a TripAdvisor company

foto's van La Boheme in Maastricht - 1 foto's van La Boheme in Maastricht - 2 foto's van La Boheme in Maastricht - 3 foto's van La Boheme in Maastricht - 4 foto's van La Boheme in Maastricht - 5 foto's van La Boheme in Maastricht - 6 foto's van La Boheme in Maastricht - 7

La Boheme

4. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 043 325 08 08
  2. www.restaurantlaboheme.nl

Gastronomie op topniveau

La Bohème is gelegen aan de voet van de St. Pietersberg, op de grens van Vlaanderen, Wallonië en Nederland. Een fraaie plek voor een restaurant. In deze warme, ontspannen ambiance smaken de heerlijkheden van chef-kok Bart Kusters fantastisch. Gastronomie op het hoogste niveau.

MMFje

Via online reservering

We gingen hier eten voor de IENS-restaurantweek, een drie gangen menu. De amuse vooraf was een smaakvolle verrassing en de rest van het eten was goed bereid met de juiste hoeveelheid per portie. Het wijnarrangement was wel wat aan de prijzige kant in verhouding tot het eten. Daarnaast was de bediening vriendelijk en deed erg haar best. Een gezellige sfeer werd gecreëerd in een ruimte, die voorheen waarschijnlijk een woonhuis is geweest. Een leuk restaurantje aan de voet van de Sint Pieter.

Gegeten op 9 mei 2015

suzanne119

Serveersters zijn goed, wachttijd veel te lang, lekker eten, gluten-en lactosevrij eten was goed. Persoonlijk vind ik niet dat eenden(, gansen of andere dieren)lever op het menu moet staan vanwege de voedertechniek.
De porties waren (te) klein. Graag hadden we een supplement willen bestellen zoals aardappelen/frieten, rijst, salade,...
Het is allemaal aan de dure kant voor wat je krijgt.

Gegeten op 10 mei 2015

proeferik

In een heel chique straat van Maastricht staat een aantal eetgelegenheden. La Boheme past aan de buitenkant goed in dit geheel. Het restaurant kan je het beste als huiskameretabliissement beschrijven. Een pijpenla , die doodloopt in de open keuken, met een nis als bar Netgedekte tafels met ruimte er tussen, 'lopers' als kleedjes en het beste alternatief papieren servetten voor linnen.
De w.c.'s zijn tegenover de ingang, voordat je de eetzaal binnenstapt: schoon,ruim.
Mijn jarige zoon had voor zijn 2 puberkinderen en hun 2 opa's en hemzelf het aanbiedingsmenu van 3 gangen besteld. Op deze donderdag was er slechts 1 andere gast.
De ene wordt direct teleurgesteld dat de biertap niet werkt. Dit wordt aan het eind goedgemaakt door de (duurdere) flessen bier als tap te verrekenen.
De amuse is een heerlijke eendenlever met 2 sausjes.
Het voorgerecht zijn repen zelfgerookte Noorse zalm met een aspergedressing op een bed van rettichstrips.
Het hoofdgerecht gesneden biefstuk op een soort ratatouille met 3 aardappel-truffelballetjes op een mooi gespoten bladvorm van basilicummoes.Op goedverwarmde borden.
Het nagerecht: mintijs met aardbeien, naar believen gedrenkt in alcohol.

De 3 gangen worden prachtig opgediend en zijn goed van smaak. Voor opgroeiende kinderen helaas ontoereikend van hoeveelheid. Ook voor een flinke senior als ik.
Over de prijs kan ik niets meedelen: mijn zoon betaalt.

Gegeten op 7 mei 2015

Restaurant - 2 weken geleden
Fijnproever - 2 weken geleden

Geachte heer Kusters,
U heeft mij terecht gecorrigeerd wat het menu betreft. Als excuus kan ik aanvoeren dat ik het promotiemenu niet op schrift heb gezien, maar slechts 1x heb horen noemen, terwijl ik (76) meer visueel dan auditief ben ingesteld.
Zoals ik uw correct en meer dan vriendelijk bedienende medewerkster keer op keer heb verteld, was ik zeer ingenomen met de smaak en opmaak van de gangen. Vandaar dat ik bedacht een sympathieke recensie te schrijven voor IENS.
Misschien had zij als aanvulling op het gebodene kunnen voorstellen een portie frieten te bestellen, speciaal voor mijn puber kleinkinderen. Ik vond het niet op mijn weg liggen dat te doen.

Restaurant - 2 weken geleden

Dank voor u reactie en fijn dat u heeft genoten van de smaak en opmaak van onze gerechten. Wij willen niemand voor het hoofd stoten. In principe serveren wij geen frieten bij de gerechten we gaan uit van de gemiddelde eter maar als iemand frietjes wilt is dat geen probleem we zullen er rekening mee houden.

