Restaurant Zegels

• 5.6

• 7.3

kim88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin een 3 gangen diner. Bij binnenkomst leek het veel belovend. We werden vriendelijk begroet en konden een plekje uitkiezen. Best een tijd moeten wachten tot ons gevraagd werd wat wij wilde drinken, nog veel langer wachten, 3 kwartier, voor we de kaart kregen. We begonnen met de carpatio, wederom een pittig tijdje op moeten wachten, kwamen er 2 veelbelovende borden aan. We schrokken ons rot bij de eerste hap, onder de sla zat behalve de carpatio, bergen pesto verstopt die verschrikkelijk zout was, gadver! Dit hebben we ook aangegeven bij de bediening. Na voorgerecht hebben we, ongeveer weer 3 kwartier weer moeten wachten op ons hoofdgerecht. Onze kabeljauw, liggend op een paar blaadjes spinazie met stengels een drupje aardappelpuree en rode kwakjes die tomatenpesto moest voorstellen. Het was weinig en smakeloos, de tomaten kwakjes pasten totaal niet bij het gerecht en was gewoon een soort zure puree. Onze verwachtingen waren al tot een dieptepunt gedaald voor het desert, dat wat wij wilden was er niet meer. Uiteindelijk een keus kunnen maken kreeg een van ons ook nog het verkeerde. Alles bij elkaar was het gewoon niet lekker, slecht op smaak gebracht en slechte smaak combinaties. We werden bediend door een jongen die slecht te verstaan was, onervaren en verlegen en tevens onze bestellingen vergat (zoals drankjes). In het restaurant kreeg ook, denken wij, personeel van het hotel te eten. Aan de gereserveerde tafel (een van de leukere plekken aan het raam) zo werd verteld bij binnenkomst. Personeel zat er met petten op, mobieltjes in de hand en jassen aan alsof het een kantine was.

Zegels: de plank word mis geslagen. Voor de prijzen per gerecht mag je wat verwachten! Beter personeel, beter eten(en meer) en een betere sfeer.

raquel3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendinnetje besloten wij de "Royal high tea" van Restaurant Zegels uit te proberen.
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de chef kok, een (ongeïnteresseerde) dame in het restaurant vertelde ons dat we zelf een plekje mochten uitkiezen en dat deden we. Nadat we al tien minuten zaten, kwam de dame naar ons toe en vroeg of wij een glaasje prosecco wilde, dat wilde wij wel en na 10(!!) minuten kregen wij deze dan ook.
Al snel kwam de dame aanlopen met twee kopjes in haar handen, "een maïsbouillon" vertelde ze. Deze kregen we terwijl we nog aan het aperitief zaten en dat was wel jammer. De bouillon was verder duidelijk op smaak gebracht met kippenbouillon poeder. De vermicelli was taai en de maïs smaak ver te vinden. Jammer, maar het beste moest nog komen, toch? Niet dus!
Na de soep werd er een etagère met allerlei zoete en hartige hapjes op tafel gezet. Zonder uitleg te geven liep de dame weer weg.
Bij de reservering had ik duidelijk aangegeven dat 1 persoon geen vis eet. Toch lagen er net zoveel zalmsandwiches als (karige) kaassandwiches. De scones waren gort en gort droog en de clotted cream was warm en geschift. Hetzelfde gold voor de slagroom in de soesjes. Kaneel muffin kreeg in zonder een flinke laag jam niet door mijn keel. Ook gort droog! De brownie die klef hoor te zijn, je kunt het al raden; DROOG! De quiche was een grote klomp met geitenkaas en prei, er was geen korreltje zout in te vinden en steenkoud. De crème brûlée was prima van smaak, maar de gesuikerde laag was nat en ook onderin de cocotte lag een plas vocht. Deze was ook duidelijk geschift. De luxe bonbons waren nergens te bekennen.
Ik ben naar de chef gestapt en heb hem verteld hoe ongelofelijk teleurgesteld wij waren. Dit kwam als een hele verrassing want hij kreeg blijkbaar alleen maar goede reacties. Ik vertelde dat ik bij de reservering had door gegeven dat 1 persoon geen vis eet maar toch voor twee personen kreeg. Hierop antwoordde hij dat ik dit bij binnenkomt nog een keer had moeten melden. Heel onprofessioneel!! Wat heeft het dan nog voor zin het bij de reservering aan te geven?
Omdat hij het toch wilde oplossen heb ik gezegd dat hij dat kon doen door ons nog een glaasje prosecco en verse jus te geven. Deze kregen we ook, maar veel beter maakte het het niet.
Een enorm teleurstellende high tea!

