a TripAdvisor company

foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 1 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 2 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 3 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 4 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 5 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 6 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 7 foto's van Pure (Thermae 2000) in Valkenburg - 8

1. Hotel-restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 609 20 84

Nagenieten van Limburg

Of je nu een dagje Maastricht, een bezoek aan de Limburgse heuvels of een dagje bij het nabijgelegen spa Thermae 2000 achter de rug hebt, de dag sluit je af bij restaurant Pure in Valkenburg. Een restaurant voor de fijnproever. Geniet van heerlijke Franse streekgerechten terwijl je kijkt naar het prachtige Limburgse landschap en de ondergaande zon.

riekjeboerma

Via online reservering

We hebben een verrassingsmenu gehad wegens een Iens deal. Je kon wel kiezen : vlees of vis! We kozen vis vooraf en vlees als hoofdgerecht. Vooraf een amuse die heerlijk smaakte. Er was voldoende brood met boter en de eendenborst was voortreffelijk. Veel smaken erbij van bijzondere groenten. Ook het nagerecht bevatte heerlijke ingrediënten, staafjes rabarber, marshmallow, ijs , teveel om op te noemen en te onthouden. De bediening was goed en de obers vertelden veel over de gerechten die we aten op een ontspannen manier. Heerlijk gegeten. Het decor is niet intiem, wat stijf in onze ogen. De tafeltjes staan dicht op elkaar . Gelukkig hadden we geen buren!

Gegeten op 8 mei 2015

Loes

Samen met mijn dochter hier genoten, als onderdeel van 2 dagen in Thermae 2000, compleet met overnachting, heerlijk diner op de eerste avond en geweldig ontbijt op de volgende ochtend, in dit à la carte restaurant.
Het 3-gangen verrassingsdiner (op basis van een Groupon voucher € 29) werd voorafgegaan door een verrassende amuse, gevolgd door knapperig bruin volkorenbrood met wat boter, waarna een smaakvolle tomatensoep, een o zo smakelijk heilbotfilet – ruime portie hoor - op een bedje van quinoa met wat groenten en een kreeftachtige dressing bovenop om het af te maken en heerlijk dessert. Alhoewel ik de wijn wel aan de prijzige kant vond (€ 8,00 per glas), wilde ik toch in Limburgse sferen blijven en koos voor een lokale wijn (Apostelhoeve) dus vooruit dan maar…
Ontbijt de volgende ochtend (voor hotelgasten mag dit in badjas!) is geweldig hoor! Niets ontbreekt en het is bijna teveel om op te noemen. Dus hierbij een greep uit het rijke aanbod: van minicroissants, tot diverse soorten rozijnenbrood, allerlei soorten kleine broodjes, ontbijtkoek e.d. en allerlei zoetigheden. Diverse kaassoorten, verschillende vleeswaren w.o, achterham, gerookte zalm, brie en ga zo maar door. Tutti frutti, diverse varianten ei, worstjes, poffertjes. Enorme variëteit, het is echt niet allemaal op te noemen… Sappen, koffie, waters. En voor wie het laatst gedrukte nieuws liggen en diverse ochtendbladen om door te bladeren…
Het was een heerlijke ervaring en overal vriendelijke bediening en goede service, zowel in dit restaurant als in het hotel! We komen graag nog eens terug.

Gegeten op 19 januari 2015

Miertjen

Na een dagje welness heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. We kozen voor een 3-gangen-diner al la carte met een verrassingsdessert, alles was even prachtig opgemaakt op de borden, en zeer smaakvol. Dit gecombineerd met een amuse, heerlijk knapperig brood en prima wijn, maakte het tot een heerlijk avondje uit. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 27 januari 2015

Restaurant - 4 maanden geleden

Dank voor deze prachtige recensie! Wij zijn u graag een volgende keer. Groet, Thermae 2OOO

hannekejansen1

In een wellness resort verwacht ik luxe. Alles moet schoon en fris en luxe zijn zodat je onbekommerd kunt relaxen. De eetgelegenheid waar wij zaten (broodjes ed) was het allemaal gewoon net niet. De balie was heel inefficiënt ingericht, waardoor je lang in de rij moest wachten. Niet erg, maar zonde want onnodig. Er liepen 5 mensen rond die allemaal hard aan het werk waren, maar continu met 6 dingen tegelijk bezig waren. Het stroopte op bij het maken van de verse broodjes, terwijl bij de kassa niemand stond. Maar goed, dat is een kleinigheid. Het eten zelf was erg lekker, wij hadden brood met oude kaas, stroop, pijnboompitjes en rucola. Echt heerlijk. Maar de omgeving was toch erg 'zwembadachtig'. Witte stoelen lijken passend, maar je ziet ook ieder kruimeltje erop. Dus alles bij elkaar matig, maar de kwaliteit van het eten was prima. Zeker omdat het echt terplekke vers klaarmaakten.

