Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 058 216 22 14

nanda13

Via online reservering

Er staan allerlei kleine gerechten op de kaart, waarbij je dus uit 2 kiest en een nagerecht. We hebben gekozen voor de zalm en oesters als voorgerecht. En het wildezwijn en polenta als hoofdgerecht. Gekozen dessert was een lekkernij van amandel. Eten was uitstekend, niet te grote porties en frites en Ceasarsalade moest je bestellen als supplement. Hierbij ook mogelijk de salade vegetarisch te houden.
Ontvangst was aller hartelijkst, beetje jammer was wel dat na het afrekenen er weinig aandacht meer was. Geen begeleiding naar de jassen of naar buiten. Alleen een vaag tot ziens van de ober bij het passeren. Verder de hele avond attente bediening.
Ook een beetje jammer was de muziekkeuze (technobeat??) wat ook nog redelijk hard stond. Verder zeker een aanrader!

tjitskepol

Via online reservering

Het restaurant is niet nieuw voor ons. Al meerdere malen voortreffelijk gegeten en gedronken.
Deze keer het nieuwe concept c.q. menukaart mogen proberen. Omdat het restaurant vol zat, kregen we een plaatsje in een zij-zaal. Zodra er plek kwam in de grote ruimte, bood Jeroen ons aan om te verhuizen, heel attent! Diverse gerechten gekozen van de nieuwe kaart, met daarbij uitleg en advies van de bediening. Vlees, vis, vegetarisch allemaal even heerlijk van smaak en prachtig gepresenteerd. Al met al genoten van een ouderwets avondje Sems

Gib001

Via online reservering

We zijn weer heerlijk verrast met diverse gerechten die weer bijzonder zijn bereid. Oester in een schuimbadje en een kalfstong die heerlijk zacht en smaakvol was. Bijpassende wijnen die er echt bijpassen. Het toetje toe was echt een dessert om van te smullen. Een zoete afsluiter van een fijne avond. Wij komen weer.

reinoud4

Via online reservering

Het gerecht 'Sukade' en 'eendeborst' heerlijk en prachtig opgemaakt. Decor met Pilat en Pilat meubels uit Twijzel, geweldig! De korting van Iens is onduidelijk zichtbaar in de factuur maar we kregen wel dat tweede gerecht, de korting daarvoor....

Gegeten op 18 oktober 2014

lennart1979

Gegeten op 14 oktober 2014

jacques16

Heerlijk geluncht bij SEMS. Het idee om te werken met een aantal gerechten spreekt me erg aan. We hebben genoten van stukjes kreeft, een bijzonder zalm gerecht en een uitstekende steaktartaar. Vriendelijke ontvangst en perfecte sfeer. Diit kwam natuurlijk door het gezelschap, maar ook in hoge mate door de perfecte ambiance.
een aanrader!

Gegeten op 23 september 2014

froukje11

Via online reservering

Elk gerecht wordt mooi en anders geserveerd en is van goede kwaliteit. Echter achteraf bleek het eten wel veel te zout. We hebben nadien heel veel dorst gehad (nog niet eerder zoveel dorst gehad na eten buiten de deur!) en ik heb zelfs de nacht erna slecht geslapen door dit veel te zoute eten. Dus op zich wel goed en mooi eten, maar door zoveel verborgen zout minder gezond.

Gegeten op 21 september 2014

tessa42

Via online reservering

Samen een avondje lekker uit eten om ons vierjarig huwelijk te vieren. Wat hebben we schandalig lekker gegeten! Alles was tot in de puntjes verzorgd en de beleving is geweldig in het restaurant met open keuken! We komen zeker nog een keer terug.

Gegeten op 20 september 2014

matthias6

De gerechten: Het is echt a la carte eten. Dit houdt in: drie gerechtjes bestellen en je hebt een fijn gevuld gevoel. Ik vind de lamshaas (staat momenteel ook op het menu) het lekkerst. Hier werken goede chefkoks, het vlees is nooit gaar of rauw. De extra's bij een vleesgerechtje, zoals flinterdunne aardappeltjes smelten bijna op de tong.
Bediening: fabuleus. Horeca-ervaring op hoog niveau. De begroeting, de snelheid van bediening, de wijze van de begeleidende wijn inschenken, geen gevoel van deze gast dient snel weg te gaan om plaats te maken voor de volgende.
Sfeer: indrukwekkend, van de zomer buiten gegeten. Prachtige plek, wel wat prikkels door naburige horeca, dat wordt ondervangen door het welkome gevoel dat bediening je geeft.
€ 75,- twee volwassenen. In vergelijking met door mij minder hoog aangeschreven voedsel absoluut niet de duurste.

Gegeten op 4 juli 2014

JanuitLeeuwarden

Via online reservering

Prima gegeten. Het concept om met losse gangen te werken spreekt wat minder aan en maakt het relatief ook duur (€12,50 per gang maal minimaal drie gangen en een dessert is een aardige prijs). Dat je voor kraanwater € 2,50 PP kwijt bent is buiten proporties.
Kortom leuk maar aan de prijzige kant.

Gegeten op 12 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Sems in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Sems. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.