• foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 1

6. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 010 425 05 20
  2. www.fgrestaurant.nl

Fanatiek Genieten aan de maas

Meesterkok Francois Geurds gaat verder, de kracht van simpel en puur met een diep respect voor bereiding en smaak. In zijn smaak laboratorium experimenteert hij eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken. Dat alles met het decor van de historie, de durf en de vernieuwing van Rotterdam.

aboonstra

Na een zeer positieve kennismaking met de keuken van FG via FG Foodlabs nu toch ook een keer een hele avond eten in dir Rotterdamse twee sterren restaurant. We kozen voor 11 gangen en werden de hele avond verrast. Wauw wat een smaaksensaties! Geweldige combinaties, verfijnde nuances echt top! Ook leuk om een paar amuses te herkennen van Food Labs, we zetten FG op ons lijstje om toch op zijn minst jaarlijks te mogen ervaren.

linda297

Een echte belevenis was onze kennismaking met FG !!!!
Verrassende amuses,
heerlijke gerechten en
ook zelf bij de verwerking betrokken worden was voor ons erg uniek !
Wij komen zeker terug !
Namens Greet, Ineke en Martha een dikke pluim. Linda

Gegeten op 10 maart 2015

Spat06

FG heeft de Verwachtingen absoluut niet gehaald! FG serveert haar diner in een informele omgeving maar de passie ontbreekt volledig. Het eten was zeker niet de twee sterren waard die er zijn verstrekt. Het personeel maakt eigenlijk de teleurstelling het grootst. Er was geen betrokkenheid daardoor voelde je je niet te gast met een restaurant waar dit niveau voor hoort te staan.

Gegeten op 13 maart 2015

Shir

Vol hoge verwachtingen en enthousiasme besloten om met 2 vrienden te gaan eten bij FG. De amuses smaakten goed. Daarna werd het helaas wat minder. De smaakexplosies bleven een beetje zoek. Goed eten, maar niet bijzonder. Geen broodjes die aangevuld werden. De boter heeft wel de hele avond op tafel gestaan. Geen vragen tussendoor of we wat anders wensten te drinken. Wel werd het water steeds aangevuld. Het dessert smaakte goed. Maar ook geen friandise bij de koffie en thee? Bediening doet wat ze moet doen, maar een glimlach kan geen kwaad dames! Het voelt alsof we een rit in een achtbaan hadden verwacht, maar het uiteindelijk moesten doen met een rit in de draaimolen. Wat een teleurstelling.

Gegeten op 12 maart 2015

Piet1979

We hebben hier heerlijk gegeten. We zijn gegaan voor het 9 gangen menu. We vonden alles heerlijk en het zag er werkelijk super uit! Ook de bediening was niks op aan te merken. Leuk en spontaan en met natuurlijk verstand van zaken!

Gegeten op 15 november 2014

CharlotteEHV

WOWwowWOW
Vol lof, wat een ervaring, wat een beleving, wat een feestje. Ongelooflijk genoten van de zeer bijzondere smaakvolle extreme aparte smaakexplosies. De bijpassende wijnen, ongelooflijk wat een aanvulling op elkaar! De bediening; relaxt, kundig, gastvrij, informeel op momenten dat het kan, formeel op momenten dat het hoort.
Nog nooit zoiets meegemaakt! Optimaal genoten van een avondvullend 11-gangen diner.
De locatie, aan het water, uitkijk op de euromast, maakt de gehele beleving compleet.
Dankbaar!

Gegeten op 3 maart 2015

Paulgeurts79

Afgelopen vrijdagavond met negen heren uit Lieshout bij FG gegeten. Een unieke ervaring bij onze oud dorpsgenoot die zelfs een rondleiding heeft gegeven in het restaurant.
We hebben een verrassingsmenu gehad die al onze verwachtingen overtrof.
Wat een super restaurant.
Groot pluspunt was ook de gemoedelijke maar zeer correcte bediening

Gegeten op 27 februari 2015

Kdejong77

Het is alweer een tijd geleden dat ik bij FG had gegeten, vlak na de opening (toen nog Ivy). Tijd om een tweede keer langs te gaan, deze keer om te lunchen. Wat een verschil! Gekozen voor een 9 gangen menu met bijpassend wijarrangement. de 3 amuses waren heerlijk, gelukkig ook het bekende hoorntje, die mag nooit weg! Wat volgde was een duidelijke ontwikkeling, minder theater maar diepe mooie soms complexe smaken en combinaties. de Sucade was fenominaal. Bij gang 8 kwam chef zelf aan tafel, de uitleg en toevoeging van waarom een bepaald gerecht is ontwikkeld maakt de ervaring compleet.
Bediening erg leuk en informeel maar wel helemaal correct. een hele andere beleving dat 4 jaar geleden maar wederom geweldig! Interieur blijft mooi en comfortabel, maar was mij al bekend.

FG Restaurant blijft voor mij een restaurant waar je heen gaat voor geweldig eerlijk eten, gave combinaties en waarbij het verhaal erachter het nog mooier maakt.

Gegeten op 12 februari 2015

labeldop

Wij hebben ook anderhalf jaar geleden hier gegeten en kregen nu exact dezelfde gerechten...huh ?
Alleen hoofgerecht was anders maar ik was er niet echt blij mee. Natuurlijk smaakt het allemaal goed en natuurlijk zijn de bijgaande wijnen goed maar ik verwacht toch veel meer nadat men de 2de ster heeft gekregen. W werden een beetje weggestopt in een hoek terwijl mijn tafelgenoot de hele avond half tegen de grodijnen zat. Mega duur in verhouding voor wat men krijgt. Het spijt me maar ik kan niet beter berichten. Wel wil ik het Foodlab nog wel eens proberen maar FG zelf slaan we heel lang over. Misschien dat tegen die tijd er nieuwe gerechten zijn ontwikkeld. Ik vond het heel jammer.

Gegeten op 13 februari 2015

Proever58809

2 jaar geleden hebben we hier heerlijk gegeten, de verwachtingen waren erg hoog maar wat een tegenvaller. Gerechten te zout, een tussengerecht waarbij trots verteld werd dat ook de ogen en hersenen van de garnaal gewoon opgegeten kunnen worden, wederom de suikerspin, de bonbon met bladgoud en het stikstofkunstje werd ook meerdere malen herhaald. Glaasje clampagne als aperitief kost 17,50 pp. Rond 24.00 uur begon de keuken met schoonmaken, duidelijk hoorbaar. Ook details zoals 1 verpakte roos op tafel terwijl er 2 dames aan tafel zitten en FG die aan het einde van de avond even zijn gezicht komt laten zien maar ondertussen 3x staat te gapen, maakte de avond niet beter. 2 jaar geleden (1 ster) was het top, nu (2 sterren) een regelrechte tegenvaller en dat voor 225 pp. Jammer!

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over FG Restaurant in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over FG Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.