Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 058 216 22 14

desireetje81

Heerlijke avond gehad die tot in de puntjes verzorgd was. We werden keurig bediend en opvallend gastvrij ontvangen. Het 'concept' werd ons uitgebreid verteld. Duidelijk verhaal, je stelt zelf je avond samen aan de hand van een aantal gerechten op de kaart. Hierbij werd ons verteld dat we hierdoor als het ware de avond 'zelf konden indelen qua tempo'. Dit is iets wat ik bij veel restaurants mis. Mijn vrouw nam de 'Black angus biefstuk'. Heerlijk mals geserveerd. Ik genoot van het Friese varken, prima op smaak. De wijnen bij alle gerechten waren heerlijk en erg leuk om te zien was ook de passie waarmee deze gepresenteerd werden. Helaas geen tijd gehad voor een dessert maar wij komen hiervoor zeker terug! Chapeau!

parure123

Met 3 personen te eten geweest. Het "nieuwe"concept uitproberen. we gingen hier overigens heen in september en alleen omdat Le Sandre niet open was. De tartaar die ik kreeg was goed te doen en kon je zelf decoreren. Wat wel een aardig concept was. Mijn tafelgenoten hadden beide een visgerechtje. Daarna zijn we doorgegaan voor een nieuw gerecht. Totaal hebben we er alle drie 3 gehad en 1 van ons daarna nog een toetje. Toetje zag er origineel uit in een glas maar ook rommelig en toch wat lastig om uit te eten. Prijzig ook en daarom ook opgegeten anders had ik het laten staan. Het was niet erg smakelijk. Aardbeischuim. Het tweede gerecht was voor twee tafelgenoten stoofvlees. Dit zou uiteraard ontzettend mals geweest moeten zijn maar het waren eigenlijk een soort ossenhaaspuntjes die vooral niet mals waren. Mijn tafelgenote stikte er bijna in. zelf kreeg ik de stamppot. Op zich lekker maar veel te weinig en daar dan 12,50 voor vragen???? Daar heb je borden vol voor bij een bestelservice. 3 hapjes en een worstje die zelf gemaakt zou zijn maar niet zo smaakt. Dus of het ook zo was..... Mijn ene tafelgenote beklaagde zich over het stoofvlees en de bediening zei alleen maar "het zou mals moeten zijn". Jeetje mijn tafelgenote klaagt niet gauw. Niet heel servicegericht. Ze heeft het terug laten brengen maar er is niets mee gedaan. Ze kreeg ook niet iets vervangends. we hadden er wel lekkere wijn bij. de ambiance is echt wel gezellig maar het eten gewoon niet goed. Dit is al een paar keer het geval geweest dus we komen er voorlopig niet weer. Het nieuwe concept is veel te duur en we vinden niet dat de prijs kwaliteit in verhouding klopt.

Gegeten op 11 september 2014

We hadden een heel plezierige avond. Het reserveringsproces verliep goed en we hadden een plezierige plek in het restaurant. De gerechtjes vonden we lekker en origineel. De bediening had voldoende aandacht en was vriendelijk.

Gegeten op 27 december 2014

marypauw

Via online reservering

We waren erg verrast dat we dezelfde keuzemogelijkheden hadden als reguliere klanten. We hebben een duurder gerecht gedeeld en de flexibiliteit was groot. Alle gerechten waren fantastisch van smaak en presentatie. De AH-actie hebben we als kennismaking gebruikt en we komen beslist terug. De service is geweldig. We maken het bijna nooit mee dat je bij een kortingsactie met dezelfde egards wordt benaderd als de andere gasten. Goed dat we het toch gedaan hebben bij Sems: complimenten!

Gegeten op 3 januari 2015

wieberman

Vriendelijke binnenkomst in een mooi pand met een prettige sfeer, modern ingericht.
De service was bijzonder attent en beleefd zoals men dat aantreft in de betere restaurants. Helaas kwam dit geforceerd/aangeleerd over.

