Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 06 533 688 80

Eerlijkkoken

Het Italiaaans getinte restaurant Perron 4/5 zit natuurlijk op een geweldige plek. Als je van treinen houdt kan het echt niet beter. We aten als voorgerechten pompoensoep met gember en peperolie en een pane caruso met gerookte eend en appel. De soep was heerlijk, het voorgerecht was goed, maar niet verrassend. Het vegetarische hoofdgerecht was gnochhi met koningsboleten. De vleeseter had tagliata di manzo (voor de niet-Italianen rood vlees) met balsamico, gegrilde aardappelen en parmezaanse kaas. Het was goed maar niet super creatief eten, maar men is wat zuinig met de hoeveelheid. De huiswijn, zowel wit als rood, is voor zijn prijs erg goed. Met koffie na waren we 69 euro kwijt.

Gegeten op 21 oktober 2014

wshoe

Het decor is altijd weer een bijzondere ervaring: eten tussen de aankomende en vertrekkende treinen. Het personeel was vriendelijk en attent. Het eten was volgens alle aanwezigen goed. Een wijnarrangement was er niet. Wellicht voor het soort restaurant logisch maar één soort wijn doet geen recht aan de zeer verschillende gerechten. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 7 augustus 2014

liesbyte

Onderweg naar een optreden in een andere stad hier aangeschoven. De bediening heeft ons keurig geholpen om de trein te halen en toch relaxed te eten. De lokatie is echt top, tussen twee sporen in met een olifant boven je hoofd. De wijn en het eten waren beide goed, maar niet geweldig. Ik weet niet of ik hier speciaal naar toe zou gaan om te eten. Wel een erg goede plek als tussenstop onderweg.

Gegeten op 20 maart 2014

Arrie1970

Gegeten op 30 juni 2014

patrickenmadelon

Was ik eerst heel erg enthousiast over dit restaurant, na gisteravond niet meer. Het voorgerecht was BURRATA UIT GRONINGEN MET EEN BRUSCHETTA. Echt geen aanrader. Aanslag op mijn maag en heb het dan ook niet helemaal opgegeten. Brood kwam als opgepiept uit de oven over. Bruschetta heb ik echt wel eens lekkerder gegeten. De burrata was volgens mij niet goed meer. Toegegeven, nooit eerder gegeten, maar buffelmozzerela waar de burrata een variant om moet zijn smaakt toch veel plezieriger. Het hoofdgerecht kon het niet compenseren. Spaghetti met gamba's. Mijn man maakt het veel verfijnder klaar. Alleen kan hij nog wat leren van de wijnkeuze, die was echt prima. Bediening is ook goed en de omgeving is natuurlijk heerlijk anders. Kom ik hier voor een vierde keer?

Gegeten op 23 mei 2014

Barbara Mei

Wij hebben wederom heerlijk gegeten, de carpaccio was uitstekend en vooral de dressing. Je zit er heel gezellig, vooral als het donker wordt en je de treinen beter ziet. Onze kinderen vinden het, daardoor ook een geweldig restaurant. De bediening was perfect vooral de meneer met het zwarte haar( helaas zijn naam niet gevraagd). Hij sprak vol passie over de gerechten en hield alle tafels nauwlettend in de gaten. Je kunt wel degelijk kraanwater krijgen, maar je moet er wel om vragen. Kortom wij komen zeker terug.

Gegeten op 23 mei 2014

HenkvH

Dit restaurant op het gelijknamige perron heeft misschien wel het afwisselendste uitzicht van Nederland. Treinen rijden af en aan, door de grote ramen aan beide kanten heb je goed zicht op de komende en gaande mens. Dus het is onmogelijk om je hier te vervelen. Vergeet trouwens niet om even naar het plafond te kijken, want daar hangt een grote, pluchen olifant om het interieur een verrassend accent te geven. Allemaal heel geslaagd. Perron 4/5 heeft inmiddels ook een terras, zodat je bij mooi weer buiten kunt eten.
Het eten is er lekker, maar niet bijzonder. We beginnen met het voorgerecht ‘del giorno’: gamba’s uit de oven. Een matige start, want de gamba’s zijn niet van topkwaliteit en tomaten, broodkruimels en kaas weten de laffe smaak niet op te krikken. Ook is er geen saus om de homp gegrild brood in te dopen. Na onze opmerkingen krijgen we later op de rekening 25% korting op dit voorgerecht en gratis koffie. Prima.
Met de hoofdgerechten gaat het beter. De asperges op de Italiaanse manier, met panchetta en heerlijke gebakken aardappelen, smaken uitstekend. Ook de gebakken eendenborst met biet en krokante polenta is lekker, hoewel de stukjes biet iets langer geroosterd hadden moeten worden. Als dessert nemen we Italiaanse kaas en een tompouce van aardbeien en room tussen knapperige laagjes. Heel smakelijk.
De bediening is goed. De oudste van de twee heren is prettig vriendelijk en deskundig, de jongste zo serviel dat het op de lachspieren werkt. Maar dat gaat wel over op den duur.

Gegeten op 6 mei 2014

visch

Fantastische ambiance. Uitstekende Italiaanse kaart. Goede tips van de ober. Echt goed gegeten, ontspannen en relaxed. Prettige bediening en ambiance.

Gegeten op 29 april 2014

Lekker78

Leuke plek om station Amersfoort, en ook op de maandagavond goed gevuld.

Goed gegeten van de Italiaanse kaart. Bruschetta's waren uitstekend, de portie vleeswaren erg ruim (goede kwaliteit). Secondi's waren goed (tagliata di manzo). Afgesloten met erg lekkere tiramisu. Degelijke keuken die Italiaans eten begrijpt: simpele gerechten met goede ingrediënten.

Niet goedkoop, maar wel erg lekker: de wijnkaart! Wij kozen de Tenuta di Ghizzno, lekkere wijn, alleen jammer dat er voor dat geld geen karaf kraanwater vanaf kan.

Gegeten op 31 maart 2014

theovw

Altijd leuk om op een special locatie te eten. We aten gisteren met zijn vieren, en de een was minder enthousiast dan de ander. De sicisliaanse gehaltballetjes waren wat saai, de rogvluegel aan de overkant leek wel van Flintstone afmetingen - veel te groot dus, en met een alstig stuk middengraat. Mijn eigen voorafje (verse vijgen) en toetje (tarte tatin van appels met vanillesaus waren wel weer heel goed.

Grootste afknapper was weer eens het niet in huis hebben van kraanwater. Verplicht betalen voro water (terwijl we toch een paar flessen wijn van de wijnkaart hebben besteld). Ik trek daar tegenwoordig gewoon maar punten af in mijn cijfers, ik vind dat gewoon echt niet meer kunnen.

Al met al was het niet bijzonder genoeg om terug te keren, alhoewel de locatie natuurlijk top is.

Gegeten op 29 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Perron 4/5 in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Perron 4/5. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.