FG Restaurant

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Afgelopen vrijdagavond met negen heren uit Lieshout bij FG gegeten. Een unieke ervaring bij onze oud dorpsgenoot die zelfs een rondleiding heeft gegeven in het restaurant.
We hebben een verrassingsmenu gehad die al onze verwachtingen overtrof.
Wat een super restaurant.
Groot pluspunt was ook de gemoedelijke maar zeer correcte bediening

Gegeten op 27 februari 2015

Kdejong77

Het is alweer een tijd geleden dat ik bij FG had gegeten, vlak na de opening (toen nog Ivy). Tijd om een tweede keer langs te gaan, deze keer om te lunchen. Wat een verschil! Gekozen voor een 9 gangen menu met bijpassend wijarrangement. de 3 amuses waren heerlijk, gelukkig ook het bekende hoorntje, die mag nooit weg! Wat volgde was een duidelijke ontwikkeling, minder theater maar diepe mooie soms complexe smaken en combinaties. de Sucade was fenominaal. Bij gang 8 kwam chef zelf aan tafel, de uitleg en toevoeging van waarom een bepaald gerecht is ontwikkeld maakt de ervaring compleet.
Bediening erg leuk en informeel maar wel helemaal correct. een hele andere beleving dat 4 jaar geleden maar wederom geweldig! Interieur blijft mooi en comfortabel, maar was mij al bekend.

FG Restaurant blijft voor mij een restaurant waar je heen gaat voor geweldig eerlijk eten, gave combinaties en waarbij het verhaal erachter het nog mooier maakt.

Gegeten op 12 februari 2015

labeldop

Wij hebben ook anderhalf jaar geleden hier gegeten en kregen nu exact dezelfde gerechten...huh ?
Alleen hoofgerecht was anders maar ik was er niet echt blij mee. Natuurlijk smaakt het allemaal goed en natuurlijk zijn de bijgaande wijnen goed maar ik verwacht toch veel meer nadat men de 2de ster heeft gekregen. W werden een beetje weggestopt in een hoek terwijl mijn tafelgenoot de hele avond half tegen de grodijnen zat. Mega duur in verhouding voor wat men krijgt. Het spijt me maar ik kan niet beter berichten. Wel wil ik het Foodlab nog wel eens proberen maar FG zelf slaan we heel lang over. Misschien dat tegen die tijd er nieuwe gerechten zijn ontwikkeld. Ik vond het heel jammer.

Gegeten op 13 februari 2015

Proever58809

2 jaar geleden hebben we hier heerlijk gegeten, de verwachtingen waren erg hoog maar wat een tegenvaller. Gerechten te zout, een tussengerecht waarbij trots verteld werd dat ook de ogen en hersenen van de garnaal gewoon opgegeten kunnen worden, wederom de suikerspin, de bonbon met bladgoud en het stikstofkunstje werd ook meerdere malen herhaald. Glaasje clampagne als aperitief kost 17,50 pp. Rond 24.00 uur begon de keuken met schoonmaken, duidelijk hoorbaar. Ook details zoals 1 verpakte roos op tafel terwijl er 2 dames aan tafel zitten en FG die aan het einde van de avond even zijn gezicht komt laten zien maar ondertussen 3x staat te gapen, maakte de avond niet beter. 2 jaar geleden (1 ster) was het top, nu (2 sterren) een regelrechte tegenvaller en dat voor 225 pp. Jammer!

Gegeten op 14 februari 2015

stoners

Teleurstellende avond gehad bij FG. Zeker gezien de 2 sterren die chef FG bij elkaar heeft gekookt. De amuses en de voor-en tussengerechten waren uitstekend en een echte smaaksensatie. Hierna werd het minder. De sukade was niet bijzonder maar prima bereid. De ruime hoeveelheid truffel erover geraspt daarentegen smaakte nergens naar. En dat voor een wintertruffel uit Umbrie... Het stukje hert was ook weer goed bereid maar sauzen waren over de top. De nagerechten waren gelukkig weer van het niveau wat je mag verwachten. Wat erg jammer was en (zelfs 1 ster) 2 sterren onwaardig was de ongeïnteresseerde bediening. Lang op de wijn wachten, niet koel serveren, broodbordjes en boter laten staan de hele avond en niet bijvullen( haal het dan weg!), bestek en borden voorlangs serveren kortom geen interesse in de klant en geen gevoel voor service. Hier zou ik ingrijpen chef!

Gegeten op 13 februari 2015

GauchoNL

Deze zaak stond al een tijdje op mijn lijstje om te proberen. Afgelopen donderdag 22-1-15 eindelijk een geschikte gelegenheid gevonden. De helft van de familie op wintersport, dus met dochter 2 een gezellig avondje uit gepland. Een paar dagen van te voren reserveren geen probleem, want het is die avond blijkbaar niet zo druk. De ontvangst is hartelijk en we krijgen een ruime tafel met uitzicht op het water. We zijn de 1e gasten en de bediening zet gelijk alles in om het ons naar de zin te maken. De bediening is wel nadrukkelijk aanwezig, wat waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat de zaak niet vol zit.
Als aperitief een lekker glas champagne en een lepeltje kaviaar met wodka, zodat de dochter dit ook eens geproefd heeft.
We kiezen het 7 gangen tasting menu met wijn arrangement. Eerst krijgen we nog 3 amuses waarvan de geroosterde prei echt heel bijzonder is. Alle gerechten die volgen zijn perfect en echte smaak explosies. Tussendoor wat entertainment in de vorm van "het bos" en de "nitro". Afsluiting met 2 heerlijke desserts en de witte suikerspin met wat extra snoep goed erin.