Ook was dit het geval bij de (uitgebreide) uitleg over de gerechten - deze deed vermoeden dat er van een autocue werd gelezen.
Het eten smaakte mij goed, echter in geen enkel opzicht bijzonder. Wel bijzonder waren de kleine porties en de hiervoor hoge vraagprijs, daarvoor een 5+.

Bij de reservering niet doorgekomen dat deze via AH actie was gedaan, en stond dus niet vermeld op de rekening.
Na het op de hoogte stellen van de serveerster werd mij verteld of "je dat de volgende keer even eerder kan zeggen" - zo valt de 'attente en beleefde' bediening dus al snel door de mand.

In conclusie: Het restaurant probeert een niveau te etaleren wat hen niet natuurlijk afgaat, desondanks hangt er wel een prettige ambiance maar dit rechtvaardigd de hoge vraagprijs van het 'onbijzondere' eten niet.

Gegeten op 2 januari 2015

JZijffers

Zaterdagmiddag geluncht bij Sems, waarbij we samen kozen voor drie gerechten van de dinerkaart als lunch. De paté en rilette met brood, vers gedraaid steak tartaar zelf op smaak te brengen met garnituren en de combinatie van zwezerik en kalfstong. Zeer gastvrij bediend, onvoorstelbaar dat het wat rustig was.

Gegeten op 20 december 2014

Eric1985

Via online reservering

Over het eten en het concept van allerlei kleine hapjes zijn wij enthousiast. Het was gewoon goed, wij hebben uitstekend gegeten.

De beoordeling valt toch laag uit, enerzijds omdat wij op de tocht zaten en anderzijds omdat de service benedenmaats was. Bij binnenkomst bleek dat onze digitale reservering, gedaan via Iens, niet goed was doorgekomen. Kan gebeuren, maar vervolgens werd er knullig op gereageerd. Het meisje van de bediening wilde uiteindelijk het bevestigingsmailtje zien, dat ik 'gelukkig' bij mij had. Na ons eerst een tijd in de hal achtergelaten te hebben, konden wij toch nog naar een van de (vele) vrije tafels. Voorts viel ons de service tegen bij de uitleg van de gerechten. Erg gehaast, gemaakt 'vriendelijk' en zonder passie. Bij het kaasplankje werden zelfs enkel de namen van de kazen (in sneltreinvaart) opgenoemd, zonder uitleg van de smaken. In een eetcafé zou ik hier niet over klagen, maar bij een restaurant dat Sems ambieert te zijn wel.

Kortom: eten is uitstekend, maar service past niet bij een restaurant met dit soort prijzen. Daardoor gingen wij niet tevreden naar huis.

paulinedekroon

Via online reservering

Bij binnenkomst werd onze jas van ons aangenomen en werden we door een jongeman naar onze tafel begeleid. Hij was erg vriendelijk en beleefd en schoof zelfs onze stoel voor ons aan. De coquilles waren heerlijk en de wijze waarop de gerechten op de borden opgemaakt lagen was erg mooi. We voelden ons helemaal verwend. Prijs en kwaliteit verhouding is zeer goed. Bij het verlaten van het restaurant kwam de eigenaresse nog even met ons meegewandeld om zich er van te verzekeren dat we een goede avond gehad hadden en voordat we door een andere jongeman uitgelaten werden heeft hij ons eerst weer netjes in onze jassen geholpen. Het was echt een hele leuke en lekkere ervaring in een mooi restaurant.

Gegeten op 16 december 2014

willy35

Via online reservering

Het eten was heerlijk, alleen jammer dat het supplement pas kwam nadat we de tweede gang al op hadden. Daarnaast zat ik op de tocht; op mijn verzoek konden we echter niet verhuizen naar een ander tafeltje. Nogmaals jammer!

Babs116

Via online reservering

We hebben uitstekend gegeten in een prettige sfeer en leuke, goede en vakbekwame bediening! Er waren meerdere ruimtes goed besteed en het restaurant zat vol erg gezellig!

Schrijf zelf een recensie over Sems in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Sems. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.