobrand
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren niet helemaal onder de indruk tijdens ons bezien begin november. Dat kwam met name door het feit dat erg rustig was in het restaurant (3 tafels bezet), dat er blijkbaar een issue was met onze reservering maar met name door het voorgerecht dat we geserveerd kregen. Dat was kabeljauw met een mousse en wat fijngehakte nootjes. Echter, de vis was smakeloos, flauw, waterig. Doodzonde! Alles wat erop volgde was gelukkig wel goed, maar niet van ster-kwaliteit en dat terwijl de Aubergerie zich profileerde als "rising star". Bediening was erg vriendelijk, wijnkaart goed en erg betaalbaar. Hoogtepunt was absoluut het desert, een zestal bereidingen van mandarijn.

Gegeten op 7 november 2013

schapie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond op een doordeweekse avond fantastisch gegeten bij de Aubergerie! Van begin tot eind helemaal af.

We kozen voor het 4 gangen menu 'Amis' met verassinkjes erbij en wijnsuggesties van de vrouw des huizes! Dat was een goede keus. Mooie smaakcombinaties, verrassende gerechtjes. Met name het wild zwijn en het prachtige gelderse rund sprongen eruit.

Bij het bijzondere dadel/peer nagerecht sprong de frisse doch zoete Tokai er echt uit - prachtige wijn.

Bediening was vriendelijk, attent en ontspannen - wat wil je meer?

Wij komen zeker weer - wat een aanwinst voor Amersfoort.

tip: ambiance was ook een 9 geweest als de muziek iets jonger/hipper was geweest... (denk aan Ellie Goulding, andere lichte mixen met zachte beat)

Gegeten op 25 september 2013

Proever78068
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekker gegeten. Fantastische gerechten die er mooi uit zien. Wel hebben de gerechten een hoog "Olvarit gehalte" was de conclusie na de maaltijd (iets te veel mousse-achtige dingen op het bord).

De bediening is correct, spontaan en voorkomend. Ze komen in de loop van de avond wat lossen en schuwen een grapje niet.

Een prettig adres waar het al meerdere jaren goed toeven is.

Gegeten op 10 maart 2013

Proef1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zaterdag gegeten bij De Aubergerie. Als eerste valt op dat het interieur is veranderd en dat is zeker ten goede. Het restaurant zat bijna vol daarnaast.
Na het aperitief een paar lekkere amuses en daarna genoten van 5 gangen culinaire passie. Het voorgerechten met tonijn, de schol en het varkenskoontje waren heerlijk, evenals de kalfsmuis als hoofdgerecht. Het dessert met rozijnencake was een waardige afsluiter. Achteraf nog gekozen voor een kaasplankje en het was een aangename verassing dat tegenwoordig niet elk restaurant uit een klein stukje kaas 30 porties haalt. De kaas was overigens erg lekker. De keuze van wijnen bij de gerechten was echt top. Dat laatste geldt zeker ook voor de bediening. We komen terug!

Gegeten op 29 juni 2013

ireenster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het aperitief was een cocktail van mousserende groene appel, deze was echt zalig! Vervolgens kregen we een lekkere amuse van gazpacho en kwartelei. Vooral de gazpacho was lekker.
Het voorgerecht van rosbief en tonijn leek in eerste instantie niet erg indrukwekkend, maar de combinatie van alle smaken was erg goed. Alleen de kappertjes waren er te scherp bij.
De scholfilet viel helaas wat tegen qua smaak. Dit was namelijk minder mooi dan wanneer ik hem bereid. De combi met de kokkels en het zwarte zout was wel weer lekker.
Het varkenskoontje was heerlijk, vooral ook de 'lak' eromheen en de puree van wortel maakte het mooi af.
Het hoofdgerecht was volgens mij kalfsmuis, maar het kan ook gewoon rund zijn geweest. Dit was echt een heerlijk mals stuk wat met de saus en groente echt puur genieten was!
Het dessert was vanille ijs en rozijnencake met andere lekkere dingen eromheen. Je kon gewoon proeven dat het zelfgemaakt ijs was en het was gewoon een heerlijk dessert!
Vervolgens hebben we nog een kaasplankje genomen, wat mooie grote stukken waren en de smaak van de kaas was ook goed.

