Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Coffee Corazon

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 465 68 44

Imeldaaah

DE APPELTAART IS TOP!
Chaotische, groezelige en rommelige zaak waar het heel druk was. We moesten ontzettend lang wachten eer er iemand de bestelling kwam opnemen. Daarna duurde het weer ontzettend lang voordat het eindelijk op tafel kwam. De kwaliteit van de koffie en de appeltaart is zeer goed. Zo hoort appeltaart te zijn, alsof je hem zelf thuis hebt gebakken. Dat vinden kennelijk vele, want de bakblikken vlogen er door heen. Het zijn royale porties, je kunt er best makkelijk met tweeen van doen. Er is een wand met thee en de bedoeling is dat je zelf thee uitkiest en daar een schepje van uit haalt. Achter de bar stond iemand, ik vermoed de chef, die van alles brulde naar het personeel. Informeel is leuk, maar op zo'n manier je personeel aan te sturen is iets tè. Er staat een hele wand vol met boeken, je kunt ze lezen of ruilen met een meegenomen boek. Erg leuk, helaas zaten er veel mensen voor zodat ik niet lekker kon snuffelen. Heel fijn dat je ongestoord eindeloos kan werken op je laptop of kan lezen. Ze laten je heerlijk met rust.

Gegeten op 22 augustus 2014

zonneschijn

Gezellige plek om te lunchen in Amersfoort. De kaart doet lijken alsof het brood zelf gebakken wordt in de nabijgelegen bakery. Maar als ik bij het afrekenen zie dat degene die de broodjes klaarmaakt deze uit de plastic verpakking haalt, geloof ik dit helaas niet meer.

Gegeten op 4 juni 2014

Lena15

Afgelopen weekend was ik met mijn ouders en zus in Amersfoort. We hadden lekkere trek en Coffee Corazon leek de juiste plek om onze honger te stillen. Eenmaal plaatsgenomen op het 'binnenplaatsje' bekeken we de menu kaart van Corazon. Ook lag er een beschrijving van het 'concept' van Corazon. Een greep uit de tien 'regels': de klant geeft zelf aan of hij/zij nog koffie wil, je betaalt alleen als je het echt lekker vindt, een grote 'bibliotheek' met boeken die te leen zijn en geen grote reclamebakken of advertenties in de eetgelegenheid. Dit sprak ons erg aan.
Mijn moeder en zus namen de appeltaart (volgens de kaart lekkerste van Amersfoort) en de naturel cheesecake. Mijn vader en ik deelden de high-tea. Het gebak was heerlijk. De appeltaart viel in de smaak en was super groot en ook de cheesecake was niet te versmaden. Het blad met de kleine stukjes cake, taart, chocolade en shortbread was ook echt ge-wel-dig. Heel erg leuk dat je van het hele assortiment wat kan proeven. Normaal is de high-tea voor één persoon, maar wij vonden hem zeker groot genoeg om te delen.
Ook het personeel is aangenaam en relaxt. Kortom: een super leuke en gezellige plek. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 15 juni 2014

Jkersen

Het was weer top! Geweldige smoothies en de broodjes, Ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Fantastisch concept!
Een aanrader voor iedereen! Ik kom graag terug!

Gegeten op 9 juni 2014

Stephan89

Obers die gehurkt aan je tafel komen alsof ze je beste vriend zijn, tja
Duure broodjes die wel met kwalitatief goede producten waren belegt maar wel heel karig belegt
Kofie was uitstekend maar niet zo byzonder als dat zelf overal van de daken schreeuwen
Verder was het heel gehorig waardoor je hard moest praten om elkaar te verstaan

Gegeten op 16 mei 2014

tineke11

De beste koffie en appeltaart van Amersfoort en omstreken! Ook de broodjes zijn lekker vers en alles is biologisch, zonder dat ze dat van de daken schreeuwen. Aanrader is de high tea! Superlekker en veel. Fijn ook dat de bediening niet iedere 5 minuten aan je vraagt of je nog iets wil bestellen. In de kasten staan veel boeken, die je mag lezen, maar ook meenemen of ruilen voor 1 van je eigen boeken die je uit hebt. Met recht een huiskamer.

Gegeten op 12 maart 2014

ilovemyhouse

De ambiance en filosofie van deze gelegenheid is prima.
Maar vervolgens een broodje van 7,95 serveren met 3 plakjes gehakt...jammer.
Practice what you preach!

Gegeten op 14 februari 2014

fspoel

De plek in Amersfoort waar je een keer geluncht moet hebben. Het concept dat wordt neergezet is bijzonder te noemen. De sfeer ademt die van een huiskamer, met name op de eerste verdieping waar kinderen volop de ruimte hebben. De filosofie is dat men niet opdringerig vraagt of je nog wat wilt bestellen, als je wat wilt drinken kun je dat aangeven. Toch was er voldoende aandacht voor ons en kwam men geregeld vragen of alles naar wens was.

Wij zaten met ons gezin achterin aan de grote tafel, waar ook nog andere mensen aan zaten. In overleg met de bediening hebben we eerst voor twee personen high tea genomen (de kinderen alleen drinken) omdat de verwachting was dat dit genoeg zou zijn. En dat was ook zo. Op de twee borden lagen voldoende zoetigheden, o.a. carrotcake, cheesecake, chocomuffins, citroencake, slagroom en chocola.

Omdat mijn zoon en ik toch meer van iets hartigs houden hebben wij nog een broodje gerookte kip besteld. Het broodje wordt vers gebakken en is dus nog warm als het geserveerd wordt. De kip was niet zo bijzonder, de mango-mosterd dressing maakte veel goed.

Wat ons verder op viel was dat de appeltaart gretig aftrek vond. Ook deze wordt vers gebakken en is dus behoorlijk warm als die wordt opgediend (de gasten vlak naast ons vonden hem te warm en kregen de tip om volgende keer koude appeltaart te vragen). Eerlijk gezegd verheug ik me nu al op een volgende keer en dan bestel ik zeker de warme appeltaart met slagroom.

Gegeten op 5 januari 2014

Shani

De lunchbroodjes zijn hier erg lekker. Ik blijf terug komen voor hun broodje met buffelmozzarella en de rest ziet er ook altijd erg smakelijk uit. Broodjes worden daarnaast vers gebakken, waardoor ze nog lekker warm zijn als je er een op tafel krijgt. De tijd voor een broodje klaar is duurt daardoor wel wat langer, maar dat staat netjes aangegeven op de kaart. Personeel is altijd erg vriendelijk. Het minpunt aan de service vind ik dat er nooit word gevraagd of iemand nog wat wil bestellen. Er hangt een informele sfeer in de zaak, die ik kan waarderen. Het ziet er altijd rommelig maar wel gezellig uit.

hester11

Corazon is duidelijk de populairste koffieplek van Amersfoort. Het is er altijd druk en het ruikt verrukkelijk naar koffie en taart zodra je er naar binnen stapt. De koffie is heerlijk heet en met name de appeltaart is geweldig en wordt warm geserveerd. De andere taarten en broodjes zijn ook heerlijk. Ik kwam hier al toen de kinderen klein waren omdat ze boven kunnen spelen met het speelgoed. Nu komen we er nog erg vaak zowel op zaterdag als zondagmiddag. Het is er altijd gezellig druk met een ongedwongen sfeer.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Coffee Corazon in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Coffee Corazon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.