Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Guliano in Rotterdam - 1

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Nou normaal schrijft mn baas de recencies, maar nu mocht ik!, Loes de hond! Ging t vrouwtje vragen of ik binnen mocht. Baas en vrouwtje wilden lunchen na een uitstapje op de markt.
Nou, mag ik meestal wel mee naar binnen in restaurants in heel Europa, maar dit was toch anders. IK KREEG EEN BAK WATER EN EEN BAK AFSNIJSEL, AL VOOR DAT DE BAASJES BESTELD HADDEN! Ik aanvallen en alles al op voor ze maar hadden kunnen kiezen. Ik ben lekker gaan uitbuiken in het gangpad. En als ze met volbeladen bladen serveerden, stapten ze met een glimlach over me heen. De baas bestelde een perfetto en de bazin een eiersalade met truffel.
Terwijl ik lag te doezelen hoorde ik de baas zeggen dat de parma ham van ongelooflijke kwaliteit was, hartig, maar niet te zout, beetje zoetig, maar onovertroffen. Het vrouwtje zei steeds, ik proef iets dat erg lekker is, maar ik ken het niet. Da's de truffel, zei de baas. Over de wijn waren ze ook zeer te spreken. Volgend jaar naar Italie met vakantie, zi er dik in. En wat mij betreft, iedere week naar Giulino!

Gegeten op 28 oktober 2014

Suzanruitenberg

Vanmiddag onverwachts met mijn man bij Guliano wezen lunchen. Heerlijk buiten in de zon. Prachtige kaart. We hadden gekozen voor de guliano en de truffelburger samen met een heerlijk glaasje prosecco. Echt heerlijk gegeten, fijne service en mooie sfeer. Bedankt Guliano, voor de heerlijke middag!

Gegeten op 27 oktober 2014

bas18

We waren al meerdere keren, tevergeefs, bij Guliano langs geweest, maar telkens stonden de rijen tot ver buiten de deur. Deze keer gingen we aan het eind van de middag, zodoende was het gelukkig een stuk rustiger. Het decor is wat simpel, maar dat is wellicht een kwestie van smaak. Ik vind het een minpuntje dat ze enkel Peroni bier schenken, juist in een tijd dat het speciaalbiertje floreert, is de keuze voor enkel Italiaans (bier) wat jammer.
Dan de broodjes. Niets meer dan lof! Zo rijkelijk belegd dat het brood niet zichtbaar is. Zo veel verse producten en heerlijke smaken. Het is bijna een hele maaltijd!
We hebben daarom het diner, later die avond maar grotendeels laten staan. Zo veel kregen we bij Guliano. De volgende keer dat we in Rotterdam zijn, ongeacht het tijdstip, gaan we graag in de rij staan voor de heerlijke broodjes!

Gegeten op 11 oktober 2014

miek80

Onlangs in één week twee keer bij Guliano gegeten en ik zou er nu weer gaan eten als ik in de buurt was. De reden hiervoor? Een uitgebreide menukaart (waardoor je steeds wat anders kunt eten), goede kwaliteit ingrediënten (zoals buffelmozzarella en truffel) en prima geprijsde en rijkelijk belegde broodjes. Het is er schoon en de bediening is vriendelijk en efficiënt. De wijnprijzen vind ik wel een minpunt, die starten bij 4,25 voor een klein glaasje en dat is wat mij betreft echt te veel.

Gegeten op 21 september 2014

Kdemoor

Wow, wat een lekkere broodjes! Welke moet je kiezen?! Het ziet er allemaal zo lekker uit. Het was echt heerlijk. Het is een goed gevulde 'maaltijd'. De broodjes zijn wel vrij groot, maar als het zo lekker is eet ik het wel op.

Gegeten op 8 augustus 2014

Sonic

Je kunt hier gewoon een heel lekker broodje eten. De dun gesneden biefstuk met brood en het broodje met pastrami waren erg lekker. De bediening is vriendelijk en vlot. De omloopsnelheid moet wel hoog zijn. Dat merk je wel een beetje. Het interieur en de ambiance blijf ik een minpunt vinden. Blijft toch (zeker achterin) een wat onderbelichte "hotel lobby". Tafeltjes staan ook best dicht op elkaar.

Gegeten op 24 september 2014

Esther81

Genoten van een heerlijke lunch. Waren laat met de lunch dus was gelukkig genoeg plek maar komt men eerder dan is het erg druk. Vriendelijke bediening met uitleg bij de gerechten en eventueel een bijpassende wijn. Steak tartaar was heerlijk. Afgesloten met een goed kopje koffie.
Prijs kwaliteit is hier prima. Ik kom hier nog regelmatig terug.

Gegeten op 9 augustus 2014

Seessie

Op voorstel van vrienden wezen lunchen bij Guliano. Helaas geen plaats meer op het terras dus gezellig binnen gaan zitten met de airco aan; geen probleem. Moet je wel realiseren dat het een echt lunchrestaurant is met relatief snelle gerechten. Uitstekend voor een zakenlunch maar het is geen restaurant voor uitgebreid en lang tafelen.

Gezellige sfeer en uitstraling en de bediening was ook uitermate behulpzaam en vriendelijk. Het menu zag er goed uit en de dames gingen voor de Salade Formaggio. De mannen voor de Bistecca en de Carne Cruda oftewel de Steak Tartare.

De Steak Tartare was een echt toppertje, heel smaakvol en een lust voor de smaakpapillen. De Bistecaa was ook prima van smaak maar vond ik persoonlijk te veel op een broodje rosbief lijken. De salades waren ook prima van smaak met een heerlijke zachte gorgonzola.

Als wijn hadden we een fles prosecco (Guliana) besteld, die op zich niet slecht was maar persoonlijk vond ik haar te zoet. Zeker bij de Bistecca en de Carne Cruda. Volgende keer toch maar een rode wijn.

Alles bij elkaar een prima locatie voor een snelle, goede en gezellige lunch in het hartje van Rotterdam.

Gegeten op 18 september 2014

EllenvH

Gisteren met een vriendin geluncht bij Guliano. Je staat daar in de rij voor een tafeltje, dus aan klandizie geen gebrek. We bestelden een broodje en een glas wijn en vroegen om een glas water erbij. En dat kon dus niet!!! Een heel verhaal in de menukaart: we konden alleen water krijgen tegen betaling (gefilterd water, alsof gewoon Rotterdams leidingwater niet oké is) voor 75 eurocent per (piepklein) glaasje!!! We kregen eerst een glaasje lauw water geserveerd, maar dat werd op ons verzoek vervangen door een glas met een ijsblokje erin. Hoe moeilijk en klantonvriendelijk kun je zijn!! Voor het (ook weer piepkleine) glaasje witte huiswijn á 4,25 euro betaal je dus gewoon 5 euro. Nee Guliano, dit is niet handig in deze tijd. Jullie broodjes zijn lekker, maar duur genoeg (ik vind bijna 10 euro aardig aan de prijs), dus doe niet zo flauw over dat water: Schrappen die hap en gewoon op verzoek wat water bij de wijn.

Gegeten op 26 augustus 2014

hugo26

Hier eet je het lekkerste broodje van Rotterdam! De Bistecca, tip: extra truffelmayonaise bij bestellen! Super kwaliteit broodjes en hele attente bediening. Jammer dat het elke dag vol zit, waardoor je niet altijd verzekerd bent van een plekje!

Gegeten op 15 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Guliano in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Guliano. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.