Proever66475
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alleen met een mooi decor en aankleding red je het niet in deze business.
Zowel het hotel als het restaurant is zwaar onderbezet met personeel. Hoe goed ze ook hun best doen, ze krijgen het niet weggewerkt. Hierdoor moet je overal om vragen, want bediend wordt je niet meer.

Achter de balie staat een kok die even inspringt, en dat voor een 4 sterrenrestaurant.

Aan de ervaring van andere bezoekers lees ik eigenlijk hetzelfde, een goed tip om hier verandering in te brengen, ga vooral zo door dan weet je zeker dat het niet lang meer zal duren voordat er geen gasten meer zullen zijn.
Erg zonde want de accommodatie is erg mooi.

Nog een tip voor de kok: Wees eerlijk wat je op de menukaart zet en uiteindelijk serveert, Een mooie omschrijving van een stukje varkensvlees wekt de indruk dat je iets speciaals krijgt, uiteindelijk wordt het een doodeenvoudige varkenshaas met simpele groente!

Gegeten op 22 maart 2014

Tgr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag een Royal high tea gedaan samen met een vriendin voor onze verjaardagen! Het begon al dat we het restaurant in liepen waar het net leek alsof 40 man van tafel gevlucht waren! Overal borden etensresten en half volle glazen. En vooral bijzonder geen personeel te bekennen. Wat bleek we moesten naar de andere zaal met een andere naam. Wisten wij veel! Tot drie keer toe werd gevraagd of wij gereserveerd hadden en onder welke naam. En of win vanmorgen gebeld hadden en vervolgens afgebeld, nee wij zitten hier dus noet afgebeld, achteraf waren we misschien hier niet gaan high teaën. Weer een ander gezicht aan de tafel ging uitleg geven over de high tea en kregen we een borreltje! Die was het beste van alles bij elkaar! Vervolgens werd de high tea neergekwakt op tafel. Zoet en hartig door elkaar, heel bijzonder! Een prei geitenkaas taartje, koud en vooral een blok geitenkaas! Diverse sandwiches waarvan de keuze kaas of zalm was! Voor een niet viseter een broodje kaas dus. Slagroomsoesjes leken uit de diepvries te komen! Droog en smaakloos! Scones gort droog! En koude saucijs broodjes! Verder was opvallend dat het er druk was met mensen aan de bar, waarvan zelf een aantal eigen eten meegenomen hadden hier werd niets van gezegd! Koffers voorbij de tafels heen en weer en personeel wat zich met jas aan kwam melden bij de bar! Kortom...... Never nooit meer wat een armoe!

derksen1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een avondje uit eten geweest met mijn vrouw en de kinderen thuis gelaten. We werden vriendelijk ontvangen door een dame en naar ons tafel begeleid. We hebben beiden gekozen voor een soepje vooraf. Mijn vrouw de bospaddenstoelensoep en ik zelf de thaise vissoep. Als hoofdgerechten hebben wij gekozen voor de eend en zalm. Eend was mooi rose en de zalm was niet te droog. Als nagerecht hebben wij gekozen voor een Irischcoffee. Eten was oke en de bediening vriendelijk en attent.

Gegeten op 25 januari 2014

NielsAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een vriendin hier gaan eten. Toen we binnenkwamen slechts een tafel voor 2 bezet. De gastvrouw kwam dan ook snel ons vragen wat we wilde drinken en de menukaart brengen.

Omdat ik een kleine tijdsdruk had hebben we dat aangegeven en het eten kwam dan ook erg vlot, en was van uitstekende kwaliteit.

De dame zou iets attenter kunnen zijn. Ik ben gewend in een restaurant dat me gevraagd word of ik een glas wijn wil bij mij hoofdgerecht, dat werd nu niet gedaan.

toen wij aan het hoofdgerecht zaten ging het mis. Er kwamen meerdere tafels binnen en mensen werden niet geholpen of moesten erg lang wachten. Er zijn hierdoor ook mensen weggelopen.

