• foto's van 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel - 1

• 7.5 10 13

• 7.6

• 7.8

Genieten aan het water

Gelegen aan de oever van de IJssel. De chef werkt met de beste seizoensproducten en tovert deze om in smaakvolle gerechten uit de Frans-Hollandse keuken. De sfeer is heerlijk informeer, je voelt je hier helemaal thuis.

Proever61953
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gekookte mosselen gegeten op het terras. Ze waren uit de kunst bereid. Lekker sappig, allemaal ongeveer even groot en met een heerlijke smaak van provencaalse kruiden. Ook het garnituur was voortreffelijk: lekkere dipsausjes en verfrissende salade van selderij en appel. Tel daar bij op de attente bediening en de geweldige locatie en je hebt een zeer geslaagde avond.

Gegeten op 8 augustus 2013

Daan007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige avond op het zonovergoten terras met zicht op de rivier. Zeer vriendelijke en hartelijke bediening. Sliptongetjes waren goed gebakken en smaakvol. Prima Cardonnay. Al met al een prachtige avond op een vol terreas waarbij je met een tevreden gevoel huiswaarts gaat.

Gegeten op 5 juni 2013

prinsesje89
  • Recensies in de laatste twee jaar

personeel; vriendelijk aardig attent oplettend en gezellig Decor; gezellig netjes leuk en schoon Eten; helaas was de biefstuk taai ,droog en lichtelijk doorbakken er werd ook niet gevraagd hoe ik hem wilde hebben, best jammer! de carpaccio voor af was gewoon lekker en het brood dat daarbij werd geserveerd was heerlijk! mijn man had sate en na die geproefd te hebben had ik spijt want die was verrukkelijk! 1 klein opvallend dingetje de kaart is heel klein en beperkt

Gegeten op 20 mei 2013

steven21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lekker gezellig en goed verzorgd gegeten. Met moeder en zus. Alle drie een asperge menu genomen met speenvarken voorgerechtjes, dat prima was en 2x roodbaars en 1x vlees als hoofd. Dat was bijzonder goed en smakelijk. Mooie salade kwam erbij met aparte groenten en noten en zongedroogde tomaten. Als desert 2x crème brule en 1x trifle ; super voor echte desert fans. Mooi uitzicht over de rivier, mooi terras, veel verschillende lekkere biertjes van de tap en prima witte huiswijn. Zeer vriendelijke, behulpzame en goede bediening. Echt een heerlijk avondje!

Moraira
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk verrassend gegeten! Gambas vooraf en daarna drie zeer smaakvolle sliptongetjes met als afsluiting met elkaar een proeverij van de dessert kaart... Dat was de klap op de vuurpijl... Zalig!

Gegeten op 12 april 2013

R&M.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bijna leeg restaurant op een zaterdag avond.Een nieuwe kaart. Helaas geen verbetering. Standaard eetcafe menu
(sliptong, saté, biefstuk etc. )sliptong gegeten 21,50 erg duur voor het gebodene.
Plek blijft in de zomer mooi, maar voor het eten zullen ze ons niet meer snel terug zien.

Gegeten op 6 april 2013

Mw de Lange
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit weekend stapten we voor het eerst binnen in het Hooghe Water. Het restaurant ligt heel mooi aan het water. Binnen: nette maar ietwat stoffige uitstraling. Of dat nou aan het interieur lag of aan het feit dat er overwegend senioren aan het eten waren weten we niet.
Een net iets te joviale ober neemt onze bestelling op en we starten met brood en wat smeersels die standaard gebracht worden: lekker! We krijgen een a4-tje met een bescheiden kaart. Niet alles is meer beschikbaar, maar voor ons genoeg keuze. We starten met 2 salades. Een met gerookte tonijn en de ander met zalm. Beide salades waren heerlijk, vers en goed van smaak. Het hoofdgerecht volgde en was uitstekend: parelhoen en varkenshaas. De zelfgemaakte friet zouden ze wat mij betreft ook mogen aanbieden voor de afhaal: dan kom ik elke dag langs, zo lekker was die. Dessert: er was heel weinig keuze, we kregen een proeverij aangeboden met allerlei verschillende kleine hapjes, ijs en een likeurtje.

Ik begrijp het niet goed: het eten was heerlijk, locatie was mooi. Waarom dan zo weinig publiek? Ik zie mogelijkheden en kansen voor dit restaurant die niet ten volle benut worden. De locatie is top, het interieur zou misschien wat frisse accenten kunnen gebruiken, maar het belangrijkste: het eten zat deze avond gewoon goed.

Gegeten op 23 februari 2013

GD1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vind dit erg lastig. Je ziet duidelijk dat ze erg hun best doen, was heel rustig voor de vrijdagavond, weinig keus vond ik. De gerechten zagen er mooi uit maar smaakten niet bijzonder. Sommigen dingen van de kaart niet aanwezig. Ik vind dit een erg duur restaurant voor de gerechten die geserveerd worden. Mijn gevoel zegt dat het minder wordt omdat het erg rustig is.

Gegeten op 29 november 2012

RonKoot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gevieren togen we naar Capelle aan den IJssel en gelukkig hadden we gereserveerd bij 't Hooghe Water want we waren de enige gasten. Een van ons had zich verheugd op de pompoensoep. De kelner, die overigens een broer van Bavo Galema had kunnen zijn, melde echter bij het overhandigen van de kaart dat nou net de geroosterde pompoen niet geserveerd kon worden. We hadden dit kunnen weten want het was halloween. Maar de gekozen gerechten, varierend van carpaccio van wildzwijn tot de coquilles, hertenbiefstuk, parelhoen en portobellos en geitenkaas, vielen bijzonder in de smaak. Gelukkig kwam er voor het restaurant nog een stel binnen zodat we met 6 gasten toch nog iets aan de omzet deden. Ook de nagerechten voldeden aan de verwachting. Jammer dat het in deze gezellige eetgelegenheid zo stil was want er zijn beduidend slechtere restaurants in de omgeving. Kortom Een dikke 8 en aan te bevelen.

Gegeten op 3 november 2012

Tientje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met mijn moeder geluncht met een lekkere clubsandwich. Ik had de CS met vis die goed belegd was en het brood was lekker krokant.
De ambiance is een beetje oudbollig en ietwat treurig, maar je kan wel over de ijssel uitkijken. Bediening vergat wel wat, maar was zeker wel vriendelijk.

Schrijf zelf een recensie over 't Hooghe Water in Capelle aan den IJssel

Schrijf hieronder je recensie over 't Hooghe Water. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!