a TripAdvisor company

foto's van Zeezout in Rotterdam - 1 foto's van Zeezout in Rotterdam - 2 foto's van Zeezout in Rotterdam - 3 foto's van Zeezout in Rotterdam - 4 foto's van Zeezout in Rotterdam - 5 foto's van Zeezout in Rotterdam - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 436 50 49

Vorstelijke vis

Laat je in de watten leggen door patron cuisinier Patrick ’t Hart. Het chique restaurant behandelt iedere gast vorstelijk en de gerechten doen de restaurantnaam eer aan. Heerlijke visgerechten gebraden in zeezout.

alessiomelis

Een geweldig visrestaurant in Rotterdam. We hebben ons laten verrassen door de kok en dat bleek een geweldige keuze!
Bediening is vriendelijk en correct.
Prima prijs/kwaliteit.
Wij komen hier graag nog eens terug!

Gegeten op 24 april 2015

Pieter_Rotterdam

Weer voortreffelijk en origineel gegeten bij Zeezout. Ze weten het steeds voor elkaar te krijgen om heerlijke visgerechten te maken, met veel aandacht voor de zaken er omheen. Hier werkt een kok met ambitie om er wat meer van te maken. Het hoogtepunt vond ik de starter, een soort uien-boter (hoe moet ik het anders zeggen...) gepresenteerd in een opengesneden ui. De wijnkeuze is prima en wordt goed toegelicht. De bediening heeft de juiste toon en is heel vriendelijk. De tafeltjes staan inderdaad wat dicht op elkaar. Daardoor kom je in contact met je buren, maar kun je niet heel vertrouwelijk spreken (mocht je dat willen, over die buren bijvoorbeeld). Puike toko, volgens mij nog steeds de beste van Rotterdam.

Gegeten op 25 april 2015

peter15

Via online reservering

We kregen een verrassingsmenu van vier gangen omlijst met een amuse en een extra kaasplankje. Alle gerechten waren zeer verfijnd van smaak en werden prachtig gepresenteerd. De bediening was voorbeeldig en de tafel bood een prachtig uitzicht op de Nieuwe Maas.

Gegeten op 23 april 2015

Ginav

Afgelopen zaterdag togen wij naar Rotterdam om daar met vrienden een hapje te gaan eten. zij hadden gereserveerd bij Zeezout. En wat hebben wij gesmuld! en genoten.
We zijn wel wat gewend inmiddels, maar dit was formidabel. We kwamen aanrijden en hadden onmiddellijk een parkeerplaats voor de deur. We zochten naar de parkeermeter. Maar er werd al vriendelijk gebaard door de gastheren van Zeezout dat dit niet meer nodig was na 18.00 uur. we werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht waar onze vrienden op ons wachtten. Wij hadden uitzicht op 't water. Na het opnemen van het aperitief vroeg onze gastheer of wij "in waren" voor het vijfgangen verrassingsmenu. En dat waren we! Alle gerechtjes waren prachtig opgemaakt. Schilderijtjes. Het voorgerecht was tartaar van tonijn met kerrieroom, gevolgd door gebakken dorade met eendenlever schuim, daarna kabeljauw met een open ravioli, paddenstoelen enz., gevolgd door wijting met doperwten crème en als laatst het dessert van bloedsinaasappel met chocolade en karnemelkijs. Koffie na, met een heerlijke bonbon en zacht fruit. Onder het koffieschoteltje troffen wij een crème brulee. Onze gastheren waren charmant, gedreven en goedlachs, heren die je stoel aanschoven nadat je even van je tafel was weggelopen, je servet weer keurig hadden gevouwen, Onopgemerkt je glas water bijvulde.. Ook de jonge dames zetten hun beste beentjes voor. We hebben er drie en een half uur gezeten. En ook niet onbelangrijk, op comfortabele stoelen. Afgelopen zaterdag was een feestje, een gastvrij ontvangst, heerlijk gegeten, we waren echt een avond uit!! Onze complimenten Zwarte en Witte brigade van Zeezout!
Graag tot een volgende keer.