Na onze koffie (moest de boon nog gebrand worden??) wilde ik afrekenen. In totaal heeft dat 20 minuten op zich laten wachten. Erg jammer.

Wellicht ook een idee om de afwasser/hulpkok niet in een voetbalshirtje achter de bar te laten komen? Zonde van een dergelijk mooie zaak met zo een uitstraling. Dit deed echt af!

Voor het eten zeker een aanrader, bediening zou eens goed vervangen moeten worden.

Gegeten op 22 mei 2013

robsant
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier echt lekker gegeten, terrine van gerookte vis was zalig, het hoofdgerecht beemsterrund super alsook de tonijn piripiri (pittig!!). De toetjes waren ook zalig. Kortom woij waren blij verrast.

De kaart is niet uitgebrei

Gegeten op 26 april 2013

JannieZ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren waren wij 38 jaar getrouwd. Gezellig uit eten dus. Onze keuze viel op restaurant Zegels.

Bij binnenkomst werden we verwelkomd door een vriendelijke jongedame. We mochten een tafeltje uitzoeken en zijn gaan zitten. Konden ons drankje bestellen en kregen de kaart.

Er worden alleen groenten van het seizoen gebruikt en het gaf mij wel een goed gevoel tot dan aan toe. Toen begonnen de ergernissen

Wij zijn vegetariër en dit zijn dan ook de enige gerechten waar we naar keken.
We bestelden een taartje van kastanje vooraf (ehhh groente van het seizoen) en konden kiezen uit een vegetarisch hoofdgerecht. Quiche met linzen. Linzen zijn winterkost. Ook al niet van het seizoen dus. Maar goed, we besloten dus de quiche maar te "kiezen"

Halverwege ons voorgerecht kwam de ober naar ons toe. Er was een probleempje. Er was slechts voor een persoon quiche.
Maar dit zou goed worden opgelost. We lieten ons verrassen.
Wat we kregen was een stukje quiche zo groot als een appellant met een paar stukjes wortel en wat in de lengte gesneden boontjes. Net als bij het voorgerecht zat er wat bladsla bij met wat olie. Fantasieloos. Als extra kregen we patat er bij. Iets waar ik niet echt van hou. Zeker niet als dit de vervanging is van een deel van het hoofdgerecht. Ik was ontzettend teleurgesteld!

Tijd voor het desert. Ik bestelde scrumble met kaneelijs en kreeg bosbessenijs met hangop toen toch maar even naar de ober gestapt. Hij voelde zich er duidelijk vervelend onder en ik kreeg mijn kaneelpijp met scrumble van appel en peer. Niet bijzonder, maar wel wat ik besteld heb. We kregen als troost een kop koffie aangeboden gratis. Ik had daar geen behoefte meer aan.

Ik voelde me zwaar teleurgesteld! Het eten was fantasieloos (twee taartjes was het enige waar je als vegetariër uit kon kiezen want er was zowel als hoofd dan als bijgerecht niets anders)

Bovenstaande kun je verwachten als het heel druk is in een restaurant. gisteren er zaten echter maximaal 10 mensen te eten (waarvan een groep) wat maakte dat het niet gezellig was en wat zeker niet verklaard dat eten op is, dat er grote fouten worden gemaakt,(en dat er op koopavond nb. bIjna geen kip zit.) Mij zien ze niet terug.
Het was een grote flop. De klant is geen koning.

Gegeten op 25 april 2013

monique97
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een slechte ervaring met een high tea hier, toch gezwicht om het nog eens te proberen via een bon van vakantieveiling; 3 gangen a la carte.
Helaas heeft deze keer dezelfde slechte indruk bij mij achter gelaten, alniet nog slechter.

