a TripAdvisor company

Grand Cafe de Havenkom

1. Toon telefoonnummer 036 521 63 11

co5

9 mei 2015
We waren met een groep van 20 personen,voor ons 25 jarig huwelijk.
Het eten was verrukkelijk .Stokbroodje vooraf met kruidenboter / hoofdmaaltijd was ook geweldig .
Ik heb echt niemand horen klagen.Zowel de zalm als de tournedos prima gebakken.ook hadden we er asperges en verschillende gebakken aardappels en frites. Als nagerecht hadden we een GRAND
DESSERT met allemaal verschillende toetjes : Verschillende soorten IJS / mousse / fruit .Geweldig.
En voor het Bruidspaar een speciaal bord met met ijs etc. met vuurwerk.
Wij hebben ons heerlijk vermaakt en absoluut een dikke pluim voor het bedienend personeel en de koks,in de keuken .
Dit Restaurant is zeer aan te bevelen.Nogmaals Hartelijk Dank. Hr en Mevr,SPIEKERMAN

Gegeten op 9 mei 2015

piet35

Hier al eerder geweest vanuit het werk. Altijd prima. Deze keer een groupon voor de kaasfondue gekocht. Hoewel die geldig was voor werkdagen, ik had dat over het hoofd gezien, konden we toch op de gewenste zaterdag komen. Dat was een prima ervaring.
Netjes ontvangen, uitgelegd gekregen wat we zouden krijgen en een glas witte huiswijn besteld. Goed gevulde glazen! Broodje met kruidenboter vooraf en vervolgens een grote schaal met twee soorten brood, de kaasfondue, grote stukken verse groente (raapjes, wortel, broccoli, groene asperges), een bak frites en mayonaise en nog een bak salade.
Heerlijk brood, lekkere knapperige en smaakvolle groenten, goede frites, lekkere sla en een smaakvolle kaassaus om alles in te dopen. De fondue zelf was wat dun, trok geen slierten, maar smaakte prima.
Conclusie: heerlijk gegeten op een prettige plek met uitzicht op het water en de haven. Prettige bediening, prima prijs/kwaliteit verhouding. We komen zeker terug, voor een hapje en een drankje!

Gegeten op 21 maart 2015

EricNoort

Groupon-aanbiedingen zijn een perfecte manier om 'ns kennis te maken met een eetgelegenheid. En zo waren we deze week voor een kaasfondue te gast bij “De Havenkom” in Almere. Gezellige inrichting met Jugendstil elementen. Ik bestel een Jupiler biertje, m'n vrouw een jus d'orange. Stokbrood vooraf, dus dan denk je daar komt een mandje met stokbrood aan. Het mandje arriveerde; drie stukjes en een kontje. De kruidenboter was bereid met echte boter, m'n complimenten, maar de kruiden waren jammer genoeg ver te zoeken. Het hoofdgerecht kwam op tafel. De kaassaus had geen slappe smaak, was mijns inziens perfect, voor anderen wellicht wat “machtig”. De frietjes waren perfect gebakken. De mayonaisse was echter met een klein bakje voor z'n tweetjes te krap bemeten. Datzelfde geldt voor het bakje “kruidenboter”. Zeker als, achteraf, blijkt dat je die later ook nodig hebt voor het brood dat bij de fondue geleverd wordt. Mijn advies: serveer voor elke gast een bakje kruidenboter en mayonaisse. Dat zijn de kosten niet en voorkomt dat je “je” bakje steeds naar de overkant verschuiven moet. Bij de eindafrekening bleek, dat men voor een glaasje jus € 3,60 berekend heeft. Daar zakt m'n broek dan wel een beetje vanaf; opnieuw een missertje. Wel een mooi uitzicht op de haven … maar daar kwamen we niet voor.

Gegeten op 17 maart 2015

masja

Kerstdiner bij de Havenkom: heerlijk! Goede keus, mooi opgediend, snelle bediening, ondanks de grootte van de groep en de drukte.

