Maria Bonita

• 6.2

• 7.0

Noctula
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend. Heerlijk gegeten. We hadden helaas weinig tijd in verband met een afspraak dus hadden aangegeven dat we maar een uur hadden. Na 40 minuten arriveerde het eten pas, terwijl we de enige twee gasten in het restaurant waren (zondagavond). Maar het was het wachten waard. Zeer goed bereid malse steaks met heerlijke zelfgemaakte frites en gegrilde groenten. Ze bereiden het vlees standaard 'medium', dus je moet het wel zelf pro-actief aangeven als je het anders wil. Het restaurant ligt leuk aan de haven met een groot terras.

Gegeten op 6 april 2014

DickvanRavestein
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na bezoek aan lantaren 't venster wilde met vrienden even een hapje eten op zondagavond. We gingen naar Maria Bonita. Na de vriendelijke ontvangst werd het ons al snel duidelijk dat er onvoldoende personeel aanwezig was, het restaurant is niet ingesteld op niet reserverende klanten. Gelukkig waren wij in gezellig gezelschap en was het wachten te overzien, maar een uur wachten op je eerste hapje is toch wat overdreven voorgerechtjes waren wel lekker maar de hoofdgerechten vielen wat tegen ik bestelde de Braziliaanse specialiteit Feijoada maar die kon niet gemaakt worden. Ik zou een ander gerecht krijgen op zwarte bonen basis. Toen dit na 1,5 uur arriveerde waren er geen zwarte bonen te ontdekken. We hadden inmiddels zo lang moeten wachten dat we het dessert maar aan ons voorbij lieten gaan. Kortom vriendelijke eigenaresse maar erg lang wachten en middelmatige maaltijden.

Gegeten op 15 december 2013

BZ69
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een aanfluiting. Nadat we bij binnenkomst een tafel hadden uitgekozen viel gelijk op dat een aantal tafels, ondanks dat de gasten al we even waren vertrokken, nog niet waren afgeruimd. Kan gebeuren maar oogt wel rommelig. De bestelde drankjes werden snel geregeld maar dat was dan ook het enige positieve wat er te melden was. Op een gegeven moment werden de servetten weggehaald en later vervangen door papieren servetten, maw als je als gast met een grouponbon komt moet je het maar met minder doen (doe dan niet mee aan deze actie!). Het duurde drie kwartier voordat een mandje met brood werd neergezet, dit bleek de eerste gang van de tapas te zijn ... hoe Braziliaans kan het zijn; olijven met feta, wat tomaat met mozzarella (caprese wil ik het niet noemen) en een bakje tapenade. De daarop volgende drie kwartier werd er niet naar ons omgekeken, het broodmandje en de lege bordjes bleven ook netjes staan. Net toen wij ons afvroegen vroegen of we nog iets konden verwachten kwam de ober met een half wijnglas gevuld met een substantie wat schijnbaar een bonensoep was. Op onze vraag of men het niet beschamend vond wat er in anderhalf uur was gepresteerd werd nogal laatdunkend gereageerd, voor ons was dat het moment om op te staan en de zaak te verlaten. De schaamteloze reactie bij het verlaten van de zaak laat ik maar even voor wat het is. Gelukkig vonden we elders in de stad nog een leuk tapas restaurantje waardoor onze avond niet geheel verziekt was.

Gegeten op 14 december 2013

bianca72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ondanks de slechte recensies een poging gewaagd hier te eten. Het restaurant was nog niet open (we waren veel te vroeg), maar we waren van harte welkom alvast plaats te nemen. Wij maakten op de valreep gebruik van de Tapas - Grouponaanbieding. Vooraf een mandje lekker warm brood met wat koude tapas. Stuk voor stuk prima van smaak: olijven, tomaat met mozzarella en balsamico-azijn, tapenade. Na de koude tapas volgde een glaasje met zwarte bonensoep: lekker! Daarna de warme tapas: een lekker groentespiesje, kip, garnalen, aardappeltjes met een pittige saus.
Helaas was er weinig keuze wat betreft de nagerechten, dus dat hebben we gelaten voor wat het was. Flesje frisdrank kost 2,50 euro. Mooi aan het water gelegen, warm ingericht. Zeer vriendelijke en attente bediening (Simone). Wij komen hier zeker nog eens terug voor de 'normale' gerechten.

