proefje123
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een woord geweldig! Kwam hier op aanraden van collega's die laaiend enthousiast waren over de restaurantweek waarbij ze bij Fyra hadden gegeten. Nu gaat het meestal mis bij mij als ik iets verwacht maar hier niet! We kozen a la carte voor de tartaar van zeebaars heerlijk aangemaakt en daarna had ik de entrecote met jus bordelaise serieus ik ben nog nooit zo blij geweest. Je krijgt hier namelijk een "echt" stuk vlees. Het concept is dat je het kan aanvullen met bijvoorbeeld een weckpotje eendenlever of een plankje pata negra hebben wij dan ook zeker gedaan ik het weckpotje en mijn partner bij de hele kreeft een plankje pata negra.
Zou horeca Nederland het gaan begrijpen? Wat minder gefröbel ....en meer de smaak van de producten zelf? Ik hoop dat dit restaurant verborgen in een kelder in de Noorderstraat met ontzettende gastvrije heren als bediening een nieuwe trend heeft gezet... Dat vele mogen volgen

mergpijpje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag hier gegeten heerlijk entrecote met truffeljus hier krijg je zeker waar voor je geld! Mijn vrouw de kokos curry soep en daar heeft ze he nu nog over.
Daarnaast krijg je heerlijke amuses en een top bediening voor ons is Fyra favoriet

SuzanneAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Attente bediening die weer waar ze het over hebben! Goed wijnadvies gekregen, bovendien voel je je hier meteen thuis! Ook het eten was goed: Heerlijke witvis (nog glazig!) met een palingsaus & Tijgergarnalen met Japanse invloeden. Het hoofdgerecht was erg 'vlezig' (rund uit de greenegg), daar hadden nog wel wat garneringen oid bij gekund. Het huisgebakken brood en speciaal geimporteerde calvados maken de avond helemaal af.
Al met al ben ik zeer tevreden, niet goedkoop, maar wel een prettig & heerlijk restaurant. Qua aankleding kunnen de heren nog wel wat doen, het is een beetje karig!

Gegeten op 22 februari 2014

Stoffels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gedrieën aten we bij Fyra tijdens de restaurantweek. We waren 'eerste zit', dus alles verliep wat haastig (maar dat wisten we van te voren, dus geen probleem). We kregen het 4 gangen restaurantweek menu (27,50 + 10,- supplement p.p.) en kozen voor het kaasplankje als extra (13,50 p.p.) Bij het 5 gangen menu kozen we ook voor het wijnarrangement van 21,- p.p.

De amuse was veelbelovend, een hartige macaron die weg smolt in de mond. Ook het voorgerecht, de sashimi, was heerlijk. Daarna de bouillebase; flauw, te weinig (iets wat eigenlijk van alle gangen gezegd kan worden), smakeloos. Maar liefst 4 mosselen deden dienst als vulling. De erg aardige sommelier schonk merkwaardigerwijs een glas rose.

De runderbavette was mals maar de bijgerechten waren niet bijzonder; saaie jus, harde pastinaak en altijd maar weer die polenta.

De kaasplank bestond uit 4 minuscule plakjes met een sneetje notenbrood. De sommelier adviseerde een glas madeira. Het toetje was twee bollen ijs; een caramel en een chocola met een gekruimeld koekje. Ziet er mooi uit maar wel wat gewoontjes. Toen kwamen we er ook achter dat het wijnarrangement bestond uit 3 glazen, niet 4. Dat is vreemd als je om een wijnarrangement bij een 4 gangen menu vraagt...

En toen kwam de rekening.........

10,50 Voor een glas madeira (inkoop 20,- per fles?)
21,- Voor het wijnarrangement van 3 glazen erg gemiddelde wijn
8,50 Voor toetjeswijn
13,50 Voor 4 happen kaas
En dat alles bovenop de normale restaurantweek menu prijs van 27,50 en 10,- supplement (kost dit menu buiten de restaurantweek niet 39,- euro?)

Totale rekening: 280,- euro. We tipten naar 300,- omdat op de service niets is aan te merken. Maar pretendeer niet goedkoper te zijn in de restaurantweek, want dit zijn prijzen voor een Michelin ster en dat niveau hebben wij niet te gezien afgelopen zaterdag... Bovendien verlieten we het restaurant met een half gevulde maag. De muziek stond naar onze mening erg hard.

