a TripAdvisor company

1. Frans
  2. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 040 217 18 90

Cvderzanden

We probeerden usine weer eens een keer. Vorige keer was het slecht bevallen. We waren nu weer niet tevreden. Bediening kon niet glimlachen en bracht het eten op koude borden. Het eten was niet lekker, smaakte hetzelfde of was niet goed op smaak gebracht. Steak weer te taai steak en met lauwe friet waren we er snel klaar mee. Mijn witte wijn was oud, kreeg wel een nieuwe. Dit soort fouten zorgen ervoor dat wij hier niet meer ons geld gaan uitgeven. Zonde van zo een mooie locatie.

Gegeten op 14 augustus 2016

roland74

We eten graag bij Usine, maar het valt ons op dat de kwaliteit achteruit gaat. Men vergeet de puntjes op de i te zetten. Kanttekeningen bij ons eten gisteren: hoevekippetje prima gaar maar duidelijk voorgegaard en nu eigenlijk niet warm genoeg opgediend; frietjes zeker niet net uit de frituur maar al wat flatterig; bierglas niet omgespoeld; witte wijnglazen van ielig formaat; bestek bij toetje ontbrak. We zagen dezelfde dingen om ons heen. Iets meer aandacht voor dit soort kleine punten zou het allemaal een stuk leuker maken.

Gegeten op 29 juli 2016

peterabelsen

Prachtig gehuisvest in de oude lampenfabriek van Philips, met de beroemde lichttoren, en een prima menu voor de lunch, borreltijd en zelfs diner. Maar dan moet je wel een paar uur de tijd en het geduld van een heilige hebben. Eerdere ervaringen waren niet best op dat punt, en daarstraks zijn we na een halfuur wachten op bediening maar gewoon weggelopen. Verbeterpuntje.

Gegeten op 29 juli 2016

Lyla

Eten is OK. Niks heel bijzonders maar prima te doen. We kregen een tafel aangewezen die niet schoon was gemaakt. Nadat de serveerster onze bestelling had genomen en drankjes had gebracht was onze tafel alsnog vies. Maar waarschijnlijk zagen ze dat niet en uiteindelijk heeft mijn vriend de tafel zelf schoongemaakt en kruimels weggeschoven met het menu.

Gegeten op 21 juni 2016

lotje11

Recent 2 x wezen lunchen. Grote toko met zeer uitgebreide kaart voor de gehele dag.
Kroketten met brood prima. De uitsmijter van mijn disgenoot was wat karig te noemen met 1 ei.
Caesar salade met kip prima, niet te veel dressing, lekkere kip.
Relatief weinig personeel, soms duurt het dan ook even voor er iemand je bestelling op komt nemen, of eer dat de drankjes er zijn. Al met al prima.

Gegeten op 30 juni 2016

geerschakel

In het verleden wel eens geborreld in Usine en de inrichting sprak me toen al erg aan. Maar vanuit Den Haag is het wat ver om er te gaan eten. Vanwege een concertbezoek in Eindhoven kwam het er jl. zaterdag toch van. Op basis van de Iens recensies konden we Usine beter vermijden; er lijkt weinig te deugen van eten én bediening. Besloten om ons niets van die recensies aan te trekken. Onze ervaring was geheel anders; Eindhovenaren zijn blijkbaar kritisch volk. Zowel het eten als de bediening vonden wij prima; het decor roemde ik al: prachtig. We hadden maar een uur tijd en vroegen of 2 gangen zou lukken. Dat zou lukken en inderdaad kwam dat helemaal goed, zonder gehaast. Prima bediening dus, ook qua vriendelijkheid. Erg leuke kaart met redelijke prijzen. We aten vooraf 2 x sashimi en daarna hoevekippetje en steak tartare. De sashimi was uitstekend: zeer verse vis met heerlijke smaak, vooral de coquille. Zelfs de tonijn die meestal weinig smaak heeft, was hier smaakvol. Mijn tafelgenote genoot van het hoevekippetje; die bleek bij navraag lang op lage temperatuur gegaard. Met een buik vol citroen en verse kruiden was de smaak echt voortreffelijk. Alleen de steak tartare was matig. Het vlees was wel goed, maar de los bijgeleverde garnituur (cornichons, kappertjes, sjalot; naast eierdooier, mosterd, kruiden e.d.) was veel te grof gesneden. Daardoor vermengden de smaken zich onvoldoende. De kappertjes waren heel gelaten, waardoor de zurige smaak niet in het vlees werd opgenomen. De cornichons waren te zoetig. Jammer, want een goede garnituur maakt de steak tartare af. De rode cabernet sauvignon per glas was niets op aan te merken, zeker niet voor de prijs van 3,60. Totaal betaalden we 75,- voor beide 2 gangen en 2 drankjes, een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding naar mijn mening, ook met een wat mindere steak tartare. Nu een reden verzinnen om weer een keer in Eindhoven te eten.

Gegeten op 4 juni 2016

nicoline21

Prachtige plek, heel gaaf gemaakt. Geborreld op het terras met heerlijke wijn. Borrelhapjes erbij waren prima, maar de service laat echt te wensen over. Weinig oog voor de gasten, alles duurt lang, niet zo vriendelijk. Beetje jammer, dat kan echt beter!

Gegeten op 27 mei 2016

JMolS

Plaatsgenomen op het terras, waar ik wachtte op mijn lunchgasten. Na een kwartier kwam eindelijk iemand van het personeel. Mijn gasten waren ondertussen gearriveerd en vonden het te koud. We zijn naar binnen gegaan. Ook hier duurde het vrij lang voor iemand de kaart kwam brengen. Hoewel de bediening vriendelijk was als ze bij de tafel waren scoort men hiervoor toch slechts een zes want dit kan echt beter.
De lunch was smakelijk. We kozen alle drie voor de weeksalade. Een salade met hollande garnalen, asperges en een hoeve-ei. Zoals gezegd smakelijk. Mooi geserveerd, jammer dat er erg weinig brood bij werd gereserveerd.
Het decor; je moet er van houden maar ik vind het prachtig. Een oud industrieel gebouw hergebruikt als restaurant/brasserie. Leuk!
We komen terug, wanneer, dat weten we nog niet.

Gegeten op 20 april 2016

together

Samen met mijn dochter na een middagje winkelen een hapje gegeten. Erg fijn dat je hier voor diner een broodje kunt krijgen en een kleine salade. Wij hebben samen enorm genoten van de plek aan het raam en de eenvoudige maaltijd, het was voor ons perfect. Nog een lekkere koffie na en toen op tijd naar de bios. Goed gedaan Usine. Wij komen gewoon weer een keertje terug.

Gegeten op 9 april 2016

Zita08

Ik ben bij Usine nu 2x keer geweest. De eerste keer had ik het broodje carpaccio en de tweede keer de wrap met gegrilde groenten, couscous en hummus. Beide waren erg lekker. Beide keren heb ik er ook een fruit salade besteld. Deze is echt een aanrader. Het eten was erg lekker. Alleen de bediening zou verbeterd kunnen worden door meteen de menu kaart te brengen of vragen of je nog iets wilt eten. Het interieur is erg mooi.

Gegeten op 11 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Usine in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Usine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.