Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eeterij het Wapen van Kattuk in Katwijk - 1

3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 401 80 10
  2. www.wapenvankattuk.nl

Uit & Eten

Pal achter de boulevard van Katwijk aan Zee zit dit warme en gezelige restaurant. Geniet van Frans-Nederlandse gerechten in een ontspannen atmosfeer. De bediening is niet alleen zeer vriendelijk, maar ook nog eens snel en attent. Wat wil je nog meer?

fijnproevertje

Afgelopen zaterdag hier voorafgaand aan de Soldaat van Oranje een hapje gegeten. Leuke zaak, vriendelijk en vlot personeel en prima eten. We waren met z'n vieren en hebben a la carte gegeten. Vooraf hadden 2 personen de coquilles, erg lekker. Ik had de tonijn en deze was ook prima. De laatste persoon had de carpaccio en dit was eigenlijk het enige gerecht wat tegenviel. Erg bleek rundvlees en zoveel overbodige smaken en garneringen dat je het rundvlees bijna niet meer proeft. Niet de bedoeling van een carpaccio toch? Verder lekker warm Turks brood erbij. Hoofdgerechten twee maal de kabeljauw, gewoon goed. Eenmaal de hertenbiefstuk, perfect gebakken en heerlijk. Alleen jammer dat er dan een stoofpeertje bij ligt waar het klokhuis nog in zit. Dit zie ik vaker en vind ik raar. Ikzelf had de grain fed bavette en weet uit ervaring dat dit vlees erg lekker is mits goed gegaard. Nou, deze was perfect gegrild! Je moet iets meer kauwen als bij een stuk ossenhaas of entrecote, maar zo veel meer smaak! Aanrader..... Na hadden we een crème brulee en een miljonairs biscuit, de andere twee namen Italian koffie. Ook allemaal prima in orde. Wijntjes en biertjes waren ook dik in orde. We waren mooi op tijd klaar om richting de musical te gaan en vonden het een topbegin van de avond. Op basis van onze ervaring kunnen wij dit iedereen van harte aanbevelen!

Gegeten op 27 december 2014

dick79

Effe lekker een avondje uit eten om te genieten.
Gezellige ontvangst door leuk bedienend personeel.
Ook altijd hallo zeggen tegen de chef kok.
Heerlijk voorgerecht: super lekker broodje, en een "boswandeling".
Hoofdgerecht: hert, hazerug en sucade ( o man wat lekker).
Een heerlijke whiskey als afsluiter van een heerlijke avond vol van smaak en gezelligheid.
Van alles echt ruim voldoende, was wederom weer een top avond.

Dick en Nelleke

Gegeten op 5 december 2014

Bert1307

Via Iens in Katwijk tgv een bezoek aan Soldaat van Oranje het Wapen van Kattuk gevonden. Het bleek een goede keus. Als voorgerecht viel de keuze op de geitenkaas met honing en pijnboompitten; een carpaccio, die opviel qua opmaak en omvang; een erg originele 'tonijn pizza' en een boswandeling (eend, lever, biet en kletzenbrood). Het hoofdgerecht bestond uit een schnitzel, entrecote, hazenrug en voor ons een primeur de bavette. Helaas voor mijn persoon 'deelden' de drie tafelgenoten mee in de bavette. Unaniem: heerlijk van smaak met een goede structuur. Een oordeel dat ook gold voor de overige gerechten. De nagerechten bestonden uit de creme brullee, onbelievebol, hangop en de gevulde soes. Minpunten: ja, geen karaf water, alleen betaald flessenwater ( -/- 1 punt service) en de Soldaat van Oranjestress. Je zult maar naar de avondvoorstelling willen, dan is het wel dooreten. Waarom niet een half uur eerder open?? Brengt ook rust voor de niet-Soldaatgangers. Anderzijds is het een verdiend succes om met twee ronden volledige tafelbezetting een avond te kunnen draaien. Kortom, een genoegen om hier te eten en Peter H. als cadeau krijg je van ons dinerbonnen van en voor het Wapen van Kattuk en kun je met een voldaan gevoel naar de voorstelling gaan

Gegeten op 29 november 2014

Denhog1990

Wij zijn hier met 4 personen wezen eten op zondag. Het duurde niet lang voordat iedere stoel bezet was. Het is een klein restaurant die volgens mij zijn plaatsen bijna altijd wel vol weet te krijgen. Goede bediening en genoeg tijd tussen de gerechten door. Vooraf hadden 2 personen carpacchio, iemand had de chevre en ik zelf had de tomatensoep (deze was erg lekker!) Ook de andere voorgerechten vielen goed in de smaak.

