a TripAdvisor company

1. Frans
  2. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 040 217 18 90

geerschakel

In het verleden wel eens geborreld in Usine en de inrichting sprak me toen al erg aan. Maar vanuit Den Haag is het wat ver om er te gaan eten. Vanwege een concertbezoek in Eindhoven kwam het er jl. zaterdag toch van. Op basis van de Iens recensies konden we Usine beter vermijden; er lijkt weinig te deugen van eten én bediening. Besloten om ons niets van die recensies aan te trekken. Onze ervaring was geheel anders; Eindhovenaren zijn blijkbaar kritisch volk. Zowel het eten als de bediening vonden wij prima; het decor roemde ik al: prachtig. We hadden maar een uur tijd en vroegen of 2 gangen zou lukken. Dat zou lukken en inderdaad kwam dat helemaal goed, zonder gehaast. Prima bediening dus, ook qua vriendelijkheid. Erg leuke kaart met redelijke prijzen. We aten vooraf 2 x sashimi en daarna hoevekippetje en steak tartare. De sashimi was uitstekend: zeer verse vis met heerlijke smaak, vooral de coquille. Zelfs de tonijn die meestal weinig smaak heeft, was hier smaakvol. Mijn tafelgenote genoot van het hoevekippetje; die bleek bij navraag lang op lage temperatuur gegaard. Met een buik vol citroen en verse kruiden was de smaak echt voortreffelijk. Alleen de steak tartare was matig. Het vlees was wel goed, maar de los bijgeleverde garnituur (cornichons, kappertjes, sjalot; naast eierdooier, mosterd, kruiden e.d.) was veel te grof gesneden. Daardoor vermengden de smaken zich onvoldoende. De kappertjes waren heel gelaten, waardoor de zurige smaak niet in het vlees werd opgenomen. De cornichons waren te zoetig. Jammer, want een goede garnituur maakt de steak tartare af. De rode cabernet sauvignon per glas was niets op aan te merken, zeker niet voor de prijs van 3,60. Totaal betaalden we 75,- voor beide 2 gangen en 2 drankjes, een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding naar mijn mening, ook met een wat mindere steak tartare. Nu een reden verzinnen om weer een keer in Eindhoven te eten.

Gegeten op 4 juni 2016

nicoline21

Prachtige plek, heel gaaf gemaakt. Geborreld op het terras met heerlijke wijn. Borrelhapjes erbij waren prima, maar de service laat echt te wensen over. Weinig oog voor de gasten, alles duurt lang, niet zo vriendelijk. Beetje jammer, dat kan echt beter!

Gegeten op 27 mei 2016

JMolS

Plaatsgenomen op het terras, waar ik wachtte op mijn lunchgasten. Na een kwartier kwam eindelijk iemand van het personeel. Mijn gasten waren ondertussen gearriveerd en vonden het te koud. We zijn naar binnen gegaan. Ook hier duurde het vrij lang voor iemand de kaart kwam brengen. Hoewel de bediening vriendelijk was als ze bij de tafel waren scoort men hiervoor toch slechts een zes want dit kan echt beter.
De lunch was smakelijk. We kozen alle drie voor de weeksalade. Een salade met hollande garnalen, asperges en een hoeve-ei. Zoals gezegd smakelijk. Mooi geserveerd, jammer dat er erg weinig brood bij werd gereserveerd.
Het decor; je moet er van houden maar ik vind het prachtig. Een oud industrieel gebouw hergebruikt als restaurant/brasserie. Leuk!
We komen terug, wanneer, dat weten we nog niet.

Gegeten op 20 april 2016

PeterHanneke

Samen met mijn dochter na een middagje winkelen een hapje gegeten. Erg fijn dat je hier voor diner een broodje kunt krijgen en een kleine salade. Wij hebben samen enorm genoten van de plek aan het raam en de eenvoudige maaltijd, het was voor ons perfect. Nog een lekkere koffie na en toen op tijd naar de bios. Goed gedaan Usine. Wij komen gewoon weer een keertje terug.

