FG Restaurant (voorheen Ivy) over zichzelf

Eten dat uitdaagt en inspireert. Eten dat lang vervlogen herinneringen terugbrengt. Eten dat je samen ervaart. De kracht van simpel en puur. De magie van de combinatie. De kunst van het weglaten. De historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam. Maak het allemaal met ons mee, in FG Restaurant.

dave36
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag gegeten bij FG was echt super!! Een 11 gangen menu gehad, was echt onder de indruk van de smaak combinaties. Ze paste precies in elkaar. En dan nog de wijn die werd geserveerd bij elk gerecht dat maakte het helemaal af. Echt een beleving op zichzelf moet je meegemaakt hebben. Ook door de bediening werd je in de watten gelegd. Als ik volgende keer in Rotterdam ben dan weet ik wel waar ik ga eten.

AA7784

Hoeveel sterren?

Korte versie: Mooi ingericht restaurant, nette open keuken, hoofdbediening goed opgeleid. Netjes met de servetten en bestek uit de laden onder de tafel. Bijzonder om meegemaakt te hebben, teveel gegeten, wijn prijzig voor de kwaliteit. Iets te formeel en dan toch niet helemaal goed. Soms verrassend, dan weer redelijk gewoon voor een 2*-restaurant. Liever iets informeler met gewoon goed eten.

Meer detail: Mijn vriendin had nog niet eerder in een sterrenrestaurant gegeten, ik nog niet in een restaurant met 2 sterren. Dat beloofde wat!

We gingen naar FG Restaurant, in het Lloydkwartier, in het kader van de restaurantweek. Een vast menu voor een vaste prijs. In de recente recensies zie ik opvallend veel dezelfde gerechten genoemd worden die ook wij op 13 maart 2014 voorgeschoteld kregen.

Het goede: spannende amuses met scherp tegengestelde smaken. Een leuke suikerspin als verrassing toe. Presentatie prima, smaken goed. Het brood en de boter, heerlijk!
Het mindere: mijn vriendin eet geen rundvlees en daar werd rekening mee gehouden. Zij was wat teleurgesteld dat na het voorgerecht (skrei, witvis), het alternatieve hoofdgerecht ook witvis was. Dat kon ik wel begrijpen. De vis was goed bereid, maar de inspiratie leek ietwat zoek.

Bij aankomst was het restaurant nagenoeg leeg, maar dat liep naderhand goed vol. We kregen bijzonder veel aandacht in het begin, naar mate het drukker werd, werd het snel minder. Op het einde van de avond - we hadden inmiddels echt genoeg gegeten en wilden graag naar huis - was het een opgaaf contact te krijgen met de bediening. De andere tafels vroeg blijkbaar teveel aandacht van onze hostess en het overige (vrij jong en onervaren ogende) personeel kijkt totaal niet rond. We wilden afrekenen, maar moesten de suikerspin verrassing nog krijgen. Zeker leuk, maar een beetje mosterd na de maaltijd.

Gegeten op 13 maart 2014

tomba123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag heb ik gegeten bij FG restaurant in Rotterdam. Ben samen met mijn vriendin geweest voor haar verjaardag als een verrassing. We begonnen de avond 'knetterend!' met een ijsje van piccalilly met een lekker glaasje champagne. Dit was het begin van een geslaagde avond en zette ons op de keuze voor het 9 gangen menu. Ik vond het menu op lekker tempo lopen en de smaken op bord samen met de wijnen fantastisch!! met als favoriet de lever met oester en rabarber, magnifiek!!! Voor ons was dit meer dan 2 sterren waard en een geweldig goede avond! Op na een herhaling maar dan het 11 gangen menu!

Gegeten op 5 april 2014

Annedroef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week zaterdag lekker gegeten bij FG, 7-gangen tastingmenu met wijnarrangement. Prachtige kunstwerkjes, allemaal even smaakvol, een beleving. Bediening aan tafel lekker vlot en vriendelijk, leuke uitleg over de wijnen, goed te volgen, niet te veel of te weinig, precies goed. Wij kregen overigens een warme! servet direct bij binnenkomst. Het was een smaakvolle avond met hier en daar een grapje, zoals de grote suikerspin op het einde van de avond, heerlijk!

