FINE food and wine

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 040 254 72 57

Connie en Johan

Wij zijn niet bekend in Veldhoven en hebben ons laten leiden door de prima referenties op IENS. Het bleek geen verkeerde keuze te zijn. Uitstekend verzorgd diner voor 4 personen. We hebben het 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement genomen (voor de chauffeur het bob-arrangement met kleine glaasjes).

De ontvangst is al gastvrij. Het decor heeft een warme uitstraling. De stoelen zitten fijn. Het restaurant is niet te groot; ongeveer 40 á 50 plaatsen. Dus wel tijdig reserveren voor het weekend.

Het eten en de wijn is super voordelig geprijsd voor wat je krijgt!!! De smaken zijn voortreffelijk en de borden mooi opgemaakt. Hier staat een kok met liefde voor het vak.

Natuurlijk zijn er nog wel verbeterpuntjes. De tonijn van het voorgerecht was iets te ver doorgebakken en de uitleg bij de wijnen was te summier (alleen vermelding van land en soort druif; geen toelichting op smaak).

Dit restaurant is een aanbeveling. Als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker terug.

Gegeten op 31 januari 2015

RUDINL

Afgelopen weekend bezocht. Gekozen voor 5-gangen menu met wijnarrangement. Voortreffelijk gegeten, porties redelijk groot van omvang dus 5-gangen was echt meer als voldoende. Maar ook elke gang was heerlijk. De meeste bijpassende wijnen ook, daar zat 1 minder exemplaar tussen (een Franse witte, ben vergeten welke) maar dat kan eens gebeuren. Aangename warme sfeer, goede akoestiek (niet veel last van luid pratende andere tafels) en vriendelijke bediening. Kortom, een prima ervaring en we komen ook zeker terug.

Gegeten op 15 november 2014

jos68

Zeer complete avond die voornamelijk gedragen werd door de studentikoze, flexibele ,,zwarte brigade'' ..!! Uiterst flexibel en aangenaam..!!

Mede-eigenaar/ maître/sommelier kwam daarentegen uiterst nukkig nors en pretentieus over. Wel zeer grote kennis van zaken !

Prijs / kwaliteitverhouding TOP..!!'

Zowel vlees als vis ..!!

Entree's met salade en scampi's/gamba's uiterst fris, vers en knapperIg..!!

Helaas noopte de aanhoudende kille uitstraling van de co-patron ons ( ondanks lieflijke pogingen van studentenbrigade..!!) de digestief met koffie bij buurman Brasserie Saint-Tropez te nuttigen..!! ;((!

Gegeten op 2 augustus 2014

ard-jan

Een verrassend leuke avond zoals het helemaal hoort. Ben zelf werkzaam geweest in een restaurant dus weet dat er snel iets minder of mis kan gaan. Hier begrijpen ze helemaal waar ze mee bezig zijn. Het is ook gewoon een goedkoop avondje uit eten in verhouding tot de kwaliteit, bovendien laagdrempelig en toch tot in de puntjes verzorgd. Jammer dat we 100km van hier wonen...

Gegeten op 10 mei 2013

vanbree

Bij toeval aten we hier tweemaal kort na elkaar en dat was geen straf! De kaart is overzichtelijk en verrassend, dat geldt voor zowel het eten als de wijn. Een van ons bestelde beide keren het verrassingsmenu en de kok maakt er 2x een verrassing van.
De bediening is vriendelijk en deskundig. (Piepklein minpuntje: te rose, te zomerse t-shirts van de meisjes.) Hier is de prijs-kwaliteit is uitstekend, we voelden ons verwend. Dit restaurant is wat ons betreft een aanrader.

Gegeten op 26 oktober 2012

Etertje61

Nadat we hier al eens hadden 'voorgeproefd', hebben we hier met onze kinderen gegeten ter gelegenheid van onze 40-jarige trouwdag. Dat viel prima in de smaak! De verrassingsmenu's werden heel goed afgestemd op onze nogal uiteenlopende wensen, de bijpassende wijnen waren verrassend en smaakten uitstekend en de bediening deed zijn best om het ons naar de zin te maken.
Jammer vinden wij (maar dat is een persoonlijke opvatting) dat de zaak nogal 'klinisch' overkomt: strak en open ingericht, weinig of geen gelegenheid om met je eigen groepje wat afgezonderd te zitten, wat we bij onze gelegenheid wel fijner hadden gevonden. Maar evengoed hebben we allemaal genoten van de avond.

Gegeten op 21 april 2012

Caromac

Een heerlijk restaurant met perfect prijs/kwaliteitsverhouding. Je kunt kiezen uit kleine porties van gevarieerde versbereide gerechten of een surprisemenu dat nooit teleurstelt. De bediening is uitstekend; de eigenaar heeft heel veel kennis van wijn en weet alles over zijn gerechten te vertellen. Ik kom hier regelmatig, maar blijf de nagrechten een minpunt vinden :(

Gugalot54

• Uitstekend

Dit is wat ik verwacht van een restaurant. Prijs- kwaliteitverhouding is uitstekend. Heerlijke puur bereide tastings, de bediening is beleefd, netjes, maar niet overdreven. Geen gebruik gemaakt van een wijnarrangement, maar dat doen we de volgende keer. Er staan geen vegetarische gerechten op de kaart, maar die kunnen ze wel voor je maken. Dit is mijn favoriete restaurant in Veldhoven. In een woord GEWELDIG!!

nomis

• Uitstekend

Gezellig restaurant met lekkere goed geproportioneerde gerechten. Naast een fles en een glas wijn hebben ze ook een Taste, dit is een erg leuk idee. Gastvrij, vriendelijk en leuke ambiance een echte aanrader.

JasperBom

Heerlijk!
Het zijn relatief kleine gerechten, maar in geheel eet je heerlijk en vooral niet te weinig. Met bijpassend wijnarrangement komen de smaken nog meer naar voren!

Bediening ook uitstekend, je word goed geholpen, vriendelijk en met menu word je brood ook gewoon bijgevuld.

Je eet er in principe om er de avond te zitten, het is niet zoals in andere restaurants waar binnen je anderhalf uur al weer buiten bent. Dit is gewoon gezellig eten.

Prijs, kwaliteit? Zeker het geld waard!

Schrijf zelf een recensie over FINE food and wine in Veldhoven

Schrijf hieronder je recensie over FINE food and wine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.