Gegeten op 8 maart 2014

sophied
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten by Fyra. We hebben a la carte 3 gangen besteld. Vooraf hadden we de coquilles en paté, als hoofde beiden een tournedos rossini en als nagerecht een kaasplankje. Daarnaast kregen we nog een amuse en voor het dessert een lekker extraatje (citroen-merenguetaart op een stokje). Hoewel de zaak niet echt in mijn stijl is ingericht, is het er wel heel gezellig. Niet heer goedkoop, wel een aanrader voor een gezellige avond uit!

Gegeten op 21 februari 2014

henkdrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen hier vanwege de 10- van Johannes van Dam. Dit is echt te hoog. Het eten is prima en verfijnd. Amuses en voorgerechten van grote klasse, groente en bereidingen heel mooi, smakelijk en licht. Menu was tijgergarnaal met fraaie kreeftsoep, a la carte fenomenale groene curry groente met mooie structuurtjes.
We kregen nogal bizar wijnadvies: nadat onze voorkeur was afgeraden, bleek de aanrader op te zijn en namen we toch maar de (goede) ribera del duero
Het hoofdgerecht was een deceptie! Hoe je een Angus koe zo taai kunt krijgen is ons een raadsel.. echter ongeveer de helft was lekker mals.
Heel grappig toetje met veel leuke dingetjes, smakelijk raden met anijs(?) en fijne zoete crematies.
We zaten heel fijn aan de grote ronde tafel bij het raam, gezellig.
gewone koffie met zelfgemaakte pepermunt, afrekenen een beetje knullig.
Leuk restaurant in de straat naast Piet de Leeuw.

Gegeten op 10 februari 2014

soesje123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ga nog steeds glimlachen als ik aan een aantal dagen geleden denk!
Wat een oprechte parel is dit restaurant! zo goed verscholen in de Noorderstraat!
Je wordt eerst hartelijk ontvangen door zeer vriendelijke heren om daarna naar je tafel te worden begeleid en dan begint het!
heerlijke amuses om te beginnen.
Ik zelf koos voor de coquilles als voorgerecht en mijn tafelgenoot voor de kreeft beide heerlijk!! voor het hoofdgerecht de steak rossini en de catch of the day ik kan niet anders zeggen dan dat je ons voor beide gerechten midden in de nacht weer wakker mag maken!
als dessert de choco turnes en mensen deze ga ik niet omschrijven hiervoor moet je echt zelf even komen proeven!!!
En dit alles in een gezellige setting en bediend door oprecht vriendelijke gastheren!
Fyra staat op dit moment op 1 in mijn favoriete top 5 van restaurants en dan niet alleen die van Amsterdam.

Gegeten op 18 januari 2014

bisque
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na in juli enorm enthousiast te zijn geweest het bij al mijn vrienden aangeprijst!
en wat bleek een aantal kende het al, maar vonden het door de jaren heen stijf geworden en hun enthousiasme bleek bekoeld te zijn.
Nu in oktober terug geweest met 4 collega's. Aangezien ik nog steeds enthousiast was.. en het is alleen maar beter geworden!
Wat een gezelligheid, buiten natuurlijk het enorm lekkere eten
uiensoepje op een een herfst tuintje toen tonijn met gemberbier ijs,
snoekbaars met beurre blanc en heerlijke ossenhaas van de bekende big green egg.
keuken en bediening loopt door elkaar heen wat leuk dat zie je niet vaak in zo'n grote zaak.
Na enig navraag bleek er wat veranderd te zijn in het management en bleek het huidige management Fyra terug te brengen naar het niveau en gezelligheid waarmee ze gestart waren.
En ik kan alleen maar zeggen zo door!
Wij hebben na het dessert nog 2 flessen besteld en onze mannen ook maar laten aanschuiven.
Voor alle mensen die sceptisch reageerde Fyra is back!!

Gegeten op 4 oktober 2013

Foodie01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Precies wat ik ervan gehoopt had: een gezellige romantische tent op een zeer regenachtige avond. Heerlijk verrassingsmenu met een lekkere wijn. Wel een beetje prijzig, maar zeker een plek waar ik terug zal komen.

Gegeten op 19 oktober 2013

Pietjeprecies1991
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een hele tijd geleden zijn wij hier gaan eten. Wat een attente bediening! een 10 hebben zei voor de service echt verdient. Lekker losjes, niet te stijf maar wel heel correct. We hadden een verrassings menu en ik weet niet meer precies hoeveel gangen, maar elk gerechtje was stuk voor stuk heerlijk. Aanrader!

Gegeten op 24 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Fyra in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fyra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!