• foto's van LAB111 in Amsterdam - 1

• 8.0 10 71

• 8.3

• 8.0

Verrukkelijk eten, inspirerende omgeving

Lab111 is gevestigd in het voormalig pathologisch-anatomisch labaratorium. Dit zie je duidelijk terug in sommige elementen van het interieur wat voor een creatieve sfeer zorgt. Die creativiteit zie je terug in de gerechten die je eigenlijk in een veel duurder restaurant zou verwachten. Ook de wijnen verdienen een extra vermelding en zijn veelal per glas te bestellen.

frank88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier voor de tweede keer gegeten, maar beduidend minder dan de vorige keer.

Het viel ons al op dat het behoorlijk rustig was voor een zaterdag avond. Daardoor was wel de bediening rustig en dat gaf een relaxt gevoel. Helaas was het eten dit keer echter beduidend minder. Ik bestelde voor de wildbitterballen met rode kool en coppa van wildzwijn, maar de bitterballen waren kapot gegaan in de frituur waardoor ze droog overkwamen en ze niet beter smaakten dan normale huismerk bitterballen.

Bij het hoofdgerecht zeebaarsfilet met shiitake, rode biet, pommes dauphine en kokkeljus was de vis ook te lang gegaard, waardoor hij te droog was.

Bij beide gerechten was het garnituur juist wel prima op orde.

Ook de nagerechten hadden wij onze bedenkingen, chocoladetaart met bosvruchten eind februari? Niet bepaald seizoensgebonden, en ook de cheese cake viel tegen. Ook deze weer te droog.

Al met al leuke tent met ok bediening, maar verschrikkelijk jammer van het eten. Misschien was de kok ziek en stond er een vervanger?

Gegeten op 22 februari 2014

jcheeremans

zaterdag 18 januari hebben we heerlijk gegeten in lab111
verzorgd en heerlijk eten .Fantastische gezellige plek. Fijne sfeer. goede akoestiek. Zachte goede muziek en bovenal een voortreffelijke bediening .Een jongen die overal verstand van heeft en nog leuk ook bovendien!!!

Gegeten op 18 januari 2014

Hungry
  • Recensies in de laatste twee jaar

Had a great dinner here with 5 friends just before Christmas. Service was fantastic - attentive, knowledgeable and fun. The game croquettes were delicious. Most of us had rabbit, highly recommended as everyone loved it. The cheesecake is to die for. It's my 3rd time here and I've found Lab111 is always an affordable treat, great food at reasonable prices and excellent friendly service

Gegeten op 21 december 2013

jelte3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week met collega's van hotel de filosoof gegeten bij het LAB, we zijn heel hartelijk ontvangen en hebben heerlijk en gevarieerd gegeten, vooral de wild balletjes vooraf deden het goed bij mij. Bedankt voor de service en de fijne avond, tot snel!

Proever49049
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend met een groep en een aantal kleine kinderen hier gegeten. Het eten was, zoals altijd, meer dan goed. Het is niet perse een kindvriendelijke restaurant, maar de bediening heeft zich ingespannen om toch wat passends op tafel te zetten voor de ukkies. Niets dan hulde voor het zeer vriendelijke en attente personeel!

Gegeten op 21 december 2013

david123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lab 111 is een bijzonder plek. Het is een beetje verscholen in een hoekje maar het is een prachtige locatie. En er wordt goed gekookt! Verrassend lekker waren de wild bitterballen geserveerd op salade en met droog vlees. Dit was echt top niveau. Vervolgens hebben we biefstuk gegeten. dessert hadden we niet. Ik vind dit restaurant een aanrader. De locatie is echt mooi, de bediening vriendelijk en er wordt goed gekookt.

Gegeten op 1 december 2013

LEKKEReten91
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag hier heerlijk met mijn meisje gegeten!
Vooraf had zij de gemarineerde zalm en ik de rund met zuurkool, deze waren uitstekend op smaak. Daarna hadden wij beide een konijnenbout waar je alleen maar naar moest lachen en het vlees viel al van zijn botje. Als dessert namen ik de cheesecake. (wat mijn meisje had weet ik niet ik kon alleen maar naar die cheesecake kijken) wat was die lekker! De bediening was fantastisch en hetzelfde gold voor de wijn. Super leuk restaurant en een echte aanrader!

Gegeten op 6 december 2013

vegastef
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kwaliteit van het eten was wisseld. Het voorgerecht, de aardappel-olijfwafel met buffelmozarella en gegrilde groentes was voortreffelijk. Het hoofdgerecht, een ravioli met schorseneren, overgoten met Italiaanse boerenkool was echter niet meer dan draaglijk (ook visueel).

De cheesecake toe smaakte mij ook niet maar dat kan aan mijn humeur hebben gelegen dat er door de slechte bediening niet beter op was geworden. Het was de eerste dag van deze jongen, en dat ik hem bij de bestelling van het nagerecht moest vertellen welke twee nagerechten ik op de kaart had zien staan was nog tot daar aan toe maar dat hij dan vervolgens wegloopt om dat eerst te controleren is niet handig.

Het postmoderne decor van het voormalig pathologisch laboratorium tenslotte was niet bestand tegen de onderbezetting in het restaurant op die dag en doet dan kil en ongezellig aan.

Gegeten op 21 november 2013

Savennieres
  • Recensies in de laatste twee jaar

(Ik hou de volgende gradatie aan: 1-5 mislukt eten, 6 technisch ok, 7 best lekker, 8 lekker, 9 heerlijk, 10 mondorgasme.)
Ongebruikelijke locatie, ongebruikelijk pand, erg geschikt voor groepen, maar ook een tafeltje voor vier was prima. Verrassende menukaart en ditto wijnkaart (of beter, nog avontuurlijker, zou dit graag meet zien in Amsterdam). Goed gegeten en vriendelijke bediening. Leuke ervaring als je een beetje van de gebaande paden wilt afwijken. Niet echt goedkoop, ook niet echt duur, hoewel de setting je zou vermoeden dat de prijzen meer 'kunstenaars' vriendelijk zouden zijn. Prima avond.

Gegeten op 16 november 2013

Lekkerz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke plek. Doet internationaal aan, zoals je bijvoorbeeld in Parijs in een achterafsteegje een restaurant kunt vinden in een verstopte portiek, zonder reclame. Dit werkt ook het beste in Amsterdam, waar je lekker kunt uitproberen en er altijd wel een doelgroep is te vinden. Toch was het voor een zaterdag zeker niet druk.

De bediening was erg vriendelijk en vlot, al laat de productkennis echt zwaar te wensen over. Het zorgde wel voor een hilarisch tafereel toen we i.p.v. een Limoncello bij de koffie een glaasje Lime kregen.

We bestelden van alles wat en de kaart is origineel. De wijnen verdienen extra aandacht, want zowel de rode Argentijn als de witte Hongaar waren erg goed (de Tokaji Furmint 2011 is zelfs geweldig). De gerechten blijven net wat achter. De wafel van olijf is leuk, maar het garnituur matig. Stokviskroketjes niet echt hoog op smaak en ravioli ook wat te vlak.

De rundersteak als hoofd was ok, maar de aardappelgratin niet echt. Het vis hoofd niet echt verrassend. Daar is echt nog slag te maken. Nagerechten weer wat beter dan hoofd, al zijn de keuzes daar wat minder origineel (cheese of chocotaart en panna cotta).

Het natafelen is dan weer helemaal dik voor elkaar en de avond erg geslaagd, dus alles bij elkaar zeker keer proberen waard. Als je maar de Hongaar bestelt.

Gegeten op 12 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over LAB111 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over LAB111. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!