Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant BY ÚS

3. Topper 2015
  4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 058 215 86 63

Knorrie73

Wauw, wat hebben wij lekker gegeten bij dit fijne restaurant. De kaart bestaat uit drie verschillende menu's, maar je mag je eigen menu samenstellen uit de verschillende menu's. Op aanbeveling van de bediening een smakelijk drankje vooraf met prosecco, waarbij we een amuse van krab en gepofte rijst kregen.
Wij kozen voor een 4-gangenmenu. Vooraf aten wij de gerookte eend met o.a. een terrine van eendenlever. Heerlijk! De tweede gang was kabeljauw met kokkel, speciale vermelding voor de bolletjes van zwarte knoflook, daar hadden we een bord van op gekund.
Als hoofdgerecht aten we tournedos met draadjesvlees. Het vlees is botermals en de aardappel- en aardpeermousseline is echt heel lekker. Daarnaast ook nog een schaaltje met broccoli en courgette en een aardappelgerecht.
De kaas sloegen wij over, dat hadden we ook onmogelijk nog op gekund, want ze serveren by us geen kinderachtige porties. Het dessert vond ik het enige dat een beetje tegenviel. Het zag er, net als alle andere gerechten, mooi uit, maar ik vond de pinda erg overheersend en het dropijs smaakte niet echt naar drop. De eerdere gerechten vormden allemaal een mooi geheel, maar deze samenhang ontbrak een beetje in het nagerecht.

De dames die ons de gedurende avond bedienden zijn vriendelijk en open, niets op aan te merken.

Gegeten op 17 januari 2015

Bob328

We begonnen met een amuse en brood. Ik heb gekozen voor het 3-gangen vegetarische menu en dat was met zorg bereid. Vooraf de carpaccio van aubergine; prachtige flinterdunne plakjes met heerlijke saus en knapperige kruiden. Daarna de pompoen uit de oven. Deze was wel wat machtig, maar heel smaakvol. Het hoogtepunt voor mij (en mijn tafelgenoot) was het dessert: ik had het dropijs met pinda karamel, venkel, viooltjes, peer en goud. Het was opgemaakt als een herfsttuintje en smaakte fantastisch! Ook mijn tafelgenoot was erg te spreken over haar gerechten (de carpaccio, de schelvis en het suikerbroodijs). Verder was de bediening vriendelijk, attent en meedenkend. Tot slot de sfeer: die vond ik aangenaam. De tafels staan niet dicht op elkaar, wat fijn is om rustige gesprekken te kunnen voeren. Kortom, wat mij betreft is dit restaurant een echte aanrader!

Gegeten op 22 november 2014

pirla

Hoofdgerecht was voor mij lam, maar had evengoed een ander stuk vlees kunnen zijn. Was vast mijn eigen onkunde in het herkennen van de specifieke lam-smaak.

De bediening is soms wat uit de hoogte en de prijzen voor deze etentje zijn echt absurd.

Mooi restaurant, voorbeeldig publiek, of publiek met verbeelding

Gegeten op 19 juli 2014

Leijtens

uit-eten-gaan moet een feestelijke totaal-beleving zijn van goed en mooi opgemaakt voedsel, lekkere en betaalbare wijnen, vriendelijke en attente bediening en een prettige ambiance. Dit restaurant voldoet hieraan in alle opzichten; hulde! Dank voor de gastvrijheid: jullie hebben mijn vrouw en mij een buitengewoon fijne avond bezorgd. Ga zo door!

Gegeten op 21 juni 2014

arendvoskuijl

Het was druk, de gastvrouw had rode wangen van de inspanning. Daardoor duurt het allemaal wat langer, wat ze soepel oplost. Bv door wijn te laten proeven uit 'wat open staat'. Mijn partner krijgt ook een slok in een vers eigen glas. De keuze uit betaalbare wijnen is ruim, dat zouden andere restaurants zich aan moeten trekken. Hulde! Het eten dan maar, spannend, ik kan er geen ander woord voor bedenken. Toegewijd gedaan en spannend, je weet nooit welk smaken er allemaal op je bord liggen, de enige oplossing is proeven. Niet altijd even lekker, maar dat geeft niet. Als By Us niet bestond, dan moest het worden uitgevonden.

Gegeten op 8 juni 2014

TB1972

Fantastisch lekker gegeten. Een heerlijk 4-gangen diner en daarnaast kregen we ook nog 2 heerlijke kleine voorafjes. Allemaal ware smaaksensaties! Aan alles zag je dat het met liefde voor het vak was beried. We hadden zicht op de (open) keuken en zagen de passie waarmee men daar bezig was om al dat lekkers voor te schotelen. En ook de bediening was kundig, vriendelijk en netjes. We waren hier tijdens een weekendje Leeuwarden. Jammer dat we niet dichterbij wonen..... Voor iedereen een absolute aanrader!!!!

Gegeten op 20 april 2014

warner2

Laat je verrassen bij BY ÚS!!
Leuke gerechten, verrassende combinaties, producten uit de streek, dat doet een mens goed! De hoeveelheden lijken op eerste oog amper voldoende maar toch was iedereen verzadigd hoor na afloop!

Het meest in het oog springend was de persoonlijke aandacht voor het glutenvrije menu voor mijn vrouw. Ik had het 1x genoemd bij de telefonische reservering, daarna hoefden we er niet 1 keer meer over te beginnen; zoals het hoort maar vaak helaas niet de praktijk.

De amuse krijgt een bijzondere vermelding, niet alleen was 'ie lekker, ook het kleine glutenvrije toastje maakte dat ook mijn vrouw exact hetzelfde kreeg voorgeschoteld. Een voorbeeld voor veel andere restaurants!

Gegeten op 4 april 2014

joosjebaarda

heerlijk gegeten; het fryske miel ( heerlijk mosterdsoep en weiderund) was heerlijk, maar ook de tarte tartin met parmezaanse kaasflinters ( vegetarisch menu) smaakte voortreffelijk .water gewoon uit een kannetje: prima! de huiswijn uit spanje smaakte er goed bij. het toetje met o.a. gefrituurde chocola en ijs was een aangename afsluiting. je voelt je als gast welkom door de hartelijke ontvangst. kortom : een aanrader ... we komen vast nog eens terug!

Gegeten op 16 maart 2014

Maarten_C

Lekker gegeten bij BY US. Originele gerechten. Zelfs het vegetarische menu. Helaas zoals vaak bij vegetarisch eten in de betere restaurants waren de porties erg klein vergeleken met de niet-vegetarische gerechten. Blijft een vreemd verschijnsel...
Voorts: Vriendelijke en attente bediening. Aankleding van het restaurant wat kaal en kil.
Gemiste kans: ontbreken van friandises of zelfs maar koekje of bonbonnetje bij de koffie.

Gegeten op 23 februari 2014

inge68

Afgelopen woensdag bij jullie gegeten en het was weer voortreffelijk. Mooi gerechten met zorg bereid en allemaal even lekker. Op het moment dat we ons hoofdgerecht net 2 minuten op tafel hadden staan was het tijd om de parkeerautomaat bij te vullen maar dat hoefden wij niet te doen, dat hebben zij voor ons gedaan zodat wij verder konden met ons hoofdgerecht. TOP.
Het dessert was helemaal een plaatje en de koffie met friandises maakten het voor ons tot een geweldige, gezellige avond. We komen gauw weer!!

Gegeten op 26 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant BY ÚS in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant BY ÚS. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.