• foto's van Vis & Ko in Haarlem - 1

• 8.1

Vis & Ko doet mee!

Reserveer nu!

Dol op vis

Vers, vers en nog eens vers, bij Vis & Ko draait alles om de rijkdommen van de zee. Voor SVH-Meesterkok Imko Binnerts is er niets mooiers dan dagelijks de blitz maken in de keuken met topproducten. Zo wil je eigenlijk altijd wel eten, gewoon erg lekker met uitzicht op de open keuken waar de visexpert pur sang met ervaring en flair mooie gerechten maakt.

Amyy
  • Recensies in de laatste twee jaar

3-gangen diner gegeten tijdens de restaurantweek.

Na 3 goede ervaringen, weer een groep laten kennismaken met Vis & Ko.

Voorafgaand een amuse, bestaande uit: een glaasje salade van haring met pancarasao, mini-cake met een kleine hoeveelheid ansjovis, sjalotje en parmezaanse kaas met daarop een gel van paprika. In een klein bloempotje mayonaise van picalilly met wortel, bleekselderij, witlof en komkommer. De amuse is prima, maar schiet echt tekort qua niveau en smaak in vergelijking met de rest van het menu.

De 1e gang bestond de keuze uit tonijn of makreel. Samen met mijn vriend hebben wij beide gerechten kunnen proeven. De tonijn, erg mooi geserveerd, was heerlijk. Ook de gestoomde makreel, zeer luxe variant van de gado gado die ik gewend ben van de indonesische keuken, was erg goed.

Doordat mijn interesse uitging naar de Zeeduivel, hebben zij de mogelijkheid gegeven om dit tussengerecht als hoofdgerecht te serveren. De Zeeduivel werd geroosterd en geserveerd met rode biet en knolselderij, truffelgratin en een saus van wintertruffel. Ik heb hier zeker geen spijt van gehad, direct verkocht aan de zeeduivel en niet te vergeten de truffelgratin. Helemaal FANTASTISCH! Ook de frites die we erbij hebben besteld waren lekker.

Dessert: Pannacotta van witte chocolade met brownie, gemarineerde ananas, ananas sorbet en schuim van pina colada. Mooi geserveerd in een hoogstaand glaasje, goede combinatie van smaken.

We hebben allemaal erg genoten van de avond, mede mogelijk gemaakt door het hele team van Vis & Ko, die nog even ter ere van de jarige ‘schoon’-mamma met z’n allen een verjaardagsliedje hebben gezongen. Super leuk! Daarnaast is de bediening vriendelijk, maar een enkele erg stijfjes. De informatie die ze vertellen/herhalen wat er op de kaart staat, kwam erg ingestudeerd over. Dit zou wat enthousiaster/soepeler mogen.

De toppers van Vis & Ko zijn naar mijn mening de ZEEDUIVEL met truffelgratin, maar daarnaast heb ik vorige keer, tot zover, de beste KREEFT (Canner kreeft vd grill) ooit mogen eten. Onvergetelijk en onverslaanbaar goed! Topdessert en zeker een aanrader voordat je weggaat, de PANNACOTTA.

Bedankt voor de geslaagde avond, het was erg lekker en gezellig! Met z’n allen komen we zeker terug.

Gegeten op 22 maart 2014

Pete_1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurantweken met z'n 4 een bezoek gebracht aan Vis & Ko, wat al langer op m'n verlanglijstje stond. Na prettige ontvangst worden we verwezen naar de bankjes voorin, wat mij betreft de beste plekken. Achter de indrukwekkende goudversierde gevel doet de zaak van binnen aziatisch aan, met de redelijk strakke inrichting en veel gebruik van hout. Maar dan de vis, want daar kwamen we voor. We kozen voor 4 gangen met wijnarrangement. Vooraf de tonijn tataki. Geen echte verassingen op het bord, maar wél goed en lekker. Tussengerecht van zeeduivel met een truffelcombinatie, heel erg smakelijk en de rode wijn paste goed. Als hoofdgerecht had de helft van de tafel de skrei, de andere helft de zalm. Voor beide gold een voortreffelijk gegaarde vis, in combinatie met wel heel krachtige smaken (chorizo, vadouvan kruiden) gedurfd maar misschien een beetje te overheersend aanwezig. Als nagerecht de kazen, en die waren prima. Al met al een gezellige avond gehad, en we komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 14 maart 2014

