a TripAdvisor company

foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 1 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 2 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 3 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 4 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 5 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 6 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 7 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 8 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 9 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 10 foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 11

FG Restaurant

4. 69% Duurzaam
  6. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 010 425 05 20
  2. www.fgrestaurant.nl

Fanatiek genieten aan de maas

Meesterkok Francois Geurds gaat verder, de kracht van simpel en puur met een diep respect voor bereiding en smaak. In zijn smaak laboratorium experimenteert hij eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken. Dat alles met het decor van de historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam.

peterselie1

We kozen het 9 gangen tasting menu met wijn arrangement. De gerechten waren stuk voor stuk bijzonder, te veel om hier te beschrijven maar oa. Oester met parelgort en caviaar, gelei van kwartel met room van langoustine en eendenlever parfait en een heldere bloodymary. Ook de wijnen sloten 6 van de 8 keer heel goed aan, 2 keer naar onze smaak dus minder.
Irritant vonden wij dat er steeds iemand anders aan je tafel komt bedienen, waarvan een aantal met weinig enthousiasme en niet voldoende professioneel voor dit niveau. De tijd tussen de gerechten was ook iets te lang waardoor het ruim 5,5 uur in beslag nam om alles uit te serveren. Te lang als je om 1900 uur aan tafel gaat en om 0.30 uur nog je laatste gerecht niet hebt gehad. Wij hebben het laatste gerecht ook gelaten voor wat het was. Je zit hier verder prettig, akoestiek is goed en het eten is echt heerlijk.

Gegeten op 29 mei 2015

Joannetje

Hier op een vrijdagavond gegeten. Bij binnenkomst door de gehele bediening+keukenbrigade welkom geheten: een warm en hartelijk ontvangst. Mooi restaurant, warme uitstraling. Jammer dat we op een blinde muur uitkeken. Leuk dat als alcoholvrij aperitief een drankje met vlierbloesem werd voorgesteld, dit smaakte goed. Amuse van ijs was lekker, de tweede amuse was aangebrand en ook vond ik de smaakcombinatie niet zo geslaagd. De rode mul als vooraf was lekker. Als hoofdgerecht kreeg ik een prachtig opgemaakt bord met gegrilde tonijn en verschillende bereidingen van ui. Het was niet zo aan mij besteed. Nagerecht was chocolade met dulce de leche en gezouten karamelsaus: ook lekker! Ik vond dit gerecht wel eentonig van smaak. Als afsluiter thee met friandises. Jammer dat de bediening hierbij onze dieetwensen was vergeten. Bediening lijkt ook nog niet goed op elkaar ingespeeld te zijn. Heb lekker gegeten, maar niet fantastisch. Ik vind het leuk dat ze met smaken experimenteren, maar het was niet zo aan mij besteed.

Gegeten op 29 mei 2015

HaVla1982

Zojuist teruggekomen van een avondje FG. In één woord: Geweldig.... Van de vriendelijke ontvangst (de hele keukenbrigade zegt welgemeend 'goedenavond'), tot de service, het eten en het decor. Aan niks was te merken dat het een Heerlijk 10 Daagse aanbieding was en er misschien iets minder moeite werd gedaan, alles was perfect. De avond begon met een drietal amuses, de eerste knetterde in je mond, de tweede was een heerlijk gebakje met eendenlever en de derde een heerlijke asperge. Daarna een voorgerecht van rode mul, tussendoor namen we de nitro cocktail die vakkundig werd uitgelegd en gepresenteerd. Het hoofdgerecht bestond uit een mals piepkuiken en het werd afgesloten met een heerlijk dessert. Een topavond en iedereen aan te raden! Snel sparen en nog een keer gaan....