HS89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag gegeten bij FG voor de 3e keer in de afgelopen 2 maanden. Laat ik beginnen dat het eten heerlijk is hoewel de amuses de afgelopen 2 maanden niet zijn gewijzigd. De bediening laat erg te wensen over… Goede bediening past zich aan, aan de sfeer/gasten aan tafel. Dus nee, niet alle gasten houden van bijdehandse opmerkingen. Graag mijn servet voordat ik begin te eten, niet na de amuses. Eten= servet voor gasten. Ook na het vragen om een servet, blijkt dit (bij elke 3 etentjes) lastig, blijkbaar is er afgesproken dat gasten na de amuses het servet ontvangen. En de bediening heeft niet de flexibiliteit hiervan af te wijken. Ook altijd moeten vragen om de wijnkaart. ( bij elke 3 etentjes)
Maar nu het meest ergerlijke stuk: Telefonisch reserveer ik 6 weken geleden, tafel voor 4 om 19.30. Bij het bevestigen van de reservering, 1 dag voor het diner, vraagt de FG dame of het ook om 19.45 kan. Aangezien het hier om een zakelijk diner gaat zeg ik nee ( er is namelijk geen enkele nut en noodzaak om de andere 2 gasten te bellen, 1 dag van te voren of zij ook een kwartiertje later kunnen). De FG dame begint een heel verhaal over ‘het gasten persoonlijk willen ontvangen bij de deur…. ‘ Op mijn antwoord dat dit direct bij de reservering aangegeven had kunnen worden krijg ik geen reactie en mijn tweede opmerking dat ik als gast, geen boodschap heb aan de logistiek ontvangstprocessen van FG reageert zij verbolgen.
Niet alleen het eten maar ook goed en kundig personeel maken je 2 sterren waardig.

Gegeten op 1 maart 2014

edithwim
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een woord geweldig, super belevenis. Prima bediening, alles ging correct. Een grote surprise, echt een apart avondje uit. Complimenten voor al het personeel. Leuk detail de laadjes met bestek aan de tafeltjes waar de bediening het uithaalde met handschoenen aan.
Voor ons een avond om nooit te vergeten. In 2011 eerste keer gegeten bij toen Ivy.

Gegeten op 19 oktober 2013

Mivana
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt heerlijk gegeten bij FG! Verrassende gerechten met heerlijke bijpassende wijnen. Bij de koffie geen bonbons, maar (niet-plakkende!) suikerspin. Origineel! Als enige minpuntje het feit dat we een tafel bij het raam hadden waar een continue tochtstroom stond...

Gegeten op 28 maart 2014

Metalman1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren 11 gangen met wijnarangement gegeten bij FG Restaurant. Zo bijzonder lekker gegeten. Alles klopt in dit restaurant. Van de service tot aan natuurlijk waar het om draait, de ultieme smaakbalans in de gerechten en bijpassende wijnen. Echt een beleving om hier te mogen eten. Volgende wat voor ons op de planning staat is Food Labs.

Gegeten op 29 maart 2014

Annelies29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk bij FG gegeten, wat al heel lang op ons lijstje stond. Het 7-gangen tasting menu genomen voor € 111,-, met een wijnarrangement voor € 57,-. Tussen vrijwel alle gangen amuses. Prachtige kunstwerkjes, de amuses en gerechten stralen aan alle kanten uit dat erover nagedacht is. Van de 7 gerechten waren er 3 met (veel!) eendenlever. Ik vind het best lekker maar dit was echt te veel en te vaak. Voorgerecht kwartelgelei / broccoli / langoustine / foie vond ik prachtig om te zien maar de gelei vond ik naar aanvoelen in mijn mond en alles bij elkaar vond ik het veel te sterk van smaak. Dit lag aan mij, mijn tafelgenoten vonden het heerlijk. De kreeft en de coquilles vielen bij iedereen in de smaak
De nitro vijzel is een spektakel, en ook nog erg lekker. Het hoofdgerecht van hert vonden we allemaal geweldig. Het dessert was ook prima behalve dat er weer foie op zat. Onverwacht en het paste ook wel, maar ik had toen echt mijn buik allang vol van de foie. De aandacht van de bediening verslapte tegen het eind van de avond, en toen we weggingen stond de grote man zelf tegen een personeelslid uit te varen, wat ik een beetje ongepast vond midden in de zaak.
Alles ziet er mooi uit, de gerechten zijn verrassend en worden met zorg gemaakt, en de wijnen zijn heerlijk, maar wat mij betreft is 1 bezoek genoeg.

Gegeten op 22 maart 2014

Arve
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gelei met kwartel als tussengerecht bij de Sterrentoer. Hoe verzin je het en wat was het heerlijk! Geurts kan echt geweldig koken. De bediening was correct maar erg jong en had weinig oog voor ons. Het hele restaurant werd goed in de gaten gehouden door de meisjes en jongens, maar persoonlijk contact was er niet. De sommelier zette 2 glazen neer met een 'hallo' en vervolgens hebben we zeker 10 minuten naar een leeg glas zitten kijken. Gelukkig was er wel water. De samenstelling van ons gerecht werd keurig opgedreund. Weinig passie, in tegenstelling tot Francois Geurts. Die had alles in de gaten vanachter zijn fornuis. En wat kan die man koken!
We gaan zeker terug, maar dan niet meer als het zo druk is. Je zit erg dicht op elkaar en kunt elkaars gesprekken letterlijk volgen.

Gegeten op 19 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over FG Restaurant (voorheen Ivy) in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over FG Restaurant (voorheen Ivy) . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!