Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Alexandros de Griek

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Omdat Wageningen voor ons gunstig ligt, wilden we Alexandros wel eens uitproberen. Bovendien stond er een vegetarische moussaka op de kaart en dat vond ik een interessant gerecht. Maar dit is eerlijk gezegd geen restaurant voor ons en we zullen dan ook niet teruggaan.

De Griekse keuken is al niet de meest geraffineerde, maar dit eten was wat ons betreft niet op smaak en het deed ook niet vers aan (lamsvlees te gaar en te droog, boontjes te zacht, saaie diepvriesfrites). Op het lamsvlees zat een laagje puree dat veel te zout was. De moussaka was niet vies maar ook niet heel lekker en helaas niet goed opgewarmd, aan de rand nog wel redelijk warm maar naar het midden lauwer en zelfs koud. Omdat ik toen al halverwege het gerecht was en de zaak bomvol zat, heb ik het niet aan het personeel gemeld (dat had ik eigenlijk wel moeten doen). Op de simpele salade van witte kool met tzatziki zat ook een gekke, misplaatste kerriesaus.

Zoals gezegd was het een heel drukke avond en het personeel was er druk mee. Hoewel ze weinig vrolijk aandeden (kan je natuurlijk niet eisen, maar het viel wel op dat er nooit gelachen werd), waren ze vriendelijk en attent. Ze hadden de zaken goed op orde en werkten hard, dat was overduidelijk.

De ruimte is van vloer tot plafond versierd met kitscherig nep-Griekse zuilen, brokken steen en teksten. Zo overdadig dat het bijna komisch wordt. Een kwestie van smaak of je dit leuk vindt.

Alles bij elkaar een sympathieke tent, maar niks voor ons.

Gegeten op 24 oktober 2014

ronny5

Heerlijk gegeten, de schotel Hermes is n aanrader. De sfeer is heel gezellig, gemoedelijk en met de inrichting en de muziek wordt er n griekse sfeer gecreeerd. Lekker, gezellig en leuk dus!!

Gegeten op 18 oktober 2014

tinavanzetten

Gistere lekker wezen eten met zijn alle. Wat een sfeer hangt er in dit restaurant zeg! Er was livemuziek het personeel danste mee! Super gezellig! Wij kwamen met een veilingbon maar ook zonder bon komen wij zeker terug! Voor de gastvrouw van deze avond geef ik een dikke 10!! Tot snel!

Gegeten op 27 september 2014

Bernadinadegroot

Wij zijn vorige week (19-09-2014) wezen eten bij Alexandros. Na eerdere reacties behoorlijk geschrokken maar via groupon het toch geprobeerd. Mijn man en ik waren direct onder de indruk van het restaurant zelf. Het is er erg mooi en straalt warmte uit. We werden hartelijk ontvangen, we hadden al snel de menukaarten gekregen en een drankje gekregen met uiteraard een gratis ouzo erbij. Wij hebben aangegeven dat we ons jubileum kwamen vieren waarop we hartelijk werden gefeliciteerd. Op ons verzoek hebben ze wat tijd gelaten tussen de gangen. Het eten was lekker, goed op smaak en voldoende om helemaal prop vol te zitten. Van alles wat ik hiervoor gelezen heb aan klachten heb ik dus niets gemerkt. Wel erg jammer dat het mensen afschrikt voor niets (persoonlijke mening). Wij gaan zeker terug! En we hebben er nu al zin in!

Gegeten op 19 september 2014

lina22

eten is erg goed, maar de bediening is uitermate belabberd. We hadden niet gereserveerd, maar konden hier op een zondagavond toch terecht. Het was binnen goed gevuld, velen kwamen binnen met vakantieveiling of groupon bonnen. Die hadden wij niet, maar de prijzen zonder kortingsbonnen zijn ok en prijs-kwaliteit ook. Helaas duurde het erg lang nadat we plaats hadden genomen, voordat de mevrowu ons kwam vragen wat we wilden drinken en met de kaart. En dat terwijl ze aan twee andere stellen die na ons binnen zijn gekomen wel al de bestelling had opgenomen en aan beide tafels naast ons ook al meerdere keren had gevraagd of ze nog wat wilden drinken. Ook de uitleg na vragen over bepaalde menu's op de kaart was zeer kort en meedenken zat er niet in. Een besteld drankje werd niet aangeboden en dus gegeten zonder drankje. Ook bij het betalen ging het niet netjes, toen ik zei dat ik wilde pinnen, zei ze alleen het bedrag, zonder een rekening te tonen. Die wilde ik toch wel even zien, graag voordat je betaald. Erg jammer, want het eten was lekker, locatie is goed en de ruimte binnen is mooi. Maar je gaat uiteten voor een gezellig avond en niet om je te ergeren of om de stress van de bediening te voelen.

