a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 058 215 86 63

Janpeter112

We waren met z'n zessen op sterrenjacht in het Noorden. Na drie sterren restaurants (absolute toppers) wilde we iets avonturieren, nou dat werd het. Een heerlijk Fries avontuur. Wat een fantasie in de keuken en wat een durf om een schaaltje Ras patat te serveren, wij dachten dat het niet meer bestond, pure nostalgie en wat zijn ze toch lekker. En hier spreekt het avontuur van de chef uit, gewoon als het lekker is serveer ik het ook. We aten voor een derde qua bedrag in vergelijking met de sterren zaken, maar we hadden 100 % plezier door de durf van de chef. En het nagerecht van o.a. suikerbrood ijs moet gewoon een Fries Nationaal Gerecht worden. De gastvrouw verdient zo wie zo een ster in de Michelin want iemand die zo met hart en ziel gastvrouw is moet een onderscheiding krijgen. Dit is een restaurant waar Leeuwarden, Friesland eigenlijk het hele Noorden trots op moet zijn.

Gegeten op 4 juni 2016

Tas77

Vorige week hebben we bij het "nieuwe" by us gegeten.
Eerlijk is eerlijk, eerst geprobeerd te reserveren bij Sjoddy maar deze zat vol. Vandaar toch gekozen om kennis te maken met de nieuwe eigenaren en hun manier van koken.
We waren een beetje sceptisch, aangezien het andere altijd zo super was...MAAR......
Ontzettend goed!! Erg blij verrast!!!
We hebben de vijf gangen gedaan en iedere gang was een verassing!
Kom je voor een tomatensoep met ballen en een schnitzel, tja dan ben je in dit restaurant verkeerd.
Iedere gang was een kunstwerkje met enorme smaakbeleving. Bijzondere bijeen gebrachte smaken, er was duidelijk over elk gerecht goed nagedacht!

De bediening was heerlijk normaal! Geen poespas en stijf gedoe! Dit restaurant bewijst dat culinaire hoogstand niet alleen bedoeld is voor de "hoge stand".
Culinair past het restaurant in het rijtje van Eleve, Us Heit, maar in de bediening minder stijf gedoe.

Ik hoop dat er een mooie wisseling is in het menu waardoor we hier vaak eens even kunnen aanschuiven! En misschien meer gebruik gaan maken van biologische producten......

Al met al een aanrader! Snel reserveren!

Gegeten op 2 juni 2016

mevrouw_karel

Heerlijk gegeten! Ieder gerecht is een combinatie van slimme smaken en leuke structuren. Er is echt over nagedacht. Hoogtepunten waren voor ons de verrassende amuses, zwezerik en de port bij het kaasplankje. Aanrader dus!

Gegeten op 22 mei 2016

janjaap_miranda

Tijdens een weekendje weg gegeten bij 'By US'. Reserveren is aan te raden aangezien het een klein en intiem restaurant is dat snel vol zit. Menu bestaat uit de optie voor een 3,4 of 5 gangen menu. Wij vinden dat leuk, als je een minder makkelijke eter bent iets om rekening mee te houden.

De ambiance is netjes verzorgd. Doordat de ruimte niet helemaal volgestampt is met tafeltjes geeft het een prettig ruimtelijk gevoel, dat is in andere kleinere restaurants wel anders.

Vriendelijke en attente bediening, lekkere gerechten en bijpassende wijnen. De avond startte met drie amuses. Doordat er gewerkt wordt met een vast menu, garantie dat alle ingrediënten vers zijn en dat proef je. Alle gerechten waren goed op smaak en met zorg gepresenteerd. Wij hebben genoten. Het menu wisselt regelmatig dus zeker voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 29 april 2016

Piter56

We waren voor een weekendje naar Leeuwarden. 'sAvonds gegeten By Us. Elk gerecht(je) was een verrassing en smaakte voortreffelijk. Vooral de smaakcombinatie was goed. Ook de wijn keus klopte. Neem daarbij de adequate uitleg van de gastvrouw. Kortom: een fantastische avond.

