Perron 4/5

• 7.7

• 8.3

Lekker78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke plek om station Amersfoort, en ook op de maandagavond goed gevuld.

Goed gegeten van de Italiaanse kaart. Bruschetta's waren uitstekend, de portie vleeswaren erg ruim (goede kwaliteit). Secondi's waren goed (tagliata di manzo). Afgesloten met erg lekkere tiramisu. Degelijke keuken die Italiaans eten begrijpt: simpele gerechten met goede ingrediënten.

Niet goedkoop, maar wel erg lekker: de wijnkaart! Wij kozen de Tenuta di Ghizzno, lekkere wijn, alleen jammer dat er voor dat geld geen karaf kraanwater vanaf kan.

Gegeten op 31 maart 2014

theovw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd leuk om op een special locatie te eten. We aten gisteren met zijn vieren, en de een was minder enthousiast dan de ander. De sicisliaanse gehaltballetjes waren wat saai, de rogvluegel aan de overkant leek wel van Flintstone afmetingen - veel te groot dus, en met een alstig stuk middengraat. Mijn eigen voorafje (verse vijgen) en toetje (tarte tatin van appels met vanillesaus waren wel weer heel goed.

Grootste afknapper was weer eens het niet in huis hebben van kraanwater. Verplicht betalen voro water (terwijl we toch een paar flessen wijn van de wijnkaart hebben besteld). Ik trek daar tegenwoordig gewoon maar punten af in mijn cijfers, ik vind dat gewoon echt niet meer kunnen.

Al met al was het niet bijzonder genoeg om terug te keren, alhoewel de locatie natuurlijk top is.

Gegeten op 29 maart 2014

Proever82576
  • Recensies in de laatste twee jaar

Teleurstellend, zeker als je naar de gemiddelde rating kijkt. Bij het voorgerecht gnocchi met scampi's, verwacht je dat de aardappelmeelballetjes op smaak gemaakt worden. Helaas het waren smakeloze meelballetjes. Maar het hoofdgerecht was echt ondermaats. De eendenbout was op zich prima, maar de meeste witte bonen waren hard en niet te eten en aan de salsiccia was weinig te genieten. Positief was dat ter compensatie de espresso van het huis was,maar een flesje geopend plat water (m.i.gewoon leidingwater) voor €4,- in rekening brengen is dan weer een afknapper. De entourage is O.k. En ook de bediening is correct. Misschien had de kok zijn dag niet of hadden we de verkeerde gerechten,maar Perron 4/5 is, gezien ook de prijs/kwaliteit verhouding geen aanrader. Jos

Gegeten op 5 februari 2014

lepel033
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn bij Perron 4/5 gaan eten aangezien wij daar nog tafels vrij zagen. Bij binnenkomst werden wij verwezen naar en plek voor 2 personen, maar er waren ook tafels van 4 personen leeg en om 20.30 uur komen die niet mer vol lijkt mij. Of wij toch maar even aan een tafel van 2 moesten gaan zitten. Hmm niet zo gast vriendelijk in deze tijd. De gastheer hebben wij verder ook niet meer gezien. Wel naast ons waar de specials werden verteld maar ook helaas deze hebben wij verder niet uitgelegd gekregen.
Als voor gerecht een Antipastie genomen, carpaccio was iets zuur maar de dame die ons verder een hele leuke en gezellige avond heeft bezorgd is terug gegaan na de keuken en kwam later terug met de uitleg van de citroen dressing.
Hoofdgerecht: gnocchi met gamba,s erg lekker maar als tip vermeld op de kaart dat je de gamba's nog moet pellen, voor ons geen probleem en een heerlijke bijpassende wijn van de dame.
Dessert een tirimasu en koffie en de rekening.
Ons eindoordeel, voor het eten en de gastvrouw gaan wij zeker nog een keer terug.

