Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van  FG Restaurant in Rotterdam - 1

4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 425 05 20
  2. www.fgrestaurant.nl

François bepaalt

Niet zoals het heurt. Patron cuisinier François Geurds bepaalt bij FG restaurant zelf de sfeer en samenstelling van de gerechten. Met een trendy, intieme en industriële setting in Rotterdam breekt hij met gevestigde ideeën over sfeer in een restaurant. In het FG lab experimenteert de chef-kok eindeloos met ingrediënten voor eigen en pure smaken.

Lindec

Als we iets te vieren hebben, is FG altijd een goed keus. Of dat nu een verjaardag is, gewoon omdat het donderdag is ;-) of zoals: nu onze 'verloving'. En dat deden we nu met een 7-gangen lunch op deze speciale dag. Maar dan wel aangepast, want we wilden de macaroni met truffel en bladgoud natuurlijk niet missen! Zoals gewoonlijk weer een hartelijk welkom door Francois zelf, die ons hartelijk feliciteerde nadat hij vroeg waarom we zo zaten te stralen.
Maar even geen wijnarrangement bij de lunch, maar wel een fles heerlijke Oostenrijkse Riesling: Heiligenstein.
Eerst als amuses het bekende en lekkere hoorntje met piccalillyijs (knetterpops!) en het zoete rondje met ganzenlevermousse. Zo lekker! Verder de hoogtepunten van de lunch: de kwartelmousse/gelei, natuurlijk de heerlijk verfrissende nitro vijzel (ik vind die roze peperbesjes zo heerlijk), de truffelmacaroni en de miljonairsbiscuit.
Francois, we weten weer precies waarom we altijd zo graag bij je komen eten!

Gegeten op 22 november 2014

jpvr74

Wat een tegenvaller. Als we rond half acht aan tafel gaan valt om te beginnen de drukte op: Er is veel geluid en beweging. Het duurt even voordat we om een aperitief gevraagd worden en dat is het begin van een lange avond. Er zit minstens een half uur tussen iedere amuse en later gang. Ter illustratie: na 2,5 uur (om 11 uur) krijgen we het 2de gerecht uit het menu geserveerd en net na twaalven het hoofdgerecht. Treurig dieptepunt is de Nitro, we hebben met zijn vieren 40 minuten naar het stenen bakje met kruiden zitten kijken, voordat er iemand langs kwam om dit spektakel te realiseren. Tijdens het wachten wordt het water (a 7 euro per fles) te pas en te onpas aangevuld, maar de wijnglazen uit het arrangement blijven angstvallig leeg.

Na de Nitro ervaring geven we aan ontevreden te zijn en terug te willen van het 9 naar het 7 gangen menu. Dit kan, maar het hoofdgerecht wat vervolgens wordt geserveerd is lauw qua temperatuur. Normaal gesproken stuur je het dan terug, maar we zijn bang voor nog meer vertraging en eten het op. Volgens de ober kwam het 'net van de pas'. De deserts gaan er vervolgens in rap tempo door heen en om 1.00 uur is het diner klaar.

Op de rekening zijn een paar flessen water en één wijnarrangement geschrapt. Bij nadere bestudering blijkt een tafelgenoot echter voor 1 glas rode wijn, via het 'Bob 4 gangen menu' wijn arrangement 22 euro te hebben betaald. Bij vertrek keurt Francois ons geen blik waardig, maar gezien zijn gebulder in de keuken vraag ik me af of iemand onze bedorven avond heeft durven te vertellen.

Gegeten op 15 november 2014

tapaatje

Voor het eerst bij een restaurant met michelinsterren. Om de kosten enigszins binnen de perken te houden maar voor de lunch gegaan. Drie gangen met nitro vijzel. Heerlijk drietal amuses. Goed begin met een top champagne erbij. Prachtige gerechten. Bediening ook zoals het hoort! Toch was het op een of andere manier niet helemaal wat ik verwacht had. Er was niets op aan te merken, maar de echte wow factor had ik niet. Had meer het idee dat ik voor de show eromheen betaalde dan voor het eten. Maar die show die wordt neergezet klopt wel helemaal.

Gegeten op 6 november 2014

Marijn-Proeft

Je thuis voelen in Rotterdam als Amsterdammer zijnde, daarin slaagde het team van FG met vlag en wimpel. Een heerlijke lunch uit de hoge hoed was wat ons te wachten Gerechten waar je mond van openvalt zo lekker en bijzonder goed uitgebalanceerd echt heerlijk gegeten.

Gegeten op 31 oktober 2014

Hanmar01

Na 4 jaar, na een slechte ervaring, op uitnodiging toch maar weer eens bij FG gaan eten. Geheel onbevangen hadden wij zin om een gezellige avond met onze vriend te gaan eten in FG. en natuurlijk vol verwachting. Amuses en gerechten helemaal goed. Bediening ook prima. Totdat we bij het hoofdgerecht van vlees geraakte, sukade. Niet helemaal volgens verwachting, zeker niet iets wat je verwacht van een 2 sterren restaurant. Nadat de bediening onze borden op kwam halen, en wij aangaven dat dit niet helemaal aan onze verwachting voldeed gaf de bediening slechts aan dat dit jammer was. Net op dat moment stond de chef kok, Francois Geurts, achter de bediening die daar op in sprong. Helaas kan de chef kok niet zo goed tegen kritiek. Over smaak valt toch niet te twisten. Helaas is de chef kok van mening dat zijn gerechten toch echt de beste zijn en zeker niet van kritiek gediend is. Het liep helaas zo hoog op dat wij verzocht werden zijn restaurant te verlaten. Zelden zo iets meegemaakt. Ik zal er zeker geen voetstap meer zetten en ik zal dan ook een ieder afraden hier ooit te gaan eten. Tja over smaakt valt zeker te twisten, maar niet volgens de heer Francois Geurts.