Vooraf een taartje met brie en carpaccio. Na het bestellen stond dit letterlijk met 5 minuten op tafel! Doe dan iig net alsof het nog bereid moet worden.. of zal het een hele snelle kok zijn?
Terwijl we nog aan ons voorgerecht zaten kwam er ondertussen al een ober met ons hoofdgerecht! Hij zag dat we nog aan het eten waren en ging dus weer terug naar de keuken.
Nadat de borden waren weggeruimd kregen wij onze borden met het hoofdgerecht 'terug.' Het smaakte alsof het idd onder de warmhoudplaat had gewacht tot we klaar waren. Verder was de eendenborst niet heel spectaculair, er was 1 mini stronkje witlof bij en een streepje aardappelpuree... niet echt genoeg voor een normale eter. Gelukkig hadden wij extra frietjes besteld en we kregen ook wat kale groene salade met 2 komkommerschijfjes en 2 tomaatjes erbij. Achteraf moesten we ook voor de salade extra bijbetalen (3.50) en dat terwijl we toch echt alleen frietjes hadden besteld. (Waar je ook 3.50 voor moet betalen)
Het dessert moesten we dan weer heel erg lang op wachten (Terwijl we verwacht hadden dat met het tempo wat ze bij de vorige gangen aanhielden, we met 45 minuten weer buiten stonden haha)
Ik had crumble; appel, rozijnen en koekkruimels en amandelspijs geserveerd met kaneelijs. Ik had me hier echt op verheugd want dit klinkt toch heerlijk! Helaas voldeed dit ook weer niet aan mijn verwachtingen (En geloof me; zo hoog zijn die nou ook weer niet ;) De amandelspijs kon ik niet terugvinden maar het leek wel alsof ze een heel potje speculaaskruiden in de crumble hadden gegooid. Ik heb er de hele avond van kunnen genieten zeg maar... Het ijs was wel lekker.

Maar ondanks de tegenvallende kwaliteit van het eten was dat niet het ergste van de avond.
Achterin de zaak staat een bank tegen de muur met normaliter een lange tafel en stoelen. (Vorige keer zat ik toevallig ook aan deze tafel.) Dit keer hadden zij de tafeltjes 20 cm van elkaar gezet zodat er dus 4 tafeltjes werden gecreëerd.
Oftewel wij zaten 20 cm van onze linkerburen en 20 cm van onze rechterburen!
Dat geeft niet echt een ontspannen, prive sfeer aan tafel!
Het werd ook echt een beetje laconiek de sfeer want eigenlijk voelden we ons allemaal een beetje in het ootje genomen, zowel door de kwaliteit van het eten maar ook door de situatie dat je schouder aan schouder met je vreemde buurman/vrouw zat!

Zonde dat een restaurant zichzelf dit aandoet. Juist als je aan acties zoals vakantieveiling of groupon meedoet; zorg dan dat het zo'n goede ervaring is dat de mensen terugkomen.
Ik denk dat op deze manier het restaurant snel ten onder is.

Gegeten op 20 april 2013

Proefster63
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier met z'n tweetjes gegeten. Het begon al niet zo goed omdat onze reservering niet op de lijst stond. Er werd nog wel een tafel gevonden (het was bijna vol).
De bediening kon het duidelijk niet aan. Een enkele ober voor bijna 30 man is ook niet te doen, maar waarom verdween de eerste man met z'n jas aan en liet hij alles over aan z'n collega? Het duurde dus te lang voordat we konden bestellen en voordat we ons eten kregen. In alles merkte je dat de service te gehaast was. Doodzonde: de per glas bestelde wijn aan tafel bijschenken, ook rood in een glas waaruit eerst wit is gedronken!
De kaart is redelijk eenvoudig, maar de gerechten zijn wel goed bereid. Ik had vooraf een wildpaté (portie mag iets groter) en als hoofdgerecht een stoofpotje van wild. Prima van smaak en goed gevuld (nog wel een kogeltje gevonden, maar dat vind ik charmant). Omdat we geen zin hadden om nog te wachten op een dessert hebben we dat ergens anders genomen.
Er is een vrij uitgebreide wijnkaart, maar er is slechts één open rode wijn; een gemiste kans. Nu kun je alleen een fles bestellen en als de ander vis eet moet je het dus bij een glas van de huiswijn houden terwijl een andere wijn op de kaart beter bij mijn gerecht past.
De pand is mooi en statig en de eetkamer is redelijk ruim opgezet en sfeervol. Toch mag er hier en daar wel weer een likje verf worden aangebracht.

Gegeten op 11 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Zegels in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Zegels. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!