Proever42076
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vis & Ko is al onze favoriet, en deze keer wisten ze het ook erg goed waar te maken tijdens de restaurantweek. We begonnen met een amuse met truffel, wat natuurlijk altijd lekker is. Vervolgens tonijn en met wasabi, wat voortreffelijk was. De combinatie met makreel en pinda was gewaagder en zo mogelijk nog lekkerder. We hadden voor het tussengerecht met zeeduivel gekozen wat ook erg goed was. Als hoofdgerecht hadden we beiden voor skrei met chorizo, witte bonen en knoflookschuim gekozen. Ook dit was bijzonder smakelijk. Deze keer was de bediening ook aanmerkelijk beter dan vorige keren, vandaar een betere beoordeling. Het restaurant zit aan het Spaarne, gezellige atmosfeer en betaalbaar parkeren in de buurt. Aanrader!

Gegeten op 22 maart 2014

SophieB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb nu 3x bij Vis&Ko gegeten, iedere keer met een ander gezelschap en het was iedere keer weer heerlijk. De laatste keer heb ik gekozen voor het 5-gangen keuzemenu. Deze bestond uit 5 overheerlijke, kleine gerechtjes met daarbij steeds een lekkere wijn! De langoustine is zeker een aanrader en de oesters waren ook erg lekker en zeer vers! De porties zijn klein genoeg om aan het eind van e avond voldaan te zijn en niet prop vol te zitten! Ook is het een mooi ingericht restaurant met een grote open keuken. De bediening is vriendelijk, maar behoorlijk stijf en de wijn verhaaltjes klonken erg ingestudeerd en het ging te snel om er iets van te verstaan. Hierin miste ik wat passie en enthousiasme. Heerlijke avond gehad!

ErdeGee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee jaar geleden zijn we er voor het eerst geweest. Aangespoord door enthousiaste vrienden: restaurant Vis en Ko in Haarlem. Voor herhaling vatbaar luidde ons oordeel toen. Dat duurde weliswaar even, maar zaterdag 22 februari werden we (toevallig weer in exact hetzelfde gezelschap) dan eindelijk door een vriendelijke jongeman naar de voor ons gereserveerde tafel gebracht.

We bestelden een huisaperitief en kort daarop alle vier de viergangenvariant van het menu buiten de kaart om. Voor twee personen bestelden we extra een portie van drie oesters per persoon als pre-starter. En op onze BOB na bestelden we er een begeleidend wijnarrangement voor alle gangen (inclusief de oestergang) bij.

Amuse
Van het huis werd bij het aperitief een amuse van eiersalade en witlofblaadjes, een mousse van zure haring met bietjes en cracker met daarnaast een soesje met viseitjes geserveerd.

Voorgerechten
Kort daarop werden op een schaal met ijs de Zeeuwse Platte oesters en begeleidende wijn gebracht. Vervolgens werd een salade met een lekkere portie rauwe dungesneden tonijn met daikon, wakamé, soja en krokante waddenzeegarnaaltjes (erg lekker) geserveerd, gevolgd door een tweede voorgerecht: Coquilles op een puree van quinoa.

Skrei en toet
Daarna kwam het hoofdgerecht van winterkabeljauw (skrei) met parmezaan crouton, waterkers en salsa van wintertuffel. Wanneer bij een gerecht de wijn te lekker was om er niet een tweede glas van bij te bestellen, werd daar niet moeilijk over gedaan, zo bleek later ook uit de eindafrekening.

Toen kwam de toet. French Coffee dessert, een panacotta van sinaasappel, crumbel en koffieijs met schuim van grand-marnier.

Vliegtuigbenzine
Bij de koffie na bestelden we eau-de-vie framboise. We hebben nooit kunnen ontdekken waar deze overigens heerlijke variant vandaan kwam, aangezien de fles etiketloos bleek.
Onze somelier die gedurende de avond steeds over een goed gevoel voor humor bleef beschikken, leek doordat hij vanwege het ontbreken van het etiket eerst voorgeproefd had wat hij ons inschonk, wat onthutst door onze voorkeur voor vliegtuigbenzine na het eten en kwam eenmaal terug om poolshoogte te nemen of het wel goed met ons ging.

