a TripAdvisor company

2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 465 68 44

Dycarlijn

Heerlijke lunchkaart en goede koffie! Het enige minpuntje is dat je ontzettend lang op je eten en drinken moet wachten. Personeel heeft het vooral druk met elkaar dan met de gasten. Het wordt aangegeven dat het langer kan duren, omdat de kwaliteit voor gaat, maar ik denk dat het wel sneller kan waarbij de kwaliteit nog gewaarborgd kan blijven. Dat weerhoud mij er toch van om daar even een kopje koffie te gaan drinken.

AnnemarieB

Heerlijk gegeten bij Corazon. Zelf had ik een broodje brie op het notenvijgenbrood, een heerlijke combinatie. Je mag zelf je brood kiezen, maar deze combinatie was zo lekker, dat het eigenlijk de verplichte combinatie zou moeten zijn. In verhouding wel erg veel brie en weinig chutney. Leuk dat je daarna bij de bakkerij het brood ook kan kopen. Het personeel is erg vriendelijk. Ten aanzien van het decor, je moet er van houden. Boven zijn er erg veel kinderen, zoals hieronder, het lijkt wel een kinderdagverblijf. Ik moest tussen/over peuters en speelgoed lopen om bij de toiletten te komen. Beneden is het daarentegen een stuk rustiger, maar erg vol qua tafels en stoelen.

Gegeten op 15 augustus 2015

guitartiger

geweldige sfeer & ambiance. heerlijke smoothies en chocolade cheesecake :-D. uiteindelijk geen boek meegenomen, maar 't idee dat 't kan is alleen al ontzettend leuk!

Gegeten op 24 juli 2015

Ienimini

Gisteren na een dagje winkelen voor een verlate lunch naar Corazon gegaan. We waren niet de enigen, maar achter in het restaurant konden we nog een tafeltje bemachtigen. We kozen voor de Marokkaanse kip. Het zag er heerlijk uit: lekker veel kip met een groot stuk brood. Helaas, het eten was voor ons (die zoutarm eten) veel te zout. De serveerster gaf aan dat het in de kruiden zelf zat en bood ons aan een ander gerecht uit te kiezen. Op haar advies werd het de minder zoute gerookte kip met avocado. Deze smaakte ons inderdaad goed en het stuk olijfenbrood was overheerlijk. Reden voor ons om daarna nog brood te halen bij de bakkerij van Corazon: cranberrybrood, landbrood en havermoutkoeken. Heerlijk brood dat verder geen beleg nodig heeft, alleen een beetje boter erop.

Gegeten op 2 april 2015

Finefoodfinder

Het lijkt wel altijd bommetje vol te zijn in deze unieke zaak en er zijn inderdaad altijd heel veel kinderen. De inrichting is op het eerste oog wel gezellig, maar het verfwerk en plafond zien er werkelijk niet uit..Als je je daar niet aan stoort is het heel gezellig. Wij waren blij dat we een tafeltje konden bemachtigen en ondanks de drukte kwam de bediening een gezellig praatje maken. De kaart is interessant en biedt ook voor kinderen lekkere en gezonde hapjes. Alleen een tosti ontbreekt, waardoor mijn zoon hier niet naartoe wil. De salades geitenkaas en gerookte kip zijn heel erg lekker en de mango-appel-basilicum smoothie is ook geweldig. Het ruikt hier bovendien altijd lekker want brood en taart is zelfgebakken. Met name de appeltaart is fantastisch. Ik kom hier graag!

Gegeten op 21 november 2014

Hilletje

Volgens mijn vriendin de beste plek voor lunch in Amersfoort. Helaas verschillen onze smaken. Wat mij als eerste opviel is de overvloed aan kinderen. Het leek wel een kinderdagverblijf, vreeeeeeselijk. Ik kwam om gezellig, lekker en vooral rustig te lunchen, vergeet het maar, het is een enorme herrie binnen. Voor de een is dit natuurlijk gezellig, voor de ander (voor mij dus) is dit een ware nachtmerrie. Decor is daarom dus ruim onvoldoende. Vriendelijke bediening, lekkere koffie, maar het broodje, tsja, was gewoon een broodje brie. Het was niet spannend. Ik vond het gewoon een matig broodje brie. Zou ik verwend zijn? Ik ben wel nieuwsgierig naar de bakkerij. Maar speciaal teruggaan naar deze plek? Nee.

