Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 1

6. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 010 425 05 20
  2. www.fgrestaurant.nl

François bepaalt

Niet zoals het heurt. Patron cuisinier François Geurds bepaalt bij FG restaurant zelf de sfeer en samenstelling van de gerechten. Met een trendy, intieme en industriële setting in Rotterdam breekt hij met gevestigde ideeën over sfeer in een restaurant. In het FG lab experimenteert de chef-kok eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken.

Dana1973

Een bijzondere beleving met een toch iets teleurstellende glans. Het ontvangst was al niet bijzonder hartelijk. De gastvrouw was tegelijkertijd met iets anders bezig terwijl ze ons te woord stond. -puntje. Vervolgens worden wij naar onze tafel gebracht, waar we direct worden verteld dat het naast elkaar zitten op de bank niet op prijs wordt gesteld (terwijl we dit bij de reservering hebben vermeldt). Een paar minuten later worden we dan ook verplaatst. Het duurt vrij lang voordat iemand ons verder bediend. -puntje. De verschillende smaken in het 5-gangenmenu hebben we wisselend ontvangen, maar de hierbij geserveerde wijnen (arrangement) maakte het echt een teleurstelling. Van een 2-sterren restaurant verwacht ik het beste van het beste te verkrijgen, maar de hoofdgerecht wijn doet het voor €9,75 online. Niet erg exclusief dus. Koud water en geen verwarming op het toilet is tevens een bijzondere gewaarwording.

Gegeten op 12 december 2014

Dominique1991

samen met mijn vriendin hier heerlijk gegeten. Omdat we met de auto waren hebben wij deze keer geen wijnarrangement genomen. Mijn vriendin vond het niet leuk om alleen te moeten drinken. Zelf had in de 7 gangen menu genomen en mijn vriendin de 7 gangen vegetarische menu. Mijn menu was echt overheerlijk terwijl de vegetarische menu van mijn vriendin echt maar ook echt tegenviel!. Het was redelijk te eten maar de porties waren achterlijk klein en de smaaksensatie bij bijna alle gangen van de vegetarische menu vielen tegen. Mijn 7 gangen menu was daarentegen heerlijk. Als je van plan bent om hier eens te gaan eten dan zal ik jullie de vegetarische menu zeker niet aanraden. De bediening was prima en het decor ook.

Gegeten op 19 november 2014

moniquegroenewegen

Al jaren stond FG op mijn lijstje. Volgens iedereen moest je er gegeten hebben. Nou, ik heb er gegeten maar hoef er nu niet meer terug. Het was niet slecht, zeker niet, maar voor mij teveel theater. Ik raak niet onder de indruk van stikstof of een grote suikerspin. Van mij mogen de gerechten wel wat meer bijzonderheid hebben, zeker bij deze prijzen. En met een lepeltje kaviaar maak je op mij, sorry, ook geen indruk. Het leek teveel een dagelijks terugkerend kunstje. Als ik met andere mensen spreek, hebben zij ook allemaal het cornetto ijsje met dropsmaak gegeten.

Gegeten op 22 november 2014

Peter-

Wat een geweldige lunch hebben we vorige week vrijdag bij jullie gehad ! Het begon met 3 heerlijke amuses, waarvan mn het cakeje met eendenlever de lekkerste amuse is die ik ooit heb gegeten. Overige 3 gerechten waren ook voortreffelijk, daarnaast hadden we nog extra Nitro Vijzel besteld..bijzonder en ook heerlijk. Na het dessert nog koffie met 10 verschillende soorten friandises, de 1 nog lekkerder dan de ander. Bediening was vriendelijk en alert.
Wat een lunch !!!!!

Gegeten op 28 november 2014

Lindec

Als we iets te vieren hebben, is FG altijd een goed keus. Of dat nu een verjaardag is, gewoon omdat het donderdag is ;-) of zoals: nu onze 'verloving'. En dat deden we nu met een 7-gangen lunch op deze speciale dag. Maar dan wel aangepast, want we wilden de macaroni met truffel en bladgoud natuurlijk niet missen! Zoals gewoonlijk weer een hartelijk welkom door Francois zelf, die ons hartelijk feliciteerde nadat hij vroeg waarom we zo zaten te stralen.
Maar even geen wijnarrangement bij de lunch, maar wel een fles heerlijke Oostenrijkse Riesling: Heiligenstein.
Eerst als amuses het bekende en lekkere hoorntje met piccalillyijs (knetterpops!) en het zoete rondje met ganzenlevermousse. Zo lekker! Verder de hoogtepunten van de lunch: de kwartelmousse/gelei, natuurlijk de heerlijk verfrissende nitro vijzel (ik vind die roze peperbesjes zo heerlijk), de truffelmacaroni en de miljonairsbiscuit.
Francois, we weten weer precies waarom we altijd zo graag bij je komen eten!

Gegeten op 22 november 2014

jpvr74

Wat een tegenvaller. Als we rond half acht aan tafel gaan valt om te beginnen de drukte op: Er is veel geluid en beweging. Het duurt even voordat we om een aperitief gevraagd worden en dat is het begin van een lange avond. Er zit minstens een half uur tussen iedere amuse en later gang. Ter illustratie: na 2,5 uur (om 11 uur) krijgen we het 2de gerecht uit het menu geserveerd en net na twaalven het hoofdgerecht. Treurig dieptepunt is de Nitro, we hebben met zijn vieren 40 minuten naar het stenen bakje met kruiden zitten kijken, voordat er iemand langs kwam om dit spektakel te realiseren. Tijdens het wachten wordt het water (a 7 euro per fles) te pas en te onpas aangevuld, maar de wijnglazen uit het arrangement blijven angstvallig leeg.

