• foto's van Oriental 128 in Amsterdam - 1

• 7.7

Oriental 128 doet mee!

Reserveer nu!

Chinese specialiteiten

Eten bij Oriental 128 is echt een beleving. In deze moderne, sfeervolle zaak koken ze specialiteiten uit verschillende Chinese streken en schenken daar magnifieke wijnen bij. Onvervalste Chinese haute cuisine. Een absolute aanrader als je een keer een bijzondere culinaire ervaring op wilt doen met de Chinese keuken.

suusdg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dacht dat ik al een recensie had geschreven! Vandaar.
Decor: wat stijfjes.
We hebben in dit restaurant gegeten rond 6 oktober 2013. Er was toen een Iens menuweek menu, maar wij wilden graag wat anders eten, dus a la carte. Het eten was ok. Geen wauw-factor, maar wel lekker. We hadden een menu met bijbehorende glazen wijn. De sommelier was bijzonder melig, maar goed. De klap op de vuurpijl was echter dat mijn man, die zijn bord niet leeggegeten had (doet ie zelden) van de serveerster te horen kreeg: "de kindjes in Afrika hebben honger, en u eet uw bord niet leeg?!"
We waren echt verbijsterd.

Gegeten op 6 oktober 2013

robin57
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met de hele familie. Vaak langs gelopen maar nu voor een verjaardag gaan eten. Zeer vriendelijk en kundig personeel. Eten was voortreffelijk en combinatie hoofdgerecht een super idee want dan hoef je niet te kiezen tussen zoveel lekkere hoofdgerechten. Alle 6 heel fijne en lekkere avond gehad.

Gegeten op 28 februari 2014

lekkerbek65
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer langs geweest en de het restaurant heeft ons weer verrast. Ze hebben sinds dit jaar de aankleding wat veranderd en de sfeer is veel intiemer geworden. Goed interieur met heerlijke stoelen. Aankleding zoals het hoort in een chique tent (strakke witte tafelkleden, kaars en bloemstukje). Voor de toilet moet je naar beneden en deze ligt tegenover de zeer indrukwekkende wijnkelder. Keurige bediening die snel in de gaten heeft waarmee ze de klant moeten verwennen. Heerlijke wijnen voor een goede prijs. Het eten was geweldig lekker. We hadden allemaal wat anders besteld en iedereen was zeer tevreden. Je merkt dat alles uit de keuken veel aandacht heeft gehad. Ik hoop dat jullie in de restaurantweek weer eens scoren, en dat die eerste prijs uit 2010 nog weer eens geëvenaard gaat worden.

Gegeten op 2 februari 2014

Nico52
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. Niet van dat standaard Chinees, maar echte verfijnde delicatessen. We hebben de chefkok de vrije hand gegeven en dat resulteerde in onverwachte gerechten, echte oosterse smaaksensaties! En dat met een mooi glas wijn en een alleszins aanvaardbare rekening achteraf. Kortom, aanrader!

koksmaatje57
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer vriendelijke en toch niet overdreven ambiance.
De vis met gepocheerd ei vooraf was fantastisch en verrassend.
De lamskoteletjes verrukkelijk n de rest van de gerechten waren niet minder.
Een aanrader pur sang, ik kom zeker op korte termijn terug , laat u verrassen.
Helaas oogt de buitenkant door de ligging te weinig om recht te doen aan de geëtaleerde kookkunst.

Gegeten op 10 december 2013

Michelleneurink
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben heerlijk gegeten met zakelijke vrienden. Het verrassingsmenu was echt een verrassing. Mooie variatie en heerlijke smaken. Het voelde als een feestje! Een aanrader!

Tiba_proeft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag met mijn vriend hier gegeten, de hoge verwachtingen zijn zeker uitgekomen. Alleen al de amuse was om je vingers bij op te eten; gelakt krokant varkensspek op een stokje met een pompoensoepje. We hadden gekozen voor een 3 gangen menu van ongeveer 34 euro bestaande uit garnalen, vervolgens een stukje vis met barbecue-saus en tot slot een gerecht met maiskip en ossenhaas. Allemaal heerlijk bereid, goed op smaak en het zag er fantastisch uit. Uiteindelijk ook nog een dessert besteld. De rekening was E 140,-. Niet goedkoop maar dan heb je ook wat (2 x 4 gangen, fles wijn, 2 glazen prosecco, fles water met bubbels.) Overigens waren de wijn en prosecco van goede kwaliteit.

Het decor is strak en netjes maar niet helemaal mijn smaak. Onderweg naar de toiletten kom je een indrukwekkende wijnvoorraad tegen. De bediening legde niet veel uit waardoor ik niet het idee had dat ze er veel verstand van hadden. Wel was de bediening aardig, correct en lette goed op.

Gegeten op 10 november 2013

monsma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb genoten bij Oriental 128. Ik verwachtte eigenlijk een standaard chinees menu, maar het menu is zeer verrassend, meer haute cuisine achtig. Ik heb de afgelopen jaren niet zo lekker en origineel gegeten. De bediening is uiterst bekwaam en legt graag alle details van het eten en drinken uit. Het is er ook netjes en schoon. De wijnen zijn pico bello.

Gegeten op 1 oktober 2013

Cloud_9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij wilden het vegetarische verrassingsmenu, zonder ei, want we zijn veganist en hebben dat duidelijk gezegd. Was geen probleem, zeiden ze.

We kregen 4 gangen, die allemaal ongeveer hetzelfde smaakten (tofu met groenten, groenten met tofu, tofu in blokjes, tofu in reepjes, tofu gekruimeld: lang leve de variatie!?). Aangezien ik geen fan ben van rauwe tofu was het geen feest. De smaak was erg flauw, bij elke gang, maar we waren uitgehongerd na het maken van een lange wandeling, dus eten ging er wel in.

De bediening zag niet dat onze drankjes op waren en uiteindelijk zijn we zelf opgestaan om een ober te zoeken. Bizar.

Aan het eind van ons viergangenmenu kregen we te horen dat het door ons gekozen menu zo lekker is dankzij de oestersaus. OESTER-saus? Van oesters? Dat is dierlijk en dat eten we niet. Uit principe.

We hebben betaald (120 euro, alles bij elkaar), omdat we niet zo van het weglopen zonder betalen zijn, maar we hebben duidelijk aangegeven dat oestersaus niet vegetarisch is, laat staan veganistisch. Het werd weggelachen met een grapje over vitamines, maar geen compensatie of excuus.

Zeg dan voortaan eerlijk dat je het niet aankunt: vegan koken, dan zoeken we een ander restaurant. Je zult maar een allergie voor schaaldieren hebben... Dure "verrassing". Hier gaan wij nooit meer heen.

Gegeten op 4 september 2013

jeroenvdm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in dit restaurant dat er al 5 jaar blijkt te zitten. leuke oriëntaalse gerchten met europese accenten. Een aanrader!

Gegeten op 6 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Oriental 128 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Oriental 128. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!