De Kleine Indo

• 7.2

• 7.6

roëlla
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via sweetdeal hier gegeten en het was prima!
We kozen ervoor nog een voorgerecht te nemen en kozen voor de lemper. Geen verkeerde keuze, deze was zoals lemper hoort te zijn en werd ook nog eens leuk opgediend.
De rijsttafel die we daarna kregen oogde redelijk klein maar was zeker voldoende te noemen. We hadden gekozen voor de sambalboontjes en de babi ketjap en beide waren zeer goed en mals te noemen. Gado gado, atjar en kroepoek als bijgerechten voldeden ook ruimschoots.
Kortom, onze smaakpapillen zijn verwend en we gaan er zeker nog eens terug!

Gegeten op 19 december 2013

Jm4nsk1
  • Recensies in de laatste twee jaar

via sweetdeal hier gaan eten en het eten was heerlijk , we kregen een indische rijstafel voor 2 personen met sate , kip in kerriekruiden , hete boontjes etc etc voor 17,50 en dan de kosten van het drinken was dit een superdeal , de zaak straalt echt indisch uit en de bediening is vriendelijk en komen niet 10x vragen of het smaakt wat voor somige mensen een + is en voor andere weer een - ... we gaan zeker nog eens terug !

Gegeten op 27 juli 2013

jannekee
  • Recensies in de laatste twee jaar

we hoorden van kenissen dat je hier lekker authenthiek indisch kon eten, en aangezien dat nog maar weinig kan in tilburg en omstreken besloten we er maar eens langs te gaan.
we werden met een grote glimlach hartelijk begroet,en omdat het niet druk was mochten we zelf een tafeltje uitkiezen.
de serveerster begon een praatje over het weer (doet altijd goed) en bracht de menukaarten.
we besloten om geen voorgerecht te nemen omdat ons het hoofdgerecht al erg veel leek en dat was ook inderdaad zo
een rijsttafel met heerlijke ingredienten, gezellig op een brandertje! daarna nog een lekkere bak koffie en een praatje gemaakt met de serveerster
we hebben echt heerlijk gegeten en het is ook heel sfeervol ingericht, leuke en nette bediening. wij komen zeker nog een keer terug ga zo door

Gegeten op 20 maart 2013

Jkl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met 2 collega's hier gegeten. Zoals ook eerder ervaren kan je hier goed eten voor een prima prijs. Op woensdag avond was het rustig en konden we zonder reserveren een tafeltje uitzoeken. Voor hadden we kipvleugeltjes en Pangsit Goreng. Prima, met vochtig doekje voor de vingers. Een klein bordje had het compleet gemaakt. Bij het serveren waren de drankjes op, gelukkig konden we nog net voor de serveerster wegstoof nog iets bestellen.

Hoofdgerecht grote rijsttafel voor 3 personen. Dat staat niet op de kaart (alleen 2 personen) maar lijkt mij ideaal voor de keuken, hele tafel hetzelfde. Wij kregen het gevoel dat we iets moeilijks besteld hadden, we kregen: 1 rijsttafel 2p, supplement mihoen, saté, ei. Doe niet zo moeilijk! Schep iets meer op de schotel, reken anderhalf keer de prijs en geef mensen niet het gevoel dat de rijsttafel toch eigenlijk niet bedoeld is voor 3p.
Na kopje koffie met spekkoek. Ook weer prima. Wij tafelen nog gezellig na, gelegenheid genoeg om nog 2 à 3 kopjes koffie te slijten, maar pas als wij de rekening vragen, zien we weer personeel.
Hoewel de bediening dus niet geweldig was, willen we toch een bescheiden fooi bij het te pinnen bedrag doen. Dat is kennelijk ook moeilijk.
We krijgen nog 2 bonnen met €5 korting op een rijsttafel bij volgend bezoek. Tip: vergeet die bonnen en acties (leg ze bij hotels in de buurt neer ofzo) maar zorg voor attente, flexibele bediening. Maak een praatje aan tafel, vraag liever 1x teveel of alles naar wens is en let op lege glazen. Het eten en de prijs is prima, nu de service nog en mensen komen terug en zorgen voor de reclame door vrienden te vertellen over de Kleine Indo.

Gegeten op 20 februari 2013

w8lijst
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was okee, maar daarmee is alles gezegd. In geen enkel restaurant heb ik mij zo onwelkom gevoeld als hier. Er was te weinig bedienend personeel voor een vol restaurant, en nauwelijks aandacht voor onze behoeften. De menukaarten werden zwijgend op tafel gekwakt, zonder ook maar te vragen of wij misschien iets wilden drinken. Een slecht begin! Steeds kostte het ons de grootste moeite de aandacht te vangen en we hebben zelf moeten vragen om een warmhoudplaatje (waren ze vergeten), en het bestek idem dito. Toen ons gerecht "Grote Indo" op tafel kwam ontbrak het ei (Telor), daar hebben we ook nog om moeten vragen.
Wij hadden gereserveerd voor 4 personen met de vermelding dat twee van ons later zouden komen. Daar werd allerminst flexibel mee omgegaan; de eigenaresse gaf ons op een gegeven moment zelfs te verstaan dat wij ze daarmee in de problemen brachten. Toen onze laatste gast arriveerde en zojuist had opgeschept, werden wij op onvriendelijke wijze gesommeerd om naar een andere tafel te gaan, want we mochten deze tafel niet zo lang bezet houden - anderhalf uur! -. Bij de telefonische reservering was echter totaal niet meegedeeld dat er met 'shifts' gewerkt werd en wij dus blijkbaar haast hadden moeten maken met eten. Ik vind het erg onvriendelijk om je gasten een dergelijk onwelkom gevoel te geven en bijna weg te jagen. Het toetje hebben we aan ons voorbij laten gaan en wat mij betreft kom ik hier geen tweede keer meer. Ik snap dat het lastig is als mensen niet tegelijk binnen komen, maar daar dien je als restauranthouder flexibel in te zijn, en ook professioneel mee om te gaan. Op deze manier jaag je de klant weg. Dat kan toch geenszins de bedoeling zijn...