Gegeten op 5 november 2014

sandopi

Wat een beleving om hier te eten! We hadden gekozen voor het 3 gangen lunchmenu met de nitro vijzel. We begonnen met een drietal amuses. een ijsje van piccallily, een Frans cakeje met eendenlever en als klapper prei van de Josper. Wat kan prei dan ineens lekker zijn! Voorgerecht was kabeljauwtartaar, vinaigrette van oester, knoflookschuim en creme van watercress. Was lekker maar soms was de vinaigrette wat overheersend. Nitro vijzel is een ware belevenis en ook nog eens lekker. Het hoofgerecht was aan de rechterkant superlekker maar aan de linkerkant iets minder. Er lagen heel veel verschillende smaken op het bord. Persoonlijk vond ik het iets teveel. Gegrilde witvis met suddervlees er bovenop. Er werd aan tafel een roomsaus bij geserveerd. een aardappelmousseline met mosselen en kerrieschuim en venkel. De kwaliteit van het eten was echt geweldig. Als toetje hadden we verschillende bereidingen van peer. Klassiek en lekker. Daarna kregen we van de chef ook nog een enorme suikerspin met 'FG candy' erin en een klein stukje brioche. Het zag er prachtig uit! we namen nog een theeservies en kregen er 10! verschillende friandises bij geserveerd. We hebben om een mes gevraagd om alle lekkernijen eerlijk te delen! Je hoeft hier niet bang te zijn dat je met een lege maag naar huis gaat en we hebben er ruim vier uur gezeten. Kortom echt garantie voor een heerlijk middagje/avondje uit!

Gegeten op 24 oktober 2014

robmartensenhettyreinders

Een heerlijke avond uiteten is hier een beleving en ervaring. Wat een gastvrij personeel en attent op alles wat er gebeurd. Zeer kundig over alle producten en de open keuken is er mooi.
We hebben ons verbaasd over de smaken van eten en de heerlijke wijnen erbij maakte de avond compleet

Gegeten op 20 september 2014

mrkkprs

Geluncht met een 5 gangen vegetarisch menu. Mooie opbouw van gerechten en prachtige smaken. Eindelijk een restaurant waar alles klopt, tot en met de koffie. Er werd tot in detail verteld over de koffie en de smaak was bijzonder. Dit hebben we in driesterren restaurants nog niet meegemaakt. Nog een detail dat we graag vaker willen terugzien bij anderen: voor elk type wijn een ander type wijnglas. Daar worden we gelukkig van! De wijn paste trouwens heel mooi bij de gerechten en waren in de meeste gevallen ook los bijzonder overtuigend. De amuses waren formidabel, vooral het mini ijsje van drop, piccalilly en knettersuiker. Een waanzinnige opening! Het eerste gerecht, een op bijzondere wijze gegaarde stengel prei, vonden we teleurstellend. Nogal gewoontjes van smaak. Maar daarna wordt het beter en beter! De insalata caprese met een gepoft blaadje basilicum, de asperges met roze peper, de pompoen op 3 wijzen bereid, de jaren-tachtig-stijl-over-de-top macaroni met truffel en schuim van citroengras en het toetje van karamel met epoisse kaas en vanille ijs. Schitterende opbouw van gerechten. De wijnen tilden het geheel naar een nog hoger nivo. Het vermelden waard: mijn tafelgenote had ook een 5 gangen menu, maar dan met overwegend vis. Zij kreeg een ander dessert, omdat dit beter paste in de opbouw van de gerechten. Kijk, dan heb je het als restaurant goed begrepen en staan wij stilletjes te juichen. Dan wat kleine kritiekpunten: ik miste zuurtonen in de gerechten, de borden worden te vaak versierd met strepen goud, de tafel wiebelde als de bestekla (die in de tafel is verwerkt) werd opengetrokken en het interieur is op een aantal punten niet mijn smaak (foto's van "sexy" dames aan de muur, pompeus meubilair). Maar dit vormt geen enkel probleem, wij komen heel graag een keer terug!

Gegeten op 20 september 2014

Luuk010

Bij FG gereserveerd voor lunch met 2 personen. Jaren geleden had ik er al eens heerlijk 's avonds gegeten.
De ontvangst was prima, hartelijk en vlot. Het interieur is schitterend: modern en grootstedelijk. Wel is naar mijn mening het interieur meer geschikt voor de avond, de zaal heeft dan nog meer sfeer dan overdag.
We kozen voor het lunchmenu. Het voorgerecht bestond uit een gerecht met couscous. Hoewel prima, vond ik de smaken van dit gerecht niet op niveau met andere restaurants met 2 Michelin sterren. Ik miste een bepaalde spanning in smaak en textuur. Dit werd goed gemaakt door het hoofdgerecht, een heerlijke bereiding met vis. De sommelier had ons op basis van onze wensen, een uitstekende fles wijn geadviseerd. Omdat deze nog behoorlijk vol was na het hoofdgerecht, stelde de sommelier voor om in plaats van het dessert uit het menu, een andere gang passend bij de wijn te serveren. We kregen een heerlijke kabeljauw met stoofvlees en jus, fantastisch!
Al met al na een wat "lauw" begin, van een heerlijke lunch genoten.

Gegeten op 10 september 2014

KaiMetsch

Gegeten op 20 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over FG Restaurant in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over FG Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.