Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Vis & Ko in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 512 79 90

Vis & Ko doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Dol op vis

Vers, vers en nog eens vers, bij Vis & Ko draait alles om de rijkdommen van de zee. Voor SVH-Meesterkok Imko Binnerts en chef-kok Jacco Calf is er niets mooiers dan dagelijks de blitz maken in de keuken met topproducten. Zo wil je eigenlijk altijd wel eten, gewoon erg lekker met uitzicht op de open keuken waar de visexpert pur sang met ervaring en flair mooie gerechten maakt.

Jeroen-Bourgondier

Het was overvol tijdens de restaurantweek bij Vis & Ko. Omdat het een grote ruimte is, was het niet echt intiem en romantisch dineren. Temeer omdat ons tafeltje echt iets te klein was en de buren wel erg dicht naast ons zaten. Tot zover de kritische noot.

Het eten was wederom uitstekend. Geen gepriegel op het bord, maar gewoon pure en eerlijke smaken. Geen tijd besteden aan het maken van een schilderijtje, maar gewoon serveren met de perfecte 'bite'. Als voorgerecht hadden wij een stukje zeetong in combinatie met gefrituurde garnaaltjes. Erg smakelijk en met een uitstekend garnituur.

Het hoofdgerecht was een perfect gegaard stukje kabeljauw met stukjes paling. Een heerlijke combinatie al had de palingsaus wel ietsje meer aanwezig mogen zijn. De groente- en aardappelgarnituren waren heerlijk. Tenslotte een aantal uitstekende stukjes kaas met het alom bekende vijgenbrood. Altijd goed.

Dit alles gecombineerd met een flesje witte Beaujolais van de bijzondere wijnkaart maakte avond compleet. Wij komen snel weer terug. Hopen dat het dan iets rustiger is, maar dat zal wel niet.

Gegeten op 27 september 2014

Pcare

Via online reservering

Goede ontvangst. Tafel bij doorloop muur niet handig. Beter gewoon weghalen dan hoef je gasten ook geen betere plek aan te bieden. Na eerste drankje kwam de kaart niet omdat het druk was. Verder keurige bediening. Huiswijn is meer dan uitstekend en het diner was heerlijk. Bedankt voor een heerlijke avond.

Gegeten op 20 september 2014

Sander_Boon

Gegeten op 20 september 2014

peter_roovers

Via online reservering

De gerechten zijn altijd van het allerhoogste niveau qua versheid, smaak en structuur. Ook alle andere zaken zoals wijn, brood en oplettendheid van de bediening zijn bovengemiddeld in orde.
Een mooie ruime zaak met goede klimaatvoorziening en een zichtbare keukenbrigade. Hier mag alles gezien worden, geen geknoei.

Gegeten op 16 september 2014

emmadth

Net bij Vis & Ko geluncht en man wat was dat lekker! Alle smaken waren even lekker en verrassend. Vooraf had ik oesters (zowel naturel als gepoft met een Aziatische twist), heerlijk! Tafelgenoten hadden coquilles met risotto en carpaccio van zeebaard met knapperige octopus, ook goddelijk!

Daarna de kreeft, tempura van de scharen en de rest wederom op smaak gebracht met een Aziatisch tintje en daarbij een heerlijke pompoenpuree. Ook de tong en griet geproefd en die waren ook top. Bij de tong goede friet met huisgemaakte mayo (friet mag voor mij nog iets meer doorbakken maar dat is persoonlijk).

Als toetje had ik hazelnoten mousse met gepocheerde peer en vanille-ijs. Tafelgenoten hadden kaas en chocolademousse met ananas, kokos en mango. Ik vond het chocoladetoetje lekkerder dan mijn toetje, mijn toetje vond ik van alle gangen het minst bijzonder maar alsnog erg lekker. Vooral het ijs was goed.

Het wijnarrangement was ook erg goed, vooral de wijn bij de kreeft en die bij het dessert vond ik heerlijk. Leuke verhalen bij de wijn, dit kan soms een beetje gemaakt overkomen maar deze jongen deed het erg goed! Verder ook vriendelijke service. Enige (kleine) minpuntje was dat er iets te veel tijd zat tussen het inschenken van de wijn en het serveren van de bijbehorende gang. Al met al ben ik erg onder de indruk en kom ik zeker terug!

Gegeten op 21 september 2014

gbjdom

Ach, hoe lang geleden was het dat alles perfect was.
Vandaag was dus de dag, alle visgerechten waren op hun beurt bijna zonder weerga.
Zeebaars, coquiilles en griet, allemaal weer anders bereid en gepresenteerd.
Zoet nagerecht herrlik en de kazen mooi in balans.
De alluviale sauvignon blanc was ook een van de betere de laatste tijd.
Enige punt: het kost wel wat, 80 a 90 euro pp, maar ook dst is het zeker waard!

willemijn1965

Via online reservering

Theatermenu was voortreffelijk, bediening zeer attent, leuk dat je zo de keuken in kan kijken.
relaxte sfeer, hadden voldoende tijd zonder een opgejaagd gevoel, komen zeker nog keer terug om á la carte te eten.

Gegeten op 6 september 2014

Zuiderstra

Via online reservering

We hebben ongeveer voor de tiende keer bij Vis en Ko gegeten, en dit restaurant heeft ons nog nooit teleurgesteld. Ze weten hoe vis moet worden bereid en doen dat in fijne, fantasievolle combinaties. De wijnen die ze bij ons viergangenmenu schonken pasten uitstekend, terwijl het allesbehalve slobberdingetjes waren. Ook heel aangenaam is dat je hier, zeker als je om een tafel in het voorste deel van de zaak vraagt, alle ruimte hebt om comfortabel te zitten. We verheugen ons alweer op ons volgende bezoek.

Gegeten op 6 september 2014

donpe

Via online reservering

We waren wat later op een zaterdagavond en gingen voor hoofdgerecht en dessert. Prima kreeft en mooie tong. Dessert steekt daar dan een beetje bij af. Wijnkeuze goed en prettige persoonlijke aandacht van de bediening, ondanks de drukte. Volgende keer toch maar voor en hoofdgerecht.

Gegeten op 23 augustus 2014

jhi

Via online reservering

Het eten was helemaal geweldig;alles.Overheerlijk en orgineel en toch niet blijven hangen in "bonbon met schuim van..."nee,echt kostelijk top-eten!Mijn vrouw zei"in jaren niet zo lekker gegeten".
Lekkere wijnen,prettige bediening ;alles op tijd op tafel en ook niet te stijf en houterig personeel; wat een paar jaar geleden nog al eens het geval was.
Het tafeltje voor 2 bij het zithoekje vooraan,waar wij zaten,is een beetje donker en krapjes; maar ok, niet heel dramatisch.
Een opmerking:vervelend, irritant bestek wat in je handen én op de rand van je bord alle kanten opzwabberd; koop wat anders!

Gegeten op 23 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Vis & Ko in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Vis & Ko. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.