a TripAdvisor company

Alexandros de Griek

1. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 0317 418 535

Ervaar de Griekse keuken

Een stukje Griekenland in Wageningen, dat is wat je hier vindt. Alle Griekse klassiekers staan op de kaart. Verwacht hier een heerlijke samensmelting van kruiden, groenten en de beste kwaliteit vlees en vis. Een aantal dagen in de maand wordt er ook live muziek gespeeld. Neem voor de echte Griekse ervaring je eigen borden mee om bij Alexandros kapot te gooien!

tapaseter

vandaag met z'n vieren tapas gegeten met een bon van rv veiling.
Wij zaten buiten op het terras, twee tafels verder zagen we een zwerm vliegen boven en op de borden met eten van de gasten.
Wij moesten lang op onze eerste ronde wachten, tomatensoep en stokbrood, maar dit smaakte goed.
Gelijk nadat onze eerste ronde op tafel werd gezet hebben wij onze voorkeur voor de tweede ronde doorgegeven, weer duurde het lang voordat de tweede ronde werd gebracht, toen het er eenmaal was , waren ook de zwermen vliegen er, het was een hele kunst om een hap eten naar binnen te krijgen zonder een vlieg mee te happen. De bediening gaf wel aan het heel vervelend te vinden dat er zóveel vliegen waren maar er niet veel tegen konden doen, al probeerde ze nog met wierookstokjes de vliegen op afstand te houden. Bij de derde ronde hadden wij frites besteld maar deze werd vergeten, in plaats van de bestelde kip met Champions, ui en paprika afgeblust met wijn, kregen we twee kipkluifjes die uit vel en bot bestonden, nadat wij dit gemeld hadden werd het afgedaan met, o de ene keer doen we dit en de andere keer dat, de mensen eten meestal gewoon op wat wij er neerzetten. Er werd genoeg gevraagd of we nog wat wilde drinken, uiteindelijk waren wij ondanks dat wij de bon geveild hadden veel geld bij elkaar kwijt aan dit avondje uit eten, en in verhouding véél te veel voor de kwaliteit die geserveerd werd. Wij zullen hier niet gauw weer terug komen.

Gegeten op 19 juli 2016

nathalie150

Mijn vriend en ik hadden geboekt voor de tapas (via vakantieveilingen). Ik vond de mosselen het lekkerste en mijn vriend de suflaki. Heel goed ontvangst, vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten! Topavond gehad.

Gegeten op 16 juli 2016

Joey12345

Via vakantieveilingen daar gegeten. Weekendtoeslag 2,50 pp. Voor de duurdere gerechten 2,00 pp xtra. Serveren 5 gesneden stokbroodjes zonder dat je erom hebt gevraagd en zonder kruidenboter of iets erbij. Na het krijgen van 1 klein schoteltje kruidenboter, staat het vervolgens 3,50 xtra op de rekening. Of dat nu komt door die broodjes waar we niet om gevraagd hebben of die kruidenboter geen idee. Er worden veel kleine fouten gemaakt, niet alleen bij ons maar ook bij tafeltjes naast ons. Wij bestelde vakershaas maar kregen een plat iets, het was zeker geen varkenshaas. Verder bestel je medium gebakken en krijg je rouw en koud. Alles bij elkaar een hele slechte zaak. Maar dat komt door de eigenaar, die is zo onbeschoft! Lees ook recensie over vestiging Wagenigen dat is nog slechter al kan dat bijna niet! En nog niet gesproken over het uitzicht! Sloopbouw en Tehuur panden man man man.......

Gegeten op 4 juni 2016

Engeltje66

Mijn man en ik zijn vaker bij Alexandros wezen eten en altijd tot grote tevredenheid maar ons zie je hier niet meer terug, bij binnenkomst stond er een heerschap met zijn handen in de zij die in plaats van ons welkom te heten vroeg zeg het eens!! erg jammer, wij kwamen ook dit keer weer voor het tapas menu, en waren gewend bij Alexandros dat je een lijst kreeg waar je op kon aankruisen wat je wilde eten, dit was niet meer mogelijk je kreeg zomaar wat voorgeschoteld, het meisje van de bediening wist vaak niet eens wat het was. Het was veel van hetzelfde en naar mijn mening niet vers, de Gyros die altijd heel erg lekker was, was nu taai en vettig. Het voelt niet lekker als je ergens gaat eten en je kan zelf niet uitmaken wat je voorgeschoteld krijgt, wij zijn in ieder geval erg teleurgesteld.

Gegeten op 6 mei 2016

esmy

Al eerste wil ik met het positieve beginnen.

De kwaliteit van het eten was echt TOP!

Wij hadden een All you can eat Griekse tapas bij Alexandros in Wageningen via vakantieveilingen geboekt.