Ego
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kleine Indo kent kleine prijzen en als je zin hebt in lekker Indonesisch maar hier niet te veel geld aan uit wilt geven is dit een ideale oplossing. Moet wel gezegd worden dat de inrichting niet zo heel gezellig aandoet en ook de locatie op een soort van industrieterrein is niet ideaal. (wel gratis parkeren)

De keuze in het eten is beperkt en bepaalde gerechten zijn soms niet voorradig. Wat mij betreft is dit voordelig, dit betekent namelijk dat wat ze wel hebben vers is en kwalitatief is. Dit blijkt ook want het smaakt ruim voldoende tot goed en lijkt me vers bereid.

Hier en daar helpen ze zich wel wat gemakkelijk er van af zoals bij kleine gefrituurde bijgerechten zoals loempia's. Maar de rendang is lekker op smaak en ook de groenten smoor is typisch indonesisch.

Nogmaals een aanrader als je snel en eenvoudig zin hebt in een 'blauwe hap',

debruijne

• Goed

We hadden Rames Jakarta (rijst met sambal goreng boontjes, frikadel jagung
(maiskoekjes), babi ketjap, atjar ketimun (atjar gemaakt van komkommer) en 2 stokjes sate ayam). Het is al met al een flink bord en voor het geld zeker goed.
Er zijn minder keuzes op de menukaart dan gebruikelijk bij een indonesisch restaurant maar dit is goed genoeg. Ik zag geen rijsttafels op de kaart staan maar misschien dat je dat wel kunt vragen aan de kok. De bediening is vriendelijk.

ad_wijgerde

• Goed

Partner wilde deze avond rustig aan doen en we hadden via Sweetdeal een voucher gekocht voor een rijsttafel voor twee personen voor de prijs van 17,-. Telefonisch reserveren was nog niet zo makkelijk dus besloten we er gewoon naartoe te gaan. Dit was gelukkig geen enkel probleem. We mochten zelf een tafel uitkiezen en dit werd er een aan het raam.
Het restaurant is nog niet zo lang geopend, april 2008. We waren er nog niet eerder geweest daar we altijd naar het nu gesloten Bali gingen.
Het restaurant is sfeervol ingericht met donker plafond, beige tegelvloer, donker houten tafels en stoelen. Aan de muurzijden zuilen met hierop bogen en een sfeervolle verlichting. De tafels zijn eenvoudig ingedekt met placemats en een brandende kaars. De stoelen zitten goed maar zijn niet speciaal ontworpen om erg lang te tafelen. Op de achtergrond een typisch Indonesische muziek, gezellig.

We bestellen een potje jasmijnthee als aperitief, we kregen een potje met een bloem erin. De thee smaakte na ruim tien minuten trekken nog steeds niet echt krachtig en was ook nog licht van kleur, jammer. Na een half uurtje werd de rijsttafel uitgeserveerd. In een bakje gado gado, lekker op smaak met de typische kruiden mix, de blokjes aardappel die erin zaten vond ik iets minder.
In een vierkant bakje de groenten in zoet zuur (Atjar) waar wel wat meer komkommer inzat dan we gewend zijn, wel lekker overigens.
In een schaaltje de krupuk, helaas niet uit eigen keuken en ook niet de emping die ik persoonlijk erg lekker vind.
De rest van de rijsttafel wordt op een grote schaal uitgeserveerd, die op de kaars gestookte warmhoudplaat wordt geplaatst. Een flinke portie dampende Pandan rijst met ernaast Sambal Goreng boontjes, lekker knapperig en pikant gekruid.
Een portie Semoor Daging (gestoofd rundvlees), lekker gekruid draadjesvlees vol van smaak waarbij de ketjap smaak wat minder dominant aanwezig is dan gewend.
Frikadel Jagung, (mais koekjes) licht krokant en niet te vet met een redelijk subtiele smaak.
Ayam Bali, pikante kip met kokos en limoen, voor mij het lekkerste gerecht van de tafel.
Sambal Goreng Telor, (ei met pikante saus), de saus was lekker gekruid en mild pikant.
Als laatst vinden we nog saté stokje met gegrilde kip die lekker gemarineerd was waarover smaakvolle pindasaus en knapperige ui gestrooid was. De portie was alles bij elkaar ruim voldoende en we konden afsluiten met een espresso waarbij een borreltje karamel likeur met vers geklopte slagroom gepresenteerd werd.

De bediening was correct en de prijs kwaliteit is met deze actie prima. Lekker voor als je eens wat andere smaken wilt proeven.

Schrijf zelf een recensie over De Kleine Indo in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over De Kleine Indo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!