Gegeten op 8 december 2013

Sjaak12

Met een groupon voor een tapas menu naar Maria Bonita
Tapas staan helemaal niet op het menu, maar dus wel via de groupon

Opgegeven prijs voor 4 personen was 98,- . Hiervoor 9 verschillende tapa's.
Helaas van de beloofde 9 werden er 3 niet geleverd (polenta, patatas bravas, ambachtelijke braziliaanse hapjes met vlees en kaas).
De patatas Bravas waren niet gare krieltjes, niet krokant bekakken.
Het vegetarise spiesje was half koud (boord was niet verwarmd)

Kortom het was het allemaal gewoon niet...dit was zeker niet een uitnodiging om hier vaker langs te gaan...terwijl er op de kaart echt qua omschrijving leuke gerechten staan.
In ierder geval geen goede prijs kwaliteit verhouding (terwijl het zelfs een groupon actie was)

Gegeten op 6 december 2013

marcelna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk, sfeervol restaurant. Vriendelijke, flexibele bediening en goede keuken. We hebben hier tapas gegeten, lekkere en afwisselende gerechten, niets op aan te merken. Wat ons betreft zeker een aanrader!

Gegeten op 17 november 2013

smakelijk32
  • Recensies in de laatste twee jaar

Begrijp heel goed waarom het eten en de bediening hier een lage beoordeling krijgt ,de aanbieding via Groupon stelt niet veel voor , 9 koude en warme tapas geserveerd. . ., olijven ,mandje brood , lauwe bonen soep spiesje met paprika aubergine champions stelt allemaal niet echt veel voor en niet om over naar huis te schrijven. Als klap op de vuurpijl wordt er €4, 00 voor een glas huiswijn gevraagd , trage bediening , dame die in de keuken de tapas maakt rent door de zaak om even snel te vragen of het eten smaakt ! Al met al een kansloze tent en zal er voortaan met een grote boog omheen lopen . . . .

Exclusiva
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij besloten hier tapas te gaan eten voordat we naar de voorstelling "Cirque Stilletto" in het Luxor zouden gaan. Ik had voor 17:00 uur gereserveerd. Maar bij aankomst waren ze dat vergeten en was de keuken nog niet gereed. We moesten ruim een half uur wachten voor een mandje brood en de eerste koude tapas kregen. De tweede gang tapas waren warme gerechten en wel goed op smaak. De aardappeltjes waren verrassend pittig, de garnalen goed gekruid en de kipstukjes lekker mals. De groentespies stelde niet veel voor. Het was niet druk en er was maar één jongen in de bediening aanwezig. De sous-chef kwam na afloop bij ons om een praatje te maken

Gegeten op 10 oktober 2013

ellenbrobbel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vriend en ik hebben hier heerlijk gegeten met de tapas -groupon. Het eten was zeker voldoende en de bediening was heel sympathiek.
Het restaurant zag er gezellig uit ondanks dat het er op dat moment erg rustig was.

Gegeten op 24 september 2013

Martijn069
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben vanavond weer heerlijk gegeten bij Maria Bonita. We hadden dit x via Groupon het tapas menu. Dit was niet verkeerd. Eerst de koude tapas met een lekker broodje gevolgd door de warme tapas. Onze gastvrouw was hartelijk! Ondanks dat ze het druk had, maakte ze toch een praatje met ons. Wij gaan er gewoon weer een x eten!

Gegeten op 15 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Maria Bonita in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Maria Bonita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!