• foto's van La Boheme in Maastricht - 1

4. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 043 325 08 08
  2. www.restaurantlaboheme.nl

Gastronomie op topniveau

La Bohème is gelegen aan de voet van de St. Pietersberg, op de grens van Vlaanderen, Wallonië en Nederland. Een fraaie plek voor een restaurant. In deze warme, ontspannen ambiance smaken de heerlijkheden van chef-kok Bart Kusters fantastisch. Gastronomie op het hoogste niveau.

Sjoske1

Laten we vooropstellen dat het eten heerlijk was en verfijnd met verassende smaakcombinaties. Maar o wat duurde het lang voor het eten kwam en ook tussen de gangen door moesten we gemiddeld ruim 3 kwartier wachten. Mijn tafelgenote en ik kozen beide voor het speciale 4 gangen TEFAF menu voorafgegaan door een heerlijke truffelbouillon als amuse. Het voorgerecht bestond uit cocquilles met eendeleverkrulletjes. Gevolgd door een heerlijke heilbot. Het hoofdgerecht was een zeer malse lamsfillet in een amarettosaus wat een heel verrassend lekkere combinatie was. Als desert hadden we een chocolade parfait met sinaasappel sabayon en een kaasplankje. Al met al een heerlijk avondje uit maar jammer dat wij zo lang moesten wachten.

Gegeten op 14 maart 2015

lex4

We hebben hier met 4 personen heerlijk gegeten, ook het vegetarische gerecht was perfect. Correcte bediening die goed rekening hield met onze wensen. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 14 maart 2015

jmaurits

Leuk en vooral lekker restaurant vlak bij ons in de buurt. Altijd heerlijke gerechten met zeer passende wijnen. Attente bediening ,alles bespreekbaar. Mijn vrouw en ik hebben bv een tussengerecht gedeeld,tarte tatin van witlof met gebakken eendenlever,heerlijk. Eén van de betere zaken in Maastricht.

Gegeten op 30 januari 2015

Pilot

Op een doordeweekse avond een verrassingsmenu van de chef besteld bestaande uit 4 gangen.
De ontvangst door de dame van de bediening was zeer goed in orde, vriendelijk en met de juiste toonzetting, gewoon zoals het moet zijn. Compliment.

De inrichting is een beetje middle of the road, het mag door sommige gasten best romantische gevonden worden, maar daarvoor is het net niet bijzonder genoeg.
Het uitzicht op de open keuken is overigens erg plezierig, altijd leuk en vertrouwen wekkend als je de chef aan het werk kunt zien.

Het eten dan: dat is prima waar voor het geld. Echter mag het voor de wat meer ervaren restaurantbezoeker iets avontuurlijker met wat meer verassingen. Wij hebben een tonijn capriccio gegeten en als hoofdgerecht ree. Uitstekend gemaakt, maar voor ons net niet spannend genoeg.

Al met al, voor een leuke en gastvrije avond uit goed aan te bevelen deze leuke zaak aan de voet van de St. Pietersberg.

Gegeten op 16 december 2014

WoutHaarlem

Er hangt een ratjetoe aan “kunst” aan de muur, het is gemoedelijk maar erg rumoerig. De bediening is vriendelijk maar niet erg efficiënt. De tafels zijn gedekt met een loper en de servetten zijn van papier. Tussen de gerechten zit erg veel tijd. Dat ligt niet aan de bediening, die heeft alle tijd om alle glazen goed om te spoelen en te poetsen.
De voorgerechten (jakobsschelpen en everzwijn) zien er goed uit. De hoofdgerechten minder: de smaak van de wilde eend kon niet overtuigen en de rog al evenmin. Op het dessert is niets aan te merken.
Komen we terug: La Bohème is redelijk geprijsd (€ 90 voor 2 personen, 3 gangen, koffie, excl. wijn). Maar er moet echt wat gebeuren aan de wachttijden willen we nog een keer terugkomen

Gegeten op 20 december 2014

lasa

Wij hadden een 4 gangen menu besteld. Voorgerecht was Carpaccio v rode tonijn met coquilles. Was flinterdun gesneden, naar mijn mening op snijmachine ( bevroren ) gesneden waardoor de smaak van het gerecht een beetje verwaterde en de tonijn niet goed tot z'n recht kwam. Tussengerecht was gebakken zeewolf met creuses met een champagneschuim, prachtig gerecht. Hoofdgerecht was Hertenbiefstuk met rodekool en gefrituurde aardappelbolletjes, hier miste ik de juiste gaarheid ( was iets te rauw ) van het Hert.
Nagerecht was een mooie parfait.
Min puntje was de vooraf aanbevolen wijn bij de zeewolf ( Verdejo ) wel op voorraad was maar niet koud was. De aanbevolen Portugese wijn vond ik mooi bij het voorgerecht passen.
Al met al een mooie avond gehad en goed gegeten. Complimenten!!!

Gegeten op 13 december 2014

sverhaart

Op dinsdagavond 18 november had ik voor 2 personen , via Iens-dinerdagen geboekt bij La Boheme in Maastricht. Van binnen vond ik het ontzettend mooi en romantisch uitzien. Alles netjes en schoon. De bediening was ook heel vriendelijke en uiteindelijk het diner: voortreffelijk.
We mochten kiezen uit de kaart of verrast te worden door de chefkok. We kiezen er altijd voor om verrast te worden door de chef-kok en namen een 4-gangen Surprise-diner.
Alles was goed afgestemd en tot slot het dessert: heel bijzonder, een verrassing die heerlijk was en niet zwaar op de maag.
Ik ben een Patissier en kijk eigenlijk altijd een beetje op tegen het nuttigen van de desserts, maar deze was subliem. Compliment aan de chef-kok!
Ik vind La Boheme een aanrader om te reseren en vooral als je romantisch wilt dineren.

Gegeten op 18 november 2014

ewamast

Een gastvrij onthaal door de gastvrouw. Wij namen een menu van de chef. Van amuse tot dessert was het een goede prikkeling van het oog en zeker erg lekker eten. Bovendien ook voldoende eten! Wat erg fijn is dat de gastvrouw en de kok met veel liefde en aandacht, ook naar elkaar, dit restaurant uitbaten. Wij bevelen dit restaurant van harte aan!

Gegeten op 2 november 2014

JM_

Heerlijke zachte en perfect gegaarde ribeye en zeer smaakvolle ganzenlever amuses. We hadden een zeer geslaagde avond en dat werd mede mogelijk gemaakt door de zeer attentvolle gastvrouw. Jassen keurig aangenomen en opgehangen en op de juiste momenten waren we benaderd. Geen enkele keer storend of een gesprek onderbroken. Service zoals het hoort!

Gegeten op 25 oktober 2014

AAAssendelft

Via online reservering

Via de Iens dinerdagen gereserveerd kregen we een heerlijk 3 gangen diner voorgeschoteld. Vooraf een amuse van eendenlever, een voorgerecht dat bestond uit een trio van verschillende vissoorten op bijzondere wijze bereid en een hoofdgerecht van vlees (kalfs ribeye). Alles zeer smaakvol. Ook het dessert was heerlijk, maar wel een beetje klein. Bediening was keurig en de gastvrouw zeer vriendelijk.

Gegeten op 4 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over La Boheme in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Boheme. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.