Coffee Corazon

• 7.1

• 7.4

tineke11
  • Recensies in de laatste twee jaar

De beste koffie en appeltaart van Amersfoort en omstreken! Ook de broodjes zijn lekker vers en alles is biologisch, zonder dat ze dat van de daken schreeuwen. Aanrader is de high tea! Superlekker en veel. Fijn ook dat de bediening niet iedere 5 minuten aan je vraagt of je nog iets wil bestellen. In de kasten staan veel boeken, die je mag lezen, maar ook meenemen of ruilen voor 1 van je eigen boeken die je uit hebt. Met recht een huiskamer.

Gegeten op 12 maart 2014

ilovemyhouse
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ambiance en filosofie van deze gelegenheid is prima.
Maar vervolgens een broodje van 7,95 serveren met 3 plakjes gehakt...jammer.
Practice what you preach!

Gegeten op 14 februari 2014

fspoel
  • Recensies in de laatste twee jaar

De plek in Amersfoort waar je een keer geluncht moet hebben. Het concept dat wordt neergezet is bijzonder te noemen. De sfeer ademt die van een huiskamer, met name op de eerste verdieping waar kinderen volop de ruimte hebben. De filosofie is dat men niet opdringerig vraagt of je nog wat wilt bestellen, als je wat wilt drinken kun je dat aangeven. Toch was er voldoende aandacht voor ons en kwam men geregeld vragen of alles naar wens was.

Wij zaten met ons gezin achterin aan de grote tafel, waar ook nog andere mensen aan zaten. In overleg met de bediening hebben we eerst voor twee personen high tea genomen (de kinderen alleen drinken) omdat de verwachting was dat dit genoeg zou zijn. En dat was ook zo. Op de twee borden lagen voldoende zoetigheden, o.a. carrotcake, cheesecake, chocomuffins, citroencake, slagroom en chocola.

Omdat mijn zoon en ik toch meer van iets hartigs houden hebben wij nog een broodje gerookte kip besteld. Het broodje wordt vers gebakken en is dus nog warm als het geserveerd wordt. De kip was niet zo bijzonder, de mango-mosterd dressing maakte veel goed.

Wat ons verder op viel was dat de appeltaart gretig aftrek vond. Ook deze wordt vers gebakken en is dus behoorlijk warm als die wordt opgediend (de gasten vlak naast ons vonden hem te warm en kregen de tip om volgende keer koude appeltaart te vragen). Eerlijk gezegd verheug ik me nu al op een volgende keer en dan bestel ik zeker de warme appeltaart met slagroom.

Gegeten op 5 januari 2014

Shani
  • Recensies in de laatste twee jaar

De lunchbroodjes zijn hier erg lekker. Ik blijf terug komen voor hun broodje met buffelmozzarella en de rest ziet er ook altijd erg smakelijk uit. Broodjes worden daarnaast vers gebakken, waardoor ze nog lekker warm zijn als je er een op tafel krijgt. De tijd voor een broodje klaar is duurt daardoor wel wat langer, maar dat staat netjes aangegeven op de kaart. Personeel is altijd erg vriendelijk. Het minpunt aan de service vind ik dat er nooit word gevraagd of iemand nog wat wil bestellen. Er hangt een informele sfeer in de zaak, die ik kan waarderen. Het ziet er altijd rommelig maar wel gezellig uit.

hester11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Corazon is duidelijk de populairste koffieplek van Amersfoort. Het is er altijd druk en het ruikt verrukkelijk naar koffie en taart zodra je er naar binnen stapt. De koffie is heerlijk heet en met name de appeltaart is geweldig en wordt warm geserveerd. De andere taarten en broodjes zijn ook heerlijk. Ik kwam hier al toen de kinderen klein waren omdat ze boven kunnen spelen met het speelgoed. Nu komen we er nog erg vaak zowel op zaterdag als zondagmiddag. Het is er altijd gezellig druk met een ongedwongen sfeer.

Gegeten op 5 oktober 2013

sisko
  • Recensies in de laatste twee jaar

De beste koffie van Amersfoort, de beste (en grootste) appeltaart van Amersfoort. Wat wil je nog meer als fervent koffie en appeltaart liefhebber als je op stap bent in Amersfoort? De koffiekaart is uitgebreid, en niet met de gangbare koffie-met-likeur varianten, maar koffie-varianten als Flat White (cappuchino met dubbele espresso) of koffie met een stuk chocola op de bodem. Als je wilt, kun je ook een speciale blending van koffie krijgen. En dan de appeltaart: niet veel kan tippen aan de appeltaart van Kobus Kuch in Delft, maar er is geduchte concurrentie in Amersfoort! Heerlijk grote sappige stukken appel, lekker bijeengehouden met kaneel en siroop en de korst knapperig maar niet hard. Een sieraadje in de binnenstad van Amersfoort.