Gegeten op 31 augustus 2014

drikske

Eten goed en vriendelijke bediening.
Afrekenen is wel raar gezien de pin automaat kapot was, geen maestro of VISA mogelijk, alleen contant op dat moment.
Voor 2 karafjes retsina rekenen ze ineens 13 euro pp terwijl op de kaart 9,75 euro staat. Dit werd later uitgelegd als de accijns op 30 juli ineens waren verhoogd en kassa nog niet was aangepast.
Is wel 30 % accijns verhoging! beetje ongeloofwaardig.
Erg jammer van leuke avond.

Gegeten op 2 augustus 2014

voskwebbel

nu we kwamen binnen en er heerste een leuke sfeer gezellig vol gitarist erbij . we hadden via vacantieveiling een 3 gangen menu .het eten was prima de bediening was ook heel leuk we zaten met het nagercht kaartje te spelen en de serveerster zij rustig tijd zat eerst eten laten zakken prachtig toch voor herhaling vatbaar

Gegeten op 26 juli 2014

oevering

Wij hebben op 12 juli 2014 bij Alexandros de Griek gegeten en we zijn daar hartelijk welkom geheten,de bediening was heel vriendelijk,serice prima geen gedram heerlijk rustig niks opdringerig.
Er was live muziek,en ook de zanger was prima en geestig we hebben er heerlijk van genoten.
Wij zijn vol lof over dit restaurant en komen zeker terug.
Vriendelijke groet,
W.Oevering
Emmeloord

Gegeten op 12 juli 2014

sandra149

Via Vakantieveilingen een waardebon gekocht voor dit restaurant.

Het ligt zo'n 500 meter buiten het centrum en is goed te bereiken. Echter het ligt in een buurt waar de ramen zijn dichtgetimmerd met planken en waar de politie om de 5 minuten langsrijdt.

Wij zijn buiten op het terrasje gaan zitten met uitzicht op een soort kraakpand en links van ons een groepje containers waardoor we contant last hadden van dikke glimmende groene vliegen die ook wel een hapje van ons eten lustten.

Verder vriendelijk personeel. Een zanger met 'live muziek' waar hij nog even op moest oefenen...maar goed bedoeld.

Het eten zag er goed uit , simpel, maar niets mis mee. Echter door de omgeving en de stank van de containers waren wij onze eetlust verloren en hebben het eten niet opgegeten.

Wij zullen hier niet meer terugkeren.

Gegeten op 12 juli 2014

studentwageningen01

Ben hier gaan eten met een vriendin, we hadden een vissxhotel en een vleesschotel. Het vlees was goed gekruid en lekker van smaak. Echter bij de vis schotel was de kalamari flauw maar de zalm was wel goed. Algemeen smaak eten een 8 echter door de grote van de porties een 6, was gewoon te weinig voor het geld.

Het decor zag er goed uit, alleen buiten zitten is geen aanrader. Op warme dagen heb je namelijk last van de vliegen uit de container welke naast het teras staat. Binnen was het wel in orde.

Service was beroerd. Duurde lang voordat de bediening kwam opdagen verder was er nog 1 minpunt. Bij ander griekse restaurants krijg je een ouzo van de zaak. Deze was hier nergens te bekennen, in mijn opinie zware minpunten.

Conclusie: het eten waa lekker maar mager. Het decor was niet super maar ok. De service was teleurstellend.

Gegeten op 7 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Alexandros de Griek in Wageningen

Schrijf hieronder je recensie over Alexandros de Griek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.