Gegeten op 14 januari 2014

Notebook74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in een prettige ambiance bij Perron 4/5. De menukaart is gebaseerd op de Italiaanse keuken, maar niet het standaard eten. Zo hebben wij bijvoorbeeld genoten van kabeljauwkroketjes met een pittige tomatensalsa en een heerlijke risotto met pittige salami en pompoen. De inrichting is prachtig en de bediening prettig. Een aanrader wanneer je in Amersfoort gezellig en echt lekker wilt eten!

PED
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onverwacht goede maaltijd genoten op deze bijzondere locatie in het station Amersfoort. Misschien ook een adres voor een snelle hap tijdens een 'trein-overstap', maar vooral geschikt als je wilt genieten van goed bereide gerechten.
Ik genoot van een kroketje van gepekelde kabeljauw en vooral van de daarop volgende kalfssucade. Geen ouderwets zwaar gerecht, maar een langzaam gegaard mals stukje licht vlees, geserveerd met zoete aardappel. Perfecte combinatie.
Een afzonderlijke reis naar station Amersfoort ruimschots waard.

Gegeten op 11 november 2013

timliz
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen al jaren graag hier eten. Heerlijk eten, goede ingrediënten, smaakvol bereid en opgediend. Dat geldt zowel voor het diner als de warme lunch.
Vorige week voor het eerst belegd brood genomen als lunch. Wat een afknapper. Dikke snee aangebrand brood (zwarte randen), belegd met duimdikke schijven van waterige onrijpe tomaat en een dikke plak kipfilet. Opgediend op een klein plankje. Dus als je dat dikke gevaarte wilt aansnijden schuift minstens de helft van het plankje af. M'n lunchmaatje nam brood met carpaccio. Op dezelfde fantasieloze manier opgediend. Hele dikke laag carpaccio, en op dat aangebrande brood.
We hadden dit commentaar graag tegen de bediening zelf verteld, maar die waren te druk met de kassa en met elkaar. Zelfs bij het afrekenen was er geen tijd voor ons.
We komen zeker weer terug, maar we houden het de volgende keer bij hun warme gerechten. Dat kunnen ze nl. wel!

Gegeten op 31 oktober 2013

Geniet_je
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke locatie en een mooie menukaart waar ze in Amersfoort redelijk uniek mee zijn. Het eten wordt erg mooi opgediend en de smaak is uitstekend. Ik kom zeker vaak terug want er stonden nog velen gerechten op de kaart waar ik graag mijn tanden in zou willen zetten.

Interieur is hoog design en je hoort verassend weinig van het feit dat je midden op het spoor zit van een drukke treinstation. Ze hebben ook nog eens afhaal, iets wat je niet verwacht van deze kwaliteit eten.

Gegeten op 25 oktober 2013

piet7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Entourage en keuken hebben geen verdere toelichting nodig.
Al 4x eerder met plezier geluncht en gister gedineerd: andere setting, lekker druk, iets andere kaart kortom groot succes. We werden trouwens met lekkere dingetjes extra verwend (choco en port) wat zeer gewaardeerd werd door mijn mannelijke metgezellen.
We komen vaker terug als groep maar ook de heren individueel begreep ik.

saltandvinegar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend gegeten: de Italiaanse vleeswarenschotel is spectaculair, en de eendenborst met bietjes mooi bereid. Bediening was vlot en attent zonder opdringerig te zijn. En de ambiance is natuurlijk heel bijzonder, zo op het station. Leuke olifant ook. Al met al een heel fijn restaurant. Enige minpuntje is wellicht dat de kaart wat beperkt is, waardoor het onwaarschijnlijk is dat ik echt een vaste bezoeker zal worden - als ik nog één of twee gerechten van de kaart geproefd heb, weet ik het verder waarschijnlijk wel. (Van de andere kaart zijn er steeds ook gerechten buiten de kaart om, dus wie weet.)

Gegeten op 8 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Perron 4/5 in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Perron 4/5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!