a TripAdvisor company

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 020 640 11 01
  2. www.abina.nl

bunny

De afgelopen 15 jaar heel veel spare ribs gegeten in Abina. Hoe vaak weet ik niet maar echt heel heel vaak. In het verleden altijd heerlijke malse spare-ribs. Tot een jaar of 5 terug was het in mijn beleving perfect en niet te overtreffen. Tot ik 5 jaar geleden een aantal keren taaie ribs kreeg. Kan gebeuren..2 weken later wederom weer de ribs besteld. Weer taaie stukken...mindere smaak. Met veel bier en grote honger uiteraard gewoon opgegeten maar besloot even een tijd niet meer te komen. Denk wel een half jaar niet geweest en na de eerstvolgende poging was het wederom slecht. Uiteraard met vreselijke honger naar binnen en eten. De spare ribs werden gebracht en de patat was vergeten. Deze kwam nadat de ribs al 10 minuten op waren. De eerste ronde was wederom taai. Honger maakt rauwe bonen zoet en de spare ribs waren toch op want het portie was niet zo groot. Tot ik een stukje bijbestelde en deze na 40 minuten op tafel kreeg en zo heerlijk mals..Het kan dus nog wel. Dacht dat ze waren overgestapt op goedkope oude varkens..ik wist het niet maar het tegendeel was waar. Het kan dus wel heerlijk mals zijn. Jammer dat ik me al had misselijk gegeten aan de taaie stukken van de eerste ronde. Weer een jaar niet geweest en Abina maar even gelaten voor wat het was. De spare ris waren in het verleden zo geweldig dat ik het toch niet kan laten om het toch weer te proberen. Goede keuze! Had heerlijke malse ribbetjes. Bijbesteld en na 45 minuten nog geen tweede portie...jammer. Afgelopen keer voor de heerlijke provencaalse mosselen gegaan. Zag de 'droge ribs" al bij de buurvrouw op haar bord en zag er al scheuren aan het vlees dus heb daar maar voor bedankt. De Mosselen....Daar kan ik geen kritiek op geven. Normaal bestel ik een flesje chardonnay maar op advies een ander wijntje bij de mosselen. Bleek achteraf € 29,50 voor een simpele pinot gricio maar goed..de mosseltjes zijn eigenlijk een 10 vandaar de hoge 7. Voor mij geen spare ribs meer. Gewoon voor de mosselen gaan en de spare ribs alleen bestellen als je echte honger hebt. Dan krijg je ze wel weg. Als ze mals zijn heb je geluk. 50% kans op goede ribs. Denk dat ze te lang hebben geteerd op de goede naam en door die ster-allures gemakzuchtig zijn geworden.

Gegeten op 23 augustus 2015

antonietta

Voor de derde keer gegeten bij Albina. In geen ander restaurant zulke vriendelijke bediening meegemaakt. Je wordt echt hartelijk ontvangen hoe druk het ook is. Eten, ik had de mosselen en deze waren zoals gewoonlijk echt heerlijk. Mijn man had de kipsate bali was ook erg lekker.
Jammer alleen dat er bij de mosselen geen salade meer zit en toen de rekening kwam bleek er 2 porties friet op te staan. Mijn man had 1 portie friet bijbesteld en niet 2. De serveerster vertelde dat er bij de mosselen geen patat meer zit en er daarom een tweede portie patat op de rekening stond.
Dat komt er op neer dat als je mosselen bestelt voor 23,50 daar geen salade en ook geen patatjes meer bij zitten. Mosselen met patat (het bakje wat je samen moet delen) komt dan op 26,00 euro. Vind dat toch een beetje jammer. De serveerster heeft er 1 portie patat afgehaald. Ze doen daar echt niet moeilijk over. Maar jammer dat het concept zo veranderd is dat er geen bakje groenvoer meer bij zit en je voor de patat moet betalen. Verder goed eten!

Gegeten op 16 augustus 2015

alex115

Zowel de zoete als de pittige spareribs waren goed te eten, misschien iets te droog, daarom geen 10, maar zeker wel lekker gemarineerd.
De bijbehorende patat werd in eerste instantie vergeten, maar dit werd snel opgelost.
Over de hoeveelheid is zeker geen kwaad woord te zeggen, spareribs zijn onbeperkt en ook de bestelde kip was ruim genoeg.

