De Vijfde Smaak

• 8.1

• 8.2

Georginho
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met 6 vrienden bij dit mooie restaurant in Koog aan de Zaan. Zalige gerechten, wij namen het 4-gangenmenu, wat bij elk gerecht vergezeld ging van een mooie, bijpassende wijn. De bediening was attent en vriendelijk, kortom een aanrader.

Gegeten op 20 december 2013

1ngrid
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een relatief klein, maar gezellig restaurant. De bediening is aardig en competent. Wij hadden het 6-verrassingen menu genomen. Alle gerechten waren zeker goed van smaak en niet alledaags, maar niet overweldigend, waardoor de prijs-kwaliteit verhouding wat uit balans is. Desondanks een prima gelegenheid om een keer te gaan eten

Gegeten op 14 maart 2014

grollo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze tent krijgt van mij een bib gourmand met dien verstande dat wij de amuse -die prima smaakt- wel kunnen dromen en de bediening kan wat beter.

Zorg dat de wijn ingeschonken is als je begint met eten. Wij moesten er bij het voorgerecht om vragen en dat is jammer. Edoch ga er heen en gij zult verbaasd staan over de kwaliteit en prijs !

Gegeten op 21 februari 2014

Proever1963
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ze bestaan alweer 5 jaar! En dat werd gevierd met een speciaal benefietdiner, waarbij donaties voor zorgboerderij Watervliet van harte welkom waren. Het was even 'vechten' om erbij te komen, maar ja, voor 5 euro wil iedereen wel komen eten! De gerechten waren heerlijk: een amuse van knolselderijsoep met truffel en anijsschuim.
Het voorgerecht bestond uit 3 proeverijtjes: topinamboer, subtiel overgoten met knoflookolie, olijven en fetakaas. Een croque van smoked haddock (een schelvisachtige vis) avocado, knol en cheddar kaas en een Thaise biefsalade. Het hoofdgerecht was barbarie eendenborst - perfect gegaard, met risotto van Alkmaarse gort, rode biet, bosui en rode portsaus. Het was heerlijk, maar ik blijf vinden dat de gerechten niet altijd even mooi opgemaakt zijn. En tenslotte een chocoladetriffle met amarenekersen en koffie roomijs. Kundige bediening en een heel persoonlijk stempel van de eigenaren. En de ambiance is natuurlijk prachtig in zo´n oud Zaans pand. Dit restaurant is echt een toppertje!

Gegeten op 11 februari 2014

marleen34
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een geweldige belevenis,vlekkeloze bediening,heerlijk eten en een voldaan gevoel achteraf ! De amuse van selderij met venkel was heerlijk.
De proeverij van drie was in balans.
De eendenborst was mooi rosé en heerlijk met portsaus en biet.
Het dessert van chocolade met amaranten en wit koffie-ijs om te smullen en de koffie aan het eind maakte alles perfect af. Mmmmm

Gegeten op 11 februari 2014

opaKraaij
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij zij hier ooit getrouwd in de Waakzaamheid en vierden nu onze 40 jarige huwelijksdag hier bij DeVijfdeSmaak. Heerlijk gegeten en in de watten gelegd. Het cijfer voor de entourage is misschien wat hoog maar we hebben goede herineringen

Gegeten op 9 februari 2014

Ferrero
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een avond hier gegeten, hadden het restaurant getipt gekregen van vrienden van ons. Na ook de kaart te hebben bekeken hadden we toch wel goede verwachtingen. Hier kon het restaurant nooit aan tippen, het voorgerecht was wel aardig. Maar het hoofdgerecht was een overkill aan gegrilde en gefrituurde zaken. Het vlees was ook redelijk taai de saus had een zeer aparte smaak (misschien geschift??). Qua locatie zou ik het wel aan raden maar dat alleen maakt nog geen goed restaurant.

Gegeten op 7 februari 2014

Bella3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig restaurant, heel knus. Vriendelijke bediening. Mooie gerechten, kwaliteit echter minder. had de wildschotel, was taai , droog, of juist te bloederig. Misschien volgende keer beter ?

Gegeten op 19 december 2013

linda136
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gehorig restaurant. Maar nu zat er ook een grote groep te eten. Verder een prachtig oud pand
Bediening prima.
Mooie kaart, bijzondere gerechten.
Ik had kwartel, ik kreeg er twee. Mijn vriend kreeg bij zijn vis wel erg weinig groenten en aardappelen. Je moet een heel menu eten om echt voldaan te worden.

Phasma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de vegetarische restaurantweek hier voor het eerst gegeten. Wat was dat genieten, verrassende gerechten met veel smaak en goed doordacht samengesteld. Zeer vriendelijke bediening en ook erg leuk dat de kok de tijd nam om over het tot stand komen van de gerechten en zijn ideeën te praten. Echt een aanrader dit restaurant!

Gegeten op 11 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Vijfde Smaak in Koog Aan De Zaan

Schrijf hieronder je recensie over De Vijfde Smaak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!