Sakura

• 6.7

• 7.1

blauwesmulsmurf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Duurde vrij lang voordat wij wat te drinken werd aangeboden..
We hadden 6 gangen menu genomen....smaak was goed maar de gangen waren zo klein dat we nog niet voldaan waren na de laatste gang... erg jammer.
Ambiance is erg mooi maar de gerechten waren minimaal.

Gegeten op 13 april 2014

wilfredb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een positieve ervaring 2 maand geleden opnieuw hier gegeten, nu samen met familie. Weer via de Groupon actie, dus we wisten ongeveer wat we konden verwachten. De ossenhaas tot besluit was nu alleen kip Terayaki geworden, ook erg lekker.

Als dessert kregen we de keuze (dachten we!) voor gewoon ijs of ijs crêpe, klaargemaakt aan tafel. Nou dat laatste leek ons wel wat. Het duurde wel vrij lang voordat er iemand beschikbaar was om dit aan tafel te maken, maar het was wel erg lekker. Alleen de domper kwam bij afrekenen: blijkt die ijs crêpe maar liefst €5,50 per persoon extra te zijn! Dat was er niet bij verteld, de term 'upgrade' (waarmee geschermd bij afrekenen) was niet of niet duidelijk genoemd toen wij de dessert 'keuze' kregen. Daardoor moesten we nu bijna het dubbele afrekenen, als zonder deze 'upgrade'.

Dit zette voor mij een domper op de hele avond, ik voelde me bekocht. Geen fijne manier om even wat extra geld te incasseren, en dit heb ik weergegeven in de 'service' waardering.
Ik denk dat dit de laatste keer geweest is dat we hier geweest zijn.

Gegeten op 21 maart 2014

Proever21227
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren er om 7 uur en 8 uur kregen we ons eerste hapje.
We hadden het 6 gangen menu, nu ja gangen....
1e gang klein kommetje heldere soep van gefermenteerde zwarte bonen
2e gang sushi, dat was oké
3e gang schaaltje ijsbergsla met appel en ananasmoes (werd verteld een Japanse salade)
4e gang schaaltje gebakken rijst
5e gang kip, (plat geslagen van de dij? vrij vettig, helaas geen kipfilet) ieder 1 klein plakje
6e bolletje vanille ijs met een plakje kiwi en plakje banaan

Ook onze buren die niet een menu hadden maar vanaf de kaart hadden besteld en helemaal uit Arnhem kwamen omdat daar de Sakura reeds was gesloten, waren ook zeer teleurgesteld.
Maar ons menu hadden ze nog nooit gezien en ze vroegen zich af of er niet een fout was gemaakt.
Nee werd verteld dit is het totale menu.
Het was ons eerste bezoek maar tevens tevens laatste ......jammer want we wonen om de hoek en een vaste clientèle was een mogelijkheid geweest.
Nooit meer daar naar binnen! Wat een desillusie.......

Gegeten op 23 februari 2014

Robert50ebk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben er naar toe gegaan ivm, een Groupon actie. Was er nog nooit eerder geweest ondanks dat ik in Apeldoorn woon. De inrichting is mooi. Het was er helaas wel erg koud, dat drukt de sfeer. Er waren niet veel gasten, ook een beetje jammer.
Het eten was redelijk maar niet bijzonder. Volgens het Groupon menu zouden wij als hoofdgerecht ossenhaas krijgen. We kregen echter kip. Er werd ook gevraagd of we een upgrade van het toetje wilden. Wij dachten dat het van het huis was, maar moesten de meerkosten bijbetalen. Moest dus naast de Groupon voor een paar drankjes en het toetje nog 32 euro extra afrekenen. Vond daarom de prijs-kwaliteit verhouding onvoldoende. Het was mijn eerste bezoek aan Sakura maar ook gelijk mijn laatste. Voelde mij een beetje bekocht.

Gegeten op 29 januari 2014

wilfredb
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gebruik gemaakt van een kortingsvoucher om eens kennis te maken met dit restaurant. Het was even zoeken naar parkeerplaats in het centrum, maar de parkeergarage is uiteindelijk vrij dichtbij. De inrichting en ambiance van het restaurant beviel ons goed.

De bediening is erg goed, 'prettig aanwezig'. Jammer dat niet al het vrouwelijk personeel heeft gekozen voor traditionele kledij. Als wijnliefhebber koos is voor de rode huiswijn en dat was een erg aangename verrassing. Ik heb nog niet eerder zo'n aangename wijnkeuze meegemaakt in een Japans of Chinees restaurant. Houden zo!

Het aanbiedingsmenu is verdeeld over 6 gangen, waaronder uiteraard een gang sushi (gevarieerde sushi, leuk geserveerd op een bootje, met iets van 6 stuks per persoon), maar ook onder andere een gang soep en een gang rijst (aan tafel bereid), en ijs ter afsluiting.

Het enige kleine minpuntje was de Wasabi bij de sushi. De structuur daarvan leek wat op 'oude klei' en was daardoor lastig te verdelen over de sushi. Dat zijn we anders gewend, maar de smaak was goed. Terecht zat er ook ook gember bij.

