Brasserie Goeie Louisa

• 7.4

• 8.0

mangare_p
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoals altijd een hele fijne plek voor een (zakelijke) diner of lunch.
De lunchkaart is uitgebalanceerd met voor iedereen wat wils; ook voor de iets kleinere portemonnee. Bediening is attent en deskundig. Fijn tempo van serveren (niet te snel niet te langzaam).
In de open keuken is altijd wat te zien en dat geeft een goede sfeer aan het geheel.
Het enige jammere is dat ze, toen wij zo rond 14:00 aan de koffie zaten, vast begonnen met de mis en place voor de avond (grote pan asperges koken -en afgieten- en iets met eieren en spruitjes doen). Daar kan geen afzuigkap tegenop. Volgende keer misschien even wachten tot de laatste lunchgasten weg zijn.

Gegeten op 27 februari 2014

Midagter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb 't idee dat het steeds lastiger wordt om een restaurant te vinden waar ze ook nog open zijn voor de lunch. In Utrecht valt dat al helemaal niet mee. Als je tenminste iets anders wilt dan een broodje of een kopje soep. Daarom waren we aangenaam verrast om te zien hoe druk het was bij Brasserie Goeie Louisa.

Misschien was het een beetje te druk. Voor de bediening dan. Ze deden zeker hun best, maar lieten wel wat steekjes vallen. De kok (open keuken) bleef bewonderenswaardig rustig. Het eten was oké, maar niet meer dan dat. Het tweegangen lunchmenu bestond uit gerookte riddervis (wel een heel klein stukje) met coquille (1) en diamanthaas met hollandaisesaus. Best aardig, maar niet echt verrassend. Over de huiswijnen waren we overigens zeer te spreken.

Gegeten op 20 februari 2014

Bernadette1955
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bistro ok. Pas op met kaart en voorlichting over menu en a la carte. Die voorlichting door de bediening schiet te kort. Je denkt een 3 gangen menu te eten en eet a al carte. Volgens de bediening kwam die vergissing vaker voor, pech. Kostbaar foutje, geheel voor rekening van de klant.

Gegeten op 31 januari 2014

Etna72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat wij weinig tijd hadden, voordat wij naar de film gingen, hebben wij een hamburger en een clubsandwich genomen voor de lunch. Alles zag er lekker uit en de smaak was nog beter.
Heerlijke frietjes erbij, maar vooral de zelfgemaakte mayonaise! Zo'n verschil met een mayo uit een potje. Hamburger was heel lekker en goed gebakken. De clubsandwich met gegrilde kip was ook goed van smaak. De zaal waar wij zaten gaf het gevoel dat wij in een woonkeuken waren, wat een gezelligheid! De bediening is attent en vakkundig. Een plek waar jij zeker weer terug komt, vooral op een zondag middag!

Gegeten op 26 januari 2014

Lely1982
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier zaterdag 4 januari gegeten. We hadden een dagmenu (3 gangen). Heerlijke gerechten en goed uitgebalanseerd + origineel. Niet overdadig en precies goede porties.
De bediening was super goed. Vriendelijk en professioneel.

Hier kan je ontspannen en culinair eten!

Gegeten op 4 januari 2014

MariscaH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben hier geweest voor de lunch en heb heerlijk gegeten. De reguliere lunchkaart was niet aan onze eetlust besteed (we gingen 's avonds ook nog eten), maar op de kleine kaart stond genoeg (drie salades, drie broodjes). Ik koos voor de clubsandwich en heb nog nooit zo'n goede uitvoering hiervan gegeten. Het zag er prachtig uit, 2 mooie driehoekige sandwichstapels met daarbij heerlijke dikke frieten. De sandwich was rijkelijk belegd met heerlijke gegrilde kip, goed spek en fijngehakt ei, met daarbij de juiste saus en groenten. Vergeleken met een standaard club sandwich in de doorsnee horeca duur (14 euro), maar de prijs dubbel en dwars waard. De koffie met friandises was heerlijk.

Gegeten op 2 januari 2014

AnnaCatharina1971
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een feestelijke lunch werd een flop. We kozen het lunchmenu van de dag. 3-gangen. Wat men vergeten was te vertellen was dat er (een paar) mosselen bij werden geserveerd. Mijn moeder is allergisch voor schaaldieren en toen wij dit meldden werden alleen de mosselen van haar bord gehaald en er kwam niets voor in de plaats. De vis (formaat visstick) van mijn zus was nog rauw. Het bord ging mee naar de keuken en kwam in dezelfde staat weer retour met de mededeling dat het WEL goed was. (Heeft ze niet opgegeten dus). Alle gangen werden lauw geserveerd. Twee personen kozen in plaats voor een dessert voor koffie. Er werden heerlijke koekjes bij geserveerd. Wat we niet wisten was dat de koekjes gewoon op de rekening erbij gezet werden. We waren met 5 personen in totaal en hebben mondeling als schriftelijk twee keer gereclameerd. Tot op heden niks meer gehoord. Erg jammer want de brasserie is wel een gezellige lokatie en ook de wijnen zijn lekker. Wat ons betreft was deze lunch de 257,60 euro echt niet waard. Jammer dat het zo achteruit is gegaan. Het is een mooie historische plek in hartje Utrecht.

Gegeten op 29 oktober 2013

Kritisch030
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wow, wat heb ik hier heerlijk in de tuin zitten lunchen! We hadden gekozen voor het lunchmenu en dat was meer dan de moeite waard. Heerlijke gerechten en perfect uitgekozen wijn door de bediening. Bediening was attent en vriendelijk. prijs/kwaliteit goed in orde.
Hier ga ik zeker nog eens heen. Zeker als je hier in de tuin gaat eten vergeet je even dat je midden in het centrum van Utrecht zit.

Gegeten op 20 september 2013

mplancke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Goeie Louisa. Het restaurant zat vol en we hadden een mooi plekje in de keuken. 4-gangen Carolus menu was heerlijk, vooral de makreel met een krokant laagje zuurdesembrood was voortreffelijk. Perfect gegaard en een heerlijke combinatie. Wijnarrangement was ook fantastisch.
Bediening was kundig en vriendelijk. Bedankt voor de leuke avond!

Gegeten op 20 september 2013

clafoutis
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een prima bediening in een prettige omgeving. Ook de huiswijn was in orde. Jammer dat het eten dan zo tegenvalt. Wij aten zakelijk het drie-gangen menu; in elke gang zat wel een serieuze onvolkomenheid. Het voorgerecht bestond uit gehakte zwaardvis in soep van erwten. Het was allebei puur, maar wat miste was het zuur; geen versterkingen van smaak. De lende bij het hoofdgerecht was goed, maar helaas: de zelfgemaakte chips smaakten naar olie. Als desert koos ik voor de karnemelkbavarois en verwachte iets fris. Het kersenijs was zomers en oversteeg totaal de smaak van de bavarois, de drie verse kersen werden flets. Jammer, want met wat simpele aanpassingen zou het ook gewoon goed kunnen zijn.

Gegeten op 2 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Goeie Louisa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Goeie Louisa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!