Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Vis & Ko in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 512 79 90

Dol op vis

Vers, vers en nog eens vers, bij Vis & Ko draait alles om de rijkdommen van de zee. Voor SVH-Meesterkok Imko Binnerts is er niets mooiers dan dagelijks de blitz maken in de keuken met topproducten. Zo wil je eigenlijk altijd wel eten, gewoon erg lekker met uitzicht op de open keuken waar de visexpert pur sang met ervaring en flair mooie gerechten maakt.

Hansdenhartog

Even aangeschoven op de Grote Markt in Haarlem voor een hapje bij Vis & Ko tijdens de Haarlem Culinair dagen. Zoals altijd heerlijk gegeten! De Gado-Gado van makreel was net zo perfect als verassend, en zitten genieten van zowel het eten als het plezier wat iedereen uitstraalde.
Knap om het zo goed neer te zetten in een tent op het plein.

Gegeten op 3 augustus 2014

drdjrnl

Gewoon even een goed diner doen met echte vis. Dat lukt hier uitstekend.
Heerlijk menutje gekozen - uitstekend voorgerecht, heerlijk extra Lobster tussendoor met uitstekende garing en nog steeds mals. Ook de tafelgenoten zeer tevreden over de gerechten.
Hoofdgerecht ook weer van hoge klasse met heerlijk verse vis en bijbehorende liflafjes (klinkt wat raar maar is zeer positief bedoeld). Prachtige smaken die prachtig bij elkaar passen.
Zeer passende witte wijn (van het huis) voor normaal geld - uitstekend passend bij de gerechten.
Negatief deze keer was de toch wel vreemde bediening. De dames zijn blijkbaar niet erg gesteld op elkaar want als de een wat gedaan heeft doet de volgende dame geirriteerd reageren. En dat aan tafel. Ook bij het weggaan zo'n rare ervaring door bij het uitgeleide niets van persoonlijk contact en een heel vaag bedankt roepen zonder de gasten ook maar een blik te gunnen. Raar.

Gegeten op 21 mei 2014

spiens48

Het weer was te mooi om in de fraaie zaak plaats te nemen. Op het stoepterras was het ook goed toeven. Mooie amuse met o.a. een hapje makreel met pinda, lekkere combinatie. Mooi brood, goede boter, chips van zeewier zijn de volgende verleiders. Als voorgerecht drie malse oesters, met lekkere begeleiding: vers citroensap, een vinaigrette, zuurdesemcitroenbroodjes. Daarbij gekozen voor een fris glas Italiaanse wijn. Als hoofdgerecht de tong, met frieten en salade. Dat laatste is een gerechtje op zich, met paddestoeltjes, gepocheerd ei, harde kaas en natuurlijk verse blad sla. De tong werd begeleid door een simpele, maar verrukkelijke jus: de eigen boter, waarin de tong gegaard was, met peterselie en citroen. À la meunierre dus, maar zelden zo subtiel geproefd. Een koele rode Italiaanse wijn doet het prima hierbij en bij de buitentemperatuur ! Afgemaakt met een espresso, begeleid door een paar lekkere zoetigheden. Heel kleine kritiek: de espresso moet heter zijn en begeleid worden door een glaasje water. Maar goed, er is alle reden om hier graag nog eens terug te keren, want de kaart liet ook een meergangenvismenu zien, waar ik graag voor naar Haarlem reis, als ik meer tijd heb. Overigens: heel fraaie wijnkaart, wat je mag verwachten in een zaak van dit niveau.

Gegeten op 22 juli 2014

Likefood

Op een zaterdag heerlijk bij Vis & Ko gegeten in een, tot mijn verbazing, niet volle zaak. Wij kozen voor het 5 gangen vismenu inclusief wijnarrangement. Gang 1 was een gazpacho. Dan niet zoals ie thuis uit de blender komt maar op een prachtig opgemaakt bordje met wat kreeft, een krokantje, basilicum en nog een hoop lekkers. Heel mooi gerechtje. Daarna volgde een tarbot, zeebaars en schol. Allen geweldig bereid en opgemaakt, al vond ik bij de schol de paprika i.c.m. een flinke snuf peper wat overheersend. Ook de wijn bij dat gerecht was iets te "houterig". We sloten af met kaas. Flauw bruggetje; maar over houterig gesproken; de bediening mag wat losser. Wij werden bij aanvang keurig opgevangen en aan tafel steeds prima geholpen; nooit een leeg glas etc. Allemaal prima voor elkaar maar ik kreeg het gevoel dat de bediening volgens oude school wordt "gedrild". We hebben 3 mensen aan tafel gezien waarvan 1 (vermoedelijke) restaurantmanager. Zeer professioneel en vriendelijk, maar oogt wat gestresst. De 2 meiden die ons de rest van de avond hielpen hadden absoluut kennis van zaken, maar de verhaaltjes over de wijnen en gerechten werden opgedreund alsof het commando's in het leger waren, waarbij 1 van de dames haar vermoedelijke accent wel erg duidelijk probeerde te verbergen. Een beetje losser zorgt voor wat meer "schwung" in de tent denk ik. Verder natuurlijk een fantastisch pand natuurlijk met open "kookpodium". Al met al een heerlijke avond gehad; en de rekening had ik hoger verwacht voor dit niveau. Dat mag ook wel eens worden gezegd. Maar wel miste ik een klein stukje gezelligheid in de vorm van een beetje amicaliteit. Moet kunnen.