Gegeten op 12 augustus 2014

tacticz

Na een dagje spa, hier gegeten, maaltijd salade geitenkaas was goed, erg lekker en voldoende, na chocoladedessert was ook heerlijk. Gewoon lekker ontspannen met een goed wijntje na een dagje spa. Wel iets aan de prijzige kant, en de bediening iets te amicaal/populair. De omgeving is prachtig, uitkijken over het Limburgse landschap.

Gegeten op 27 maart 2014

Marcel-Liezel

Bijzonder prettige avond gehad. Uiteraard prachtig uitzicht op het zonondergaande Limburgse landschap. Alles was van een prima kwaliteit. Van de bediening tot en met het nagerecht. De verse beetgare biologische groenten konden de vergelijking met Beluga de volgende dag met gemak doorstaan. Ook de witte wijn van de Müller Thurgau druif van het lokale wijndomein Apostelhoeve was een eye-opener voor ons en bezorgde ons weer eens een prachtige wijn-spijscombinatie. Bijkomend plezier was dat we zo ons bedje in konden rollen en de volgende ochtend al voor de reguliere openingstijd gebruik konden maken van de thermale baden. Met uitzicht op alweer dat fenomenale Limburgse landschap. Dit keer met het zich met de mist vermengende stomende thermale water als smaakmaker.

Gegeten op 10 maart 2014

Croquembouche

Laatst heb ik hier gegeten na een dagje in de spa van Thermae 2000. Om onszelf zo lang mogelijk te laten genieten van de spa besloten we om in het restaurant Pure te dineren. 's Morgens kun je hier terecht voor het ontbijt en 's avonds wordt het omgetoverd tot een luxe restaurant. Vooraf werd warm, versgebakken brood geserveerd en een amuse van wild. Mijn vriend koos ervoor om het verrassingsmenu te nemen, ik wilde graag à la carte eten. De coquilles die ze op de kaart hebben staan als voorgerecht zijn zeker de moeite waard. Precies goed gebakken en heerlijk vers. Dit laatste geldt eigenlijk voor alle producten waarvan Pure gebruik maakt. De gerechten klinken simpel, maar de opmaak is prachtig en de smaken gebalanceerd.

Niet alleen het eten is goed, ook de service. Je hoeft niemand te wenken wanneer je glas leeg is, want wanneer dit het geval is staat er iemand van de bediening naast je tafel om je glas water bij te vullen of een nieuw drankje te halen. Leuk detail is dat Pure hetzelfde water - met nog wat extra zuivering - gebruikt als in de thermale baden. Leuk is ook dat de bediening met trots uitlegt wat er op de borden ligt.

Het decor is mooi, alleen wetende dat er 's morgens mensen in badjas ontbijten in hetzelfde restaurant doet licht afbreuk aan de status. Wanneer je dit niet weet, valt het echter niet op. De aankleding is strak en modern met verschillende tinten grijs en heeft blauwe accenten.

Pure is echt een aanrader, zeker wanneer je een dagje of weekendje spa hebt gedaan en je geen zin hebt om ver te rijden voor het diner. Ook zou ik hier vaker eten als ik niet in Noord-Holland woonde.

Gegeten op 2 januari 2013

SanneBuren

Na een drukke dag shoppen in Maastricht voor het eerst gegeten restaurant Pure om tot rust te komen.
Het restaurant heeft een mooi uitstraling en een warme, gezellige sfeer. Zeer vriendelijk personeel en vooral ook heerlijk gegeten. Hier komen we nog eens terug!

Gegeten op 13 december 2012

jeroenalex

Op een mooie zomeravond buiten op het terras gegeten bij Pure. Het restaurant bevindt zich in Thermae 2000 bovenop de Cauberg, waardoor je een prachtig uitzicht over de omgeving hebt. We kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu, wat we later nog uitgebreid hebben met een kaasplankje en een begeleidend wijnarrangement. Kwaliteit van de gerechten prima en mooie bijpassende wijnen. Bediening bijzonder vriendelijk en ook niet zuinig met het bijvullen van de glazen. Het terras is 's avonds erg sfeervol, binnen is het restaurant echter een stuk minder gezellig. Dit is niet vreemd aangezien het 's ochtends wordt gebruikt als ontbijtruimte, maar het decor doet hier echt afbreuk aan het eten. Met mooi weer komen wij echter zeker terug!

Gegeten op 23 augustus 2012

Elleke0410

Wij hadden gekozen voor een 3 gangen surprise menu. Het begon met een lekker amuse, toen het voorgerecht, een stuk gerookte zalm, met bietjes, en komkommer mousse met wat sla. Heerlijk. Daarna als hoofdgerecht gegrilde zalm, heerlijk gegrild nog lekker rose van binnen zoals het hoort, met diverse soorten groenten (erwtjes, peultjes, groene asperges en hele dunne sperciebonen), heel lekker gekookt beetgaar, dus niet slap of klef. Als toetje, 2 aardbeien, yoghurt ijs, een choco cake'je met een frambozen drankje van pure framboos. Het was echt lekker alles. Niet te veel, niet te weinig dus helemaal goed. Zou het zo weer doen als ik naar het zuiden afreis.

Gegeten op 6 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over Pure (Thermae 2000) in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Pure (Thermae 2000). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.