a TripAdvisor company

2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 033 737 00 05
  2. www.depastinaeck.nl

BlokP

Heerlijk gegeten gisteravond bij dit restaurant. Vriendelijke service en uitleg over het eten dat werd geserveerd.
Een lekkere wijn bij het eten.
Wij hadden samen het kaasplankje als vooraf.
Hierna had ik de visstick van schol. Deze was ontzettend lekker. Mijn partner had de kip, met heerlijke luie vrouwen friet...jummie.
De toetjes waren ook fantastisch.
Pluspunt van dit restaurant zijn de porties die worden geserveerd, niet overdreven veel maar gewoon genoeg. En de vegetarische opties, hoewel we deze niet hadden gekozen dit keer.

Gegeten op 16 mei 2015

Jade23

Prima plek in hartje centrum van Amersfoort. De ontvangst viel wat tegen: onvriendelijke mevrouw die er niet echt zin in had, maar de serveerster erna maakte dat weer een beetje goed. We moesten wel even op de bestellingen wachten, maar het was een drukke zaterdagavond (Valentijnsdag ook nog eens). Op het eten was niks aan te merken, prima, maar niet heel bijzonder of verrassend. Fijne muziek op de achtergrond en prima sfeer verder.

Gegeten op 14 februari 2015

Gijsje30

Tijdens de Amusetour in Amersfoort (tussen 12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een amuse plus bijpassende wijn) was De Pastinaeck ons 4e restaurant. Het terras zat vol, maar we vonden binnen een tafeltje. De amuse bestond uit: Huzarensalade met gerookte boerenland-entrecote, marmelade van Amsterdamse ui en krokante kaantjes. Die kaantjes moest je echt zoeken, maar die (2) waren lekker en krokant en waren een goede combinatie met de frisse smaak van de salade en de zachte smaak van het vlees. Het Amsterdamse uitje was helemaal heerlijk!
Jammer was alleen dat we er geen mesje bij kregen. Je moest je vingers gebruiken om het vlees in kleinere plakjes te verdelen en dan mis je helemaal dat servetje…..
Ook hier bedankten we voor de wijn (vanwege het autorijden) en er werd vriendelijk gevraagd of we iets anders wilden bestellen.
Kortom: goede smaken en erg vriendelijk personeel

Gegeten op 12 april 2015

GuidoVD

Het restaurant had een wat groezelige uitstraling. Vlekken en schoenafdrukken op de bekleiding van de banken en viezigheid op de tafel en stoel. Dit hebben we zelf er maar even ervan afgeveegd. De beperkte menukeuze zou moeten staan voor kwaliteitsgerechten, maar de door ons gekozen visgerechten waren niet echt bijzonder. De prijskwaliteitverhouding viel hierdoor tegen. Het dessert hebben we niet meer aangedurfd.

Gegeten op 5 april 2015

Rombom

Een mooi restaurant met vriendelijke bediening en een interessante menukaart. We hadden als vooraf resp. ingelegde kabeljauw, en gerookt staartstuk met kaantjes. De kaantjes willen wel eens hard worden als ze koud worden maar dat was hier nauwelijks het geval. En in welk restaurant zie je dat nou eigenlijk op de kaart staan? Als hoofdgerechten zwarte koolvis en een torentje van rode kool met twee soorten paddestoelen en selderij. Hierbij witte en rode huiswijn (Chardonnay en Zweigelt). Als toetje: plankje Hollandse kazen, en taart van gedroogde pruimen. Alle gerechten bestonden uit verscheidene, goed op elkaar afgestemde smaken. Mooie ingrediënten ook, deels niet alledaags en deels juist wel maar opmerkelijk klaargemaakt. Na afloop cappuccino. Een voortreffelijke afsluiting van een dagje Amersfoort.

Gegeten op 3 januari 2015

Proever22506

Op derde kerstdag met z'n viertjes aangeschoven in dit gezellige restaurant op dit heerlijke horeca plein. De kaart is niet heel erg groot maar zeer gevarieerd en dat maakt het makkelijk om een van de mooie gerechten uit te zoeken. Vooraf hadden wij pate, rillette van parelhoen en een kaasplankje, allemaal heel lekker en ruim voldoende. Als hoofd gerecht kregen de mannen een herten biefstuk met paddenstoelen en nog wat gegaard hertenvlees, heerlijk. De dames Kalfssucade, prachtig gegaard. Dit alles ging vergezeld door een heerlijke wijn met goede prijsstelling en een fantastische bediening. Het nagerecht, een kleffe chocoladetaartje was heerlijk maar niet klef genoeg. Ons zien zij zeker terug .

Gegeten op 27 december 2014

wjpw

Originele gerechten, zeer smakelijk. Vooral de aardbeiensoep was verrukkelijk.
Bescheiden kaart, maar een gevarieerd aanbod.
De aankleding kan beter, maar het eten en de locatie vergoeden alles.

Gegeten op 24 mei 2014

Mar-Jan

Na jaren weer eens hier gegeten. De wijnen blijken niet verrassen.
Wel laat de aardige gastvrouw ons andere keuzes proeven nadat we niet erg gelukkig blijken te zijn met de witte wijn. We vinden het qua niet helemaal.

Er komt simpel brood op tafel en een aardige amuse (pompoensoepje).

De voorgerechten zijn vriendelijk qua prijs (net onder een tientje) maar de kwaliteit van de Kropsla Hartjes met Garnalen & de Rilette makreel is eigenlijk "goede huisvlijt" te noemen.

Mijn vrouw vond de "Harder uit de oven" eveneens niet bijzonder en mijn kabeljauw verdiende niet echt een beter predikaat. Smaakt allemaal wel maar waar is de speciale "touch" van de kok?

Onze consclusie; de prijs/kwaliteitverhouding is discutabel en het geheel nodigt niet uit om nog eens terug te komen.

Gegeten op 30 augustus 2014

MarjoleinEvelien

Ik heb al diverse keren bij dit restaurant gegeten en was altijd dik tevreden maar mijn laatste bezoek was ineens een behoorlijke domper. De cryptische omschrijvingen op de kaart maakten het ten eerste moeilijk om een keuze te maken. Daarnaast werden we bediend door een dame die niet direct uitblonk in kennis van zaken en vriendelijkheid. En last but not least smaakte het eten niet. Zo cryptisch en ingewikkeld als de gerechten klonken zo simpel en gemakzuchtig smaakten en oogden de gerechten. Helaas dachten mijn tafelgenoten er net zo over. Voorlopig sla ik dit restaurant dus even over en hopelijk pakken ze in het nieuwe seizoen de draad weer op.

Gegeten op 12 augustus 2014

jetske2

Weer heerlijk gegeten bij De Pastinaeck. Was er langere tijd niet geweest, maar de keuken is nog steeds fantastisch. Verfijnde gerechten zonder overdreven opsmuk of gezochte creativiteit. Gewoon heel goed en toegankelijk. Ook de desserts zijn verrukkelijk. Het enige dat nog beter zou kunnen is de inrichting, met name in het lager gelegen gedeelte achterin waar wij zaten. Daar vind ik het wat kaal.

Gegeten op 23 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over De Pastinaeck in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Pastinaeck. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.