Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Pure (Thermae 2000)

1. Regionaal

Pure (Thermae 2000)

1. Regionaal
  1. Toon telefoonnummer 043 609 20 42

hannekejansen1

In een wellness resort verwacht ik luxe. Alles moet schoon en fris en luxe zijn zodat je onbekommerd kunt relaxen. De eetgelegenheid waar wij zaten (broodjes ed) was het allemaal gewoon net niet. De balie was heel inefficiënt ingericht, waardoor je lang in de rij moest wachten. Niet erg, maar zonde want onnodig. Er liepen 5 mensen rond die allemaal hard aan het werk waren, maar continu met 6 dingen tegelijk bezig waren. Het stroopte op bij het maken van de verse broodjes, terwijl bij de kassa niemand stond. Maar goed, dat is een kleinigheid. Het eten zelf was erg lekker, wij hadden brood met oude kaas, stroop, pijnboompitjes en rucola. Echt heerlijk. Maar de omgeving was toch erg 'zwembadachtig'. Witte stoelen lijken passend, maar je ziet ook ieder kruimeltje erop. Dus alles bij elkaar matig, maar de kwaliteit van het eten was prima. Zeker omdat het echt terplekke vers klaarmaakten.

Gegeten op 12 augustus 2014

tacticz

Na een dagje spa, hier gegeten, maaltijd salade geitenkaas was goed, erg lekker en voldoende, na chocoladedessert was ook heerlijk. Gewoon lekker ontspannen met een goed wijntje na een dagje spa. Wel iets aan de prijzige kant, en de bediening iets te amicaal/populair. De omgeving is prachtig, uitkijken over het Limburgse landschap.

Gegeten op 27 maart 2014

Liezel

Bijzonder prettige avond gehad. Uiteraard prachtig uitzicht op het zonondergaande Limburgse landschap. Alles was van een prima kwaliteit. Van de bediening tot en met het nagerecht. De verse beetgare biologische groenten konden de vergelijking met Beluga de volgende dag met gemak doorstaan. Ook de witte wijn van de Müller Thurgau druif van het lokale wijndomein Apostelhoeve was een eye-opener voor ons en bezorgde ons weer eens een prachtige wijn-spijscombinatie. Bijkomend plezier was dat we zo ons bedje in konden rollen en de volgende ochtend al voor de reguliere openingstijd gebruik konden maken van de thermale baden. Met uitzicht op alweer dat fenomenale Limburgse landschap. Dit keer met het zich met de mist vermengende stomende thermale water als smaakmaker.

Gegeten op 10 maart 2014

Croquembouche

Laatst heb ik hier gegeten na een dagje in de spa van Thermae 2000. Om onszelf zo lang mogelijk te laten genieten van de spa besloten we om in het restaurant Pure te dineren. 's Morgens kun je hier terecht voor het ontbijt en 's avonds wordt het omgetoverd tot een luxe restaurant. Vooraf werd warm, versgebakken brood geserveerd en een amuse van wild. Mijn vriend koos ervoor om het verrassingsmenu te nemen, ik wilde graag à la carte eten. De coquilles die ze op de kaart hebben staan als voorgerecht zijn zeker de moeite waard. Precies goed gebakken en heerlijk vers. Dit laatste geldt eigenlijk voor alle producten waarvan Pure gebruik maakt. De gerechten klinken simpel, maar de opmaak is prachtig en de smaken gebalanceerd.

Niet alleen het eten is goed, ook de service. Je hoeft niemand te wenken wanneer je glas leeg is, want wanneer dit het geval is staat er iemand van de bediening naast je tafel om je glas water bij te vullen of een nieuw drankje te halen. Leuk detail is dat Pure hetzelfde water - met nog wat extra zuivering - gebruikt als in de thermale baden. Leuk is ook dat de bediening met trots uitlegt wat er op de borden ligt.

Het decor is mooi, alleen wetende dat er 's morgens mensen in badjas ontbijten in hetzelfde restaurant doet licht afbreuk aan de status. Wanneer je dit niet weet, valt het echter niet op. De aankleding is strak en modern met verschillende tinten grijs en heeft blauwe accenten.

Pure is echt een aanrader, zeker wanneer je een dagje of weekendje spa hebt gedaan en je geen zin hebt om ver te rijden voor het diner. Ook zou ik hier vaker eten als ik niet in Noord-Holland woonde.

Gegeten op 2 januari 2013

SanneBuren

Na een drukke dag shoppen in Maastricht voor het eerst gegeten restaurant Pure om tot rust te komen.
Het restaurant heeft een mooi uitstraling en een warme, gezellige sfeer. Zeer vriendelijk personeel en vooral ook heerlijk gegeten. Hier komen we nog eens terug!

