a TripAdvisor company

Alexandros de Griek

1. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 0317 418 535

Ervaar de Griekse keuken

Een stukje Griekenland in Wageningen, dat is wat je hier vindt. Alle Griekse klassiekers staan op de kaart. Verwacht hier een heerlijke samensmelting van kruiden, groenten en de beste kwaliteit vlees en vis. Een aantal dagen in de maand wordt er ook live muziek gespeeld. Neem voor de echte Griekse ervaring je eigen borden mee om bij Alexandros kapot te gooien!

Amkar

Met twee personen gegeten op 22 januari 2016 met de Albert Heijn spaaractie. We hadden volledige keus uit het menu. Het 'kaasbrood' met knoflook als voorgerecht was niet memorabel, de kaas was niet te ontdekken. Het filodeeg met feta en spinazie was wel lekker, maar niet heel bijzonder. Het brood dat op tafel stond smaakte als afbakbrood van de supermarkt. De gegrilde kip was mals, maar ook niet geweldig. De inktvisringen kwamen overduidelijk uit de diepvries en waren erg taai en vet. De bijbehorende saus kwam uit een fles. De baklava was lekker, het citroentaartje was ook verrassend goed. De tafels stonden zo dicht op elkaar dat mensen ons regelmatig aanstootten tijdens het langslopen. Het peper-en-zoutstel werd van onze tafel gegrist toen het tafeltje naast ons om zout vroeg. Bediening was redelijk maar wel wat robotisch en de service leek niet erg van harte.

Gegeten op 22 januari 2016

MTJGroenen

Via online reservering

Het voorgerecht, garnalencocktail, was lekker echter moest worden gegeten met de grote vork en het mes dat al op tafel lag voor het hoofdgerecht. We kregen ook geen schoon bestek.
Als hoofdgerecht hadden we gyros. Deze was gemaakt van vet vlees. De bijgerechten op het bord waren karig, 6 frietjes, een heel klein beetje rijst, te weinig tzatziki.
Wij hadden een fles wijn besteld van euro 17,50. Deze stond niet op de bon toen we wilden afrekenen. Toen we dat melden wilden ze eerst 23,50 bijtellen. Dat werd rechtgezet maar er kon geen bedankje af dat we het überhaupt gemeld hadden!

Gegeten op 31 januari 2016

Nimala

Via online reservering

Wij waren al eens eerder hier geweest. Het was dit keer wel een erg drukke avond, waardoor het wel wat lang duurde voor het bestelde drinken en eten bezorgd werd. Het eten was weer prima. Enig minpuntje was dat een deel van de frietjes iets te vet was. De voorgerechten en de toetjes waren heerlijk.

blues7

Via online reservering

Was wederom gezellig. Lekker gegeten. Goede sfeer en goede bediening.
Iedereen (6 personen) was tevreden dus wat wil je nog meer.

Gegeten op 30 januari 2016

arjan23jaar

Via online reservering

Het is een gezellige restaurant heerlijk eten en super vriendelijk is de bediening we gaan heel snel weer er heen er is geen betere griek te bedenken gr arjan

Gegeten op 30 januari 2016

jaapsmits42

Via online reservering

De verlichting zou iets meer gedimd kunnen zijn, er zat een jong stel naast
ons voor hun eerste date, tja kaarslicht
met koud licht spotjes in 't plafond.
Gastvrouw is een schatje

Anton07

Via online reservering

We waren erg nieuwsgierig naar een avondje bij een grieks restaurant. Dit restaurant ligt in een woonwijk en heeft eind januari nog de kerstversiering buiten hangen. Echter ons viel het enigszins tegen. De service was zondermeer vriendelijk. Bij wijze van welkom een ouzo in een klein plastic glaasje. Entourage; kale sfeer, tafelkleden met schroeigaatjes (sinds wanneer werd roken binnen verboden?), vuil bestek wat omgeruild moest. De gerechten vielen ons tegen, wij kregen smakeloze groente in zoet beslag (gebakken courgette) evenals de garnalen. De (witte) huiswijn bleek een weinig smaakvolle, wat zure wijn. Geen culinair midden- of hoogstandje.Nee, ons viel het tegen.

w.loo65

Voorgerecht 4 grote garnalen in (knoflooksaus) smaakloos € 12,75
Ossenhaas lekker maar geen Grieks bord en saaie opmaak.€ 23,50
Baklava matig.
En dat in een sober decor.
Geen knaller.

j.h.vandeweerd

Via online reservering

Het duurde 3 kwartier voordat we een menukaart kregen. Vervolgens hebben we nog een uur op het voorgerecht moeten wachten. Een toegezegd biertje kwam niet en uiteindelijk werd de koffie totaal vergeten. Op onze vraag of men de drukte wel aan kon,werd gezegd dat het aan de nieuwe kok lag. De zaak was helemaal vol en aan velen werden excuses aangeboden voor de verkeerde gerechten of de lange wachttijden. De gerechten waren eveneens karig te noemen en niet bijzonder. Ik zal dit restaurant bij niemand aanbevelen.

el_sandro

Via online reservering

Echt grieks restaurant qua inrichting.
niet te uitgebreide menukaart met een aantal schotels.
nette prijzen hoewel vooraf de carpaccio wel 11 euro is.
voor net 90 euro uitgebreid gegeten en gedronken met 4 personen.
hopend dat zo blijft ook na de ah actie, daar zou de branche het weer lekker druk mee kunnen krijgen.

Schrijf zelf een recensie over Alexandros de Griek in Wageningen

Schrijf hieronder je recensie over Alexandros de Griek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.