Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Brasserie Goeie Louisa

3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 233 75 55
  2. www.goeielouisa.nl

SCMBK

Samen met een vriendin genoten van een high tea op 3 januari. De zaligste heerlijkheden werden voor ons uitgestald, zo veel, dat we het amper op konden en dat wil wat zeggen voor deze High tea lover! Macarons, een mini vijgen cakeje, scones met heerlijke jams, heerlijke thee, citroentaartje, te veel om op te noemen. Goede bediening en een fijne ambiance maakten de middag compleet.

Gegeten op 3 januari 2015

nienkebloem

Wat heb ik weer overheerlijk gelunched bij Goeie Louisa. Kies eens een voor of hoofdgerecht, zeker de vegetarische zijn aan te bevelen. Ik koos een hoofdgerecht; 3 bereidingen van Pompoen. Goddelijk lekker!

Ik zit het liefste vlak bij de keuken, hou van de reuring van de koks! Een dessert is voor mij teveel voor de lunch, maar bij de koffie/thee zitten altijd de lekkerste zoetigheden. Vandaag oa een niet te versmaden Macaron, mjam!

Gegeten op 14 januari 2015

gewoongezellig

Heerlijke plek voor een lunch. Lekker lunchmenu met een glaswijn. Heerlijke ontspannen sfeer. Ben er nu 3 keer geweest maar kom zeker weer. Leukste lunchplek van Utrecht.

Gegeten op 26 november 2014

bsm88

Lekker geluncht bij de brasserie van Karel V. Een heerlijk glaasje champagne, een prima club sandwich. Vooral de service en de ambiance waren top. Niets op aan te merken!

Gegeten op 23 december 2014

hversch

Op 21 december 2014 met zijn vieren gegeten bij Brasserie Goeie Louisa, onderdeel van hotel Karel V in Utrecht. Wij namen het zondags-verrassingsmenu.
De ambiance in dit restaurant is prima, zowel in de 'kamer' als in de 'keuken', waar wij zaten, met blik op het fornuis waar de hoofdgerechten worden bereid. (De andere gerechten komen uit een tweede keuken.) De bediening was attent. De drie gerechten die we kregen voorgeschoteld (nou ja, eigenlijk vier, want vooraf een amuse) waren lekker en het voorgerecht (een combinatie van smaken rond tartaar) ronduit verrassend. Omdat het hoofdgerecht vis was (op de huid gebakken koolvis met broccoli en aardappelpuree, en twee zeer goede sausen), bestelden we de witte huiswijn, een Verdejo, en die kon er goed mee door. Prettig was ook het tussendoor geserveerde goede knapperige stokbrood met olijfolie.

Het was kortom goed toeven en eten daar. We komen terug.

Gegeten op 21 december 2014

moniek14

Eerste gang van gepocheerd ei was redelijk, niet spectaculair en lauw. Het hoofdgerecht van griet met polenta was voortreffelijk. Het nagerecht viel erg tegen, panna cotta geen smakenaanwezig.
De bediening was ronduit slecht. Bestelde drankjes kwamen direct (Bij het ene theekopje wel een koekje en de ander niet), maar daarna duurde het erg lang voordat we de kaart kregen 10/15 min. Na het menu te hebben bekeken duurde het nog 15 min. voordat er een bestelling werd opgenomen. (we zijn de bediening zelf maar gaan halen. Aankomst en afscheid van het hotel was wel zeer professioneel. Het restaurant was verder praktisch leeg,dus de slechte service kan niet door drukte zijn geweest. Helaas niet een fijne ervaring, gelukkig verkeerde ik in prima gezelschap aan tafel die de middag goed maakte.

Gegeten op 15 december 2014

Proever uit Hilversum

Met 2-tal zakenrelaties gegeten in de brasserie. We hadden de tafel in het midden: niet top, maar ook niet helemaal verkeerd. Begrijpelijk dat ie er staat. De bediening was alert, een tikkeltje onhandig jeugdig: vriendelijk, maar echt contact voel je niet. En dan het eten: mijn voorgerecht was werkelijk hemels! Wat een heerlijk gerechtje ??????de huisgerookte zalm met waakse en shi-take: lekker op smaak, mooie structuren, prachtige kleuren. Een prachtig begin. De relaties zaten al met evenveel plezier aan hun groene asperges. Het hoofdgerecht was voor mij de kalfsbiefstuk terwijl ik toch echt de kabeljauw had besteld, maatgoed: de akoestiek zal hier debet aan zijn geweest. Niets van gezegd, gewoon van genoten. Iets minder karaktervol dan het voorgerecht, maar een heerlijk mals stukje vlees, mooi gegaard, zacht met een fijne jus. De anderen aten schar en boekweit: ik hoorde tevreden geluiden. Met elkaar waren we eens dat het goed was geweest en dat het toch vreemd is dat Utrecht maar zo weinig lunchgelegenheden van enig niveau heeft. Gelukkig is er Goeie Louisa.

Gegeten op 20 november 2014

robAdD

Niet met grote regelmaat, maar zo af en toe eten we bij Goede Louisa. Vooral met buitenlandse gasten een plek om niet te missen.
Nu zij we er weer een paar keer geweest. Naar volle tevredenheid, zoals dat zo mooi heet. Twee maal waren wij daar op een zondag, en aten het zondagmenu. Een drie-gangen aanbieding voor 25 euro. Prima verzorgd, smakelijk, en een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Voorheen was dit menu nadrukkelijk gekoppeld aan een thema – nu is dat minder duidelijk – en was vooraf zichtbaar op de site van KarelV en de Brasserie. Een service die vaak extra motiveerde voor de gang daar naar toe. Maar, ook zonder dat is een bezoek aan het restaurant de moeite waard. Rest nog te vermelden dat Goeie Louisa beschikt over het mooiste terras en de mooiste tuin die je kunt vinden in de binnenstad. Tenminste, als je van rust houdt.
Enige opmerking: Van het begin af aan is de bedrijfsfilosofie dat de bediening doet wat er gedaan moet worden. Dat betekent dat je al gauw 4 tot 6 verschillende mensen aan je tafel krijgt. Dat maakt het toch wat onpersoonlijker. Howel wij nadrukkelijk op niemand enige aanmerking hebben. Integendeel.

Gegeten op 31 augustus 2014

Bikkel201

Prima gegeten, bediening uiterst correct en verstand van de kaart. In de eetzaal mag men wat meer gezelligheid creëren. Kwaliteit van de gerechten top!

Gegeten op 14 augustus 2014

eduard2

Heerlijke zaak waar alles klopt en vooral de bediening uitermate vriendelijk en gastvrij is. Zo kom je dat maar weinig tegen in de binnenstad van Utrecht. Uitstekend terras, prima bediening en goede lunch en broodjes. Top

Gegeten op 6 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Goeie Louisa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Goeie Louisa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.