Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Dartel

3. Topper 2015
  4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 071 512 40 12

Martinsmulpaap

Jl zaterdag 10 januari 2015 met twee personen gegeten. We hadden geluk en konden op het laatste moment nog net ingepast worden. De zaak zat gezellig vol. Na een hartelijke en professionele ontvangst mochten wij onder het genot van en eerste amuse de kaart eens goed onder de loupe nemen. Na wat wikken en wegen tussen 5, 6 of 8 gangen kozen wij voor het 6 gangen verassingsmenu en bijpassende wijnen. De eerste gang was al direct raak. Selderij op diverse manieren bereid, een juweeltje van smaken. De Grau Burgunder was een prima wijnadvies bij deze combinatie. vervolgens trokken er kreefteworstjes, koontjes van het Livar varken en andere lekkernijen voorbij.

We waren helemaal blij en verrast en verlieten de zaak meer dan voldaan. Een aanrader en wij komen hier zeker vaker terug, hetgen wij de vorige keer ook al zeiden.

Gegeten op 10 januari 2015

ron47

Wij hadden een vijf gangen menu met vooraf 2 amuse, alle gerechten inclusief de amuse helemaal top, voor een ster waardig.

Gegeten op 10 januari 2015

marion92

Echt super mooie zaak, hele correcte bediening, wisten veel te vertellen in een ongedwongen sfeer. Elk gerecht een kadootje op je bord.
Wil je eens echt een avondje uit met zn tweeen of met een gezelschap? Dan is dit DE plaats waar je zijn moet

Gegeten op 25 december 2014

astrid999

We genieten na van een heerlijk 6 gangen menu op kerstavond met een fijn wijnarrangement. Echt mooie smaken, wasabischuim, groenten waar ik nog nooit van gehoord had en oerdegelijke selderij in diverse bereidingen in een werkelijk prachtige opmaak. Een feestelijk diner met hartstikke leuke bediening én een kijkje bij het ondergrondse grachtje tot slot...

Gegeten op 24 december 2014

henk229

Op kerstavond genoten van een verrassingsmenu van 6 gangen. Heerlijke, goede bereide gerechten, goed wijnarrangement. Bediening was top: alert, aardig en zeer deskundig. En dat in een fijne ambiance. Een echte aanrader!

Gegeten op 24 december 2014

sander eigeman

Recent mogen plaatsnemen naast de openhaard en ik hou het kort voor de foodies.
Ik zal het gerecht aan jullie overlaten en voor zichzelf laten spreken. Een diep bord met een rechthoek van zuurkool met kaantjes (gekookt in room dus niet zuur maar zacht van smaak) met daarop kreeftenworstjes met melkschuim en aan tafel overgoten met een bisque met hoge cognac tonen... Stil, heel stil word ik van zo'n gerecht. Ik was sprakeloos. De victoria secret show alleen dan onder de gerechten. Misschien moeten ze het gerecht maar Doutze noemen.. Dankbaar dat ik het mocht verorberen. Groet Sander

Gegeten op 13 november 2014

-C

Wat heb ik heerlijk genoten bij Dartel! Wij hadden gekozen voor het vijf-gangen menu. Elk gerecht was stuk voor stuk niet alleen een kunstwerkje om te zien, maar het smaakte ook voortreffelijk. Eveneens de mooi bijpassende wijnen. De service was super. De gastheer was ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De sfeer in het restaurant, met de haard en de kerstdecoratie, voelde erg warm en gezellig aan. Het was onze eerste ervaring bij Dartel, maar zeker niet de laatste!

Gegeten op 9 december 2014

marije1981

Mijn partner en ik hebben afgelopen zaterdag bij Restaurant Dartel gegeten. Toen we binnenkwamen werden we gelijk hartelijk ontvangen door de gastvrouw, we voelden ons gelijk "thuis". Omdat het voor ons echt een avondje uit was kozen we voor het verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. We hebben van de eerste tot de laatste gang genoten. De wijnen waren subliem uitgekozen bij de gerechten en ook de amuses waren voortreffelijk. Leuke bijkomstigheid is dat de chef-kok zelf aan tafel komt. Naast dat het eten absoluut Michelin ster waardig is, is de sfeer in het restaurant als een warme deken. Zodra je de drempel over stapt voel je je er thuis. Wij kunnen niet anders dan dit restaurant meer dan aanbevelen, alles is tot in de puntjes geregeld en verzorgd! Het eten, de wijn, de ambiance, het personeel...alles klopt gewoon! Wij durven na afgelopen zaterdag wel te zeggen dat dit een van de beste restaurants van Leiden eo is! Een verborgen pareltje in de Kloksteeg. We komen zeker heel snel weer terug.

Gegeten op 15 november 2014

lekkerbert

Met zijn vieren een 4-gangen menu met begeliedende wijnen. Na een amuse, die iets groot was uitgevallen, een overheerlijke proeverij van zalm. De verschillende bereidingswijzen waren ieder verfijnd en smaakvol. De opmaak van het bord, met de bladranken van mousse, was prachtig. Vervolgens een stukje rode mul. Helaas wat droog, wat ons betreft te ver gegaard. Opmerkelijk, de sukade die daarop volgde had last van hetzelfde euvel, teveel gegaard en daardoor droog aan de uiteinden. Dat hadden we toch anders verwacht. De smaken verder wel prima. Nagerecht, een boswandeling, qua componenten heerlijk. De stijl is een keuze, spreekt mij persoonlijk niet zo aan, omdat de eerste gangen eigenlijk een rustige, semi- moderne opmaak kennen, en het nagerecht ineens rustiek oogt, een beetje een dissonant. Wijnen zijn uitstekend, de service is ook prima. Dus overall heerlijk gegeten, maar door kleine tekortkomingen van twee gerechten vond ik het net niet de topper die ik verwacht had.

Gegeten op 7 november 2014

jhbouman

Dartel stond al een tijdje op ons verlanglijstje. Het voldeed minstens aan onze verwachting. Wij kozen voor een viergangenmenu. Het voorgerecht van zalm klonk standaard, maar de uitvoering verraste ons positief. Heerlijk en een plaatje op het bord. Het tussengerecht van zeebaars was gewoon goed. Het hoofdgerecht krokant gebakken sukade was mooi van smaak met een bijzondere garnituur. Het dessert was voor ons misschien wel het beste gerecht. Een plaatje om te zien. Ze noemden het een wandeling door het bos met blaadjes van marsepein, takjes van kaneel, perenijs en nog meer lekkers. Een aanrader. En vriendelijke en professionele bediening die weten waar ze het over hebben. Leuk dat de keukenbrigade ook aan tafel verschijnt. Één van de mooiere restaurants van Leiden.

Gegeten op 25 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Dartel in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dartel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.