Dartel

3. Topper 2015
  4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 512 40 12

JN21

Dartel ligt op een mooie locatie binnen Leiden bij de Pieterskerk. Als je in het donker komt aanlopen heeft het iets sprookjesachtig. Binnen de zaak smaakvol ingericht en de bank zit heerlijk!
Het ontvangst is goed, jas wordt netjes opgehangen.
Het eten is lekker en smaakvoller dan in een regulier restaurant. Prijs voor het geheel vond ik aan de hoge kant voor wat je krijgt. Bij thuiskomst had ik nog wel trek...
De service was goed.

Gegeten op 9 maart 2015

florence

Gisteren op Valentijnsdag heerlijk gegeten bij Restaurant Dartel. En het is en blijft een uniek ervaring: De eerste amuse was een kaasvlinder met een cremé van Leidse kaas en de tweede amuse een creatie van pompoen. In de eerste instantie hadden wij gekozen voor 5 gangen maar bij nader inzien hebben wij een extra gang laten toevoegen aan het diner. En dat was een goede keuze: Voorgerecht diverse bereidingen van selderij gevolgd door een bereiding van Livar. Omdat wij later besloten een gang toe te voegen kwam als derde gerecht Zuurkool 2015. En dit was echt een topgerecht, zuurkool met een worstje van kreeft en bisque. Geweldig! Het hoofdgerecht was eend op diverse wijze bereid. Daarna kaas en als afsluiter een magnum van witte chocolade gevuld met passievrucht en rozenwater. Echter bleek dit het predessert te zijn dus we mochten nog langer genieten van al het lekkers. Het dessert was een Merengue taartje van koffie, kaneel en pistache. Bij al dit alles kwamen bijpassende wijnen. Het restaurant zat vol op deze avond en er hing een gemoedelijke sfeer. Dit was voor ons de derde keer bij Restaurant Dartel en weer waren wij verrast van wat er allemaal uit de keuken kwam. Aangevuld met de gastvrijheid en kundigheid van de bediening is onze avond geslaagd! Judith en Norbert, ga zo door!

Gegeten op 14 februari 2015

michiel134

Dartel zit in een mooie looproute in de buurt van de Pieterskerk, . Heerlijke verrassende gerechten met oa een zeer smakelijke Leidsche kaas in de amuses. Ook heb ik eindelijk eend gegeten zoals ik hem lekker vind. De chefkok kwam nog even gezellig aan tafel zitten om te vertellen over zijn culinaire avonturen in Azie. Een aanrader is DE sherry bij het dessert. Ik ga hier vaker komen, voel ik.

Gegeten op 27 januari 2015

Martinsmulpaap

Jl zaterdag 10 januari 2015 met twee personen gegeten. We hadden geluk en konden op het laatste moment nog net ingepast worden. De zaak zat gezellig vol. Na een hartelijke en professionele ontvangst mochten wij onder het genot van en eerste amuse de kaart eens goed onder de loupe nemen. Na wat wikken en wegen tussen 5, 6 of 8 gangen kozen wij voor het 6 gangen verassingsmenu en bijpassende wijnen. De eerste gang was al direct raak. Selderij op diverse manieren bereid, een juweeltje van smaken. De Grau Burgunder was een prima wijnadvies bij deze combinatie. vervolgens trokken er kreefteworstjes, koontjes van het Livar varken en andere lekkernijen voorbij.

We waren helemaal blij en verrast en verlieten de zaak meer dan voldaan. Een aanrader en wij komen hier zeker vaker terug, hetgen wij de vorige keer ook al zeiden.

Gegeten op 10 januari 2015

ron47

Wij hadden een vijf gangen menu met vooraf 2 amuse, alle gerechten inclusief de amuse helemaal top, voor een ster waardig.

Gegeten op 10 januari 2015

marion92

Echt super mooie zaak, hele correcte bediening, wisten veel te vertellen in een ongedwongen sfeer. Elk gerecht een kadootje op je bord.
Wil je eens echt een avondje uit met zn tweeen of met een gezelschap? Dan is dit DE plaats waar je zijn moet

Gegeten op 25 december 2014

astrid999

We genieten na van een heerlijk 6 gangen menu op kerstavond met een fijn wijnarrangement. Echt mooie smaken, wasabischuim, groenten waar ik nog nooit van gehoord had en oerdegelijke selderij in diverse bereidingen in een werkelijk prachtige opmaak. Een feestelijk diner met hartstikke leuke bediening én een kijkje bij het ondergrondse grachtje tot slot...

Gegeten op 24 december 2014

henk229

Op kerstavond genoten van een verrassingsmenu van 6 gangen. Heerlijke, goede bereide gerechten, goed wijnarrangement. Bediening was top: alert, aardig en zeer deskundig. En dat in een fijne ambiance. Een echte aanrader!

Gegeten op 24 december 2014

sander eigeman

Recent mogen plaatsnemen naast de openhaard en ik hou het kort voor de foodies.
Ik zal het gerecht aan jullie overlaten en voor zichzelf laten spreken. Een diep bord met een rechthoek van zuurkool met kaantjes (gekookt in room dus niet zuur maar zacht van smaak) met daarop kreeftenworstjes met melkschuim en aan tafel overgoten met een bisque met hoge cognac tonen... Stil, heel stil word ik van zo'n gerecht. Ik was sprakeloos. De victoria secret show alleen dan onder de gerechten. Misschien moeten ze het gerecht maar Doutze noemen.. Dankbaar dat ik het mocht verorberen. Groet Sander

Gegeten op 13 november 2014

-C

Wat heb ik heerlijk genoten bij Dartel! Wij hadden gekozen voor het vijf-gangen menu. Elk gerecht was stuk voor stuk niet alleen een kunstwerkje om te zien, maar het smaakte ook voortreffelijk. Eveneens de mooi bijpassende wijnen. De service was super. De gastheer was ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De sfeer in het restaurant, met de haard en de kerstdecoratie, voelde erg warm en gezellig aan. Het was onze eerste ervaring bij Dartel, maar zeker niet de laatste!

Gegeten op 9 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Dartel in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dartel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.