Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Usine

1. Frans
  2. 92% Duurzaam

Usine

1. Frans
  2. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 040 217 18 90

ivo24

afgelopen vrijdag heerlijk samen met mijn vrouw geluncht bij USINE.
ze hebben een lekker gevarieerde kaart maar voor ieder wat wils. Mijn vrouw had de club-sandwich en ik het uitgebreide ontbijt (tot 12u). Alles samen gedeeld en we hebben echt genoten. Alleen de kipfilet was wat droog, maar verder niets te klagen.

Usine is voor mij een plek om lekker ontspannen te genieten van je gezelschap. Sfeer is relaxt en je kunt er lekker uitgebreid tafelen.

Gegeten op 22 augustus 2014

areuser

Usine is geen hoogvlieger op culinair gebied maar voor een jong gezin een alternatief.
De bediening is altijd vlot & vriendelijk maar de prijs-kwaliteitsverhouding is wat scheef.
We komen gemiddeld eens per week bij Usine om even te lunchen of wat te drinken en het is altijd goed. Kinderen hebben de ruimte, mogen zichzelf zijn en men is niet verbaasd als mijn dochter even komt vragen om een rietje voor haar drinken. Daarnaast is het een groot voordeel van Usine dat, als met vrienden bij Usine gaan eten, je tot erg laat na kan tafelen. Verwacht geen culinaire wonderen van Usine. Maar als het is een ideale plek om even bij te praten met vrienden.

Gegeten op 14 augustus 2014

simontic

Eerst 's middags geluncht in een ruimte die zijn weerga niet kent. Wat een totale verassing in het Eindhovense. Twee prima salades, Niçoise en Tonijn. Erg lekker en, niet onbelangrijk, ruime porties. Nieuwsgierig geworden naar meer, besloten om 's avonds te gaan dineren. De recensie op Iens deed ons twijfelen. Maar waarom zat het dan afgeladen vol? En dat al om een uur of zes. Vriendelijk naar een prachtige plek midden in de zaal gebracht. Mooie keuze uit de wijn. Vooraf geroosterde groenten en gegrilde sardientjes. Top. Daarna lamsbiefstukjes en tonijn van de gril. Gewoon erg lekker. Ondertussen zagen we een constante aanvoer van nieuwe gasten. Logistiek een sterk staaltje om het iedereen naar de zin te maken. We deden een weekendje Eindhoven. Had wat langer gemogen en dan waren we zeker nog een keertje naar Usine gegaan. Echt wel.

Gegeten op 30 mei 2014

Kim_de_Haan

Veel goede verhalen gehoord over dit restaurant. De sfeer is prachtig, industrie met toch veel warmte. De service was niet goed, geen ontvangst en het was duidelijk dat er geen wijken waren verdeeld (het was 13.00 ´s middags). Het eten dat wij hadden was niet lekker, ik een risotto die erg mooi op de kaart stond maar de smaak combinatie zorgde ervoor dat het echt niet lekker was. bovendien was de risotto niet goed gemaakt, geen korrel

Gegeten op 4 februari 2014

TM&FJ

Het was alweer een tijd geleden dat we bij Usine waren, en helaas viel het toch weer een beetje tegen. Het modern industrieel vormgegeven restaurant past qua sfeer perfect bij Eindhoven. Het is ruim en licht, duidelijk ook in trek als werkplek met een kop verse muntthee. Daarvoor is het prima geschikt. Het eten is niet te duur, maar we waren dan ook niet erg onder de indruk. De tosti met brie, honing en walnoten was precies dat, en niets meer: een eenvoudige tosti met maar weinig walnoot, op een wit bord. Nog geen vijf euro, maar dan ook nog geen blaadje sla als garnering. Hetzelfde bij het roerei met geitenkaas: op zichzelf wel oké, maar het had best het frisse van een begeleidend slaatje of een chutney oid kunnen gebruiken. Het kwam in ieder geval erg ongeïnspireerd over. De service was redelijk. Niet onaardig en we hebben ook niet lang hoeven wachten, al moesten we moeite doen de aandacht te trekken toen we wilden betalen, omdat een groepje personeel bij de bar stond te kletsen met de rug naar de zaak. Tsja. Een leuke tent, prima voor een kop koffie - en daar zullen ze ons ook wel eens voor terugzien. Je kunt er best wat eten, maar je moet er gewoon niet teveel van verwachten.

Gegeten op 28 januari 2014

PeterKessel

Gegeten op 18 januari 2014

Likefood

Bij Usine een borreltje met wat hapjes gedaan. Niet echt gedineerd dus. Wat uitblonk was de service. We werden erg goed geholpen; wel veel verschillende gezichten aan tafel. Qua hapjes prima voor elkaar; alleen de oesters hadden wel erg veel gruis. Smaak werd een beetje verpest door het knarsetanden.
Qua decor doet Usine zelfs met kerstversiering een beetje kil aan. Vooral in het voorste gedeelte. De kaart zag er wel veelbelovend uit dus toch maar een keertje terug om te dineren!

Gegeten op 27 december 2013

mmaarrcc

Met enige regelmaat kom ik in het centrum van Eindhoven en ga dan ook bijna altijd wat bij Usine eten of drinken. Na vele prettige ervaringen vindt ik het dan ook eens tijd worden om dit eens hier te vermelden. Zowel overdag als in de avond voel ik me hier prettig, vriendelijke bediening, lekker eten en een prachtige locatie! Ga zo door mensen van Usine! Groetjes Marcel

Chris_Dekker

Tijdens het winkelen even tijd voor een snelle lunch. Daar is dit een uitstekende locatie voor. Bij binnenkomst geeft het echt een sfeer van grand café. Leuk ook om in de lichttoren het industriële design te behouden. Is wel erg rumoerig, zou niet snel s'avonds daar gaan dineren. Heerlijke verse tomatensoep met knapperig stokbrood boden een mooi begin. Lekker huiswijn en een alerte en vriendelijke bediening zorgden ervoor dat de glazen steeds gevuld bleven. Heerlijke Bruchetta's met tomaat, Franse olijven maakten deze lichte lunch een succes.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Chris en Ineke Dekker

Gegeten op 14 december 2013

Inter01

Gisteravond even gegeten bij Usine en het was, maandagavond, gezellig druk. Vooraf de goulash soep en inktvisringen en als hoofd tonijn (goed medium gegrilld) en steak tartare. Wijn (basa) is goed en zeker qua prijs kwaliteit niet duur. Pluspunt is gratis water erbij, zoals het hoort. Mooie en grote zaak (zelfs de toiletten zijn een bezoek waard) en een vriendelijke bediening. Een aanwinst voor Eindhoven!

Gegeten op 16 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Usine in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Usine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.