Yuen's Oriëntal

• 8.4

• 7.8

ymmc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf heerlijke dim sums met garnalen, varkensvlees, kip, rundvlees, tofu en groenten en een licht pittig sojasausje.
Rendang, kip vindaloo, varkenshaas in saus met verse koriander, vis met daarbij witte rijst en nasi.
Om te smullen. Een goede reden om Enschede vaker te bezoeken. Hele vriendelijke gastvrouw en uitstekende kok

Gegeten op 3 april 2014

mathijs123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een aantal keren zeer goed en met grote tevredenheid te hebben gegeten bij Yuen, hadden we besloten om dit bezoek nog eens over te doen.....En wat viel dit tegen. Wat ons als eerste opviel was dat de prijzen beduidend omhoog waren gegaan en dat het binnen ook relatief rustig was voor op een vrijdagavond. Natuurlijk was er nog geen man overboord en hadden wij ook het volledige begrip voor de hogere prijs, aangezien de kwaliteit altijd zeer goed is en de hoeveelheid royaal is. Maar ditmaal liep het allemaal toch even anders; wij besloten een 3-gangen menu te kiezen omdat we vanuit onze eerdere ervaringen dan een leuke en uitgebreide rijsttafel krijgen met uiteenlopende gerechten. Het voorgerecht van dumplings was een lekkere appetizer en de soep als tussengerecht zorgde ook dat je trek kreeg naar meer, maar bij het hoofdgerecht werd de plank fors misgeslagen. De uitgebreide rijsttafel vanuit onze herinneringen had plaats gemaakt voor twee kleine bakjes met curry en een paar stukjes gefrituurde vis. Normaliter wordt er dan ook gevraagd of je als klant genoeg hebt gehad en of alles naar wens is. Ook hoor je bij het laatste gerecht aan te geven dat er geen nieuwe gerechten meer komen. Dit werd beide niet gedaan.... Als je met zon karige hoeveelheid van gerechten met relatief goedkope ingrediënten aan komt zetten en jij je menu dan ook nog eens vijf euro duurder gaat maken, kan ik goed begrijpen waarom je restaurant plotseling zo leeg is! Begrijp me niet verkeerd, het eten is nog altijd lekker maar als je een bakje rode curry krijgt met vier stukjes vlees en in een schaaltje waar je normaal nog niet eens je toetje in doet, dan gaat er iets mis. Daarna zijn we (serieus) nog even langs een fastfoodrestaurant gelopen om toch naar huis te gaan met een gevuld gevoel. Waar ik van tevoren zo enthousiast was over dit restaurant, kan ik nu zeggen dat ik er voorlopig niet meer kom.

Gegeten op 7 maart 2014

johnstoop
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wow, erg goede keuken en echt gastvrij onthaal. Onthaasten is de opdracht die we hebben gekregen van de gastvrouw. Lekker wijntje bij het eten ( en laatste restje in de fles wordt op tafel gezet vanuit de traditie). 4 gangen azie ( met verschillende gerechten per gang ) voor 39 euro pp. Geen geld voor deze kwaliteit

Gegeten op 6 maart 2014

Hvb3010
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren al een tijd op zoek naar een authentiek Aziatisch restaurant met een nouvelle cuisine randje in of rondom Twente. Afgaand op de recensies van Iens behoort Yuen tot de toppers in deze categorie. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen.
Het interieur wordt gedomineerd door een enorme bar die verder geen functie vervuld in de avond; de open keuken achterin oogt daarentegen relatief klein. Maar meer is ook niet nodig omdat de heer Yuen zelf staat t e koken. (Misschien een idee om de bar en de keuken om te ruilen?)
We worden hartelijk verwelkomd door Charlotte, die ons het concept uitlegt.
We hebben met zijn 5-en een grote Azie tour genomen.
Hoewel we van tevoren hadden aangegeven dat we allemaal van scherpe gerechten hielden bleek dat aspect niet echt naar voren te komen. We begonnen met een lekker zout kippensoepje gevolgd door een gefrituurde kip. De dim sum was lekker maar slechts een sausje erbij vonden we wat karig. Daarna volgde vis (weer gefrituurd) en lekkere zalm, en daarna een curry en gebakken ossehaaspuntjes. Overall erg lekker, maar we hadden hier toch iets meer van verwacht. (Meer verfijning, en iets minder frituur?) Dat er geen toetjes worden geserveerd zien we niet als een gemis. Ondanks dat onze verwachtingen niet helemaal waar gemaakt werden komen we graag terug om ook andere gerechten te proberen.

Gegeten op 29 december 2013

Mart67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer een voortreffelijk menu gegeten, de Azie Tour. Wisselende smaken bij de eerste drie gangen van ondermeer soep, soort van loempia en garnalen. Het hoofdgerecht was deze keer samengesteld uit zalm, kip in een gele curry en rund vlees in een rode curry. Echte goede smaak bij elk gerecht, heerlijk! Daarbij een frisse witte wijn gedronken, Klein restaurant met 8-9 tafels dus beter van tevoren reserveren. Je merkt hier aan alles dat het eigenaarsechtpaar plezier heeft in het vak en groter is niet het streven. Helemaal mee eens en wij komen hier nog vaker terug.

Gegeten op 30 augustus 2013

MariaMargaretha
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten! Wat een service en wat een rijke variatie aan smaken. Je proeft dat de gerechten met veel aandacht en liefde zijn klaargemaakt en dezelfde aandacht en liefde vind je terug in de bediening. Jammer dat we niet dichtbij wonen anders zouden we hier absoluut wekelijks te vinden zijn!

Gegeten op 29 augustus 2013

marleen22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een aantal jaren weer terug bij Yuen en het is nog steeds een toprestaurant. Geen vaste kaart, maar wel zeer veel smaak, stijl en warmte!

Gegeten op 11 augustus 2013

pukkel
  • Recensies in de laatste twee jaar

zo hoort het als je uit eten gaat, je voelt je hier echt gast. Het ontbreekt je hier aan niets. Heerlijk eten, heerlijke wijn, vriendelijke ontvangst, leuke uitleg over het menu. De tafels staan ruim opgesteld, heerlijk een beetje privacy.
Wij gaan zeker weer terug om de rest van de verassingsmenu te proeven. Bedankt voor een erg smaakvolle en gezellige avond.

Gegeten op 13 juli 2013

Vragender
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eigenaar volgens mij een Japanner staat zelf in de keuken en werkt met uitsluitend verse producten en dat proef je!Het verrassingsmenu bestond uit een mix van Thaise, Koreaanse, Vietnamese en Chinese gerechten. Het was heerlijk en verfijnd van smaak. het verassingsmenu is bij Yuen een goede keuze. door de openkeuken heb je min of meer contact met de kok en dat is altijd leuk om iemand te zien koken.
om op uit te kijken. De rode biologische wijn is echt heerlijk!
De eigenaresse heet de gasten welkom en doet de bediening zeer prettig waardoor je je meteen thuis voelt. Een aanrader

Gegeten op 22 september 2012

marcel41
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kom uit Haarlem, maar moest ivm een cursus Crossfit in Enschede zijn. Mijn vriendin vond dit restaurant op Iens en het was zeker de moeite waard het op te zoeken !

Gegeten op 1 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Yuen's Oriëntal in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Yuen's Oriëntal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!