Een kleine tip achter gelaten: De prijzen op de website kloppen niet met die op de menukaart (benieuwd of deze binnenkort op de website worden aangepast).

Gegeten op 25 juli 2015

susan43

In geen tijden meer zo slecht gegeten. Kurkdroge, smakeloze spareribs en volledig doorbakken kalfslever met een nooit eerder geziene vreemde structuur. Het was onze eerste keer bij Abina en helaas ook meteen de laatste keer.
Onbegrijpelijk dat Abina zoveel bijzonder positieve recensies over het eten en met name de spareribs ontvangt.
Het enig lekkere was de knoflooksaus. Al met al zeer teleurstellend.

Gegeten op 3 juni 2015

DeboraAmsterdam

Wat jammer... het was een paar jaar terug dat ik hier voor het laatst was, maar in mijn herinnering serveerden ze hier de beste spare-ribs van Amsterdam en omstreken. Dus met vertrouwen stapte ik het eetcafe weer binnen. Aan de gezelligheid (en de bierlucht) in het eetcafe is niks veranderd, ook de bediening deed vrolijk mee en bood goede service! Maar toen het eten kwam begon de teleurstelling, de spareribs waren beneden maat. Niet het malse sappige goed gemarineerde vlees zoals ik mij kon herinneren. Normaal namen wij altijd wel een tweede bordje (want dat kan door het onbeperkte menu), maar deze keer had ik moeite om mijn bord leeg te eten. Ik hoop van harte dat wij deze dag even pech hadden.... Erg jammer, maar ik ga nu toch op zoek naar een nieuwe favoriete sparerib-spot.

Gegeten op 31 mei 2015

arm

Ik ging voor de kreeftensoep ( geheim recept ) en dat is gewoon mijn eigen fout. Bij kreeft denk ik aan zee kreeft maar dit waren dus rivierkreeftjes, jammer voor mij maar misschien een idee om dat op de kaart te vermelden....
Mijn partner ging voor de eigen gemaakte bal gehakt met pindasaus.J Jeetje wat een bal, ik denk wel 200 gram en echt eigen gemaakt.
Verder een no nonsense tent, vriendelijke bediening en aardige prijzen...
Er stond op de kaart dat ze 4 heerlijke mossel recepten/aanbiedingen hebben maar aangezien het nu geen mossel seizoen is en we nog wat moeten wachten gaan wij hier zeker nog een x terug, al was het alleen maar om die mosselen te proeven.............

Gegeten op 31 mei 2015

Juan1963

Prijs/kwaliteit niveau (Eetcafé ) is hier dik in orde. Aanraders zijn de mosseltjes en (spicy) spareribs en sateetjes Hoeveelheid salade is echter vrij gering. Abina kan grote groepen gasten aan. Gewoon “bierelieren” met of zonder borrelhapjes is natuurlijk ook goed mogelijk. (Verschillende smakelijke bieren uit de tap)

Gegeten op 18 december 2014

SheldonCooper

'Wereldberoemde' spareribs, (bijna) nergens zo goed als hier! Vooral de Diablo variant is heerlijk. Andere gerechten waren volgens mijn tafelgenoten gewoon prima. Het decor is erg ‘bruine kroeg’, moet je van houden. Het personeel varieert; sommige zijn (te) amicaal, andere zijn netjes en beleefd.

Gegeten op 14 oktober 2014

Verbal

Voor het eerste lunchen bij Abina. En wat een prima lunch was dit. Grote porties, prima broodjes, verse bereiding en een fijn terras. Jammer dat bijna iedereen zat te roken, maar daar doe je weining aan.

Gegeten op 2 augustus 2014

JvanAn

Traditiegetrouw gaan we met de sportvereniging spare-ribs eten om de start van het seizoen goed in te luiden. Deze keer gekozen voor Abina en dat was top! We waren met een grote groep flinke eters (40 man). De keuken kon onze grote vraag goed bijhouden en leverde hierin niet in op de kwaliteit. Elke spare-rib die uit de keuken kwam smaakte weer heerlijk! Volgend jaar komen wij hier zeker weer terug (en ikzelf in de tussentijd ook vast nog wel een aantal keer).

Gegeten op 10 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Abina in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Abina. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.