Het wijnarrangement is hier echt aan te raden. Hier hebben ze verstand van de combi van wijn en eten :) Daar werd ik heel blij van! Ook de dessertwijn was echt geweldig!

De inrichting is mooi, rustig en strak, helemaal goed!

De bediening was ook helemaal goed en vriendelijk :) Het was echt een geweldige avond!

Hier kom ik zeker vaker!

Gegeten op 29 juni 2013

jörgen2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom een geweldige avond gehad. Geweldig hoe chefkok Han met plaatselijke en streek producten een culinair hoogstandje creëert. Perfecte wijn spijs combinaties.

Gegeten op 28 juni 2013

carla29
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de Iensdagen hier met 4 personen gegeten. Er was een vast menu waar we eerst wat bedenkelijk bij keken. We hadden graag willen kiezen tussen vlees en vis. Maar we hebben uitmuntend gegeten. De gerechten waren prima op elkaar afgestemd en je proefde écht de ingrediënten. Het werd ook hier verzorgd opgediend en de bediening was inhoudelijk ook goed op de hoogte. Topklasse. In tegenstelling tot een eerdere recensie hebben wij ervaren dat de glazen op het goede moment werden bijgevuld. Ook de waterkaraf werd regelmatig ververst zonder dat we erom hoefden te vragen. Enig minpuntje was een beetje weinig boter bij het overigens heerlijke brood vooraf.
Enorm pluspunt was de aangeklede koffie/thee. Hier kregen we heerlijke bonbons/snoepjes e.d. bij. Die smolten op je tong.
Inmiddels hebben we als groep al heel wat restaurants bezocht maar dit is een echte aanrader!

Gegeten op 27 juni 2013

Michael LW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond hier gegeten met mijn vrouw tijdens de IENS DinerDagen. Ontvangst en afscheid was persoonlijk en vriendelijk. Het eten was zeer lekker en met een prima uitleg. Wij hebben gekozen voor een tussengerecht als extra 4e gang, ik had het wijnarrangement. Paar minpuntjes waren er ook. Het beloofde extra broodje werd vergeten. Ook werd mijn wijnglas te ruim voor het opdienen van de betreffende gang ingeschonken. Hierdoor was het al (bijna) leeg op het moment van serveren. Ook was het water al snel op en werd dit niet op initiatief van de bediening bijgevuld. Een fles water had hiermee makkelijk extra verkocht kunnen worden. Kortom, sneller lege glazen bijvullen (dit is toch horeca regel nr 1) en de score is een stuk hoger. Verder prima avond gehad.

Gegeten op 21 juni 2013

JasperD3
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Aubergerie is een gastronomische parel in het hart van Amersfoort. Eind mei hebben wij door de Aubergerie ons huwelijksdiner laten verzorgen en hebben er geen moment spijt van gehad. Alles, maar dan ook alles was tip top in orde en het diner was verrukkelijk.

Toen we het programma voor onze huwelijksdag vorm gaven kwamen we er al snel op uit dat we het avondprogramma wilden invullen met een exclusief diner. In maart gingen we De Aubergerie uitproberen en kozen we voor een 5-gangen verrassingsmenu. Immers, geen betere manier om de kunsten van een kok uit te proberen dan een verrassingsmenu. De Aubergerie had ons bij de eerste gang al volledig ingepakt met een pallet aan goed gecombineerde smaaksensaties.

De gesprekken die daarna volgden over de invulling van ons huwelijksdiner verliepen uitermate soepel, waarbij door de Aubergerie in breed opzicht werd meegedacht en ideeën en oplossingen werden aangedragen.

Uiteindelijk hebben we voor ons huwelijksdiner wederom gekozen voor een 5-gangen verrassingsdiner, wat aangeeft dat we volledig vertrouwen hadden in de gastronomische kunsten van dit restaurant. Dat dat vertrouwen niet werd geschonden, bleek onder meer uit de vele complimenten die we van onze gasten over de avond hebben mogen ontvangen.

Kortom, een uitermate geslaagde avond waarvoor veel dank uitgaat naar het team van de Aubergerie! De Aubergerie kan ons zeker nog eens terug verwachten.

Gegeten op 25 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over De Aubergerie in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Aubergerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!