Met vriendelijke groet,
Restaurant La Bohème

Sjoske1

Laten we vooropstellen dat het eten heerlijk was en verfijnd met verassende smaakcombinaties. Maar o wat duurde het lang voor het eten kwam en ook tussen de gangen door moesten we gemiddeld ruim 3 kwartier wachten. Mijn tafelgenote en ik kozen beide voor het speciale 4 gangen TEFAF menu voorafgegaan door een heerlijke truffelbouillon als amuse. Het voorgerecht bestond uit cocquilles met eendeleverkrulletjes. Gevolgd door een heerlijke heilbot. Het hoofdgerecht was een zeer malse lamsfillet in een amarettosaus wat een heel verrassend lekkere combinatie was. Als desert hadden we een chocolade parfait met sinaasappel sabayon en een kaasplankje. Al met al een heerlijk avondje uit maar jammer dat wij zo lang moesten wachten.

Gegeten op 14 maart 2015

lex4

We hebben hier met 4 personen heerlijk gegeten, ook het vegetarische gerecht was perfect. Correcte bediening die goed rekening hield met onze wensen. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 14 maart 2015

jmaurits

Leuk en vooral lekker restaurant vlak bij ons in de buurt. Altijd heerlijke gerechten met zeer passende wijnen. Attente bediening ,alles bespreekbaar. Mijn vrouw en ik hebben bv een tussengerecht gedeeld,tarte tatin van witlof met gebakken eendenlever,heerlijk. Eén van de betere zaken in Maastricht.

Gegeten op 30 januari 2015

Pilot

Op een doordeweekse avond een verrassingsmenu van de chef besteld bestaande uit 4 gangen.
De ontvangst door de dame van de bediening was zeer goed in orde, vriendelijk en met de juiste toonzetting, gewoon zoals het moet zijn. Compliment.

De inrichting is een beetje middle of the road, het mag door sommige gasten best romantische gevonden worden, maar daarvoor is het net niet bijzonder genoeg.
Het uitzicht op de open keuken is overigens erg plezierig, altijd leuk en vertrouwen wekkend als je de chef aan het werk kunt zien.

Het eten dan: dat is prima waar voor het geld. Echter mag het voor de wat meer ervaren restaurantbezoeker iets avontuurlijker met wat meer verassingen. Wij hebben een tonijn capriccio gegeten en als hoofdgerecht ree. Uitstekend gemaakt, maar voor ons net niet spannend genoeg.

Al met al, voor een leuke en gastvrije avond uit goed aan te bevelen deze leuke zaak aan de voet van de St. Pietersberg.

Gegeten op 16 december 2014

WoutHaarlem

Er hangt een ratjetoe aan “kunst” aan de muur, het is gemoedelijk maar erg rumoerig. De bediening is vriendelijk maar niet erg efficiënt. De tafels zijn gedekt met een loper en de servetten zijn van papier. Tussen de gerechten zit erg veel tijd. Dat ligt niet aan de bediening, die heeft alle tijd om alle glazen goed om te spoelen en te poetsen.
De voorgerechten (jakobsschelpen en everzwijn) zien er goed uit. De hoofdgerechten minder: de smaak van de wilde eend kon niet overtuigen en de rog al evenmin. Op het dessert is niets aan te merken.
Komen we terug: La Bohème is redelijk geprijsd (€ 90 voor 2 personen, 3 gangen, koffie, excl. wijn). Maar er moet echt wat gebeuren aan de wachttijden willen we nog een keer terugkomen

Gegeten op 20 december 2014

lasa

Wij hadden een 4 gangen menu besteld. Voorgerecht was Carpaccio v rode tonijn met coquilles. Was flinterdun gesneden, naar mijn mening op snijmachine ( bevroren ) gesneden waardoor de smaak van het gerecht een beetje verwaterde en de tonijn niet goed tot z'n recht kwam. Tussengerecht was gebakken zeewolf met creuses met een champagneschuim, prachtig gerecht. Hoofdgerecht was Hertenbiefstuk met rodekool en gefrituurde aardappelbolletjes, hier miste ik de juiste gaarheid ( was iets te rauw ) van het Hert.
Nagerecht was een mooie parfait.
Min puntje was de vooraf aanbevolen wijn bij de zeewolf ( Verdejo ) wel op voorraad was maar niet koud was. De aanbevolen Portugese wijn vond ik mooi bij het voorgerecht passen.
Al met al een mooie avond gehad en goed gegeten. Complimenten!!!

Gegeten op 13 december 2014

sverhaart

Op dinsdagavond 18 november had ik voor 2 personen , via Iens-dinerdagen geboekt bij La Boheme in Maastricht. Van binnen vond ik het ontzettend mooi en romantisch uitzien. Alles netjes en schoon. De bediening was ook heel vriendelijke en uiteindelijk het diner: voortreffelijk.
We mochten kiezen uit de kaart of verrast te worden door de chefkok. We kiezen er altijd voor om verrast te worden door de chef-kok en namen een 4-gangen Surprise-diner.
Alles was goed afgestemd en tot slot het dessert: heel bijzonder, een verrassing die heerlijk was en niet zwaar op de maag.
Ik ben een Patissier en kijk eigenlijk altijd een beetje op tegen het nuttigen van de desserts, maar deze was subliem. Compliment aan de chef-kok!
Ik vind La Boheme een aanrader om te reseren en vooral als je romantisch wilt dineren.

Gegeten op 18 november 2014

Schrijf zelf een recensie over La Boheme in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Boheme. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.