a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 058 216 22 14

Unieke wijn en spijs in Leeuwarden

Eten bij Sems betekent eten op een toplocatie in Leeuwarden. Het restaurant is gelegen in een monumentaal pand aan het Gouverneursplein. Het interieur is zo bijzonder dat het in verschillende woontijdschriften heeft gestaan. Naast een restaurant is Sems ook een wijnbar. Combineer je menu met een van de vele wijnen die hier worden aangeboden voor een extra smaaksensatie!

emma41

Service was goed en het restaurant ziet er werkelijk prachtig uit. Het eten was lekker maar niet bijzonder genoeg voor de hoge prijs, zeker als je culinair wel wat gewend bent, daarom slechts een zes. We hadden het menu van de chef, wellicht beter om zelf wat van de kaart te kiezen.

Gegeten op 27 maart 2015

JorritdeBoer

Sems is echt één van de betere restaurants in Leeuwarden (heb er inmiddels 3x gegeten). Sinds enige tijd is de formule aangepast. Belangrijkste verandering: een kaart die is opgebouwd uit 20 losse gerechten (€12,50) zonder onderscheid in voor- en hoofdgerecht. Er is ook vegetarische keuze en e.e.a is aan te vullen met huisgemaakte friet en een salade. Begeleidende wijnen kun je per glas(€4,50-6,00) bestellen. Ik vind het een verbetering. Tip? De zwezerik is heel lekker..., ennuh, die huisfriet is ook prima.

Gegeten op 26 maart 2015

rick92

Gegeten op 20 maart 2015

Jaapzuiderveld

Met zijn vieren heerlijk gegeten. Besloten alle vier het verrassingmenu van de chef te nemen. Goed uigebalanceerd en voortreffelijk van smaak.
Ook de hoeveelheden waren keurig. Zeer aan te bevelen.
Prijs/kwaliteit goed.
Zeer attent de bevestinging van de reservering en de after email,bedankt voor het bezoek.
Aan te bevelen en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 25 februari 2015

courantcanon

Gegeten bij Sems met 3 personen. Mooi ambiance. Leuke presentatie van hun menu en zeer toepasselijke kaart. Het is duidelijk dat het geen vreetschuur is qua portionering en service. De redelijk vele negatieve reacties over de wachttijd en portionering komen denk ik voort uit dat deze gasten een voor hun verkeerde restaurant hebben gekozen. Ik denk dat de wachttijd wel eens te lang zal kunnen zijn, gezien het feit dat het bij ons ook niet (snel) ging terwijl het heel rustig was qua gasten. Maar het stoorde ons niet. De prijs kwaliteit verhouding vind ik meer dan redelijk. Eerder aan de voordelige kant dan dat het te duur is. Prima communicatie van het menu en catch of the day. Voor mij is het een aanrader en ik ga er zeker weer heen.

Gegeten op 19 februari 2015

desireetje81

Heerlijke avond gehad die tot in de puntjes verzorgd was. We werden keurig bediend en opvallend gastvrij ontvangen. Het 'concept' werd ons uitgebreid verteld. Duidelijk verhaal, je stelt zelf je avond samen aan de hand van een aantal gerechten op de kaart. Hierbij werd ons verteld dat we hierdoor als het ware de avond 'zelf konden indelen qua tempo'. Dit is iets wat ik bij veel restaurants mis. Mijn vrouw nam de 'Black angus biefstuk'. Heerlijk mals geserveerd. Ik genoot van het Friese varken, prima op smaak. De wijnen bij alle gerechten waren heerlijk en erg leuk om te zien was ook de passie waarmee deze gepresenteerd werden. Helaas geen tijd gehad voor een dessert maar wij komen hiervoor zeker terug! Chapeau!

parure123

Met 3 personen te eten geweest. Het "nieuwe"concept uitproberen. we gingen hier overigens heen in september. De tartaar die ik kreeg was goed te doen en kon je zelf decoreren. Wat wel een aardig concept was. Mijn tafelgenoten hadden beide een visgerechtje. Daarna zijn we doorgegaan voor een nieuw gerecht. Totaal hebben we er alle drie 3 gehad en 1 van ons daarna nog een toetje. Toetje zag er origineel uit in een glas maar ook rommelig en toch wat lastig om uit te eten. Prijzig ook en daarom ook opgegeten anders had ik het laten staan. Het was niet erg smakelijk. Aardbeischuim. Het tweede gerecht was voor twee tafelgenoten stoofvlees. Dit zou uiteraard ontzettend mals geweest moeten zijn maar het waren eigenlijk een soort ossenhaaspuntjes die vooral niet mals waren. Mijn tafelgenote stikte er bijna in. zelf kreeg ik de stamppot. Op zich lekker maar veel te weinig en daar dan 12,50 voor vragen???? Daar heb je borden vol voor bij een bestelservice. 3 hapjes en een worstje die zelf gemaakt zou zijn maar niet zo smaakt. Dus of het ook zo was..... Mijn ene tafelgenote beklaagde zich over het stoofvlees en de bediening zei alleen maar "het zou mals moeten zijn". Jeetje mijn tafelgenote klaagt niet gauw. Niet heel servicegericht. Ze heeft het terug laten brengen maar er is niets mee gedaan. Ze kreeg ook niet iets vervangends. we hadden er wel lekkere wijn bij. de ambiance is echt wel gezellig maar het eten gewoon niet goed. Dit is al een paar keer het geval geweest dus we komen er voorlopig niet weer. Het nieuwe concept is veel te duur en we vinden niet dat de prijs kwaliteit in verhouding klopt.

Gegeten op 11 september 2014

We hadden een heel plezierige avond. Het reserveringsproces verliep goed en we hadden een plezierige plek in het restaurant. De gerechtjes vonden we lekker en origineel. De bediening had voldoende aandacht en was vriendelijk.

Gegeten op 27 december 2014

marypauw

Via online reservering

We waren erg verrast dat we dezelfde keuzemogelijkheden hadden als reguliere klanten. We hebben een duurder gerecht gedeeld en de flexibiliteit was groot. Alle gerechten waren fantastisch van smaak en presentatie. De AH-actie hebben we als kennismaking gebruikt en we komen beslist terug. De service is geweldig. We maken het bijna nooit mee dat je bij een kortingsactie met dezelfde egards wordt benaderd als de andere gasten. Goed dat we het toch gedaan hebben bij Sems: complimenten!

Gegeten op 3 januari 2015

wieberman

Vriendelijke binnenkomst in een mooi pand met een prettige sfeer, modern ingericht.
De service was bijzonder attent en beleefd zoals men dat aantreft in de betere restaurants. Helaas kwam dit geforceerd/aangeleerd over.

Ook was dit het geval bij de (uitgebreide) uitleg over de gerechten - deze deed vermoeden dat er van een autocue werd gelezen.
Het eten smaakte mij goed, echter in geen enkel opzicht bijzonder. Wel bijzonder waren de kleine porties en de hiervoor hoge vraagprijs, daarvoor een 5+.

Bij de reservering niet doorgekomen dat deze via AH actie was gedaan, en stond dus niet vermeld op de rekening.
Na het op de hoogte stellen van de serveerster werd mij verteld of "je dat de volgende keer even eerder kan zeggen" - zo valt de 'attente en beleefde' bediening dus al snel door de mand.

In conclusie: Het restaurant probeert een niveau te etaleren wat hen niet natuurlijk afgaat, desondanks hangt er wel een prettige ambiance maar dit rechtvaardigd de hoge vraagprijs van het 'onbijzondere' eten niet.

Gegeten op 2 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Sems in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Sems. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.