Conclusie
We hebben wederom heerlijk gegeten bij Vis en Ko en de bediening als buitengewoon vriendelijk en behulpzaam ervaren. Er is maar één conclusie mogelijk: het is wederom voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 22 februari 2014

rocoto
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was ok, maar zeker het geld niet waard. Service was erg slecht. Grote teleurstelling, zeker voor 130 euro voor 2 personen zonder nagerecht.
Eten zijn kleine porties; st Jakobsschelpen a 14,50 zijn slechts 2 stuks, smaak deed aan de geur van paardenmest denken. Turbotin was 550 gram volgens de kaart, ik had het idee dat het een flinke vis moest zijn. Was een ondermaats stukje vis met een paar frietjes. Zeker de 31,50 niet waard.
Bediening was erg slecht, zelden slechter meegemaakt. Weinig kennis van zaken en niet oplettend. Borden werden niet afgehaald. Lege borden bleven maar staan, bordje met boter voor het brood vooraf bleef maar staan terwijl het hoofdgerecht al op tafel stond. Moest ik het personeel op wijzen, onhandig want de tafels zijn klein. Niemand komt vragen of je nog wat wilt drinken. Stof in de glazen, geen kennis van zaken, fouten op de rekening. Erg vervelend is ook dat je het personeel telkens moet wenken, blijft bij de keuken of bar hangen. Erg negatieve ervaring gehad. Zeker het geld niet waard en vervelend om te zien dat er sinds de recensies van 2009 over de slechte service niets lijkt te zijn veranderd.

Gegeten op 14 februari 2014

joost36
  • Recensies in de laatste twee jaar

perfecte kwaliteit van eten. Hemels van smaak. Mooi opgediend. Prachtige wijnkaart.
Alleen is er veel te weinig personeel, het duurde (echt) een uur voordat we uberhaupt de menukaart kregen. Wel een amuse en een drankje ondertussen. Maar tussen bestellen en het eerste gerecht gaat natuurlijk ook weer veel tijd heen.
Om elf uur begon het personeel alle tafels vast te dekken voor morgen en schoon te maken, terwijl wij nog niet aan het toetje waren.
Twee jaar gelden heb ik hier ook gegeten en toen was de ervaring exact hetzelfde. Gezien de hoge prijs moet Vis en Ko echt meer service leveren. Het is ergerlijk om zo lang te moeten wachten, nog ergerlijker dat na de uitgebreide excuses van de vorige keer er niets veranderd blijkt te zijn

Gegeten op 11 januari 2014

gretha54
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben nu verschillende keren bij Vis & Ko gegeten, zowel lunch als diner.
Het eten is eigenlijk altijd erg goed, maar toch is het een restaurant dat teleurstelt. Er zijn heel veel pretenties en die worden niet waargemaakt. De ene keer waren de toiletten kapot, een andere keer viel het licht uit. Er werd een keer veel te veel afgerekend. Kortom allerlei slordigheden, die je bij zo'n restaurant niet verwacht. Daarbij ligt het er erg aan waar je zit. Er zijn plekken waarbij je bijna kunt meegenieten van het eten van je buren. De keuken vind ik geweldig om te zien en te volgen, maar het personeel is zo verschrikkelijk afstandelijk, lijken wel robotjes in een matrozenpak... Jammer!

Gegeten op 7 mei 2013

brouwertjem
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke 2 gangen lunch gehad. Prima huiswijn erbij en een lekkere amuse. Mooi pand, mooi aangekleed en leuk dat je de keuken goed kan zien. Bediening is goed, zou iets vrolijker mogen.

Gegeten op 27 december 2013

Henniebors
  • Recensies in de laatste twee jaar

Door vrienden uitgenodigd. Natuurlijk kost het wat maar wat mij betreft voor ons de beste eetervaring van het afgelopen half jaar waarvan de coquilles in het voorgerecht me het meest zijn bijgebleven al was ook de tarbot waanzinnig. Bijpassende wijnen zijn uitstekend gekozen. De service vond ik soms te afstandelijk maar dat kan komen omdat de zaak compleet vol was en het concept heel strak gevolgd wordt.Toch kan ik dit restaurant een ieder aanbevelen. We hebben een heel fijne avond gehad bij Vis en Ko.

Gegeten op 14 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Vis & Ko in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Vis & Ko. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!