Restaurant BY ÚS

• 8.9

• 8.0

warner2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laat je verrassen bij BY ÚS!!
Leuke gerechten, verrassende combinaties, producten uit de streek, dat doet een mens goed! De hoeveelheden lijken op eerste oog amper voldoende maar toch was iedereen verzadigd hoor na afloop!

Het meest in het oog springend was de persoonlijke aandacht voor het glutenvrije menu voor mijn vrouw. Ik had het 1x genoemd bij de telefonische reservering, daarna hoefden we er niet 1 keer meer over te beginnen; zoals het hoort maar vaak helaas niet de praktijk.

De amuse krijgt een bijzondere vermelding, niet alleen was 'ie lekker, ook het kleine glutenvrije toastje maakte dat ook mijn vrouw exact hetzelfde kreeg voorgeschoteld. Een voorbeeld voor veel andere restaurants!

Gegeten op 4 april 2014

joosjebaarda
  • Recensies in de laatste twee jaar

heerlijk gegeten; het fryske miel ( heerlijk mosterdsoep en weiderund) was heerlijk, maar ook de tarte tartin met parmezaanse kaasflinters ( vegetarisch menu) smaakte voortreffelijk .water gewoon uit een kannetje: prima! de huiswijn uit spanje smaakte er goed bij. het toetje met o.a. gefrituurde chocola en ijs was een aangename afsluiting. je voelt je als gast welkom door de hartelijke ontvangst. kortom : een aanrader ... we komen vast nog eens terug!

Gegeten op 16 maart 2014

Maarten_C
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten bij BY US. Originele gerechten. Zelfs het vegetarische menu. Helaas zoals vaak bij vegetarisch eten in de betere restaurants waren de porties erg klein vergeleken met de niet-vegetarische gerechten. Blijft een vreemd verschijnsel...
Voorts: Vriendelijke en attente bediening. Aankleding van het restaurant wat kaal en kil.
Gemiste kans: ontbreken van friandises of zelfs maar koekje of bonbonnetje bij de koffie.

Gegeten op 23 februari 2014

inge68
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen woensdag bij jullie gegeten en het was weer voortreffelijk. Mooi gerechten met zorg bereid en allemaal even lekker. Op het moment dat we ons hoofdgerecht net 2 minuten op tafel hadden staan was het tijd om de parkeerautomaat bij te vullen maar dat hoefden wij niet te doen, dat hebben zij voor ons gedaan zodat wij verder konden met ons hoofdgerecht. TOP.
Het dessert was helemaal een plaatje en de koffie met friandises maakten het voor ons tot een geweldige, gezellige avond. We komen gauw weer!!

Gegeten op 26 februari 2014

jennifer31
  • Recensies in de laatste twee jaar

Absoluut mensen met liefde voor de zaak! Wij zijn misschien ook een beetje bevooroordeeld want dit is echt ons favoriete restaurant! Mooie gerechten, altijd goed op smaak. Wordt veel gebruik gemaakt van streekproducten. By Ús voelt iedere keer een beetje als thuiskomen. Worden altijd hartelijk ontvangen door Ypie. Een echte aanrader, hopen nog vele jaren te mogen genieten van dit fijne restaurant.

Gegeten op 27 december 2013

Passionfortaste
  • Recensies in de laatste twee jaar

Topzaak! Met een grote groep gegeten en alles was mooi op smaak en erg goed gepresenteerd. Probeer zeker de Grappa (houtgelagerd met sinaasappel)

ritavc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant verdient echt een top waardering. Elk onderdeel was subliem. Als we in de buurt zijn springen we zeker nog eens binnen, want zo lekker eet je zelden voor zo'n prijs. Nogmaals een dikke proficiat en veel succes in de toekomst. Zeilers uit de omgeving van Gent, België.

Gegeten op 15 september 2013

sander79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nadat we anderhalf jaar geleden hier ook al gegeten hadden zijn we hier gisteren weer geweest. Het was absoluut weer zo goed als de vorige keer! Leuke en spannende kaart. Zelf had ik de Harder van 't Wad, heerlijk en mooi bereid. Daarna de Rode Poon met een saus welke je het liefste met glazen tegelijk naar binnen werkt. Daarna het dessert met rood fruit en gazpacho. Klinkt heel raar maar het is echt ongelofelijk lekker! Fijne service ook, attent maar niet te opdringerig en als je niet tot een keuze kan komen voor je likeurtje laten ze gewoon even proeven, zoals 't hoort! Echt een aanrader om hier te gaan eten!

Gegeten op 14 september 2013

henniedijkema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in dit restaurant. We kozen voor het Friese menu en daar hebben we geen spijt van gehad. De tartaar van het Friese rund met bijbehoren zag er zeer verzorgd uit en smaakte naar meer. Ook de scharrelkip, iets dat we zelden bestellen in een restaurant, was mals en prettig bereid. Tenslotte de toet, zijnde kaas, was gevarieerd en zeker genoeg.
Aangezien wij met de boot Leeuwarden bezochten, kregen we een tegoedbon voor een fles wijn in dit restaurant. Een vriendelijke geste. Bovendien beval de eigenaresse deze wijn ook aan bij ons hoofdgerecht. Wij hadden haar namelijk gevraagd welke wijn het beste zou passen bij de scharrelkip. Net zo goed had zij een keuze kunnen maken voor een andere wijn, maar dat deed ze niet. De wijn smaakte inderdaad goed bij ons hoofdgerecht en het gaf ons een goed gevoel dat we niet onnodig op kosten werden gejaagd.
Al met al een restaurant om zeker terug te komen.
O ja, het decor! Rustig met hier en daar vrolijke kunst aan de muur. Het was precies goed.
Bezoek By us en laat u verwennen!

Gegeten op 17 augustus 2013

pieter3
  • Recensies in de laatste twee jaar

By Us heeft een hele overzichtelijke kaart. De gerechten zijn eerlijk en ze smaken voortreffelijk. Jammer genoeg waren de borden niet warm genoeg. De service is erg goed, mijn moeder moet zoutloos eten en ze kreeg ongevraagd een salade waarvan de dressing zoutloos was. De ambiance vind ik wat kaal en donker.

Gegeten op 20 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant BY ÚS in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant BY ÚS. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!