Gegeten op 24 augustus 2013

Proef1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

Corazon blijft lekkere koffie en thee hebben en ook het gebak mag er zijn. Het uit eigen bakkerij geserveerde brood is lekker, het beleg in orde maar wel redelijk aan de prijs. Probleem is de bediening. De persoon die ons bediende was op zijn zachts gezegd onbeschoft en gefascineerd door de out-of-bed look. Ook de overige bediening was erg traag. Dit zal deels door de drukte komen maar ook omdat er met name onderling gezellig gepraat werd. Als je koffie besteld moet die warm zijn en niet al deels afgekoeld. Ik neem aan dat ze ondertussen weten dat het op zaterdag zeer druk is en waarom passen ze het aantal mensen in de bediening niet aan? Smoothies bestaan volgens mij voor 50% uit water of het ingekochte fruit is van mindere kwaliteit. Voor een kop koffie en een scone ga ik hier denk ik wel naar terug, maar dan op een rustigere tijd en niet meer dan dat.

Gegeten op 22 juni 2013

ireenster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had een broodje met kruiden uit Marrakech. Uiteindelijk bleek dit een broodje te zijn met kruiden die erg sterk op shoarma kruiden lijken (ik zou er mijn pet wel om verwedden). Voor zover ik weet komt dat uit Turkije en omstreken, verre van Marokko! Maar goed, als de kruiden uit Marrakech komen, prima, helaas is het geen representatie van de mooie warme kruiden uit Marrakech :(Verder was het te erg gekruid, waardoor ik de nare smaak nog een paar uur later nog in mijn mond had. Dit (voor mijn gevoel) shoarma broodje kan op vele plaatsen lekkerder gemaakt worden en is stukker goedkoper daar! Dit is in ieder geval een punt waar makkelijk verbeteringen kunnen worden aangebracht (tip!). De mango smoothie is ook totaal niet aan te raden. Ik heb nog nooit zo'n slechte smoothie gehad. Alsof er een liter water bij de mango is gegooid en voor de rest was er geen yoghurt in te vinden...
Verder is het decor voor mijn idee een rotzooitje. De houten tafels bij elkaar doen me denken aan een slordig fastfoodrestaurant en de relaxte stoelen zijn niet ingericht om er iets bij te eten. De ruimte bovenin is ingericht voor de kinderen en daar is het nog chaotischer en weer vergelijkbaar met een fastfoodrestaurant. De enige leuke plek is buiten, maar daar regende he :( Daarnaast kunnen de tafels buiten wel is stabieler.
Verder was de service erg langzaam, de koffie duurde echt lang en volgens mij stond ie al een tijdje klaar, aangezien hij niet erg warm was. De leidinggevende is ook erg snobbistisch en probeert nog af en toe populair te doen.

Ik weet zeker dat ik hier niet meer terug kom.

Gegeten op 23 juni 2013

henkleeuw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke tent met goede koffie en lekker zelfgemaakt gebak. Vooral de appeltaart is een aanrader. Het is sfeervol maar wel wat krap voor mensen met bv een kinderwagen of een rolstoel. De bediening geeft je rustig de tijd om nog relaxed na te zitten. Kan hierdoor soms wel wat lang duren voordat je kunt bestellen. Bepaald niet het goedkoopste adres voor een kop koffie.

Gegeten op 15 mei 2013

mariekevanbasten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker geluncht in een leuk tentje in het centrum van Amersfoort. De kaart bied voldoende diversiteit en veel lekkers. Gekozen voor Mais-pompoen brood met zalm, rucola en dressing van limoen en dille. Een smakelijk broodje. Daarbij een vers sapje van komkommer, sinaasappel en munt. Ook deze combinatie was erg smaakvol. Na de lunch nog een cappuccino gedronken, ook deze was erg lekker (brazil santos) De service was vlot, snel en erg vriendelijk. Het concept dat je boeken kunt meenemen wanneer je een boek terug zet, vind ik erg leuk! Ik kom zeker nog een keer terug!

Gegeten op 18 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Coffee Corazon in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Coffee Corazon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!