Gegeten op 27 mei 2015

McGerrrit

Erg benieuwd wat een 2 sterren restaurant te bieden heeft en daarom zelf maar eens gaan ervaren. We waren met 3 personen en hebben collectief voor het 11 gangen!! diner gekozen met bijpassend wijnarrangement. Het eten is werkelijk subliem. Zeer hoog op smaak en bij de 11 gangen zat van alles wat (vlees/vis/vega). Klein hoogtepunt in het gerecht 'nitro' waarbij er e.e.a. met stikstof aan tafel bereid wordt. Ook de wijnen waren fantastisch!
Qua bediening niets te klagen. Veel (persoonlijke) aandacht, veel uitleg bij de gerechten en de wijnen (misschien soms te gedetailleerd) en ook kwam FG persoonlijk informeren of alles naar wens was. Enige puntje van aandacht is dat de dames in de bediening misschien iets meer van een glimlach op hun gezicht mogen tonen.
Decor is keurig, je moet er van houden. Maar niets op aan te merken.

Moet wel zeggen dat 11 gangen (erg) veel is. Zeker met de wijn erbij. Hierdoor was het een lange zit, maar wel de moeite waard!
Aanrader dus!!

Gegeten op 25 april 2015

Martin-52

Wat een bruisende zaak. Iedereen kei-hard aan het werk om het iedereen naar hun zin te maken. De lekkerste kreeft in van mijn leven gegeten met pastinaak, gerookte boter en verjus. Elk gerecht is om te smullen, van begin tot eind klopt het in elk detail. Een ervaring die je niet snel vergeet. Wel een wat krap toilet als minpuntje. Op naar de derde ster wat mij betreft.

Gegeten op 17 januari 2015

Proever42095

Deze recensie wilde ik nog een keer schrijven... Dit restaurant is niet mijn ding. Ik vind het te veel gedoe. Het eten is prima, maar ook niet meer dan dat. De service is ok, maar ook niet meer dan dat. Ik heb me alle drie de keren niet echt een gast gevoeld. Meest stuitend vond ik dat wij hier een avond met wat klanten zaten in een niet al te vol restaurant, de chef kok niet eens de moeite nam een rondje langs de paar tafels te maken om te vragen of alles naar wens was geweest. Hij zat liever met een vriendje aan de bar en een goedenavond bij het weggaan kon er net af. Ik mocht wel 1250 euro voor 5 man afrekenen (zaten wel 2 behoorlijke flessen wijn bij). Ik sla FG voortaan over. Ik laat normaal slechte ervaringen achter me en schrijf er niet over, maar vond dat dit prijskaartje wel om een recensie vroeg.

Gegeten op 10 december 2014

florian9

Via online reservering

Genoten van een 5-gangen diner aangevuld met verschillende amuses, een wijnarrangement en afgesloten met een kaasplateau. De amuses waren regelrechte smaak verrassingen, waar veel aandacht aan is besteed voor de genietende fijnproever. De gangen waren prima op elkaar afgestemd in volgde elkaar in smaak prima op.
De bediening was prima, goed op elkaar afgestemd en duidelijk gedoeld om ons een plezierige avond te laten beleven.

Gegeten op 6 mei 2015

Raymond de Genieter

Alweer een lange tijd niet geweest, maar FG verrast nog steeds. Het 7-gangen menu genomen met wijnarrangement. Alles van zeer hoog nivo en origineel.
Blijft een topper.

Gegeten op 15 mei 2015

MartinSchorel

Gegeten op 8 mei 2015

Pieterproever

Via online reservering

Dit is een schitterend restaurant. De grote open keuken en de smaakvolle inrichting spreken direct aan. Het eten is heel goed, je kan hier uitstekend afwijkende smaakcombinaties uitproberen. Wel vind ik het af en toe een beetje teveel gegoochel met eten. Het mag wat mij betreft wat ingetogener. De bediening is goed, maar zou eigenlijk bij dit kaliber restaurant nog beter mogen. Ik heb daar het gevoel bij dat het teveel volgens het boekje, en minder op basis van het contact met de gast gaat.

Gegeten op 7 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over FG Restaurant in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over FG Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.