a TripAdvisor company

2. Frans-internationaal
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 075 628 55 88

arthur61

Ank, de eigenaresse van een B&B raadde ons dit resteaurant aan en had voor ons gereserveerd. Ze zei prijs/kwaliteit is helemaal kloppend. En niets daarvan is gelogen. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de ambiance. Alles was in balans. Echt een aanrader.

Gegeten op 30 april 2016

midsbody

Wat verwacht je: een eetgelegenheid in het betere segment. Wat krijg je: precies wat je verwacht en dat is prima eten en drinken! De bediening is professioneel maar wat afstandelijk. De entourage heel mooi. Jammer dat begonnen wordt met een mededeling wat er niet beschikbaar is van de kaart. De tonijn was mooi van formaat en heerlijk zacht en rood. De kalfssukade heel goed maar wat krap aan de maat. Een adres om nog eens terug te komen.

Gegeten op 16 maart 2016

grollo

Kwaliteit met iets teveel kwantiteit maar dat is Saens en blijft wennen.
Drie keer per twee jaar eten wij hier en de amuse is lekker doch nu echt wel bekend...
Mijn advies luidt derhalve: ga voor een tweede amuse.

Het meisje in de bediening is te licht. Het prevelen van de nagerechten is verre van prozaïsch; kortom doe mij maar een kaart met nagerechten

Het eten is goed. Mooie kaart met uiteenlopende gerechten. Zeebaars en zeeduivel op de kaart. En heerlijke parelhoen; mooi klaargemaakt voor een schappelijk prijs. Het varken van mijn partner, klinkt wel een beetje raar trouwens, was heerlijk met een witte-bonen spek puree.

Hou de servicegraad hoog....lees in de gaten.
Wij komen zeker weer terug...

Gegeten op 1 maart 2016

PastrySwan

Goed restaurant, vriendelijke wat jonge bediening. Wij hebben hier nu twee keer gegeten en waren ondanks alle moeite die men doet toch een klein beetje teleurgesteld.
Het is nog al wat om 'vanuit de vijfde smaak' te denken en te werken. Dat is m.i. soms dan ook wat geforceerd.
Beide keren had ik een kleine opmerking over iets dat net niet gaar was. Het gerecht ging mee naar de keuken en mij werd meegegeven: ' We hebben het geproefd en er is niets mee aan de hand'.
Tja, lastige discussie. In mijn mond was het niet gaar. Ook bij mijn tafelgenote niet. Dan voel je je niet geheel serieus genomen.
Beide keren de kok of eigenaar niet gezien, terwijl dat toch zo een makkelijke manier is om kleine probleempjes samen op te lossen. Gewoon een glaasje wijn aanbieden, zand erover. Nu hou ik toch een bijsmaak. Zonde,
want het talent in de keuken is zeker aanwezig, nu er nog wat vaker uitkomen.
Nog een tip: Geef gewoon de dessertkaart i.p.v. de grote keuze door 1 van de meisjes uit het hoofd op te laten zeggen. Grote kans dat je dan het 'verkeerde' kiest. Zoals ik, maar dat lag dan wel weer aan mij ;)

Gegeten op 12 september 2015

ruud186

Afgelopen donderdag heerlijk gegeten en genoten van de verassing van de chef.
Speciale complimenten voor de blauwkaas / ijs combinatie!
Top en heel betaalbaar gegeten

Gegeten op 29 oktober 2015

DeboraAmsterdam

Heerlijk gegeten bij de vijfde smaak! We hebben ons laten verrassen door de chef en dit bracht ons lekkere en afwisselende gerechten. Daarnaast was ik onder de indruk van de heerlijke wijn. Tevens werd er goed rekening gehouden met allergieen. Dit was vast niet ons laatste bezoek...

Gegeten op 8 oktober 2015

michelle106

Dit restaurant is echt een aanrader. Het personeel is vriendelijk en heeft kennis van zowel het eten als de wijnen. De chefkok doet aan het eind van de avond even een rondje door het restaurant om de gasten te vragen naar hun ervaringen. De sfeer in het restaurant is ontspannen en het ziet er mooi en gezellig uit. Maar het eten is echt het toppunt! Vooral het gerecht "Parelhoen gevuld met truffel", dit is 1 van mijn favorieten. Mijn man en ik hebben in dit restaurant ons trouwdiner en het trouwfeest gehouden. Wij zijn erg blij dat wij voor deze locatie gekozen hebben. Het was een geweldige en onvergetelijke avond, mede door het personeel & de eigenaren van de Vijfde Smaak. Wij hebben van onze gasten ook veel positieve reactie op zowel het diner als de hapjes op het feest gehad. Er zijn vaste klanten ontstaan uit onze bruiloft gasten!

Gegeten op 22 mei 2015

paul335

Met zes man zijn wij wezen eten bij de 5e smaak. De service was gelijk goed; omdat het mooi weer was konden wij eerst buiten zitten en zijn toen de zon onderging naar binnen gegaan. Keurig aangekleed restaurant, maar niets overdreven of spectaculair. De bediening was welwillend maar wel wat te jong en miste nog wat ervaring. Het eten was heel goed en de smaken verfijnd. Een leuke avond gehad en de rekening viel ook mee omdat het 3 gangen menu keurig samengesteld was.