Gegeten op 9 april 2016

Zita08

Ik ben bij Usine nu 2x keer geweest. De eerste keer had ik het broodje carpaccio en de tweede keer de wrap met gegrilde groenten, couscous en hummus. Beide waren erg lekker. Beide keren heb ik er ook een fruit salade besteld. Deze is echt een aanrader. Het eten was erg lekker. Alleen de bediening zou verbeterd kunnen worden door meteen de menu kaart te brengen of vragen of je nog iets wilt eten. Het interieur is erg mooi.

Gegeten op 11 maart 2016

MerelBijl

Usine is prima voor een borrel of een lunch. Maar om nou echt heerlijk te gaan dineren: nee! Het is gewoon niet de kwaliteit die je verwacht. Het personeel is aardig maar vergeet vaak dingen zoals brood bij de soep. Dan moet je er weer zelf om vragen en voor dat ze het brengen is je soep alweer op. Prima voor de borrel maar verder niet.

Gegeten op 27 november 2015

JuliettevanLawick

Usine viel zwaar tegen. Leuk decor, goede eerste indruk. De ober wist niet wat er op de kaart stond en kon geen suggesties geven. Toen het eten kwam, nauwelijks 6 minuten na bestellen, waren de borden koud. Nog 5 minuten later het eten dus ook. De groente onder de tonijn was niet smakelijk. Elke hap was precies hetzelfde, veel te veel kappers en handevol peterselie, steak was een beetje taai en klein. De friet bleef zo'n vijf minuten lekker, maar daarna slap. Toen ik aangaf dat het eten helemaal niet lekker was werd er wat gelachen en zou het tegen de chef worden gezegt. Natuurlijk was dit niet het geval en liep de jongen van de spoelkeuken gelijk weer de zaak in. Grote teleurstelling voor veel geld. Liever simpel en goed dan deze pretentieuze gerechten die smaken naar salsa uit pot.

Gegeten op 25 november 2015

Jbonnie

We waren met een grote groep eten bij Usine tijdens de Dutch Design Week. Verbluffend hoe deze zaak zo'n hoge kwaliteit kan serveren als ze tot de nok toe gevuld zijn. Heerlijk 3 gangen menu op in combinatie met mooie huiswijnen. Iedereen van ons gezelschap was er tevreden over. Chapeau voor de keuken dat ze deze kwaliteit kunnen waarmaken als ze voor 400 man koken!

Gegeten op 21 oktober 2015

Hus

Wat een mooi pand! Vooral de wc's zijn spectaculair. Het eten was snel, eigenlijk te snel. We hadden nog een programma voor de boeg dus we waren haastig. Was dat niet het geval geweest, had ik het terug gestuurd.. Het eten was lekker. Wel een beetje weinig groenten.
Vriendelijke bediening maar meer leuk om te zien dan kundig.

Gegeten op 9 november 2015

jp92

Usine is een gezellig restaurant/bar met een grote open ruimte. Het was gezellig druk maar het personeel leek hier niet geheel op voorbereid. De bediening was hierdoor wat traag maar zeer vriendelijk.
Het eten was lekker, maar niet speciaal. Het glutenvrije brood was echter niet heel smakelijk.

Positief: Gezellig druk, vriendelijke bediening, glutenvrij brood beschikbaar
Negatief: extra kosten op de rekening (+€1,90!) voor glutenvrij brood.
--------------
Usine is a spacious restaurant/bar. It was busy and the staff wasn't really prepared for the amount of people so service was a bit slow. The staff was very friendly though.
The food was nice, but not really special. The gluten free bread however was not really tasty.

Positive: spacious, nice staff, gluten free bread available
Negative: extra charge on the bill (+€1,90!) for gluten free bread

Gegeten op 17 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Usine in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Usine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.