Het bereiden aan tafel van de nasi en het vlees is leuk om te zien. Vergeleken met de japanse buffets die ik ken zijn de gerechten simpeler (uiteraard ook door de aanbieding), maar de kwaliteit van het eten is erg goed, en het is voldoende zonder dat je overdreven vol zit.

In het verleden werden blijkbaar 2 stuks sushi per gang geserveerd waardoor de avond te lang duurde. Dat is nu niet meer het geval, dus dat is in het voordeel veranderd. Wij waren daar van 7 tot 9.15, inclusief nog een rondje koffie. Dat is precies goed.

Toen we arriveerden zat het restaurant denk ik voor een derde vol, later waren wat meer tafels gevuld. Het was redelijk gezellig, niet te stil of te druk. Het feit dat je met 'vreemden' aan een grotere tafel zit met bakplaat is even wennen, maar is een leuke ervaring geworden.

We hebben geen last gehad van de beenruimte waar anderen over spreken, maar wij hebben ook niet de langste benen. Ik snap wel wat men bedoelt.

Voor herhaling vatbaar. We willen hier nog eens naar toe, met familie.

Gegeten op 17 januari 2014

Gerrit_Bakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gaan eten naar aanleiding van notering in de lekker. Inrichting is netjes en verzorgd, springt er niet echt uit maar is prima ook de bediening ziet er prima uit in haar traditionele Japanse kledij. Begonnen met Sushi, de was werkelijk van superieure kwaliteit, verser kan het echt niet. Ik verbaasde mij er dan ook over dat mensen hierover een negatieve mening konden vormen. Zal wel te maken hebben met het spreekwoord voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Anyway daarna Inktvis van de tepanyaki op, miso soepje er achteraan en tenslotte een werkelijk uitmuntend bereidde kreeft wederom op de tepanyakigrill. Wij hebben fantastisch gegeten, goede wijnen op de kaart voor keurige prijzen. Erg sympathieke eigenaar die zelf meewerkt, daar houden wij van. Inmiddels regelmatig terug geweest, eerlijkheid gebied mij te zeggen, uitsluitend om die fantastische sushi's af te halen, wederom een aanrader, goed en hygiënisch verpakt en wederom van sublieme kwaliteit. Hier gaan wij binnenkort zeker nog eens terug.

Gegeten op 20 juli 2013

stamper1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd lekker om hier te eten! Het eten wordt met liefde bereid! Heerlijk om het menu sakura te nemen! Echt een feestje! De bediening is niet constant en dat is jammer! Jammer dat het reataurant niet vol zit als wij er zijn! Daardoor mist het sfeer! Al ben ik zeer benieuwd wat er gebeurt als het vol zit en hoe de service dan gaat?

Maastricht1956
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is hier erg goed. Verse producten en heerlijke smaken. Het eten word vers bereid op een plaat. Echt onwijs lekker allemaal. De bediening mist sturen en maakt meerde fouten, verkeerde wijn, en een rekening die niet klopt dit restaurant verdiend meer gasten. Wij waren die dag de enige gasten.

Gegeten op 8 januari 2013

Hoppa12345
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week ook met een grouponbon gegeten. Bediening was zeer snel en vriendelijk. We kregen een mooi plekje aan een griltafel. Het menu bestond uit zes gangen sushi en de rondes werden steeds mooi na elkaar opgediend. We hebben er ongeveer 2 uur gezeten. Sushi was vers en verrassend. O.a inktvis met een speciaal sausje, sushi met kip en crispy, sashimi tonijn etc. Zeker voldoende. Wijn, huiswijn, paste goed bij het eten.

Hendriks27
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat is dit jammer! Was hier wel eens eerder geweest, toen was ik best te spreken over dit restaurant. Toen zag ik dat er een groupon-actie was bij dit restaurant. Geen moment over geaarzeld en besteld. Wat voelde dit keer als 2de rangs.
De sushi leek niet vers. Tempura over de sushi was soppig en de rijst proefde alsof het niet vers gemaakt was.
Iedereen kreeg van tevoren een nat handdoekje en degene met groupon bon kregen het niet. De menukaart kreeg je niet eens van tevoren, dus hadden wij het maar op internet gezocht. Wij hadden aangegeven dat wij geen inktvis wilde hebben, kregen wij tot 2 keer toe inktvis.
Moesten zelfs een dik uur wachten op een tussengerecht.Hier hadden we dan nog wel een drankje voor gekregen, voor het lange wachten. Totaal 3,5 uur gezeten om alles te krijgen, van 7 uur tot half 11. Aan het einde had ik niet echt het gevoel dat ik vol zat. Vind het gek na zoveel tijd. Er stond ook duidelijk bij het hoofdgerecht een boot met sushi, wij kregen een klein mini schaaltje met een paar stukjes sushi.
De gordijnen en de ramen waren niet fris meer. Mocht best wel eens schoon gemaakt worden. Echt zonde, omdat je een groupon bon hebt, voelde dit echt als 2de rang terwijl je eigenlijk wel dezelfde prijs-kwaliteit verwacht.
Kom hier niet weer.

Gegeten op 23 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Sakura in Apeldoorn

Schrijf hieronder je recensie over Sakura. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!