a TripAdvisor company

3. 7,6

KBertK

Een normale restaurant/lunchroom.
Geen hoogstaand menu.
Ze hebben iets heel moois bedacht, Je kunt de gerechten van de kaart als "mini" nemen.
Erg handig voor kleine eters of als je even wat minder trek hebt.
Dit is zowel mogelijk voor lunch als voor dinner.
De kaart is normaal, de kwaliteit is normaal voor hetgeen je voor de prijs mag verwachten.
In het hoog seizoen en vooral bij mooi weer is het erg druk.
Personeel is vriendelijk behulpzaam en overwegend jong.
Gewoon een lekker plaats om te eten na een lange wandeling, toertocht (fiets of motor) of gewoon na een dagje shoppen in Almere-Haven.

Gegeten op 21 mei 2016

Teun-

Dit restaurant mag best wat veranderen, bediening rookt buiten op het terras bij geen drukte, eten is prima maar niet top, beetje oudbollig en muf. Maar als borrel locatie is het prima

Gegeten op 2 mei 2016

Sylvia1963

Zaterdagavond 7 mei gegeten bij de Havenkom, bediening super slecht en eten al helemaal niet om over naar huis te schrijven... simpele maaltijd voor 5 personen niet eens gelijk uit kunnen serveren.
De kaart (menu) wat ze op Facebook hebben staan is niet van toepassing als het druk is op warme dagen ivm met het terras (???)
Kortom zeker niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 7 mei 2016

Signe125

Ouderwetse gezelligheid toen ik hier met mijn nichtjes ging eten. Concept van de mini's is erg leuk. Genoeg lekkers om uit te kiezen. Geen culinaire hoogstandjes, maar prima gerechten als je vooral uit eten gaat om samen te zijn en bij te kletsen. Het eten werd leuk gepresenteerd en de bediening was flexibel en aardig.

Gegeten op 30 december 2015

awester

Niet zo'n WOW-gevoel als een aantal vorige recensenten. Voor tienen en negens moet je toch wel bijzonder zijn. Dus even met de beide benen op de vloer: De Havenkom is een aardig restaurant, heeft een gezellig terras aan de Havenkom en het is een gemiddeld restaurant met een doorsnee prijskaartje en een doorsnee menukaart, waarvan de porties in mijn beleving net wat te groot zijn. Zonde, en bijna niet meer van deze tijd, ook al kun je het restant van je eten desgevraagd meenemen. Maar wie wil dat, wie doet dat? Niks mis met doorsnee, begrijp me goed, en zeker als de prijs ernaar is. Maar het is gewoon even gezellig een hapje eten bij De Havenkom. Niets minder en niets minder. Bediening is trouwens vlot en attent en zeer vriendelijk, dat zie je niet overal.

Gegeten op 29 augustus 2015

dawn01

Wat een leuk en goed restaurant! De bediening was zeer vriendelijk en heeft ons extra verwend, nadat we zeer ontevreden bij een ander restaurant in de omgeving zijn weggelopen. De bediening was ook erg attent . En dan het eten, wat lekker! Wij kozen voor de carpaccio en de varkenshaas met brie. Een aanrader, zeer ruime portie met lekkere frietjes en zeer smakelijk bereidde groenten. Als toetje een chocolademousse. Zowel witte als pure chocolade mousse, van ieder twee flinke bollen!! We konden het niet eens op! De prijs kwaliteit verhouding is prima. Wij waren EUR 40 p.p. kwijt voor drie gangen en de nodige drankjes.

Gegeten op 11 juli 2015

co5

9 mei 2015
We waren met een groep van 20 personen,voor ons 25 jarig huwelijk.
Het eten was verrukkelijk .Stokbroodje vooraf met kruidenboter / hoofdmaaltijd was ook geweldig .
Ik heb echt niemand horen klagen.Zowel de zalm als de tournedos prima gebakken.ook hadden we er asperges en verschillende gebakken aardappels en frites. Als nagerecht hadden we een GRAND
DESSERT met allemaal verschillende toetjes : Verschillende soorten IJS / mousse / fruit .Geweldig.
En voor het Bruidspaar een speciaal bord met met ijs etc. met vuurwerk.
Wij hebben ons heerlijk vermaakt en absoluut een dikke pluim voor het bedienend personeel en de koks,in de keuken .
Dit Restaurant is zeer aan te bevelen.Nogmaals Hartelijk Dank. Hr en Mevr,SPIEKERMAN

Gegeten op 9 mei 2015

piet35

Hier al eerder geweest vanuit het werk. Altijd prima. Deze keer een groupon voor de kaasfondue gekocht. Hoewel die geldig was voor werkdagen, ik had dat over het hoofd gezien, konden we toch op de gewenste zaterdag komen. Dat was een prima ervaring.
Netjes ontvangen, uitgelegd gekregen wat we zouden krijgen en een glas witte huiswijn besteld. Goed gevulde glazen! Broodje met kruidenboter vooraf en vervolgens een grote schaal met twee soorten brood, de kaasfondue, grote stukken verse groente (raapjes, wortel, broccoli, groene asperges), een bak frites en mayonaise en nog een bak salade.
Heerlijk brood, lekkere knapperige en smaakvolle groenten, goede frites, lekkere sla en een smaakvolle kaassaus om alles in te dopen. De fondue zelf was wat dun, trok geen slierten, maar smaakte prima.
Conclusie: heerlijk gegeten op een prettige plek met uitzicht op het water en de haven. Prettige bediening, prima prijs/kwaliteit verhouding. We komen zeker terug, voor een hapje en een drankje!

Gegeten op 21 maart 2015

EricNoort

Groupon-aanbiedingen zijn een perfecte manier om 'ns kennis te maken met een eetgelegenheid. En zo waren we deze week voor een kaasfondue te gast bij “De Havenkom” in Almere. Gezellige inrichting met Jugendstil elementen. Ik bestel een Jupiler biertje, m'n vrouw een jus d'orange. Stokbrood vooraf, dus dan denk je daar komt een mandje met stokbrood aan. Het mandje arriveerde; drie stukjes en een kontje. De kruidenboter was bereid met echte boter, m'n complimenten, maar de kruiden waren jammer genoeg ver te zoeken. Het hoofdgerecht kwam op tafel. De kaassaus had geen slappe smaak, was mijns inziens perfect, voor anderen wellicht wat “machtig”. De frietjes waren perfect gebakken. De mayonaisse was echter met een klein bakje voor z'n tweetjes te krap bemeten. Datzelfde geldt voor het bakje “kruidenboter”. Zeker als, achteraf, blijkt dat je die later ook nodig hebt voor het brood dat bij de fondue geleverd wordt. Mijn advies: serveer voor elke gast een bakje kruidenboter en mayonaisse. Dat zijn de kosten niet en voorkomt dat je “je” bakje steeds naar de overkant verschuiven moet. Bij de eindafrekening bleek, dat men voor een glaasje jus € 3,60 berekend heeft. Daar zakt m'n broek dan wel een beetje vanaf; opnieuw een missertje. Wel een mooi uitzicht op de haven … maar daar kwamen we niet voor.

Gegeten op 17 maart 2015

masja

Kerstdiner bij de Havenkom: heerlijk! Goede keus, mooi opgediend, snelle bediening, ondanks de grootte van de groep en de drukte.

Gegeten op 26 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Grand Cafe de Havenkom in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Grand Cafe de Havenkom. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.