Gegeten op 16 april 2016

MailAlex

Op basis van de goede reviews en op aanraden van vrienden een tafel gereserveerd. Bij binnenkomst werden onze jassen keurig aangenomen. We kozen voor 3 gangen met in het achterhoofd deze eventueel uit te breiden met een kaasplankje. Er werden amuses geserveerd, verrassend en lekker. Het brood en de boter die steeds werden aangevuld waten ook prima. Helaas werd er een fors tempo aangehouden, er zat nauwelijks tijd tussen de gerechten. Maar na een verzoek dit aan te passen ging dat prima. De kwaliteit van het eten was redelijk, helaas niet op het niveau zoals dat op te maken viel uit eerdere reviews. Mogelijk heeft dat te maken met de nieuwe eigenaars, maar dat is een "wild guess". Ook flink aan de prijs overigens (uiteindelijk €70,- pp), terwijl de wijnen per glas werden berekend en er soms wel karig werd bijgeschonken. Uiteindelijk dus prima gegeten, maar te kwalificeren als "net niet top", zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 15 april 2016

SwedishChef

Hemels, geniaal, onovertroffen. Zelden zo lekker gegeten. Verrassende amuse, 2 tintelende visvoorgerechten en een hartverwarmend en zeer bevredigend vleeshoofdgerecht met ontroerend goed gefrituurde aardappelchips. Het lekkere kaasplankje met een passende port was een van de laatste tussenstations naar de 7e hemel. Eindstation was de koffie met bonbons.
Het zou me niet verbazen als sommige van de zelfgemaakte bonbons op de lijst van verboden stimulerende middelen staan: alsof de vulling uit gekoelde, vloeibare endorfine bestond. Gekmakend lekker.

Bediening is zeer vriendelijk en ook zeer professioneel. De glazen blijven goed gevuld en je wordt volledig in de watten gelegd.
Aankleding van het restaurant is verder goed. Prima stoelen en dergelijke. Een tafelkleed zou het feest compleet maken.
Ga zo door !

Gegeten op 18 februari 2016

rob144

Vanavond met 3 vrienden gegeten bij dit restaurant. Zeer vriendelijke bediening, professioneel en informeel. Het eten is met echte liefde bereid. Leuke smaakcombinaties en lekkere wijnen. Het restaurant is te classificeren als het boven segment maar de zeer schappelijke drank prijzen maakte het afrekenen zelfs tot een positieve beleving. Het is vreemd dat dit restaurant niet volledig vol zat op de vrijdagavond. De eigenaars hebben de zaak verkocht en gaan medio april een nieuwe zaak / formule beginnen op de andere locatie in Leeuwarden. Ik raad je dan ook aan om er nog zo snel mogelijk er een keer te gaan eten voordat de nieuwe eigenaar er in zit.

Gegeten op 29 januari 2016

smullengeblazen

Voor de zoveelste keer gegeten bij By us.
Nu ik deze recensie schrijf realiseer ik mij dat het alweer een tijdje terug is dat we daar gegeten hebben, dus de exacte gerechten staan me niet meer heel helder bij.
Het ontvangst is altijd zeer vriendelijk en netjes. de sfeer in het restaurant altijd goed, ook al zit het vol, je hebt privacy voldoende.
Lekker brood met smeersels staan al snel op tafel begeleid door een lekker glas bubbels.
Een amuse volgt.
We nemen 3 gangen waarvan mij het hoofdgerecht nog steeds goed bijstaat. Drie bereidingen van kalf, een kroketje een stoof en een prachtig stukje gebakken, werkelijk fantastisch bereid.
Ook de begeleidende wijnen passen goed bij de gangen.
De rekening valt ons altijd mee. reken op ongeveer 120 euro (voor 2 personen samen)voor drie gangen met wijnen en een aperitief en kopje thee na.
we zijn hier vaak geweest en komen graag weer terug.

Gegeten op 6 november 2015

veraal

Vooraf hier gereserveerd voor tijdens een weekend Leeuwarden. Warm welkom in de zaak, aardige bediening. Eten was heerlijk en elke gang was bijzonder. Het kaasplankje/wagen maakte het af. Jammer dat we zo ver weg wonen, heerlijk restaurant!

Gegeten op 19 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant BY ÚS in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant BY ÚS. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.