De Pastinaeck

• 8.1

• 7.7

Annethe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geluncht bij Patinaeck. Heerlijk donker brood, knapperig van binnen, lekker belegd. Restaurant ziet er netjes uit (en is veel groter dan wij van de buitenkant verwachten). Bediening netjes en vriendelijk.
De sfeer qua inrichting en bediening zou wat ons betreft wel wat persoonlijker mogen.

Gegeten op 5 april 2014

MGTH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant op een gezellig plein. Gezellig ingericht met leuke hoekjes. Met vriendinnen geluncht. De salade tonijn was met gekookte tonijn, wat voor de prijs ok was, maar zo geef je geen visitekaartje af. Verder ook niet heel inspirerend met sperziebonen en cherrytomaatjes. Wel een mooi dressing erin verwerkt! Bediening kwam wat chaotisch over, het duurde even voordat we konden bestellen en daarna wist men niet dat onze bestelling al was opgenomen. Kleine puntjes van feedback, maar verder vond ik het een ok lunchplek.

Gegeten op 1 maart 2014

leo26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke tent. 't Was er niet druk toen we er lunchten (bij de buren was het aanzienlijk drukker), maar we hebben er geen spijt van dat we de massa niet achterna zijn gegaan. Salade en soep waren voortreffelijk, vers geperste jus d'orange heerlijk. Vriendelijke en correcte bediening, een strak modern interieur. Toiletten zouden een update mogen hebben. Maar verder: prima!

Gegeten op 21 februari 2014

zonnevaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zo'n twee maanden geleden hebben we hier met zijn tweetjes ook al eens geluncht. Ik nam toen een salade en vertelde dat ik - met de wetenschap dat dat niet helemaal mogelijk is - vetvrij wilde eten. De alleraardigste serveerster stelde vervolgens alles in het werk om dat te realiseren. Een heel aardig gebaar, dat voelde goed. Afgelopen zaterdag zijn we weer geweest. Ik had nog niet besteld, had nog niets gevraagd en ze vroeg zowaar of ik weer vetvrij wilde eten en stelde vervolgens weer alles in het werk om dat gerealiseerd te krijgen. Ook de kok dacht op de achtergrond mee. Ik vond dit heel plezierig, zeker omdat ik me toch altijd al een beetje opgelaten voel om dat te vragen. Klasse, Pastinaeck! Ik had een salade, zoals met verse ingrediënten, met mooie beetgare spercieboontjes en heerlijke gerookte kip. De jus d'orange was heerlijk, vers en koel en de cappuccino voorzien van prima laag geschuimde melk. De lunch van mijn tafelgenoot zag er ook prima uit en hij liet het zich heerlijk smaken: ook de huisgemaakte (?) piccalilly. Wij komen gewoon weer terug, het bevalt steeds beter.

Gegeten op 25 januari 2014

HenkvH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerlijk gezegd hadden we er meer van verwacht. Want hoewel je bij De Pastinaeck niet echte haute cuisine kunt verwachten, bleven de gerechten deze keer wel erg op het niveau van de middelmaat. Met uitzondering van de tartaar van gerookte forel met gebakken paling en spitskoolvariaties. Dat voorgerecht was een heerlijke combinatie van smaken. Maar de rest was allemaal wat obligaat. Gebraden runderstaartstuk met mayonaise van schelvislever en kappertjes klinkt best spannend, maar de rosbief smaakte toch een beetje saai. De hertenbiefstuk was prima, maar een omlijsting van rode kool, spruitjes en een stoofpeertje is wel heel erg traditioneel. Van het vegeratische gerecht - taart van Pastinaeck en aardpeer, koningszwam en notensla - waren de smaken niet voldoende op elkaar afgestemd. Bij de toetjes bezweken we voor het stilstaande notenijs: niet gedraaid maar in de vriezer opgestijfd en daardoor wat groffer. Best lekker, maar een fris element had het geheel nog beter gemaakt.
Onze fles wijn was helaas veel te warm, dus die moest eerst de koelkast in. Al met al niet meer dan een zeventje.

Gegeten op 5 januari 2014

Liedje72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben wij een heerlijk 3 gangen diner in kerstsfeer genoten bij De Pastinaeck. We zijn zeer hartelijk ontvangen. Het eten en de sfeer waren prima en ook het wijnarrangement sloot uitstekend aan bij de gerechten. Ook het tempo van de bediening was prima ondanks de grote groep (24p). Kortom we hebben een supergezellige avond gehad en alom complimenten over het eten. Jullie Tent is nog altijd Top!

Gegeten op 17 december 2013

poortwachter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een doordeweekse dag hier gegeten met een groep van 8 personen. Leuk gelegen restaurant in de oude binnenstad van Amersfoort, gemakkelijk bereikbaar vanuit verschillende parkeergarages. Zeer vriendelijk ontvangen door personeel dat ook de rest van de avond haar uiterste best heeft gedaan. De eenvoudige amuse van erwtensoep was een welkome opwarmer, vervolgens een voortreffelijk driegangen diner. Voorgerecht met een ouderwetse spekbokking: heerlijk en nostalgisch. Daarna buikspek op voortreffelijk wijze bereid. Een revival van "De Amsterdamsche Huishoudschool", in een zeer modern jasje, hulde. Tenslotte een zeer goede kaasplateau met Hollandse kazen, precies voldoende. daar is over nagedacht. De wijnen waren goed, de witte chardonay was iets te fruitig voor het voorgerecht.
Het interieur is netjes, maar kaal, en verdient wat meer aankleding, bijvoorbeeld aan de wanden.
Na afloop (voldaan) terug naar de parkeergarage in een verlaten winkelcentrum, lastige toegang, beetje unheimisch en zo laat (22.00u) was het nou ook weer niet. Volgens mij gebeurt er in Amersfoort niet veel op een doordeweekse novemberavond.

Gegeten op 27 november 2013

Mjammie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van een zeer goede lunch, bestaand uit een bruin broodje staartstuk. Zeer verfijnde smaak; ook een goede kwaliteit brood. Bediening vriendelijk, gastvrij en oplettend.

Gegeten op 22 november 2013

PeterG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag jl. met circa 50 personen hier personeelsetentje gehad. Alles was prima verzorgd en de bediening was uitstekend. Eigenaresse is een uitstekende gastvrouw die operationeel meewerkt.
Voorgerecht was een salade van runderstaartstuk met een heerlijke dressing, hoofdgerecht met buikspek en procureur en een heerlijke chocolademousse na. Alleen maar positieve geluiden heb ik vernomen.

Gegeten op 15 november 2013

blue_eyed_couple
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst gegeten bij de Pastinaeck en zeker niet voor het laatst. We kozen voor het driegangen verrassingsmenu (te kiezen per tafel) en de gerechten smaakten ons voortreffelijk. Met name het hoofdgerecht van zwijn was uitstekend. In combinatie met de vriendelijke bediening en snelle service was het een zeer prettig restaurantbezoek!

Gegeten op 12 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Pastinaeck in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Pastinaeck. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!