a TripAdvisor company

foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 1 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 2 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 3 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 4 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 5

1. Brasserie

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 75 55

Ongedwongen genieten

Geniet ongedwongen in het centrum van Utrecht bij Brasserie Goeie Louisa in een sfeervolle setting of op een van de mooiste terrassen van de stad. Als onderdeel van Grand Hotel Karel V staan de chef-koks altijd paraat in de open keuken, die als oudste keuken van Nederland dateert uit 1348. Gekookt wordt er met ambachtelijke en veelal streek- en biologische producten, die terugkomen op de kaart. Ook kan je er terecht voor een hapje en een drankje of de afternoon tea.

philippa1

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Wat mij betreft 'the best tea in town'. In een prachtige ruimte met open haard en zicht op terras, begon onze tea met een Prosecco. Mijn dochter schonk de attente serveerster een alcoholvrije versie, die ook erg smaakvol was. De tea begon met enkele zalige hartige hapjes, gevolgd door sandwiches, een fijne pot thee en een etagère met zoetigheden. 'Death by sugar'. Ik kan iedereen deze tea aanbevelen, evenals een fikse wandeling achteraf. Wat ons enigszins tegenviel, wat een wel heel onervaren ober, die niet alleen geen idee had, wat hij serveerde, maar dit ook gewoon zei, zonder dit verder te checken bij zijn meer ervaren collega's. Zijn desinteresse was verbijsterend. In een eetcafé zou hij hier misschien mee wegkomen, maar hier had ik beter verwacht. Verbeterpunt dus.

Gegeten op 14 februari 2016

maarten300

Met een groep van 5 hier gegeten. We zaten helaas niet in de ruimte met de open keuken, maar in de iets formelere zaal, die we een stuk minder sfeervol vonden. Gerechten wisselden heel erg voor ons. Iberico procureur en tortellini waren absolute toppers. Het voorgerecht en het dessert van het marketentsers menu en de zeebaars vielen erg tegen.
Bediening was overall okee, maar kon beter. Als geheel een beetje stijf en kwam een beetje over alsof een verhaaltje werd opgedreund. Bij de iberico procureur werd een wijn geschonken die wij er niet bij vonden passen. De reactie van een van de obers was: Ik snap ook niet waarom jullie witte wijn hebben. Daarna gingen de twee obers op de gang voor ons hoorbaar er een discussie over voeren, niet echt professioneel.
Al met al wel redelijk, maar het heeft zeker onze verwachtingen niet waargemaakt.

Gegeten op 17 januari 2016

Edgilst

Wat een heerlijke zaak is dit. De tafels staan ruim opgesteld en er is een fijne akoestiek zodat je elkaar prima kunt verstaan. Het personeel is correct en kundig, de menukaart overzichtelijk. Wel valt op dat bijna iedereen naar het menu gekletst wordt.
De tartaar van Dorade verdient een 9, wat een heerlijk fris en smaakvol voorgerecht. Het hoofdgerecht van fazant was prima (8), slechts een stukje hagel in dit wild. De garnering is sober, iets meer groente zou gewenst zijn. De hoeveelheid is voor een kleine eter voldoende. Als je wat meer trek hebt, adviseer ik een 4e gang. Het dessert krijgt niet meer dan een 6. Merenque met cranberry en wat crème fraiche ijs met yoghurt, het is wat vlak van smaak, zeker na de fazant. Bij de thee ingegaan op het schaaltje bonbons. Dat dekt de lading niet, je krijt een zandkoekje, een macaron en twee kleine chocolaatjes die uit een doosje lijken te komen. Terwijl er in de buurt prima banketbakkers te vinden zijn. Fijn adres, met de puntjes op de i is een 9 haalbaar.

Gegeten op 6 februari 2016

maaike007

Afgelopen weken heb ik hier tweemaal mogen genieten van de uitstekende keuken. De keuken is onmiskenbaar klassiek, maar gelukkig niet te. Het voorgerecht en hoofdgerecht smaakten uitstekend. Absolute hoogtepunten waren echter het tussengerecht (pasta met truffelsaus) en het dessert (tiramisu, maar dan net iets anders). Ondanks het feit dat we beide keren met een grote groep aan tafel zaten, was de service perfect. De inrichting past bij de omgeving. Al vind ik de eetzaal een tikkeltje onpersoonlijk qua uitstraling.

Gegeten op 7 december 2015

arnoud9

Via online reservering

Lunch met 5 personen. De open keuken en zaaltje zien er geweldig uit. bediening is vriendelijk en aanwezig als je ze nodig hebt en niet opdringerig tussendoor. Eten was heerlijk. met name toetje met kweepeer en meringue maakte indruk.