Na de Nitro ervaring geven we aan ontevreden te zijn en terug te willen van het 9 naar het 7 gangen menu. Dit kan, maar het hoofdgerecht wat vervolgens wordt geserveerd is lauw qua temperatuur. Normaal gesproken stuur je het dan terug, maar we zijn bang voor nog meer vertraging en eten het op. Volgens de ober kwam het 'net van de pas'. De deserts gaan er vervolgens in rap tempo door heen en om 1.00 uur is het diner klaar.

Op de rekening zijn een paar flessen water en één wijnarrangement geschrapt. Bij nadere bestudering blijkt een tafelgenoot echter voor 1 glas rode wijn, via het 'Bob 4 gangen menu' wijn arrangement 22 euro te hebben betaald. Bij vertrek keurt Francois ons geen blik waardig, maar gezien zijn gebulder in de keuken vraag ik me af of iemand onze bedorven avond heeft durven te vertellen.

Gegeten op 15 november 2014

tapaatje

Voor het eerst bij een restaurant met michelinsterren. Om de kosten enigszins binnen de perken te houden maar voor de lunch gegaan. Drie gangen met nitro vijzel. Heerlijk drietal amuses. Goed begin met een top champagne erbij. Prachtige gerechten. Bediening ook zoals het hoort! Toch was het op een of andere manier niet helemaal wat ik verwacht had. Er was niets op aan te merken, maar de echte wow factor had ik niet. Had meer het idee dat ik voor de show eromheen betaalde dan voor het eten. Maar die show die wordt neergezet klopt wel helemaal.

Gegeten op 6 november 2014

Marijn-Proeft

Je thuis voelen in Rotterdam als Amsterdammer zijnde, daarin slaagde het team van FG met vlag en wimpel. Een heerlijke lunch uit de hoge hoed was wat ons te wachten Gerechten waar je mond van openvalt zo lekker en bijzonder goed uitgebalanceerd echt heerlijk gegeten.

Gegeten op 31 oktober 2014

Hanmar01

Na 4 jaar, na een slechte ervaring, op uitnodiging toch maar weer eens bij FG gaan eten. Geheel onbevangen hadden wij zin om een gezellige avond met onze vriend te gaan eten in FG. en natuurlijk vol verwachting. Amuses en gerechten helemaal goed. Bediening ook prima. Totdat we bij het hoofdgerecht van vlees geraakte, sukade. Niet helemaal volgens verwachting, zeker niet iets wat je verwacht van een 2 sterren restaurant. Nadat de bediening onze borden op kwam halen, en wij aangaven dat dit niet helemaal aan onze verwachting voldeed gaf de bediening slechts aan dat dit jammer was. Net op dat moment stond de chef kok, Francois Geurts, achter de bediening die daar op in sprong. Helaas kan de chef kok niet zo goed tegen kritiek. Over smaak valt toch niet te twisten. Helaas is de chef kok van mening dat zijn gerechten toch echt de beste zijn en zeker niet van kritiek gediend is. Het liep helaas zo hoog op dat wij verzocht werden zijn restaurant te verlaten. Zelden zo iets meegemaakt. Ik zal er zeker geen voetstap meer zetten en ik zal dan ook een ieder afraden hier ooit te gaan eten. Tja over smaakt valt zeker te twisten, maar niet volgens de heer Francois Geurts.

Gegeten op 5 november 2014

sandopi

Wat een beleving om hier te eten! We hadden gekozen voor het 3 gangen lunchmenu met de nitro vijzel. We begonnen met een drietal amuses. een ijsje van piccallily, een Frans cakeje met eendenlever en als klapper prei van de Josper. Wat kan prei dan ineens lekker zijn! Voorgerecht was kabeljauwtartaar, vinaigrette van oester, knoflookschuim en creme van watercress. Was lekker maar soms was de vinaigrette wat overheersend. Nitro vijzel is een ware belevenis en ook nog eens lekker. Het hoofgerecht was aan de rechterkant superlekker maar aan de linkerkant iets minder. Er lagen heel veel verschillende smaken op het bord. Persoonlijk vond ik het iets teveel. Gegrilde witvis met suddervlees er bovenop. Er werd aan tafel een roomsaus bij geserveerd. een aardappelmousseline met mosselen en kerrieschuim en venkel. De kwaliteit van het eten was echt geweldig. Als toetje hadden we verschillende bereidingen van peer. Klassiek en lekker. Daarna kregen we van de chef ook nog een enorme suikerspin met 'FG candy' erin en een klein stukje brioche. Het zag er prachtig uit! we namen nog een theeservies en kregen er 10! verschillende friandises bij geserveerd. We hebben om een mes gevraagd om alle lekkernijen eerlijk te delen! Je hoeft hier niet bang te zijn dat je met een lege maag naar huis gaat en we hebben er ruim vier uur gezeten. Kortom echt garantie voor een heerlijk middagje/avondje uit!

Gegeten op 24 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over FG Restaurant in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over FG Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.