• foto's van Vis & Ko in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 512 79 90

Dol op vis

Vers, vers en nog eens vers, bij Vis & Ko draait alles om de rijkdommen van de zee. Voor SVH-Meesterkok Imko Binnerts en chef-kok Jacco Calf is er niets mooiers dan dagelijks de blitz maken in de keuken met topproducten. Zo wil je eigenlijk altijd wel eten, gewoon erg lekker met uitzicht op de open keuken waar de visexpert pur sang met ervaring en flair mooie gerechten maakt.

daphne65

Via online reservering

Heerlijk gegeten , goede wijnen erbij .
Eigenlijk wat je gewoon ook mag verwachten ; niet meer / niet minder , gewoon goed! En op natuurlijk een schitterende plek !

Gegeten op 1 mei 2015

victor65

Zondag 26 april 2015 hebben we weer eens bij Vis & Ko gegeten, een restaurant waar we vaker zijn geweest (al was de laatste keer zeker een jaar geleden) en wat een van onze favorieten was.

Om maar met de deur in huis te vallen: het is er sinds de vorige keer dat we er waren helaas niet op vooruit gegaan. Het eten is nog steeds vers en goed, maar de verrassende smaken die we van Vis & Ko gewend zijn ontbraken deze keer totaal. In tegenstelling tot alle vorige keren niets waarvan we dachten "hé, dat is geniaal!". Het voor- (paling) en tussengerecht (zalm) waren best ok, maar van Vis & Ko verwacht ik meer dan "best ok". De roodbaars (de enige keus als hoofdgerecht in het Vis & Ko menu!) vond ik tegenvallen. Mijn vriendin had de Oosterscheldekreeft en die was goed, maar vrij karig.

Ook kwa decor viel er deze keer wel wat aan te merken, waar dat in het verleden steeds helemaal goed was. Het restaurant is mooi, maar waarom ligt er een vel wit papier op de tafel, over het tafellaken heen? Dat verwacht je niet in een restaurant als dit. Verder was er geen achtergrondmuziek waardoor de sfeer wat doods was (ook omdat het niet erg druk was) en keukengeluiden, zoals een steeds rinkelende kookwekker, ineens opvallen.

Ook een beetje tegenvallend was dat we na precies 2 uur weer in de auto zaten, wat voor een 4-gangen menu met thee/koffie na gewoon te snel is. Zonder de thee hadden we het zelfs in anderhalf uur achter de rug kunnen hebben. In plaats van een avond genieten leek het nu meer een wedstrijd. Dat begon al toen de bediening vroeg of we een keuze hadden kunnen maken terwijl we nog maar kort in de kaart aan het kijken waren.

Nu was het bezoek aan Vis & Ko net als een date met het meisje waar je jaren geleden op school verliefd op was: de verwachtingen zijn hooggespannen maar na een half uur besef je dat er geen romantische klik meer is. Ik had beter verwacht. Waar ik vroeger Vis & Ko een dikke negen gaf is nu een zeven ruim beloon. Jammer!

Gegeten op 26 april 2015

heleen55

Via online reservering

Verrassende heerlijk smakende gerechten met wijnen! De bediening was prettig en altijd aanwezig indien nodig. De sfeer bij Vis en Ko is per definitie prima.

Gegeten op 17 april 2015

chantalbot

Een mooie sfeervol restaurant ,attent bediening, de voorgerecht was niet lekker,maar de hoofd en na waren goed in balans en lekker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 25 maart 2015

yquem

Het beste visrestaurant van Nederland, dat durf ik gerust te stellen. Imko, de chef, is misschien niet de vrolijkste maar ik kom voor zijn kookkunsten en die zijn fantastisch. Altijd de perfecte garing van je stukje vis. Sauzen nooit overdreven maar subtiel aanwezig en als ondersteuning van de vis. Als hij kabeljauw op de kaart heeft is dat zeker aan te raden.
Naast het fantastische eten hebben ze een erg mooie wijnkaart (veel biologisch).
Het interieur is goed en de foto's aan de wand maken het geheel af.
Het enige minpuntje, het personeel lijkt wat "stijver" te zijn geworden, niet nodig wat mij betreft.

Gegeten op 4 maart 2015

Herman

Via online reservering

Sfeervol restaurant qua inrichting. Bediening ruimschoots voorhanden. Er wordt met dagverse producten gewerkt, met alle voor en nadelen. Voordelen smaak en versheid, en als nadeel dat de keuze op de kaart beperkter is. Helaas was op de zaterdagavond dat wij er met zijn vieren waren de roodbaars van onvoldoende kwaliteit. En werd daarom terecht niet geserveerd. Dat was 1 van de 3 hoofdgerechten. In plaats hiervan kon men kabeljauw krijgen met dezelfde saus en bijgerechten. De dagvangst, rogvleugel, sprak ons meer aan. Maar daar was maar 1 portie nog maar van beschikbaar. Daarom zelf de halve Oosterscheldekreeft genomen. Deze was uitstekend. Vooraf hadden we allemaal de King crab genomen, aanbevelenswaardig. De amuse was tongstrelend. De prijs/kwaliteitverhouding is in lijn voor de geleverde kwaliteit. Al met al een uitstekend restaurant.

Gegeten op 11 april 2015

Jillyls

Via online reservering

Wij hebben lekker gegeten bij Vis & Ko. Het menu was verassend en lekker. Met name het voorgerecht is goed bevallen, helaas was het hoofdgerecht niet zo speciaal. Fijne bediening en goede service.

Gegeten op 3 april 2015

erik238

Via online reservering

Vol verwachting gingen wij een paar dagen geleden naar Vis & Ko. De recensies zijn erg positief. Helaas het werd een teleurstelling. Te hoge verwachtingen? Misschien, maar in Haarlem kun je voor minder geld in een vergelijkbare klasse veel beter eten. Wat viel tegen? We hadden een verrassingsmenu gekozen. Het begon goed met een lekkere amuse. Daarna het voorgerecht. Dat was lekker, maar ook niet meer dan dat. Het hoofdgerecht was een zarzuela van zeebaars (wat vis in saus). Ook niet bijzonder en karig zonder enige garnituur. Kaasplank goed, zoet dessert niet bijzonder. Daar kwam nog bij dat de timing niet echt goed was, zowel tussen voorgerecht/hoofdgerecht, hoofdgerecht/dessert en dessert/koffie was de wachttijd echt te lang. Het personeel was vriendelijk, maar zonder overtuiging. Dus: geen fooi en dat doe ik alleen als ik echt niet tevreden ben.

Gegeten op 2 april 2015

stefan96

Via online reservering

Heerlijk drie gangen verrassings menu gegeten. Bediening was kundig en vriendelijk. Ik zou dit restaurant aan iedere vis liefhebber aanraden.

Gegeten op 3 april 2015

ron130

Imko is een chef uit duizenden, nergens een je beter vis dan bij Vis&Ko. Voeg daar attente en plezierige bediening aan toe, plus een prachtige locatie, dan heb je mijn favoriete restaurant in beeld.

Gegeten op 4 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Vis & Ko in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Vis & Ko. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.