1. Brasserie

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 233 75 55

Chris2006

Voor het eerst geluncht bij Goeie Louisa. Een Clubsandwich en een Ceaser Salad besteld. Beide waren prima, maar niet bijzonder. Leuk dat ze frietjes bij de sandwich serveerden.

Het decor is mooi. Je zit in een grote eetkamer, met uitzicht op de binnenplaats met fontein. Hoewel ik een open keuken nooit prettig vind, vanwege geluidsoverlast, was het hier niet storend. De keuken past ook qua sfeer goed in de eetkamer. Nog een pluspunt is dat er veel ruimte tussen de tafels is, zodat je voldoende privacy hebt.

De bediening was zeer vriendelijk en attent.

Kortom, een mooie, rustige brasserie in hartje Utrecht met prima eten.

Gegeten op 27 april 2015

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Tsja, wat zal ik zeggen...geweldige avond gehad, omdat werkelijk alles klopte. Vriendelijk personeel die helemaal niet moeilijk deden toen we wilden verplaatsen naar een leuker tafeltje aan het raam omdat daar net gasten weg gingen, geweldige locatie, de ambiance is gemoedelijk, de tafels staan ver genoeg uit elkaar om veel privacy te hebben...ze zouden het makkelijk voller kunnen zetten maar godzijdank doen ze dat dus niet! Ht eten was heerlijk, zowel ikzelf als mijn tienerzoon vielen van de ene verbazing in de andere, zoonlief was vooral gecharmeerd van het toetje (lekkerste ooit) Ik vond de aspergesoep geweldig, leuk bereid ook. De runderlende vooraf smolt op de tong, klasse. Ik had bijzonder smaakvolle vis als hoofdgerecht en zoonlief zalig lamsvlees. En zeker vermeldenswaardig....hoewel het helemaal vol zat duurde het nergens lang. Gewoon goed tempo qua verschillende gangen. Absolute aanrader wat mij betreft, niet alleen om het eten maar het gehele plaatje was gewoon top.

Gegeten op 18 april 2015

michel20

Alllervriendelijkste ontvangst in de oude keuken van dit klooster. Fantastisch decor met open keuken waar twee koks die heel relaxed voor een flink aantal mensen gerechten klaar maakten.
Het Marketenster menu besteld dat begon met een botelmalse gelakte runderlende als voorgerecht. Het tussengerecht was Tortellini die op een heel bijzondere manier was klaargemaakt en gepresenteerd, werkelijk fantastisch.
Ook het hoofdgerecht, de Eendenborst, was heerlijk mals en erg goed van smaak. Goede porties, dus nog net ruimte voor (wederom heel lekker) dessert. Serveerster liet merken ook te weten wat goed bij maaltijd paste. Zij gaf een prima advies en wij kregen wijn die perfect paste bij de maaltijden.
Kortom, perfect gegeten. Niets, maar dan ook echt niets op aan te merken.

Gegeten op 11 april 2015

eduard2

Goeie Louisa bestaat uit twee gedeelten: een keukengedeelte en een kamergedeelte. We hadden niet gereserveerd en werden naar het keukengedeelte begeleid waar de gedekte tafels staan. Dit vonden wij echter véél te rumoerig en op ons verzoek konden we plaatsnemen in het andere gedeelte waar het rustiger was. In tegenstelling tot eerdere reacties op dit forum voelden wij ons daar niet buitengesloten, maar het is een kwestie van smaak en beleving op dat moment.
Het vier-gangenmenu van de dag was prima. Wel érg veel verschillende smaken op één bord vaak, die bovendien nogal uiteen liepen. Het werd daardoor soms een welhaast theatrale belevenis. Maar desalniettemin hebben we genoten.
Porties zijn uiteindelijk aan de kleine kant, zeker voor een brasserie waar je wel iets stevigers verwacht.
Bediening was erg onervaren en wist op geen enkele vraag het antwoord. Beetje onbeholpen. We vonden het ergens ook wel charmant, maar het past niet bij het niveau.Dit moet beter worden begeleid.
De prijzen zijn aan de hoge kant, maar wel (nog net) passend bij het gebodene.

Gegeten op 13 maart 2015

MMadeleineM

Al geruime tijd gaan wij een aantal keren per jaar dineren in de historische kloosterkeuken van Brasserie Goeie Louisa. En het moet gezegd, het blijft er heerlijk vertoeven.
De koks, gepassioneerd aan het werk in de open keuken, dragen bij aan een sympathieke en gemoedelijke sfeer in het restaurant.
's Zomers kan men plaats nemen in de gezellige en rustige stadstuin.
Wat de gerechten betreft, deze stralen creativiteit, kleur en verfijning uit. De smaak is voortreffelijk en evenwichtig. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. De wijnkaart is goed samengesteld. De bediening is vlot en vriendelijk.

Gegeten op 24 januari 2015

nikjohn

Als je reserveert bij brasserie Goeie Louisa, wees er dan allert op dat, als je van gezelligheid houdt, je aan de keukenkant gaat reserveren.
Helaas zaten we aan de kamerkant en voelden ons een beetje buitengesloten. De kamerkant is een wat kale ruimte. Geen muziek, geen gedekte tafels, geen sfeer.
Het eten was heerlijk.
Het geratel van de kassa, de kapstokken en het ongeïnteresseerde personeel deed afbreuk aan het geheel, de aardige kok kwam welwillend aan tafel uitleggen dat bij hun een hele kreeft niet altijd uit alle onderdelen bestaat, nadat wij hierover vragen hadden gesteld.
Kortom de verwachtingen waren beduidend hoger dan onze ervaring.

Gegeten op 8 februari 2015

saskiavdh

Heerlijk gegeten bij de Brasserie van Karel V. We zaten in het keukengedeelte, wat prachtig uitkijkt op de binnentuin. Fijne bediening. Vanwege zwangerschap waren er helaas best wat dingen die ik niet kon bestellen van de kaart, maar er werd goed meegedacht en de gerechten werden zonder probleem aangepast. Ga hier zeker nog eens terug na mijn zwangerschap want de gerechten van mijn partner zagen er ook heerlijk uit! Kortom, een hele fijne avond!

SCMBK

Samen met een vriendin genoten van een high tea op 3 januari. De zaligste heerlijkheden werden voor ons uitgestald, zo veel, dat we het amper op konden en dat wil wat zeggen voor deze High tea lover! Macarons, een mini vijgen cakeje, scones met heerlijke jams, heerlijke thee, citroentaartje, te veel om op te noemen. Goede bediening en een fijne ambiance maakten de middag compleet.

Gegeten op 3 januari 2015

nienkebloem

Wat heb ik weer overheerlijk gelunched bij Goeie Louisa. Kies eens een voor of hoofdgerecht, zeker de vegetarische zijn aan te bevelen. Ik koos een hoofdgerecht; 3 bereidingen van Pompoen. Goddelijk lekker!

Ik zit het liefste vlak bij de keuken, hou van de reuring van de koks! Een dessert is voor mij teveel voor de lunch, maar bij de koffie/thee zitten altijd de lekkerste zoetigheden. Vandaag oa een niet te versmaden Macaron, mjam!

Gegeten op 14 januari 2015

gewoongezellig

Heerlijke plek voor een lunch. Lekker lunchmenu met een glaswijn. Heerlijke ontspannen sfeer. Ben er nu 3 keer geweest maar kom zeker weer. Leukste lunchplek van Utrecht.

Gegeten op 26 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Goeie Louisa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Goeie Louisa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.