Usine

• 6.9

• 8.0

Kim_de_Haan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Veel goede verhalen gehoord over dit restaurant. De sfeer is prachtig, industrie met toch veel warmte. De service was niet goed, geen ontvangst en het was duidelijk dat er geen wijken waren verdeeld (het was 13.00 ´s middags). Het eten dat wij hadden was niet lekker, ik een risotto die erg mooi op de kaart stond maar de smaak combinatie zorgde ervoor dat het echt niet lekker was. bovendien was de risotto niet goed gemaakt, geen korrel

Gegeten op 4 februari 2014

TM&FJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was alweer een tijd geleden dat we bij Usine waren, en helaas viel het toch weer een beetje tegen. Het modern industrieel vormgegeven restaurant past qua sfeer perfect bij Eindhoven. Het is ruim en licht, duidelijk ook in trek als werkplek met een kop verse muntthee. Daarvoor is het prima geschikt. Het eten is niet te duur, maar we waren dan ook niet erg onder de indruk. De tosti met brie, honing en walnoten was precies dat, en niets meer: een eenvoudige tosti met maar weinig walnoot, op een wit bord. Nog geen vijf euro, maar dan ook nog geen blaadje sla als garnering. Hetzelfde bij het roerei met geitenkaas: op zichzelf wel oké, maar het had best het frisse van een begeleidend slaatje of een chutney oid kunnen gebruiken. Het kwam in ieder geval erg ongeïnspireerd over. De service was redelijk. Niet onaardig en we hebben ook niet lang hoeven wachten, al moesten we moeite doen de aandacht te trekken toen we wilden betalen, omdat een groepje personeel bij de bar stond te kletsen met de rug naar de zaak. Tsja. Een leuke tent, prima voor een kop koffie - en daar zullen ze ons ook wel eens voor terugzien. Je kunt er best wat eten, maar je moet er gewoon niet teveel van verwachten.

Gegeten op 28 januari 2014

PeterKessel

Genieten verplicht..!!

Gevoed door lekkere trek en vermoeide benen, neergestreken bij Usine in Eindhoven.
Wat een prachtig gebouw op een even prachtige locatie in de binnenstad van Eindhoven.
"Witte dame" doet het gebouw eer aan!
Neem ook de moeite om geheel omhoog te kijken naar de prachtige ruimte op het dak, 'Jugendstil' achtig design.
het aangezicht is al imposant, maar bij het openen van de originele stalen deuren met de prachtige ingelegde vloer, komt de oude industriële sfeer als een deken over je heen.
De sfeer is gezet...
neergeploft in de heerlijke lounge banken, onder het schilderij van Jasper Krabbé, kan de sfeer al niet meer stuk.
na het bestuderen van de lunchkaart besloten de Gemarineerde rauwe tonijn met wasabi mayonaise van € 11.60 te nemen, maar eerst een grote kop munt thee besteld bij de ontzettend gastvrije serveerster.
we krijgen een lekker groot glas goed gevulde muntthee met een cupje honing en een koekje, zoals het hoort.
heerlijk hoe de bediening alles (op afstand) in de gaten houdt en ons netjes komt informeren dat de bestelling eraan komt.
Bij een salade als lunch word je, of teleurgesteld, of blij verrast. Het laatste was hier het geval, wat een heerlijk goed gevuld bord met gemarineerde rauwe tonijnsalade, besprenkeld met de smaakvolle wasabi mayonaise. Het geheel gecombineerd met een goed glas witte "La Courtine Blanc" , Côtes de Gascogne... Ik wil hier nooit meer weg..!!

na de overheerlijke lunch een kopje duplo espresso besteld. Yes, het bestaat nog buiten Italië, heerlijk sterk niet te bitter en op temperatuur... dik, beetje stroperig zoals een duplo espresso hoort te zijn, klasse!!

als je langer blijft zitten dan aanvankelijk is gepland, is dat een compliment voor een etablissement als Usine.
nooit meer van de kaart halen deze gemarineerde rauwe tonijn met wasabi mayonaise..

ik kom snel weer terug, als was het om de ontzettend warme en vriendelijke bediening...