Tussendoor loopt Chef François Geurds er relaxed bij en heeft tijd voor een praatje aan tafel.

Hier eten is een beleving zo als dat ook in een sterren restaurant behoort te zijn. De avond is dan ook zo voorbij. Volgende keer gaan we FG Foods Labs proberen.

Gegeten op 22 januari 2015

Groenobi

Ter ere van ons 5 jarig huwelijk naar Rotterdam gegaan en bij FG gegeten.
9 gangen menu met wijn arrangement genomen.
Werkelijk heerlijk gegeten. Elke gang was een belevenis.
Het hoofdgerecht met op steen gegrilde ossenhaasjes was ongeëvenaard en we hebben beide nog nooit eerder zulk lekker bereid vlees gegeten. De sommelier was zeer kundig en heel leuk in zijn service.
Tot slot namen wij heerlijk koffie bereid door een echte barista (nr. 2 van Nederland).
Echt een ervaring om nooit te vergeten!

Gegeten op 11 september 2014

Eigen123456

Wij hadden een reservering op 1e kerstdag om 7 uur, wij komen uit den haag dus we waren een kwartier te vroeg. Tot mijn verbijstering kwam ik binnen waar de mensen op een kluitje stonden te wachten. Wij konden er nog net bij. En dat duurde precies tot 7 uur en toen ik vroeg wat daar de reden van was, kwam het antwoord dat ze ook lunch hadden gedraaid????? Dat voorspelde voor mijn al niet veel goede de tafels waren niet gedekt dus niet echt gezellig deed het aan. Toen kwam FG zelf aan tafel om de wijnen te bekopen en open te maken, vreemd ik dacht dat ze daar een sommelier voor hadden maar die heb ik niet gezien. FG is niet in de keuken geweest hij sjokte de hele avond van tafel naar tafel. Het eten was okay de bediening koel en professioneel maar ik hield het gevoel er aan over dat ik blij mocht zijn dat ik daar € 230 pp mocht uit geven. Ik zou zeggen meer klantvriendelijkheid en minder arrogantie

Gegeten op 25 december 2014

jordy10

Op kerstavond hier gegeten. Ontvangst was ok, aankleding restaurant is zeer aangenaam, stoelen zaten ook erg goed. Gekozen voor 9 gangen kerstmenu, het was allemaal erg lekker en bijzonder. Het duurde alleen erg lang tussen de gangen door, waardoor we van 19:00 uur tot 00:40 aan tafel hebben gezeten. Halverwege de avond had ik al verzocht of het tempo iets omhoog kon en dat ging 1 gang goed. Het duurde op een gegeven moment zo lang dat we om kwart voor 1 tegen elkaar zeiden, we gaan er vandoor terwijl we nog 1 gang moesten krijgen en hoe goed de stoelen ook zaten, na 5 en half uur zit je nergens meer comfortabel in. Van onze gastheer was ik niet heel erg gecharmeerd, hij zei ook niets toen we vertrokken. Niet erg professioneel. De gastheer die we herkende van restaurant food labs kwam daarentegen veel beter over.
Al met al op zich wel een gezellige avond gehad met zeer goed eten.
De muziek is trouwens niet echt een goede combinatie met lekker uit eten gaan, meer muziek voor in een discotheek. Met kerst horen wij toch liever de kerstmuziek en anders goede achtergrondmuziek. Als je van lekker eten houdt zeker een aanrader.

Gegeten op 24 december 2014

Dana1973

Een bijzondere beleving met een toch iets teleurstellende glans. Het ontvangst was al niet bijzonder hartelijk. De gastvrouw was tegelijkertijd met iets anders bezig terwijl ze ons te woord stond. -puntje. Vervolgens worden wij naar onze tafel gebracht, waar we direct worden verteld dat het naast elkaar zitten op de bank niet op prijs wordt gesteld (terwijl we dit bij de reservering hebben vermeldt). Een paar minuten later worden we dan ook verplaatst. Het duurt vrij lang voordat iemand ons verder bediend. -puntje. De verschillende smaken in het 5-gangenmenu hebben we wisselend ontvangen, maar de hierbij geserveerde wijnen (arrangement) maakte het echt een teleurstelling. Van een 2-sterren restaurant verwacht ik het beste van het beste te verkrijgen, maar de hoofdgerecht wijn doet het voor €9,75 online. Niet erg exclusief dus. Koud water en geen verwarming op het toilet is tevens een bijzondere gewaarwording.

Gegeten op 12 december 2014

Schrijf zelf een recensie over FG Restaurant in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over FG Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.