Gegeten op 18 december 2015

graaf158

Na hier met een groepje collega's te hebben gegeten nu teruggekeerd met mijn echtgenote. We waren vroeg (kwart voor zes) maar de eerste tafeltjes waren al bezet. En in de loop van de avond liep de brasserie vol. We kozen zowel gerechten uit het a la carte menu als de twee vaste menu's. De pasta en papillot was zowel fraai om te zien als uitstekend van smaak. De iberico procureur is geweldig qua smaak en zeer mals. Mijn echtgenote had voor de pompoen lasagne als hoofdgerecht. Dat viel iets tegen. De pompoen was nog niet helemaal gaar. Het nagerecht (tiramisu) werd bijzonder opgediend en smaakte uitstekend. Het bijbehorende wijnarrangement hadden we wat avontuurlijker verwacht. Het bleek te bestaan uit een aantal glazen van de open huiswijnen. Geen slechte wijnen maar niet echt toegesneden op de gerechten.

Gegeten op 26 november 2015

bj-timmermans

In de open keuken is het duidelijker levendiger dan in de wat saaie voorkamer, waar het ruim zitten is. Ondanks de passende klassieke sfeer van hotel KarelV mag het van mij wat spannender. Naar mijn smaak onnodig tuttig.
Met een gezelschap van 6 goede vrienden namen 4 het menu met wijn arrangement en 2 stelden hun maaltijd zelf samen, allemaal geen enkel probleem. De jonge bediening is adequaat en vrolijk passend bij dit niet formele gezelschap.
Geplukt varken , hert op twee wijzes, poon ,en een clementines dessert met lekkere wijnen.
Het is prima eten , misschien niet meteen heel nieuw en spannend maar goed. Waar het decor ten ondergaat aan een suffe klassieke sfeer varen de gerechten er wel bij. Ik ga zeker terug maar zal in de open keuken proberen te reserveren.

Gegeten op 11 december 2015

MissFijnproever

Brasserie Goeie Louisa is een oude bekende voor ons beiden maar we waren er al tijden niet meer geweest. We installeren ons in de gemoedelijke kloosterkeuken waar we gastvrij worden onthaald met knapperig vers brood en olijven.
We kiezen beiden voor het 3-gangen menu van € 29,50, waarbij het voorgerecht voor de
niet-viseter zonder problemen wordt vervangen. Zowel zalm als kalf smaken prima. We gaan door met Iberico procureur, zacht gegaard met pastinaak, cranberry en choucroute van Cévennes uien. Ook uitstekend van smaak, mooi gepresenteerd en ook de portionering klopt. We eindigen met een friszoet nagerecht. De koffie komt met macarons, koekjes en chocola, alles heerlijk vers. De bediening is vriendelijk en professioneel. We genieten van heerlijke spijzen in een verzorgde ongedwongen ambiance. Kortom, het was het waard om storm en regen te trotseren. We komen snel terug!

Gegeten op 29 november 2015

thought4food

Verschillende malen in Brasserie Goede Louisa gegeten. Altijd goede ervaringen, ook met het dagmenu dat twee van ons namen, een derde tafelgenoot at à la carte.
Vooraf gemarineerde coquilles, erg smakelijk, tafelgenoot had een voorafje met biet en was daar over te spreken. Hoofdgerecht kalfslende en kalfswang, mooi mals vlees, maar van de zachtgegaarde kalfswang moet je wel houden, het is een nogal markante smaak. Disgenoot à la carte had kabeljauw, smakelijk, precies goed bereid.
Dessert van het dagmenu was een mooie bereiding van manderijn met karnemelkijs en knapperige gesuikerde notensoorten.
Prima wijnen per glas.
Brasserie-keuken (er is ook een tweede gedeelte) is leuk, zicht op de koks, sfeervolle plek. Kan wat lawaaiig zijn als het goed druk is.

Gegeten op 6 november 2015

kingklipper

Je moet weten dat Brasserie Goeie Louisa in Grand Hotel Karel V zit. Mooi oud gebouw, in de kelder prachtige gewelven met hotelbar en keurige toiletten. In de Brasserie bevindt zich de open keuken, wat totaal niet stoort. Je hebt het gevoel in de (oud-Hollandse) keuken te zitten. Het eten was goed. Over de voorgerechten waren de oordelen verschillend. De kalfsfilet viel goed in de smaak evenals de gerookte zalm. De gemarineerde coquilles daarentegen vonden weinig waardering. Hetzelfde beeld bij de hoofdgerechten. De USA-steak, pompoen (vegetarisch), zeebaars en met name de kalfswang met schorseneren waren prima. Ook de kabeljauw was goed, maar de saus daarbij laf en ondefinieerbaar. De koffie met friandises (met heerlijk verse macarons!) tot besluit waren weer uitstekend. De bediening was geconcentreerd, uiterst vriendelijk en kundig; een zeer goed team! Tot besluit niet onbelangrijk: prijs en kwaliteit zijn gemiddeld genomen goed met elkaar in overeenstemming. Ik kom graag nog eens terug, want deze keukenbrigade kan best een aardig potje koken.

Gegeten op 5 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Goeie Louisa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Goeie Louisa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.