Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Brasserie Goeie Louisa

3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 233 75 55
  2. www.goeielouisa.nl

Bikkel201

Prima gegeten, bediening uiterst correct en verstand van de kaart. In de eetzaal mag men wat meer gezelligheid creëren. Kwaliteit van de gerechten top!

Gegeten op 14 augustus 2014

eduard2

Heerlijke zaak waar alles klopt en vooral de bediening uitermate vriendelijk en gastvrij is. Zo kom je dat maar weinig tegen in de binnenstad van Utrecht. Uitstekend terras, prima bediening en goede lunch en broodjes. Top

Gegeten op 6 juli 2014

Feedback4you

Een gezellige avond gehad (goed gezelschap), maar overall is het gevoel over de brasserie zelf teleurstellend. Het eten is goed, niets mis mee, maar als je uit eten gaat is dat maar 1 van de ingredienten. De bediening mag wat mij betreft terug naar school. Er ging een hoop mis en dat werd niet altijd direct goed opgelost, uiteindelijk wel, maar op dit niveau verwacht je meer en beter. Even concreet "als 9 van de 10 klanten een wijn terugstuurt" zoals de serveerster vertelde, schenk die wijn dan niet meer! We hebben hem mogen ruiken en proeven, maar in tegenstelling tot wat het personeel beweert is deze wijn niet goed meer. Misschien wel nooit geweest ook. Kurk is het niet, eerder azijnsteek. Ik wens de brasserie toe dat ze de weg omhoog leert te vinden en dat begint bij goed personeel (totaal geen bubbels in een mousserende wijn "oh, ik vermoed dat mijn collega het laatste restje uit de fles heeft geschonken", zijn fouten die voorkomen kunnen worden). We betalen ervoor en mogen niveau verwachten. In de keuken zit het volgens mij wel goed.

Gegeten op 30 juni 2014

Lyndie

Na een zeer positieve ervaring bij restaurant Karel V waren we nieuwsgierig naar de keuken van Brasserie Goeie Louisa. We werden hartelijk ontvangen door vlotte en correcte bediening en we besloten om voor het 4 gangen menu te gaan. De gerechten zagen er mooi uit, het smaakte ook goed, maar toch ontbrak er iets. We werden niet overdonderd door bijzondere smaken en was het niet heel spannend. Al met al was het wel een leuke ervaring (mede dankzij door de leuke bediening), de prijs/kwaliteitsverhouding is ok en het is een mooie locatie met sfeer. KV biertje is overigens een aanrader!

Gegeten op 30 juni 2014

ACM030

Het decor van deze brasserie is echt geweldig: een prachtige ommuurde hele ruime tuin in de binnenstad van Utrecht, onderdeel van het 14e eeuwse gebouwencomplex waar vroeger de ridders en thans Karel V in gevestigd is.
Wij hebben daar vandaag de verjaardag van mijn vrouw gevierd met een high tea. Ik had gereserveerd voor vier personen, maar in de auto onderweg werden we gebeld door onze dochter met de mededeling dat ze onderweg was om aan te sluiten.
Aangekomen vroegen we of het een probleem was dat we met vijf personen zouden zijn in plaats van vier. Dit gaf een wat bedenkelijke blik bij de serveerster die in de tijd daarna tot tweemaal toe aangaf dat ze niet zeker wist of er voldoende geserveerd kon worden (normaal moet drie dagen tevoren gereserveerd worden). Toen bleek dat er ook een gezelschap van 17 personen voor de high tea kwamen. Maar al snel nam de souplesse en service-gevoel het over en werd een vijfde couvert bijgeplaatst.
We kregen als welkomstdrankje een glas prosecco, waarna men keurig wachtte met uitserveren tot onze dochter was gearriveerd.
De High tea was geweldig: een heerlijke mosterdsoep met quinoa en een verrukkelijk schelpje met paddestoelenragout. De sandwiches waren heerlijk fris en zacht van smaak. Tot slot heerlijke scones met en zonder rozijnen, met een hele mooie clotted cream, citroentaartjes, friandises, teveel om op te noemen. Ik wil niet onvermeld laten de warme deegreepjes met suiker en kaneel: om de vingers bij op te eten.
Het was duidelijk dat een onaangekondigde vijfde persoon geen probleem was en keurig opgelost werd.
Na een heerlijke relaxte middag zijn we met een voldaan gevoel weer huiswaarts gegaan. Een prijs van €30 per persoon past daar helemaal bij.

