Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

FINE food and wine

1. Restaurant
  2. Frans

FINE food and wine

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 040 254 72 57

RUDINL

Afgelopen weekend bezocht. Gekozen voor 5-gangen menu met wijnarrangement. Voortreffelijk gegeten, porties redelijk groot van omvang dus 5-gangen was echt meer als voldoende. Maar ook elke gang was heerlijk. De meeste bijpassende wijnen ook, daar zat 1 minder exemplaar tussen (een Franse witte, ben vergeten welke) maar dat kan eens gebeuren. Aangename warme sfeer, goede akoestiek (niet veel last van luid pratende andere tafels) en vriendelijke bediening. Kortom, een prima ervaring en we komen ook zeker terug.

Gegeten op 15 november 2014

jos68

Zeer complete avond die voornamelijk gedragen werd door de studentikoze, flexibele ,,zwarte brigade'' ..!! Uiterst flexibel en aangenaam..!!

Mede-eigenaar/ maître/sommelier kwam daarentegen uiterst nukkig nors en pretentieus over. Wel zeer grote kennis van zaken !

Prijs / kwaliteitverhouding TOP..!!'

Zowel vlees als vis ..!!

Entree's met salade en scampi's/gamba's uiterst fris, vers en knapperIg..!!

Helaas noopte de aanhoudende kille uitstraling van de co-patron ons ( ondanks lieflijke pogingen van studentenbrigade..!!) de digestief met koffie bij buurman Brasserie Saint-Tropez te nuttigen..!! ;((!

Gegeten op 2 augustus 2014

ard-jan

Een verrassend leuke avond zoals het helemaal hoort. Ben zelf werkzaam geweest in een restaurant dus weet dat er snel iets minder of mis kan gaan. Hier begrijpen ze helemaal waar ze mee bezig zijn. Het is ook gewoon een goedkoop avondje uit eten in verhouding tot de kwaliteit, bovendien laagdrempelig en toch tot in de puntjes verzorgd. Jammer dat we 100km van hier wonen...

Gegeten op 10 mei 2013

vanbree

Bij toeval aten we hier tweemaal kort na elkaar en dat was geen straf! De kaart is overzichtelijk en verrassend, dat geldt voor zowel het eten als de wijn. Een van ons bestelde beide keren het verrassingsmenu en de kok maakt er 2x een verrassing van.
De bediening is vriendelijk en deskundig. (Piepklein minpuntje: te rose, te zomerse t-shirts van de meisjes.) Hier is de prijs-kwaliteit is uitstekend, we voelden ons verwend. Dit restaurant is wat ons betreft een aanrader.

Gegeten op 26 oktober 2012

Etertje61

Nadat we hier al eens hadden 'voorgeproefd', hebben we hier met onze kinderen gegeten ter gelegenheid van onze 40-jarige trouwdag. Dat viel prima in de smaak! De verrassingsmenu's werden heel goed afgestemd op onze nogal uiteenlopende wensen, de bijpassende wijnen waren verrassend en smaakten uitstekend en de bediening deed zijn best om het ons naar de zin te maken.
Jammer vinden wij (maar dat is een persoonlijke opvatting) dat de zaak nogal 'klinisch' overkomt: strak en open ingericht, weinig of geen gelegenheid om met je eigen groepje wat afgezonderd te zitten, wat we bij onze gelegenheid wel fijner hadden gevonden. Maar evengoed hebben we allemaal genoten van de avond.

Gegeten op 21 april 2012

Caromac

Een heerlijk restaurant met perfect prijs/kwaliteitsverhouding. Je kunt kiezen uit kleine porties van gevarieerde versbereide gerechten of een surprisemenu dat nooit teleurstelt. De bediening is uitstekend; de eigenaar heeft heel veel kennis van wijn en weet alles over zijn gerechten te vertellen. Ik kom hier regelmatig, maar blijf de nagrechten een minpunt vinden :(

Gugalot54

• Uitstekend

Dit is wat ik verwacht van een restaurant. Prijs- kwaliteitverhouding is uitstekend. Heerlijke puur bereide tastings, de bediening is beleefd, netjes, maar niet overdreven. Geen gebruik gemaakt van een wijnarrangement, maar dat doen we de volgende keer. Er staan geen vegetarische gerechten op de kaart, maar die kunnen ze wel voor je maken. Dit is mijn favoriete restaurant in Veldhoven. In een woord GEWELDIG!!

nomis

• Uitstekend

Gezellig restaurant met lekkere goed geproportioneerde gerechten. Naast een fles en een glas wijn hebben ze ook een Taste, dit is een erg leuk idee. Gastvrij, vriendelijk en leuke ambiance een echte aanrader.

JasperBom

Heerlijk!
Het zijn relatief kleine gerechten, maar in geheel eet je heerlijk en vooral niet te weinig. Met bijpassend wijnarrangement komen de smaken nog meer naar voren!

Bediening ook uitstekend, je word goed geholpen, vriendelijk en met menu word je brood ook gewoon bijgevuld.

Je eet er in principe om er de avond te zitten, het is niet zoals in andere restaurants waar binnen je anderhalf uur al weer buiten bent. Dit is gewoon gezellig eten.

Prijs, kwaliteit? Zeker het geld waard!

Hotello's

• Uitstekend

Op deze prachtige locatie in de oud dorpskern van Veldhoven hebben hiervoor meerdere restaurants gezeten. De een hield het wat langer vol dan de ander, maar geen van deze restaurants liep echt goed. Qua uitstraling en kaart waren het ook geen uitschieters. Er leek een heuse vloek op dit horecapand te rusten.
Niet geheel tot onze verbazing zagen we onlangs dat er weer een ander restaurant gevestigd was op deze mooie hoek. En nu zat het behoorlijk vol! Het zag er bovendien erg modern en sfeervol uit. Ook de website beloofde veel goeds.
Gisteravond zijn we daarom voor het eerst hier gaan eten. En laat ik beginnen met te zeggen dat we zeker terug gaan. Dit restaurant is een echte aanwinst in het iets hogere restaurantsegment van Veldhoven. Het hele concept draait eigenlijk om de wijnen die per glas je kunt proeven ((40 stuks). Hierbij serveert men "tastings" die doen vermoeden dat het hier kleine simpele gerechtjes betreft, maar eigenlijk zet deze naam je op het verkeerde been. De keuken is uitstekend en de gerechten bevatten mooie smaakcombinaties en zijn origineel opgemaakt. Ook met grote trek heb je overigens met 4 tastings wel genoeg gegeten, maar de verleiding is groot om een 5 of zelfs 6-gangen verrassingsmenu (wij namen er 5) te nemen. En waarom ook niet?
Het bijpassende wijnmenu was prima, vooral de eerste 2 wijnen waren een openbaring voor ons. Verder was men zo flexibel om de Siciliaanse wijn die we op de kaart hadden zien staan en graag wilden proeven in te passen in ons menu en een bijpassend gerecht te serveren. Uiteraard kun je zelf ook wijnen uit de kaart kiezen, per glas of per "taste" (halve hoeveelheid). Kies je voor een wijnmenu dan schenkt men gewone royale glazen bij de gerechten en heb je, afhankelijk van het aantal gangen, zo 5 tot 6 glazen wijn achter de kiezen aan het einde van een ongetwijfeld zeer geslaagde avond.
Het kan niet anders dan dat de vloek door de nieuwe uitbaters opgeheven is. Een zeer geslaagd concept dat zeker ook mensen van buiten Veldhoven zal aantrekken.

Schrijf zelf een recensie over FINE food and wine in Veldhoven

Schrijf hieronder je recensie over FINE food and wine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.