Leuk concept, als men zich ook aan het concept zou houden....

We zaten lekker aan ons tafeltje en er werd brood met kruidenboter en nog wat diverse smeersels neergezet.
We wisten niet of dat dit een vergissing of een broodje van de zaak was.

Na deze maaltijd kwam er al direct wat anders op tafel, waarna we toch even navraag hebben gedaan. Waarom we geen keuze hadden zoals ons werd beloofd op de bon. Naar het schijnt is er een nieuw concept, de keuken kiest en mixt voor jou. Niet heel handig als je niet tegen elk product kan, en niet alles even lekker vind. Dit werd ook niet van te voren gevraagd en dus hebben we het zelf moeten aangeven.

Dit hebben we ook direct gedaan en het personeel heeft hier netjes rekening mee gehouden door te zeggen in welk product er wat zat en in welke niet.

De bediening was erg aardig maar ik miste wel een uitleg in het begin met daarin dat we niet zouden krijgen waarvoor we hadden geboekt. Dit heeft voor mij toch wel een negatieve draai aan een leuke avond gegeven.

Uiteindelijk stond er ook nog eens 5 euro extra aan tapaskosten op de bon, maar ik voelde me al zo bezwaard dat ik al diverse malen dingen had moeten navragen, dat ik geen zin had om de avond negatief te laten eindigen om hier nogmaals achteraan te moeten gaan, dus we hebben het zo gelaten.

Gegeten op 22 mei 2016

pim89

De front van het pand is echt sfeervol Grieks uitziende en binnenin is het sfeervol modern en zeker ook die Griekse sfeer. De ontvangst was ook zeker vrolijk en vriendelijk. Twee gastvrouwen waaronder een oudere vrouw en een jongere vrouw waren ook erg vriendelijk. Zeker herhaling waard.

Gegeten op 20 mei 2016

edotrudie

We komen hier vaker en meestal wel via een veiling. Etentjeveilen is echter failliet en de bon welke we nog hadden, daarbij waardeloos geworden. Dat is het risico wat je loopt bij veilingen of andere bon acties. Alexandros dacht daar anders over. Met de voucher voor een ander restaurant, kon je toch terecht bij Alexandros. Een 3 gangen menu met een keuze uit de gehele kaart, dat vonden wij een super gebaar. Als tegen prestatie, koop je dan een bon (25 euro) voor nog 1x voor 2 personen een 3 gangen menu. Ons eten was heerlijk. Alexandros en in Wageningen Alexandra, top. De inrichting is ook mooi geworden, met goedzittende stoelen. Met griekse muziek op de achtergrond en lekker weer, gaf dat een heerlijk vakantie gevoel.

Gegeten op 10 mei 2016

Bisschops1

Vandaag in deze kantine gegeten, geen prettige ervaring. Trage bediening, de gyros lauw en taai. Tot slot nog een rekening die niet klopte. Kortom; alle ingrediënten om hier nooit meer terug te komen.

Gegeten op 5 mei 2016

Lientje78

Zaterdagavond heerlijk gegeten in Wageningen bij restaurant Alexandros. We hadden een driegangenmenu en het was heerlijk. De eigenaresse was ook erg vriendelijk, ze had ook echt aandacht voor haar klanten. De leuke muziek geeft een fijne Griekse sfeer.

Gegeten op 30 april 2016

markterheggen

Het aanblik was eigenlijk al een voorbode voor het eten. Hadden we maar ons voorgevoel gevolgd. Bediening ongeduldig, moesten snel beslissen. Beleid is vooral veel drankjes bestellen, wat we overigens niet hebben gedaan. Het eten was niet ok. Vlees: lauw en droog, volgens ons al geruime tijd ervoor bereid. Friet en salade: echt maar 5 frietjes, te kort gebakken en een heel klein beetje salade. Ook een "griekse salade" als hoofdmaaltijd besteld. Halve tomaat, paar plakjes komkommer, ui en een kruimel feta, gekocht voor 7,50, als het 2 euro was geweest dan was het net ok. Al met al, nog nooit zo slecht in Nederland gegeten. De uitstraling: vergane kitsch, alsof je in een bedrijfsruimte zit met een paar lelijke ornamenten om het grieks te doen voelen. Niet om vervelend te doen, maar als je naar een cafetaria gaat, eet je beter en zeker 5 keer zo goedkoop. We voelen ons echt bekocht, bijna 90 euro uit gegeven aan dit restaurant (2 volw, 2 kind). Prijs/kwaliteit was totaal niet in verhouding. Niet om vervelend te doen, maar dit was echt heel slecht.

Gegeten op 30 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Alexandros de Griek in Wageningen

Schrijf hieronder je recensie over Alexandros de Griek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.