a TripAdvisor company

De Gats

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 046 451 43 81

J_Vrij

Tapperie De Gats ligt op een toplocatie: de Markt in Sittard. Dat impliceert dat je voor een gratis parkeerplaats toch ten minste zes minuten zult moeten lopen, naar (bijvoorbeeld) de Henri Weltersstraat of de Lahrstraat. Op deze vrijdagavond is het er gezellig druk, maar dat is het al gauw, omdat het maar een klein etablissement is. De Gats lokt ons met de vele zeer speciale - én zeldzame: Engelszell, Westvleteren! - bieren, maar als we er dan tóch zijn, kunnen we gelijk wel een hapje eten. Mijn tafelgenoten gaan voor de 'verkeswengskes in Rodenbach' (varkenswangetjes, gestoofd in Rodenbach-bier), terwijl mijn keuze valt op het 'zoervleisj van Sanne'. ('Zoervleisj' - zuurvlees - is een Limburgs streekgerecht, dat nog het meeste lijkt op stoofvlees en hachee. De naam komt van het vooraf marineren van het vlees in azijn. Voor de goede orde: niet het VLEES maar het RECEPT is van Sanne, de partner van uitbater Frank.) Het zuurvlees is precies zoals het zijn moet, en ook mijn disgenoten zijn unaniem lyrisch over hun varkenswangetjes. Grote porties frites - voor het 'voldane' gevoel - en salade - voor de vitamientjes - completeren het geheel. De Gats is gevestigd in een vakwerkhuis, de inrichting is in de stijl van een bruin café, met een natuurstenen vloer die doorgaans bezaaid ligt met pindadoppen. De bediening is ter zake kundig en gaat stijlvol gekleed in wit overhemd met zwart mouwloos vest, hetgeen mooi contrasteert met de ongedwongen ambiance van de tapperie. Zéér zeker een bezoek waard!

Gegeten op 25 maart 2016

Rian61

Er moet nog hard worden gewerkt om groepen goed te kunnen ontvangen. Konijn erg droog, taai en niet gaar. Weinig smaak aan het zuurvlees. Geen rechaud op tafel dus eten snel koud. Ondanks dat er vooraf gereserveerd was was er zeer beperkte keuze.

Gegeten op 8 januari 2016

eamesz

Gisteravond bij 'De Gats' gaan eten met de collegae van het werk. Bijzonder goed gegeten. Echte Limburgse specialiteiten zoals oma ze maakt: zuurvlees, konijn in het zuur, varkensrugfilet, varkenswangen, forel etc etc. En alles met bijzondere bieren gemaakt, bijgestaan door heerlijke botersla (eens geen rucola max zak uit de supermarkt, maar gewone sla met heerlijke dressing) en knapperige frietjes. Gewoon lekker ouderwets, maar o zo lekker vergeleken met sommige hedendaagse creaties... Voor de rest veel bijzondere bieren, goede service en een eigenaar die straalt van plezier en klantgerichtheid. Qua uitstraling kan 'De Gats' ook niet stuk: een ouder pand kun je in Sittard vrijwel niet vinden en qua aankleding super.

Gegeten op 9 december 2015

FamMulders

Wij waren hier voor een lunch, vriendelijke bediening, zowel binnen als buiten zat de zaak goed vol. Ondanks het slechte weer. Uitgebreide kaart. Eten is lekker maar niet speciaal. Inrichting doet denken aan oude herberg. Wat wel speciaal is, is het grote aanbod in bieren.

Gegeten op 10 januari 2015

kruitjeroermeniet

Lekker geluncht in dit restaurant. De uiensoep is niet te versmaden. Lekker wijntje erbij, aardige en vlotte bediening. Kortom, een aanrader.

Gegeten op 31 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over De Gats in Sittard

Schrijf hieronder je recensie over De Gats. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.