Gegeten op 26 december 2014

joop rigter

Met diverse vrienden vaker een hapje en een drankje bij de Havenkom, de aardige eigenaar heet ons altijd vriendelijk welkom. Echter, deze dag toen wij ons borreluur nog met enkele consumpties voort wilden zetten, werd er op ons niet gereageerd, omdat het bedienend personeel achter een pilaar met een mobieltje andere dingen te doen had. Een van de vrienden staat op roept deze dame tot de orde. Zeker wel op een boze toon, zeker niet met onfatsoenlijk taalgebruik. De consumpties werden gebracht, en na enkele minuten verscheen de eigenaar aan onze tafel om poolshoogte nemen omtrent bovenstaand. Het personeelslid bleek zijn echtgenote te zijn. Onze vriend wilde zijn excuses maken voor de gevoerde boze toon, waarmee de kous dan af zou zijn. Wat schetst onze verbazing dat hij 10 minuten later weer aan tafel verscheen en onze vriend verzocht op te stappen omdat zijn echtgenote deze niet meer in de zaal tolereerde. De overige Heren mochten blijven, maar dat doe je niet, zeker gezien het feit dat er van de bekende kleine mug een olifant werd gemaakt, we stapten allen op. Bitter slecht gastvrouw en gastheerschap, we komen hier al enkele jaren. Deze kleine onenigheid had toch op een nettere manier kunnen worden opgelost.

Gegeten op 17 december 2014

irened74

Gestopt voor lunch in Almere Haven. Binnen gezeten in een gezellige grand café sfeer. Nadeel is dat het wat lawaaiig en gehorig is, maar verder prima. De uitsmijter met ham en kaas krijgt een onvoldoende. Droog brood, geen boter, nauwelijks garnituur en de eieren te hard gebakken. Het broodje met geitenkaas was ok. Gemiddeld net een voldoende. Koffie was lekker en het sapje ook. Rekening bedroeg 25 euro, in verhouding volgens mij.

Gegeten op 29 mei 2014

JaniceTsang

We hebben hier op een warme woensdagmiddag gegeten en we konden op het terras aanschuiven. Mooi uitzicht en de bediening was heel vriendelijk. We bestelden de havenkomburgers met friet. Heerlijk! Goed broodje, grote heerlijke burger, salade en friet waren ook top! Mijn dochtertje at alleen haar salade en friet, dus haar hamburger werd netjes voor ons verpakt in een bakje. Hier kom ik vaker terug.

Gegeten op 30 april 2014

lisanannique

Samen met mijn dochter geluncht op het terras. Service is vriendelijk en snel. Ik wilde graag een Haags trio, maar ik wilde geen zalm op een van mijn broodjes. Ik kreeg te horen dat het nu niet druk was en dat dit dus nu wel kon, maar anders kon het niet??!! Dat vond ik wel apart, want of je nou een plakje zalm of een plakje kaas op een broodje legt, moet toch geen verschil uitmaken. Daarom de service ook maar een 6 gegeven. Broodjes komen vers uit de oven en smaken dan ook heerlijk.
Je zit ook heerlijk bij Grand cafe de Havenkom.

Gegeten op 16 april 2014

simone16

Leuk eetcafé met een echte grand café inrichting aan de haven. Voldoende ruimte tussen de tafeltjes. Het wasrek had misschien beter even weggehaald kunnen worden. Vriendelijke meisjes in de bediening die op een leuke, informele manier professioneel zijn. Bestelling van de drankjes ging even mis, maar werd zonder problemen vlot gecorrigeerd.
Ik at hier op een doordeweekse dag met 3 kinderen van 13 en 14 jaar oud een Grande Havenkomburger en die deed zijn naam eer aan. Heerlijke vers gebakken bol brood, goede burger, flinke hoeveelheid friet en redelijke wat sla. Jammer dat de mayonaise in een plastic bakje zat.
De hond mocht mee en kreeg zelfs een bakje water. Wij hielden het bij iets fris, maar het lijkt me ook een prima plek om gezellig een biertje te drinken.

Gegeten op 18 maart 2014

bets4

Gezellig eetcafe met vriendelijke bediening. De gebakken camambert en de parelhoen waren prima bereid, smaakvol en zeker een aanrader.

Gegeten op 15 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Grand Cafe de Havenkom in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Grand Cafe de Havenkom. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.