Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 442 63 05

Moraira

Heerlijk verrassend gegeten! Gambas vooraf en daarna drie zeer smaakvolle sliptongetjes met als afsluiting met elkaar een proeverij van de dessert kaart... Dat was de klap op de vuurpijl... Zalig!

Gegeten op 12 april 2013

R&M.

Bijna leeg restaurant op een zaterdag avond.Een nieuwe kaart. Helaas geen verbetering. Standaard eetcafe menu
(sliptong, saté, biefstuk etc. )sliptong gegeten 21,50 erg duur voor het gebodene.
Plek blijft in de zomer mooi, maar voor het eten zullen ze ons niet meer snel terug zien.

Gegeten op 6 april 2013

Mw de Lange

Dit weekend stapten we voor het eerst binnen in het Hooghe Water. Het restaurant ligt heel mooi aan het water. Binnen: nette maar ietwat stoffige uitstraling. Of dat nou aan het interieur lag of aan het feit dat er overwegend senioren aan het eten waren weten we niet.
Een net iets te joviale ober neemt onze bestelling op en we starten met brood en wat smeersels die standaard gebracht worden: lekker! We krijgen een a4-tje met een bescheiden kaart. Niet alles is meer beschikbaar, maar voor ons genoeg keuze. We starten met 2 salades. Een met gerookte tonijn en de ander met zalm. Beide salades waren heerlijk, vers en goed van smaak. Het hoofdgerecht volgde en was uitstekend: parelhoen en varkenshaas. De zelfgemaakte friet zouden ze wat mij betreft ook mogen aanbieden voor de afhaal: dan kom ik elke dag langs, zo lekker was die. Dessert: er was heel weinig keuze, we kregen een proeverij aangeboden met allerlei verschillende kleine hapjes, ijs en een likeurtje.

Ik begrijp het niet goed: het eten was heerlijk, locatie was mooi. Waarom dan zo weinig publiek? Ik zie mogelijkheden en kansen voor dit restaurant die niet ten volle benut worden. De locatie is top, het interieur zou misschien wat frisse accenten kunnen gebruiken, maar het belangrijkste: het eten zat deze avond gewoon goed.

Gegeten op 23 februari 2013

GD1974

Vind dit erg lastig. Je ziet duidelijk dat ze erg hun best doen, was heel rustig voor de vrijdagavond, weinig keus vond ik. De gerechten zagen er mooi uit maar smaakten niet bijzonder. Sommigen dingen van de kaart niet aanwezig. Ik vind dit een erg duur restaurant voor de gerechten die geserveerd worden. Mijn gevoel zegt dat het minder wordt omdat het erg rustig is.

Gegeten op 29 november 2012

RonKoot

Gevieren togen we naar Capelle aan den IJssel en gelukkig hadden we gereserveerd bij 't Hooghe Water want we waren de enige gasten. Een van ons had zich verheugd op de pompoensoep. De kelner, die overigens een broer van Bavo Galema had kunnen zijn, melde echter bij het overhandigen van de kaart dat nou net de geroosterde pompoen niet geserveerd kon worden. We hadden dit kunnen weten want het was halloween. Maar de gekozen gerechten, varierend van carpaccio van wildzwijn tot de coquilles, hertenbiefstuk, parelhoen en portobellos en geitenkaas, vielen bijzonder in de smaak. Gelukkig kwam er voor het restaurant nog een stel binnen zodat we met 6 gasten toch nog iets aan de omzet deden. Ook de nagerechten voldeden aan de verwachting. Jammer dat het in deze gezellige eetgelegenheid zo stil was want er zijn beduidend slechtere restaurants in de omgeving. Kortom Een dikke 8 en aan te bevelen.

Gegeten op 3 november 2012

Tientje

Hier met mijn moeder geluncht met een lekkere clubsandwich. Ik had de CS met vis die goed belegd was en het brood was lekker krokant.
De ambiance is een beetje oudbollig en ietwat treurig, maar je kan wel over de ijssel uitkijken. Bediening vergat wel wat, maar was zeker wel vriendelijk.

R&M.

heerlijk gegeten in de estaurant week.. prettig om ook in de restaurantweek te kunnen kiezen tussen drie voor en hoofdgerechten.
Met name het tussen gerecht was verrassend en erg lekker(makreel met watermeloen,tomaat en granaatappel)
Ook fijn dat er wat groente bij de gerechten zit(wat ik vaak mis)

Gegeten op 1 september 2012

janscheffer

Wij hebben hier tijdens de restaurantweek gegeten. Er werd een driegangen verrassingsmenu aangeboden. Voor het geld van 27,50 euro hoef je het niet te laten, maar wat wij opgediend kregen was bepaald geen reclame. Het meeste kwam rechtstreeks van de groothandel en dat smaakt aardig. De kalfsoester met spaghetti was een aanfluiting. Rauw vlees, fantasieloos en geen smaak.

Gegeten op 1 september 2012

tniet

Gisteren weer 's terug geweest bij dit restaurant en dat is ons weer goed bevallen. Deze keer heerlijk geluncht op het terras tijdens onze fietstocht.Het terras heeft men onlangs vernieuwd, volgens een gesprek met de bediening. Dit zag er dan ook super mooi uit. Ik denk dat er in de omgeving van R'dam geen vergelijkbare plek is, waar je zo lekker zit en prima kan eten voor een goede prijs.Ga zo door Hooghe Water!

karin1972

• Goed

• Goed

het was een gezellige avond, gemoedelijke sfeer lekker gegeten, vriendelijk pesoneel,
zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.

Schrijf zelf een recensie over 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel

Schrijf hieronder je recensie over 't Hooghe Water. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.