Hoofdgerechten waren Sateh babi 2x, 1x kabeljauw en 1x de biefspies. Wij waren allemaal tevreden! Dit restaurant torent wat mij betreft alleen niet boven andere restaurants uit in Katwijk. We hebben gewoon lekker gegeten, en we zouden het allen zo weer doen.

Gegeten op 1 juni 2014

Rammer

Heerlijk gegeten in het Wapen van Kattuk. Bij toeval hebben wij dit restaurant gevonden, maar wat een feest om daar te eten. Vooraf had mijn vrouw de tonijn pizza, heel mooi en lekker gerechtje. Ik had coquilles en dat was een tijd geleden dat ik ze zo gegeten heb. Als hoofdgerecht hadden wij allebei bavette, heerlijk mals vlees en vol van smaak. Bij het voorgerecht hadden wij allebei een witte huiswijn deze was goed en bij het hoofdgerecht op aanraden van de gastheer een mooie Chianti.Als nagerecht hadden we allebei Miljonairs gebak,voortreffelijk! Al met al een leuke avond gehad met de juiste service.

Gegeten op 6 april 2014

Thea111

Dit was ons eerste bezoek aan dit restaurant. Het was erg druk, maar gelukkig was er nog een tafel voor ons gezelschap van 4 personen beschikbaar. De ontvangst was vriendelijk, inschenken drankje en bestelling opnemen gingen ook vlot en goed. Daarna kwam het grote wachten op ons voorgerecht, dat duurde bijna een uur. We vonden het geen goede service dat hier niet over werd gecommuniceerd. Wel werd regelmatig gevraagd of we iets wilden drinken. Ons langverwachte voorgerecht was een overheerlijke uiensoep en een voortreffelijke tomatensoep. Bij het hoofdgerecht was de op de huid gebakken kabeljauw erg lekker. Wat jammer was dat er maar weinig groenten werden geserveerd, voor 4 personen een klein schaaltje rauwkost. Op het moment dat we dat wilden bijbestellen was de bediening zo druk bezig met het opruimen van de tafels voor de volgende ronde, dat de nog aanwezige gasten geen aandacht meer kregen. Daardoor kregen we het gevoel een nummer te zijn i.p.v een gast. Onbevredigd gevoel. Ondanks het goede eten en het feit dat we wel zien dat iedereen keihard aan het werk is, zullen we hier niet meer terug komen.

Gegeten op 29 maart 2014

rietenab

Werkelijk voortreffelijk gegeten. De soepen, tomaten- en uiensoep waren heerlijk. De kabeljauw uitstekend gebakken op de huid. Mijn partner heeft een afkeer van champignons. Zonder iets te vragen werd haar schnitzel voorzien van een heerlijke gratiné. Super!
De bediening was terughoudend, maar zeer attent op de goede momenten.

Gegeten op 18 maart 2014

dfkuijt

Wat een top tent , we hebben hier gegeten i.v.m.de restaurantweek . Het menuutje en het wijnarrangement zijn echt voor herhaling vatbaar. Gezellige bediening, ik zeg niks meer aan doen.

Gegeten op 9 maart 2014

ron49

eten te laat op gedient wij moesten naar soldaat van oranje, er wat van gezegd maar werd
afgesnauwd door de bediender . ik kom hier nooit meer

Gegeten op 29 november 2013

heleenvis

Al meerdere malen tot volle tevredenheid hier gegeten. Nu een 3-gangen diner tijdens de IENS-dinerdagen. Wederom uitstekend bevallen. Mooi opgemaakte borden met smakelijke gerechten. Superverse tonijn vooraf, daarna een gesneden biefstuk omringd door smakelijke toefjes van ik-weet-niet-meer-precies-wat. Prima toetje.

Gegeten op 26 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Eeterij het Wapen van Kattuk in Katwijk

Schrijf hieronder je recensie over Eeterij het Wapen van Kattuk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.