Gegeten op 13 december 2012

jeroenalex

Op een mooie zomeravond buiten op het terras gegeten bij Pure. Het restaurant bevindt zich in Thermae 2000 bovenop de Cauberg, waardoor je een prachtig uitzicht over de omgeving hebt. We kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu, wat we later nog uitgebreid hebben met een kaasplankje en een begeleidend wijnarrangement. Kwaliteit van de gerechten prima en mooie bijpassende wijnen. Bediening bijzonder vriendelijk en ook niet zuinig met het bijvullen van de glazen. Het terras is 's avonds erg sfeervol, binnen is het restaurant echter een stuk minder gezellig. Dit is niet vreemd aangezien het 's ochtends wordt gebruikt als ontbijtruimte, maar het decor doet hier echt afbreuk aan het eten. Met mooi weer komen wij echter zeker terug!

Gegeten op 23 augustus 2012

Elleke0410

Wij hadden gekozen voor een 3 gangen surprise menu. Het begon met een lekker amuse, toen het voorgerecht, een stuk gerookte zalm, met bietjes, en komkommer mousse met wat sla. Heerlijk. Daarna als hoofdgerecht gegrilde zalm, heerlijk gegrild nog lekker rose van binnen zoals het hoort, met diverse soorten groenten (erwtjes, peultjes, groene asperges en hele dunne sperciebonen), heel lekker gekookt beetgaar, dus niet slap of klef. Als toetje, 2 aardbeien, yoghurt ijs, een choco cake'je met een frambozen drankje van pure framboos. Het was echt lekker alles. Niet te veel, niet te weinig dus helemaal goed. Zou het zo weer doen als ik naar het zuiden afreis.

Gegeten op 6 augustus 2012

lerak69

Een vijf gangen verrassingsmenu.
Een teleurstellende amuse van zalm en wat rare sla.
Droog gebakken stukje vis op een bedje groente, twee toefjes krab mousse, twee koude mosselen in pittige tomatensaus en weer die rare sla. De mosselen zijn aardig.
Fantastische (was het prei?)soep met een stukje zalm en één overdreven crouton belegd met plakjes kaas.
Hierna een flink stuk speenvarken en een gefrituurde aardappel verrassing. Lekkere aardappel. Het varken was helaas wat hard en weinig smaakvol. De peper/zoutmolen moest ingezet. De smaak kwam vooral voort uit de saus waar weinig van was. Prima Chardonnay huiswijn erbij.
We vertelden dat we niet al te lang wilden blijven zitten met nog een sauna ronde in het verschiet. Terwijl er niet meer dan vijf tafels bezet waren duurde het toch nog een kleine 20 minuten voor het kaasplankje met 5 soorten kaas kwam. Weliswaar mooi opgemaakt met walnoten, rode pitloze druiven, Limburgse stroop in gelei vorm en stukjes roggebrood. Bediening wist de kazen niet goed te benoemen.
Vieze koffie. Laten staan. Deze cappuccino heeft niets met Italië te maken. Geserveerd met vette (oude?) bonbons met weinig smaak. Ook laten staan.
Bediening is zeer attent maar het was dan ook niet druk.
Een paar jaar geleden was de kwaliteit beter. Of is de echte chef op vakantie?

JOP123

• Uitstekend

• Uitstekend

Afgelopen weekend hebben we genoten van een 5 gangen verrassingsdiner in Pure. De gerechten waren uitstekend en de bediening was zeer vriendelijk. En ook het bijpassende wijnarrangement was meer dan de moeite waard. De volgende keer als we weer een weekend in de thermen overnachten zullen we graag weer dineren bij Pure.

Jeroen

JeroenH55

• Slecht

• Slecht

Ik heb hier onlangs gegeten en het viel me heel erg tegen. Het eten was matig, vrij droog en kleine porties. Het werd wel mooi gepresenteerd maar de echte smaak ontbrak, heel vlak. De bediening was erg lomp en meer met zichzelf bezig dan met de klanten. Zo snel mogelijk uitserveren en afruimen was het motto, kortaf in de antwoorden en altijd het hoogste woord willen hebben. De rekening achteraf viel nog meer tegen, ik heb elders voor dit geld een veel smakelijker 3 gangen-menu gegeten. Ik kom hier niet meer eten, voor het geld wat ik hier heb betaald kan ik elders in de omgeving veel beter eten.

Schrijf zelf een recensie over Pure (Thermae 2000) in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Pure (Thermae 2000). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.