Gegeten op 28 juni 2014

Lot28

Het eten is altijd perfect, heerlijke amuse, prachtig voorgerecht (zeeduivel) en hoofdgerecht ( schol). De bediening mag iets vriendelijker, borden werden zo onder onze neus geschoven en er is geen persoonlijke aandacht voor de klant. Men had meer wijn aan ons kwijt gekund als men wat beter had opgelet dat wij al een hele tijd met lege glazen zaten. Kortom eten is top, bediening behoeft aandacht.

Gegeten op 28 juni 2014

mb77

Wederom heerlijk gegeten bij Imko. De zaak zat helemaal vol, het bleek een restaurantweek te zijn. Het mocht de pret niet drukken. We namen het 4 gangen marktmenu bestaande uit tonijn, kreeft, zeebaars en zalm. Lekkere amuse gebaseerd op gado-gado met makreel, gevolgd door tonijn op couscous. Daarna een prachtige gegaard stukje zeebaars, erg lekker. De piece was een voor ons verrassend mooie zalm met asperges. Mooiste gerecht van de avond. Deze keer geen wijnarrangement maar een Pecorino van de kaart, aanrader! Al met al was het eten en de wijn top. Kwaliteit en enthousiasme van de bediening toch weer wat wisselend helaas. De helft van de zwarte brigade is prima, de andere helft loopt rond met norse gezichten en lijkt er vooral op uit om zo snel mogelijk weer naar huis te kunnen. Verder nogal wat schoonheidsfoutjes: zomaar een wijnkaart weghalen van tafel en die na een paar minuten weer terug komen brengen zonder ook maar iets te zeggen, glazen net iets te vaak niet bijschenken, gerechten verkeerd uitserveren, een sommelier die net niet genoeg van de wijnkaart weet.... Dat hoor ik vaker over Vis & Ko. Echt jammer want het maakt de avond net iets minder geweldig, terwijl het eten zo lekker is.

Gegeten op 25 mei 2014

annemarie9

In het kader van de Iens diner dagen voor het eerst bij Vis en Ko gegeten. Het restaurant zit gevestigd in een prachtig pand, en fijn centraal gelegen in het centrum van Haarlem dus zowel per auto als openbaar vervoer prima te bereiken.
De bediening was erg attent, heel netjes en naar mijn smaak niet te formeel.
Als amuse werd een prachtig en smakelijk kunstwerkje opgediend, en ook de andere gangen waren qua smaak en presentatie een feestje (en dat voor een hele schappelijke prijs).
Dinerdagen of niet, hier ga ik zeker nog een keer naar toe!

Gegeten op 15 mei 2014

pvanosch

Wil je eens eten met een meerwaarde d.w.z. zonder zelf thuis uren in de keuken te staan (menu bedenken,boodschappen doen nog niet meegerekend) dan is Vis en Co in Haarlem een aanrader met een drie dubbele +.
Souplesse met afwijken van het menu, perfekt geproportioneerde gangen, visgerechten om je vingers (en bord) bij af te likken en dit alles in een plezierige ambiance.
Een genoeglijke avond!

Gegeten op 18 mei 2014

MartijnThijssen

Heerlijk eten. Imko weet als geen ander hoe je vis moet garen. Vooral de heilbot (hoofdgerecht) was subliem. De daarbij geserveerde wijn vormde een perfecte combinatie. We hebben dus echt van het eten genoten.
Een minpunt was de bediening. Met uitzondering van de sommelier vonden wij de bediening echt onder de maat. Het lijkt alsof het met weinig plezier gebeurt, en tussen de gangen zat veel te veel tijd. Tussen hoofdgerecht en toetje meer dan drie kwartier. Vreemd voor een restaurant met een dergelijk goede keuken. Het was ook niet de eerste keer dat wij deze ervaring hadden. Jammer!

Gegeten op 18 mei 2014

EstherLeliveld

Netjes ontvangen, alles goed uitgelegd, heerlijk gegeten en toch ook het kreeftje als extra gerecht genomen. Was erg lekker. Omgeving ziet er schitterend uit en wat ikzelf erg belangrijk vind ( en dat is weleens niet goed gegaan) er wordt niet de indruk gegeven dat je komt voor een aanbieding en dus slechter behandeld wordt.
Note : 1 vriendin gaf van te voren aan eigenlijk niet zo van vis te houden maar we hebben haar hierop toch verrast en ze wist niet wat haar overkwam!!! Dan moet het echt smakelijk zijn.

Gegeten op 15 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Vis & Ko in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Vis & Ko. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.