Gegeten op 12 oktober 2014

Imeldaaah

DE APPELTAART IS TOP!
Chaotische, groezelige en rommelige zaak waar het heel druk was. We moesten ontzettend lang wachten eer er iemand de bestelling kwam opnemen. Daarna duurde het weer ontzettend lang voordat het eindelijk op tafel kwam. De kwaliteit van de koffie en de appeltaart is zeer goed. Zo hoort appeltaart te zijn, alsof je hem zelf thuis hebt gebakken. Dat vinden kennelijk vele, want de bakblikken vlogen er door heen. Het zijn royale porties, je kunt er best makkelijk met tweeen van doen. Er is een wand met thee en de bedoeling is dat je zelf thee uitkiest en daar een schepje van uit haalt. Achter de bar stond iemand, ik vermoed de chef, die van alles brulde naar het personeel. Informeel is leuk, maar op zo'n manier je personeel aan te sturen is iets tè. Er staat een hele wand vol met boeken, je kunt ze lezen of ruilen met een meegenomen boek. Erg leuk, helaas zaten er veel mensen voor zodat ik niet lekker kon snuffelen. Heel fijn dat je ongestoord eindeloos kan werken op je laptop of kan lezen. Ze laten je heerlijk met rust.

Gegeten op 22 augustus 2014

zonneschijn

Gezellige plek om te lunchen in Amersfoort. De kaart doet lijken alsof het brood zelf gebakken wordt in de nabijgelegen bakery. Maar als ik bij het afrekenen zie dat degene die de broodjes klaarmaakt deze uit de plastic verpakking haalt, geloof ik dit helaas niet meer.

Gegeten op 4 juni 2014

Restaurant - 18 juli 2014

Dit staat ook beslist niet op het menu, maar het misverstand is wel begrijpelijk, omdat we een bakkerij hebben. Daar bakken we vooral grote broden. De lunchbroodjes worden gebakken door de biologische bakkerij van Carl Siegert.

Lena15

Afgelopen weekend was ik met mijn ouders en zus in Amersfoort. We hadden lekkere trek en Coffee Corazon leek de juiste plek om onze honger te stillen. Eenmaal plaatsgenomen op het 'binnenplaatsje' bekeken we de menu kaart van Corazon. Ook lag er een beschrijving van het 'concept' van Corazon. Een greep uit de tien 'regels': de klant geeft zelf aan of hij/zij nog koffie wil, je betaalt alleen als je het echt lekker vindt, een grote 'bibliotheek' met boeken die te leen zijn en geen grote reclamebakken of advertenties in de eetgelegenheid. Dit sprak ons erg aan.
Mijn moeder en zus namen de appeltaart (volgens de kaart lekkerste van Amersfoort) en de naturel cheesecake. Mijn vader en ik deelden de high-tea. Het gebak was heerlijk. De appeltaart viel in de smaak en was super groot en ook de cheesecake was niet te versmaden. Het blad met de kleine stukjes cake, taart, chocolade en shortbread was ook echt ge-wel-dig. Heel erg leuk dat je van het hele assortiment wat kan proeven. Normaal is de high-tea voor één persoon, maar wij vonden hem zeker groot genoeg om te delen.
Ook het personeel is aangenaam en relaxt. Kortom: een super leuke en gezellige plek. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 15 juni 2014

Jkersen

Het was weer top! Geweldige smoothies en de broodjes, Ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Fantastisch concept!
Een aanrader voor iedereen! Ik kom graag terug!

Gegeten op 9 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Coffee Corazon in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Coffee Corazon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.