Gegeten op 5 september 2015

linda45

Ben een trouwe gast en fervente fan van dit restaurant. Piotr maakt echt alles zelf en kan daarom rekening houden met mijn uitgebreide dieetrestricties. Geloof me, met wat ik allemaal niet mag, is eten uit een pakje/zakje uitgesloten en De Vijfde Smaak heeft alleen maar zelfgemaakt, vers eten.
Het eten is altijd heerlijk, we nemen ook graag gasten mee, ook hele verwende, en die genieten ook.
De bediening is ook super, mijn amuses & bijgerechten worden zonder vragen aangepast aan mijn dieet en over alle twijfelzaken voeren ze overleg. Dit is eigenlijk het enige restaurant waar ik heen durf.

Het enige minpunt is dat het prachtige oude gebouw soms wat gehorig is, het is vaak stampvol. Dan zit ik liever boven dan beneden.

Gegeten op 29 augustus 2015

Restaurant - 4 september 2015

Dank voor het vertrouwen en de mooie recensie!

angelica3

Gelunched op een bijna leeg terras waarbij 2 gasten een soort kinderspeelplaats gecreerd hadden waardoor we even twijfelde of het wel normaal geopend was. Vitello Tonato besteld , serveerster kwam terug met de mededeling dat het vlees (nog)niet als geheel gebraden was dus dat de plakjes afzonderlijk gegaard werden...of ik dat goed vond? Kon even geen andere keus maken dus akkoord gegaan. Na veel te lang wachten kwam dan mijn meergranenbol met Vitello Tonato waarbij het kleine beetje tonijn mayonaise volledig opgegaan was in mijn veel te droge (bijna beschuitachtige) meergranen bol. Ik denk een oude bol te lang in de oven opgewarmd. Het kalfsvlees had een doordringende olie smaak maar achteraf had ik dat kunnen weten als het per (dun) plakje gebakken is. Een hele klus om het brood weg te krijgen , mijn man had met het brood dezelfde ervaring alleen zijn carpaccio was verder goed. De serveerster kwam na de klacht van het brood wel netjes feedback geven en aangezien ze het keurig deed wilde ik eigenlijk niet verder op de algehele kwaliteit ingaan. Op zich raar dat je op een hele drukke dag ( evenement aan de zaan) je kaart niet volledig op orde hebt.
Al eerder niet zo een geweldige ervaring gehad dus helaas niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 22 augustus 2015

Restaurant - 23 augustus 2015

jammer dat u geen goede ervaring(en) heeft gehad in ons restaurant. Ik ben zelf de eigenaar en kok die de broodjes heeft gemaakt. Het is voor mij spijtig dat u zich kunt ergeren aan twee vaste gasten die met hun zoontje van 1 jaar een hoekje van het terras gebruiken om van de zon te genieten. Het is voor mij tevens spijtig dat ik het evenement aan de Zaan in zijn geheel gemist heb. Wij zijn namelijk niet direct gevestigd aan de Zaan en ik weet gisteren ook helemaal niets van een evenement. Of u moet Sail bedoelen in Amsterdam. Wij werken met dagverse producten en inderdaad was het vlees de dag ervoor volledig opgegaan. Dat kan gebeuren en is ook netjes aangegeven. Uiteraard probeer ik mijn volledige kaart op de juiste manier klaar te hebben voor de lunch en het diner maar ook mijn leveranciers hebben het wel eens druk en zijn dan wat later. Ik probeer dan een zo goed mogelijk alternatief te bieden. De bruine bol is inderdaad een bol met een krokante korst", een keuze die wij hebben gemaakt (om de dag gebakken voor ons door een verse bakker dus nooit "oud"). De reden dat u veel te lang moest wachten (bijna 10 minuten) is dat het brood vers wordt afgebakken (wordt driekwart gebakken geleverd) en vers belegd wat ik zelf gedaan heb. Dat is ook de reden dat is dat ik mijn collega niets retour heb laten boeken aan de rekening na uw opmerking. Als Iens een site wordt voor suggestieve en halve informatie (drukke dag? Evenement op de Zaan), het uiten van irritatie over andere gasten (kinderspeelplaats), en het negatief benaderen van positieve punten (dagvers werken waardoor er soms iets tijdelijk op is) vind ik dit als hardwerkende restaurateur schrijnend. Wij hebben een druk restaurant met 99,99% zeer tevreden gasten. Mijn excuus als u daar niet bij behoord. (overigens kunnen wij de cijfers nog niet zien op dit moment)

Proever - 23 augustus 2015

Ik heb mij helemaal niet erg geergerd aan bezoek met met kinderen wij twijfelde of het terras open was gezien de rommelige indruk die het maakte.
De wachttijd was absoluut geen 10 minuten echt veel langer. Ik heb ook niet gevraagd om een retour boeking aangezien ik zoals ik ook aangaf zelf bij mijn gerecht keuze gebleven ben en zoals ik al zei er netjes een terugkoppeling plaats vond. Sterker nog de serveerster heeft van ons nog fooi gehad!
Wij zijn, onder de gelukkig voor u vele tevreden klanten, ontevreden klanten die echt niet heel moeilijk doen als we ( regelmatig ) in restaurants eten. Maar deze keer liet de kwaliteit en wachttijd naar onze mening echt te wensen over. Jammer dat u op deze manier reageert.

Schrijf zelf een recensie over De Vijfde Smaak in Koog Aan De Zaan

Schrijf hieronder je recensie over De Vijfde Smaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.