Gegeten op 2 juli 2014

evertvdl

Met het mooie weer echt een top plek in Utrecht. Heerlijk buiten zitten in de tuin. We hebben hier met ene gezelschap een verjaardag gevierd en deden mee met het 3-gangen menu.
Mooie gerechten met heerlijk smaken, kraakverse ingrediënten. De rundvleestartaar, heel lekker... Lende biefstuk met gekonfijte nek super. Het wijnarrangement paste echt heel goed hierbij en maakte het plaatje compleet.

Dit met een hele goede bediening met perfecte timing, maakt dit echt een adres om te koesteren. Laten we dit adresje vooral niet verklappen aan anderen. Anders wordt het misschien te druk ;-)

Gegeten op 11 mei 2014

mangare_p

Zoals altijd een hele fijne plek voor een (zakelijke) diner of lunch.
De lunchkaart is uitgebalanceerd met voor iedereen wat wils; ook voor de iets kleinere portemonnee. Bediening is attent en deskundig. Fijn tempo van serveren (niet te snel niet te langzaam).
In de open keuken is altijd wat te zien en dat geeft een goede sfeer aan het geheel.
Het enige jammere is dat ze, toen wij zo rond 14:00 aan de koffie zaten, vast begonnen met de mis en place voor de avond (grote pan asperges koken -en afgieten- en iets met eieren en spruitjes doen). Daar kan geen afzuigkap tegenop. Volgende keer misschien even wachten tot de laatste lunchgasten weg zijn.

Gegeten op 27 februari 2014

Midagter

Ik heb 't idee dat het steeds lastiger wordt om een restaurant te vinden waar ze ook nog open zijn voor de lunch. In Utrecht valt dat al helemaal niet mee. Als je tenminste iets anders wilt dan een broodje of een kopje soep. Daarom waren we aangenaam verrast om te zien hoe druk het was bij Brasserie Goeie Louisa.

Misschien was het een beetje te druk. Voor de bediening dan. Ze deden zeker hun best, maar lieten wel wat steekjes vallen. De kok (open keuken) bleef bewonderenswaardig rustig. Het eten was oké, maar niet meer dan dat. Het tweegangen lunchmenu bestond uit gerookte riddervis (wel een heel klein stukje) met coquille (1) en diamanthaas met hollandaisesaus. Best aardig, maar niet echt verrassend. Over de huiswijnen waren we overigens zeer te spreken.

Gegeten op 20 februari 2014

1958Ronald

Bistro ok. Pas op met kaart en voorlichting over menu en a la carte. Die voorlichting door de bediening schiet te kort. Je denkt een 3 gangen menu te eten en eet a al carte. Volgens de bediening kwam die vergissing vaker voor, pech. Kostbaar foutje, geheel voor rekening van de klant.

Gegeten op 31 januari 2014

Etna72

Omdat wij weinig tijd hadden, voordat wij naar de film gingen, hebben wij een hamburger en een clubsandwich genomen voor de lunch. Alles zag er lekker uit en de smaak was nog beter.
Heerlijke frietjes erbij, maar vooral de zelfgemaakte mayonaise! Zo'n verschil met een mayo uit een potje. Hamburger was heel lekker en goed gebakken. De clubsandwich met gegrilde kip was ook goed van smaak. De zaal waar wij zaten gaf het gevoel dat wij in een woonkeuken waren, wat een gezelligheid! De bediening is attent en vakkundig. Een plek waar jij zeker weer terug komt, vooral op een zondag middag!

Gegeten op 26 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Goeie Louisa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Goeie Louisa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.