a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 058 215 86 63

rob144

Vanavond met 3 vrienden gegeten bij dit restaurant. Zeer vriendelijke bediening, professioneel en informeel. Het eten is met echte liefde bereid. Leuke smaakcombinaties en lekkere wijnen. Het restaurant is te classificeren als het boven segment maar de zeer schappelijke drank prijzen maakte het afrekenen zelfs tot een positieve beleving. Het is vreemd dat dit restaurant niet volledig vol zat op de vrijdagavond. De eigenaars hebben de zaak verkocht en gaan medio april een nieuwe zaak / formule beginnen op de andere locatie in Leeuwarden. Ik raad je dan ook aan om er nog zo snel mogelijk er een keer te gaan eten voordat de nieuwe eigenaar er in zit.

Gegeten op 29 januari 2016

smullengeblazen

Voor de zoveelste keer gegeten bij By us.
Nu ik deze recensie schrijf realiseer ik mij dat het alweer een tijdje terug is dat we daar gegeten hebben, dus de exacte gerechten staan me niet meer heel helder bij.
Het ontvangst is altijd zeer vriendelijk en netjes. de sfeer in het restaurant altijd goed, ook al zit het vol, je hebt privacy voldoende.
Lekker brood met smeersels staan al snel op tafel begeleid door een lekker glas bubbels.
Een amuse volgt.
We nemen 3 gangen waarvan mij het hoofdgerecht nog steeds goed bijstaat. Drie bereidingen van kalf, een kroketje een stoof en een prachtig stukje gebakken, werkelijk fantastisch bereid.
Ook de begeleidende wijnen passen goed bij de gangen.
De rekening valt ons altijd mee. reken op ongeveer 120 euro (voor 2 personen samen)voor drie gangen met wijnen en een aperitief en kopje thee na.
we zijn hier vaak geweest en komen graag weer terug.

Gegeten op 6 november 2015

veraal

Vooraf hier gereserveerd voor tijdens een weekend Leeuwarden. Warm welkom in de zaak, aardige bediening. Eten was heerlijk en elke gang was bijzonder. Het kaasplankje/wagen maakte het af. Jammer dat we zo ver weg wonen, heerlijk restaurant!

Gegeten op 19 december 2015

reisthijs

De gastvrouw/eigenaresse heeft ogen voor en achter ! Ziet alles en stuurt personeel goed aan zonder dat de gasten het merken. Zeer mooie menukaart met veel keuzemogelijkheden. Fijn dat wijnglazen hier goed gevuld worden. Hadden een mooie tafel voor drie personen en wat je niet altijd ziet in restaurants dat de tafels waren ver genoeg van elkaar geplaatst zodat je "buren "niet konden afluisteren. Tafels worden gedekt zonder tafellinnen( wel servet maar geen tafellaken ) en dat zou ik stijlvoller vinden als dit hier wel zal gebeuren. Kostenverhogend effect en hygiënischer maar daardoor nog stijlvoller. Ter overweging ! Maar ondanks dat het advies : ga daar zeker eten. Een culinair feestje !

Gegeten op 11 december 2015

frank_r

Op een relatief rustige vrijdag heerlijk hier gegeten. De bediening is zeer attent en snapt hoe een gast een leuke avond wil beleven. Het eten is voortreffelijk en ondanks de relatieve kleine kaart heb je zelf de vrijheid om de verschillende gerechten binnen de menu's te combineren. De afsluiter met het kaasplankje en een lekkere dessertwijn is zeker een aanrader! Prijs/kwaliteit is prima in orde.

Gegeten op 4 december 2015

margreet65

We hebben heerlijk gegeten. Prima zoals er met mijn wens om suiker én zoetstof vrij te willen eten werd omgegaan. Alleen de raspatat die we nog als aanvulling op de heerlijke aardappels kregen op het eind was een regelrechte afknapper.

Gegeten op 22 november 2015

Peejee58

Zaterdagavond heerlijk gegeten bij By Ús. Het "Frysk menu". Je kiest uit 3 of 4 gangen en stelt dan zelf je menu samen. De keuze uit de verschillende gerechten is niet heel ruim maar toch zeker voldoende. Bij ons viel de keuze op zeebaars, de entrecote en we sloten af met het kaasplankje. Ieder gerecht zag er prachtig uit en smaakte geweldig. Ook de wijnen die werden geadviseerd pasten uitstekend bij de gerechten. De amuse en de friandises smaakten ook uitstekend. Kortom, een aanrader. Wij komen terug!

Gegeten op 15 augustus 2015

Millers

Het fijne aan BY US is de niet al te grote kaart en de mogelijkheid om te wisselen uit de verschillende menu's. Er wordt met liefde en aandacht gekookt en dat proef en zie je. Zeer gastvrije en attente bediening. We hebben excellent gegeten voor een alleszins nette prijs. We komen heel graag terug.
De Veluwe eend met zwarte knoflook is een aanrader en het dessert met de limoensensatie in champagneschuim eveneens.

Gegeten op 5 juli 2015

BasN

Als we binnen komen is er een andere groep en wanneer die vertrekken zitten we alleen. Hoe kan dat? Want, hoewel we niet zo heel bekend zijn met de horeca in Leeuwarden, weten we zeker dat dit toch wel een van de beste restaurants van de stad moet zijn. Wellicht is het mooie weer de verklaring, want By us heeft geen terras, maar het blijft raar. We krijgen vooraf een amuse van worst, omkleed met witte chocolade en mosterdzaad; een orginele combinatie die verrassend goed smaakt. Daarna gaan we verder met het Fries Menu, te beginnen met zeebaars en paling met een heerlijk frisse salade van rettich en appel: een waar feest. Ook vervolg, een terrine van kip met asperges, is perfect. Bij het hoofdgerecht zakt het een klein beetje in: het royaal uitgevallen Friese varken met bonen en zwammen smaakt prima, maar is minder orgineel en uitgesproken dan de vorige gangen. Maar het dessert, suikerbroodijs, is weer uitstekend. De bediening is vriendelijk en professioneel, al is de uitleg wat beperkt, ook bij de wijnen. De wijnkaart zelf is trouwens een beetje beperkt. Maar wat zeuren we: gewoon een heerlijke avond in een tent die elke avond vol zou moeten zitten!

Gegeten op 12 juni 2015

monique058

In één woord: voortreffelijk ! Van ons krijgen jullie een *
We zijn al vaak geweest, en zullen blijven komen voor de zalige gerechten, de heerlijke bijpassende wijnen en het gastvrouwschap. Jullie verstaan je vak. Helemaal top.

Gegeten op 5 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant BY ÚS in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant BY ÚS. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.