a TripAdvisor company

foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 1 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 2 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 3 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 4 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 5 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 6 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 7 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 8 foto's van Brasserie Goeie Louisa in Utrecht - 9
Terug naar de zoekresultaten

1. 8,3 10 1 57

2. 8,1

3. 8,6

Ongedwongen genieten

Geniet ongedwongen in het centrum van Utrecht bij Brasserie Goeie Louisa in een sfeervolle setting of op een van de mooiste terrassen van de stad. Als onderdeel van Grand Hotel Karel V staan de chef-koks altijd paraat in de open keuken, die als oudste keuken van Nederland dateert uit 1348. Gekookt wordt er met ambachtelijke en veelal streek- en biologische producten, die terugkomen op de kaart. Ook kan je er terecht voor een hapje en een drankje of de afternoon tea.

antoon6

Via online reservering

Moeilijk te beoordelen tot wat de keuken hier normaal in staat is. Omwille van verbouwingswerken slechts een heel beperkte kaart. Toch een 9 want heel smakelijk gegeten van de beperkte alternatieven. Heel heel vriendelijk, kekwaam en behulpzaam personeel. Rustiek kader op een binnentuin van een historisch pand erbovenop.

Gegeten op 22 juli 2016

Onemoreplease

Zit je dan; in het mooie gebouw van Karel V. Het was alweer een tijd geleden dat we hier hadden geluncht dus op naar de brasserie. Voor het eten genieten we nog even snel van een wandeling door de mooie tuinen en de rust in hartje centrum.
We beginnen met een overheerlijk glaasje champagne want we hadden iets te vieren. Voor mij een croque madame en voor mijn vriendin een club Louisa. Beide prima maar daar is meteen ook alles mee gezegd. Voor het niet geheel zuinige bedrag van 12/14 euro hadden we wel wat meer verwacht dan de 1 in een dozijn manier hoe deze lunchgerechten werden geserveerd en smaakten. Nadat we dit hadden aangegeven bij de bediening werden we door de dame in kwestie met zoveel verontwaardiging aangekeken voordat ze zonder iets te zeggen weg liep, dat we meteen de rekening hebben betaald en weg zijn gegaan. Spijtig voor zo een mooie zaak!

Gegeten op 14 juni 2016

abvanurk

Via online reservering

Entourage echt onderscheidend. Top locatie voor zakelijke lunch. Eten prima maar liet geen blijvende indruk achter, wellicht door zakelijk karakter bijeenkomst. Bediening deed absoluut haar best en was aardig maar wij hadden geen klik. Ik vraag altijd om een fles bronwater voor mij alleen en ook hier landde deze boodschap niet. Menu werd veel te hard en onpersoonlijk voorgelezen van een 7.

Gegeten op 15 juni 2016

BasN

Als je de binnenplaats oploopt is het even zoeken: wat is nu restaurant Karel V en wat is nu brasserie Goeie Louisa? Hoort dat terras nu bij het een of het ander? En waar is het personeel? Dat personeel is jong en weinig attent bij binnenkomst en het duurt even voordat we weten waar we ons kunnen melden. Er wordt deze avond binnen geserveerd, zo wordt ons medegedeeld. Jammer, want we hoopten op een etentje op het terras. Maar we kunnen er wel eerst een glaasje drinken (met wat lokale, maar niet erg bijzondere worst) en dat is genieten want je zit er verbazingwekkend rustig, zo midden in Utrecht. Binnen in de brasserie is het trouwens ook mooi: licht, ruim, met een sfeer van een oude, authentieke keuken. Wel jammer dat door de stenen muur, de tegels aan de wand en de geringe bekleding de ruimte erg rumoerig wordt als het (overwegend wat oudere) publiek binnenstroomt. We beginnen met een raviolo gevuld met rundvlees drijvend in een royaal bord met runderbouillon. De erwtjes geven het een apart accent. Een prima begin. Daarna zakt het een beetje in. Een aardige bavette met asperges uit het zogenaamde Carolus menu. We sluiten af met een chocoladetaartje uit hetzelfde menu. Bij de koffie laten we nog wat zoetigheid komen. Geen van al slecht, maar het mist wat karakter en is nogal braafjes. De bediening, zoals gezegd nogal jong, mag ook nog wat scherper: bestellingen vergeten, niet kunnen uitleggen wat er op het bord ligt... op zo'n locatie mag dat niet.

Gegeten op 10 juni 2016

ellie21

Via online reservering

Gisteren met mijn twee dochters geluncht bij Karel V, we zijn hier eerder geweest, het eten is prima net iets meer aandacht aan besteed dan in een doorsnee restaurant maar dat verwacht je ook wel een beetje....

We konden heerlijk in de tuin zitten wat een extra dimensie geeft aan een lunch, beetje jammer dat we een tafeltje in de hoek kregen aangeboden in de schaduw waar het erg fris was, ik had moeten vragen om een andere plaats. We hebben de thee wel op het terras in de zon op en dat was geen enkel probleem, kan het iedereen aanraden het is een prachtige romantische plek vlakbij het centrum, als enige opmerking zou ik tegen het meisje in de bediening willen zeggen, probeer ook wat vriendelijkheid naar de mensen uit te stralen met alleen correct je werk te doen ben je er niet.

Gegeten op 9 juni 2016

rodebaron

Via online reservering

Lunch gerecht te sober uitgevoerd, prijs product verhouding onvoldoende, vegetarisch betekent blijkbaar onderdelen weglaten zonder fantasie rijke aanvulling
Bediening onhandig inbreken in een gesprek, geïrriteerd, duidelijk geen plezier in haar werk
Tuin terras perfect

Gegeten op 8 juni 2016

barbara_

We hadden allebei een mooi stuk lam als hoofdgerecht. Was erg smakelijk. We misten wel wat groente erbij. Twee flinterdunne schijfjes aubergine en twee julienne reepjes wortel is wel erg mager voor een gerecht van 23 euro. Sfeer blijft erg prettig in het mooie pand.

Gegeten op 23 mei 2016

Ruud(amstelveen)

Genoten van het 4 gangen menu ‘Marketentster’. Alle gangen zeer smakelijk, mooi opgemaakt en goede bediening. Iets wat kleine tafel voor 4 personen maar de sfeer en ambiance van dit zeer mooie en oude gebouw maakt dat we zeker terug zullen komen.

Gegeten op 14 mei 2016

barber1

Heerlijke Afternoon Tea genoten in de Brasserie. Bijzonder mooie lokatie, ook terras buiten voor mooi weer. Het assortiment sandwiches vonden wij vrij 'gebruikelijk' en hadden iets bijzonders gehoopt, maar de smaken waren heel goed. De scones zijn heerlijk inclusief de romige clotted cream. De service is zeer vriendelijk.

Gegeten op 17 april 2016

j508

Via online reservering

Wij hebben gister erg lekker gegeten bij Goeie Louisa. We kozen allebei voor het Marketenster menu, mijn vriend met eend en iberico en ik met de vis opties. Alle gerechten waren heerlijk, erg mooi opgemaakt en de bijpassende wijnen pasten mooi bij de gerechten. De uitstraling van het restaurant is erg gezellig met leuke authentieke details. Zeker een aanrader!

Gegeten op 16 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Goeie Louisa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Goeie Louisa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.