Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 058 216 22 14

matthias6

De gerechten: Het is echt a la carte eten. Dit houdt in: drie gerechtjes bestellen en je hebt een fijn gevuld gevoel. Ik vind de lamshaas (staat momenteel ook op het menu) het lekkerst. Hier werken goede chefkoks, het vlees is nooit gaar of rauw. De extra's bij een vleesgerechtje, zoals flinterdunne aardappeltjes smelten bijna op de tong.
Bediening: fabuleus. Horeca-ervaring op hoog niveau. De begroeting, de snelheid van bediening, de wijze van de begeleidende wijn inschenken, geen gevoel van deze gast dient snel weg te gaan om plaats te maken voor de volgende.
Sfeer: indrukwekkend, van de zomer buiten gegeten. Prachtige plek, wel wat prikkels door naburige horeca, dat wordt ondervangen door het welkome gevoel dat bediening je geeft.
€ 75,- twee volwassenen. In vergelijking met door mij minder hoog aangeschreven voedsel absoluut niet de duurste.

Gegeten op 4 juli 2014

JanuitLeeuwarden

Via online reservering

Prima gegeten. Het concept om met losse gangen te werken spreekt wat minder aan en maakt het relatief ook duur (€12,50 per gang maal minimaal drie gangen en een dessert is een aardige prijs). Dat je voor kraanwater € 2,50 PP kwijt bent is buiten proporties.
Kortom leuk maar aan de prijzige kant.

Gegeten op 12 september 2014

schaafsmagreta

Samen met mijn dochter hier geluncht met een HEMA-bon lekkere lunch via de rentepuntenwinkel van de ING, hier was 15.50 voor betaald en ook nog 1550 rentepunten. In het restaurant kreeg ik te horen dat we 16 Euro korting zouden krijgen op de rekening voor 2 personen, dit is dus 0.50 cent korting. Van dit bedrag kon je net 2 soep krijgen, maar voor een broodje moest al worden betaald. Voor 2 broodjes zalm en 2 glaasjes witte wijn moest ik 11 Euro bijbetalen, niet mijn idee van een lekkere lunch. Via HEMA is er contact met de eigenaar gezocht, geen excuses, alleen maar gezegd in de toekomst beter op te letten, maar daar heb ik als klant niets aan.

Gegeten op 20 augustus 2014

lwarnaar

Via online reservering

Prima restaurant! Leuke kaart, alleen moeilijk te ontdekken welke combinaties passen.
De open keuken zorgt voor te veel herrie

Gegeten op 30 augustus 2014

wallydoc

Gegeten op 12 augustus 2014

ik-eet-zo-graag

Kom 1 a 2 malen per maand in dit mooie restaurant. Na de overname is de service drastisch verbeterd - gelukkig - en kom ik er weer met plezier - ook zakelijk.
Terras is heerlijk en mooi gelegen - en in de zomer zeer de moeite waard.

Kwaliteit van het eten is gewoon goed - daar betaal je ook voor en mag je dit niveau verwachten. ben wel van mening dat de kaart meer variatie zou mogen kennen; als niet-vis eter is de keuze beperkt of zeer standaard te noemen.

Persoonlijke aandacht voldoende - zeker als de uitbater zelf aanwezig is.....

Mooie zaak, met ook zeer goede vergaderfaciliteiten. Op dat betaald parkeren tot diep in de nacht zou iets gevonden moeten worden....

Kom uiteraard en graag weer terug!

Gegeten op 29 juli 2014

an-dre

Het was een heerlijke etentje bij Sems.
Goede ontvangst en een geweldige maaltijd. We hebben een 4 gangen menu genomen; eerste gerecht was Massaman curry ; een heerlijk gerecht om de pit er in te krijgen. Daarna zomers soepje van doperwten met mint en langoustines. Als hoofdgerecht hebben we gevraagd om Hollands Lam wat zonder problemen wedt aangepast door de keuken.
Als dessert hebben we een sorbet genomen welke op een eigentijds wijze werd gepresenteerd. Witte chocolade met aardbeien en grootmoeders cake.
We hebben een wijn arragement genomen wat alles af maakte.
Een echte aanrader met verrassende en verfrissende gerechten.

Gegeten op 28 juni 2014

Marconius

Heerlijk gegeten bij Sems. Je betaald wat meer maar dan krijg je ook wat. Prachtige uitgebalanceerde gerechtjes, top-service en mooi decor. We hadden een vier-gangen verassingsmenu, een aanrader. Vanwege de drukte of iets dergelijks kwam de kokshulp het eten uitserveren, hij excuseerde zich hier voor, dit was echter totaal niet nodig! Tip voor het management: stuur die jongen vaker naar de tafels. Een schitterende toelichting gehad over het eten, wat de visie er achter is. Dat wil elke klant wel horen. Na afloop thee gehad, hierbij werden we ook nog in de watten gelegd met allerhande lekkernijen. Aanrader!

Gegeten op 26 januari 2014

smullengeblazen

Gegeten op 30 maart 2014

Krupuk

zo 9-2-'14 hier met 2 gegeten. Op aanraden van de locals hier naartoe gegaan, gezien wij niet bekend waren met de regio. Goede keus achteraf gezien. Mooie locatie werd afgemaakt met een mooie, nette inrichting. Goede sfeer dmv. juiste belichting.
We hadden een 4 gangen-menu genomen
Het eten was net geen 9 waard (Had het liefst een 8,5 gegeven, aub halve punten terug), het smaakte allemaal ruim voldoende en werd door een jong enthousiast team bereid.
De gastvrouw had geen collega's in de bediening en had dat ook niet echt nodig. Capabele en vriendelijke dame.

Al met al een positieve ervaring en zeker geen verkeerde keus als je niet weet waar je nou in Leeuwarden aan de slag moet.

Gegeten op 9 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Sems in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Sems. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.