De Pastinaeck

2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 033 737 00 05
  2. www.depastinaeck.nl

Rombom

Een mooi restaurant met vriendelijke bediening en een interessante menukaart. We hadden als vooraf resp. ingelegde kabeljauw, en gerookt staartstuk met kaantjes. De kaantjes willen wel eens hard worden als ze koud worden maar dat was hier nauwelijks het geval. En in welk restaurant zie je dat nou eigenlijk op de kaart staan? Als hoofdgerechten zwarte koolvis en een torentje van rode kool met twee soorten paddestoelen en selderij. Hierbij witte en rode huiswijn (Chardonnay en Zweigelt). Als toetje: plankje Hollandse kazen, en taart van gedroogde pruimen. Alle gerechten bestonden uit verscheidene, goed op elkaar afgestemde smaken. Mooie ingrediënten ook, deels niet alledaags en deels juist wel maar opmerkelijk klaargemaakt. Na afloop cappuccino. Een voortreffelijke afsluiting van een dagje Amersfoort.

Gegeten op 3 januari 2015

Proever22506

Op derde kerstdag met z'n viertjes aangeschoven in dit gezellige restaurant op dit heerlijke horeca plein. De kaart is niet heel erg groot maar zeer gevarieerd en dat maakt het makkelijk om een van de mooie gerechten uit te zoeken. Vooraf hadden wij pate, rillette van parelhoen en een kaasplankje, allemaal heel lekker en ruim voldoende. Als hoofd gerecht kregen de mannen een herten biefstuk met paddenstoelen en nog wat gegaard hertenvlees, heerlijk. De dames Kalfssucade, prachtig gegaard. Dit alles ging vergezeld door een heerlijke wijn met goede prijsstelling en een fantastische bediening. Het nagerecht, een kleffe chocoladetaartje was heerlijk maar niet klef genoeg. Ons zien zij zeker terug .

Gegeten op 27 december 2014

wjpw

Originele gerechten, zeer smakelijk. Vooral de aardbeiensoep was verrukkelijk.
Bescheiden kaart, maar een gevarieerd aanbod.
De aankleding kan beter, maar het eten en de locatie vergoeden alles.

Gegeten op 24 mei 2014

Mar-Jan

Na jaren weer eens hier gegeten. De wijnen blijken niet verrassen.
Wel laat de aardige gastvrouw ons andere keuzes proeven nadat we niet erg gelukkig blijken te zijn met de witte wijn. We vinden het qua niet helemaal.

Er komt simpel brood op tafel en een aardige amuse (pompoensoepje).

De voorgerechten zijn vriendelijk qua prijs (net onder een tientje) maar de kwaliteit van de Kropsla Hartjes met Garnalen & de Rilette makreel is eigenlijk "goede huisvlijt" te noemen.

Mijn vrouw vond de "Harder uit de oven" eveneens niet bijzonder en mijn kabeljauw verdiende niet echt een beter predikaat. Smaakt allemaal wel maar waar is de speciale "touch" van de kok?

Onze consclusie; de prijs/kwaliteitverhouding is discutabel en het geheel nodigt niet uit om nog eens terug te komen.

Gegeten op 30 augustus 2014

MarjoleinEvelien

Ik heb al diverse keren bij dit restaurant gegeten en was altijd dik tevreden maar mijn laatste bezoek was ineens een behoorlijke domper. De cryptische omschrijvingen op de kaart maakten het ten eerste moeilijk om een keuze te maken. Daarnaast werden we bediend door een dame die niet direct uitblonk in kennis van zaken en vriendelijkheid. En last but not least smaakte het eten niet. Zo cryptisch en ingewikkeld als de gerechten klonken zo simpel en gemakzuchtig smaakten en oogden de gerechten. Helaas dachten mijn tafelgenoten er net zo over. Voorlopig sla ik dit restaurant dus even over en hopelijk pakken ze in het nieuwe seizoen de draad weer op.

Gegeten op 12 augustus 2014

jetske2

Weer heerlijk gegeten bij De Pastinaeck. Was er langere tijd niet geweest, maar de keuken is nog steeds fantastisch. Verfijnde gerechten zonder overdreven opsmuk of gezochte creativiteit. Gewoon heel goed en toegankelijk. Ook de desserts zijn verrukkelijk. Het enige dat nog beter zou kunnen is de inrichting, met name in het lager gelegen gedeelte achterin waar wij zaten. Daar vind ik het wat kaal.

Gegeten op 23 augustus 2014

Gibbermann

Zeer vriendelijke en attente bediening, niks op aan te merken.
Erg lekker gegeten, heel leuke kaart met lekkere gerechten, en mooi opgemaakt. Niet goedkoop, maar over het algemeen een prima prijs/kwaliteit verhouding. Behalve misschien het dessert, een kleine portie vrij simpele griesmeelpudding voor dik 8 euro.
Verder een absolute aanrader!

barinky

Een toprestaurant waar ik graag mijn geld naartoe breng. De keuze op de kaart is niet standaard, dat maakt het leuk te kiezen. De amuse van komkommersoep was bijzonder lekker. De gerechten waren goed bereid en op een professionele manier gepresenteerd. De stoof en tartaar waren erg goed bereid. De bediening was flexibel en zorgden voor veel sfeer. De toiletten mogen wel wat anders, handen wassen in een aparte ruimte zou beter zijn.

Gegeten op 25 juli 2014

lekkerbezig

De Pastinaeck staat garant voor lekker eten, een ongedwongen sfeer, goeie bediening, goed geserveerde drank. De amuse is meestal een fijn soepje. Ik neem meestal het 3gangen verrassingsmenu. Altijd afgestemd op het seizoen en met verse ingrediënten.

Gegeten op 8 maart 2014

onlinedennis

Hier in juni met vrienden op het terras op een donderdagavond gegeten. Nadat we even van de zon hebben genoten, datzelfde met het eten gedaan. Kaart biedt een ruime keuze aan vis/vlees en vegetarisch. Voorgerechten rond de 8,75, hoofdgerechten vanaf 17 euro. Nette porties, goed op smaak, netjes opgediend. Bediening humorvol, enthousiast, snel en verzorgd. Zou hier zeker nog eens terug gaan.

Gegeten op 12 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over De Pastinaeck in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Pastinaeck. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.