Gegeten op 18 april 2015

aadanke

De vriendelijke,accurate bediening serveerde ons achtereenvolgens platte Zeeuwse oesters,een tompouce van rauwe tonijn,coquilles met o.a.curry en kabeljauw. Daarna een prima gefabriceerd nagerecht. De uitstekende witte Zuid Afrikaan en de goede cuisine doet in zeer zeker terug keren.

Gegeten op 17 april 2015

Inekehijmans

Via online reservering

Aan een tafel met uitzicht over de Maas hebben we genoten van een 4-gangen verrassingsmenu. De visgerechten worden gegarneerd met vlees, zoals kalfswang en rookvlees. Mooie porties en volmaakt bereid met exotische kruiden.
De bijpassende wijnen zijn smakelijk en apart.
Wij zijn vast van plan terug te komen.

Gegeten op 9 april 2015

CasparB

Via online reservering

Heerlijke avond gehad. Verrassende gerechten. Leuke bediening. Vlakbij water taxi aanlegplek!
Heel attent was het aangepaste nagerecht (verjaardag!!).

Gegeten op 5 april 2015

R-S

Zeezout, een icoon in Rotterdam en al lang op de verlanglijst. Een mooi interieur, fris wit en eigenlijk best een kleine intieme zaak. De toiletten (althans die van de heren) zijn een extra vermelding waard: Erg fraai, het oog wil tenslotte ook wat.
We kozen voor het 5 gangen menu van de chef. De gangen sluiten zowel qua bediening/tempo als qua smaken mooi op elkaar aan met mooi uitziende creaties. Wat direct opvalt is dat alles op het bord goed op smaak is gebracht. Soms iets te goed maar dat is nergens echt storend.

Ik had voor wat het eten betreft een ander beeld van Zeezout; een meer traditioneel visrestaurant. Maar eigenlijk is Zeezout een compleet restaurant geschoeid op Franse leest met een duidelijke hang naar vis.
Bij de eerste twee gangen werd het hoofdingrediënt (de vis...) een beetje ondergesneeuwd door de garnituren, dat was jammer. Het waren superlekkere gerechten maar ze waren wat uit balans. Gelukkig voor ons werd dit ruimschoots goedgemaakt bij de twee volgende gangen: Perfecte garing en mooie garnituren én in balans.
Het dessert was lekker maar niet wereldschokkend, eigenlijk meer een soort grand dessert met verschillende kleine proeverijtjes.
De wijn die ons werd aangeraden kon de eerste gangen van het menu prima aan maar kreeg het verderop in het menu wat moeilijk. Eén wijn voor alle gangen (excl. dessert) is niet makkelijk. De dessertwijn was daarentegen helemaal raak: superlekker!

Al met al is dit een mooi plekje met mooi eten. De lat ligt hoog in culinair Rotterdam en concurrentie ligt constant op de loer. Desalniettemin heeft Zeezout zijn reputatie ruimschoots verdiend en zal dat ongetwijfeld nog lang blijven doen.

Gegeten op 27 maart 2015

PJLugtenburg

Via online reservering

Op een zondagavond heerlijk gegeten bij Zeezout. We lieten ons verrassen door de chef met een 5-gangen menu. De verschillende gangen waren niet alleen mooie plaatjes om te zien, maar bovenal erg smakelijk. Het wijnarrangement is ons ook goed bevallen. Jammer dat de bediening een paar steekjes liet vallen, door verkeerd te dekken en de verkeerde wijn te schenken bij een gerecht, ook werden de bonbons bij de koffie vergeten. Dit mocht onze pret echter niet bederven. De snelheid waarmee de gerechten werden uitgeserveerd was opvallend goed. We gaan zeker nog een keer terug, het eten was verrukkelijk.

Gegeten op 22 maart 2015

corina30

Via online reservering

Hoge kwaliteit van het eten, het verrassing 4 gangen-menu was heerlijk qua smaak en professioneel gepresenteerd! Bedankt aan alle personeelsleden en voornamelijk bedankt dhr. kok voor de prachtige avond!

Gegeten op 8 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Zeezout in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Zeezout. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.