Gegeten op 18 januari 2014

Likefood
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Usine een borreltje met wat hapjes gedaan. Niet echt gedineerd dus. Wat uitblonk was de service. We werden erg goed geholpen; wel veel verschillende gezichten aan tafel. Qua hapjes prima voor elkaar; alleen de oesters hadden wel erg veel gruis. Smaak werd een beetje verpest door het knarsetanden.
Qua decor doet Usine zelfs met kerstversiering een beetje kil aan. Vooral in het voorste gedeelte. De kaart zag er wel veelbelovend uit dus toch maar een keertje terug om te dineren!

Gegeten op 27 december 2013

mmaarrcc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met enige regelmaat kom ik in het centrum van Eindhoven en ga dan ook bijna altijd wat bij Usine eten of drinken. Na vele prettige ervaringen vindt ik het dan ook eens tijd worden om dit eens hier te vermelden. Zowel overdag als in de avond voel ik me hier prettig, vriendelijke bediening, lekker eten en een prachtige locatie! Ga zo door mensen van Usine! Groetjes Marcel

Chris_Dekker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens het winkelen even tijd voor een snelle lunch. Daar is dit een uitstekende locatie voor. Bij binnenkomst geeft het echt een sfeer van grand café. Leuk ook om in de lichttoren het industriële design te behouden. Is wel erg rumoerig, zou niet snel s'avonds daar gaan dineren. Heerlijke verse tomatensoep met knapperig stokbrood boden een mooi begin. Lekker huiswijn en een alerte en vriendelijke bediening zorgden ervoor dat de glazen steeds gevuld bleven. Heerlijke Bruchetta's met tomaat, Franse olijven maakten deze lichte lunch een succes.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Chris en Ineke Dekker

Gegeten op 14 december 2013

Inter01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond even gegeten bij Usine en het was, maandagavond, gezellig druk. Vooraf de goulash soep en inktvisringen en als hoofd tonijn (goed medium gegrilld) en steak tartare. Wijn (basa) is goed en zeker qua prijs kwaliteit niet duur. Pluspunt is gratis water erbij, zoals het hoort. Mooie en grote zaak (zelfs de toiletten zijn een bezoek waard) en een vriendelijke bediening. Een aanwinst voor Eindhoven!

Gegeten op 16 december 2013

bananarama
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zonde van deze prachtige locatie dat er binnen Usine weinig passie voor zowel de kaart als de gasten te vinden is. Gerechten zijn duidelijk zonder liefde en smaak gemaakt. En het personeel is weinig oplettend waardoor je vaak met een leeg glas zit te wachten. Het personeel is ook zelf niet erg enthousiast en komen erg ongeïnteresseerd over.

Heel erg jammer want het decor is perfect en sluit goed aan bij Eindhoven.

Gegeten op 3 december 2013

Beachster01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer grote open ruimte; industrieel design. Dat maakt de tent erg rumoerig, dus zeker niet geschikt voor doven/slechthorenden.
Pluspunt, na 22 uur binnenlopen en nog een hapje kunnen eten.

De Ceasar salade met gambas bestond uit knapperige sla en croutons, gambas en ansjovis maar de parmezaan moest je zoeken en het sausje was ondefinieerbaar. De frieten (apart besteld) daarentegen waren goed.

Jammer dat het personeel niet goed rond blijft kijken of iemand nog een wens heeft. Te meer daar de tent zo ruim is, dat je niet 'even' zelf op ze afloopt.

Gegeten op 19 november 2013

smulpaap86
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de dutch design week bij Usine gegeten. De bediening was, ondanks de enorme drukte erg attent en gastvrij. Het eten werd binnen mum van tijd geserveerd en smaakte boven verwachting goed.
Kortom, mooie plek en een echte aanrader voor de hongerige mensch.

Gegeten op 25 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Usine in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Usine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!