Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Sense Restaurant in Den Bosch - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 073 614 42 08

Culinaire belevenis voor alle zintuigen

Bij restaurant Sense kom je voor een totaalervaring. Kies iets lekkers uit van de uitgebreide menukaart of ga voor de Chef's Challenge, waarbij je de chef de vrije teugel laat. Natuurlijk kun je wel aangeven wat je echt niet lust of juist heel erg lekker vindt. Maak het zo gek als je zelf wilt, met tot wel zeven gangen culinaire sensatie! Een aparte vermelding voor de wijn-spijs combinaties: zeer goed gekozen en ingeschonken door een sommelier die er met passie over vertelt. Die Michelinster verdient Sense dubbel en dwars!

brokgoud

Gegeten op 28 augustus 2014

ljvandermeer

Via online reservering

We hebben met z'n vieren genoten van een zes-gangen diner met wijnarrangement. Een bijzondere ervaring! Elk gerecht is een bonte verzameling van smaken, kleuren en texturen, maar toch een geheel. En de wijn past er perfect bij. Kaas als extra gang is aan te bevelen voor de liefhebbers! De bediening is vriendelijk en geeft uitgebreide toelichting. Helaas teveel om te onthouden. De sfeer in het restaurant was aangenaam, niet overdreven sjiek of stijf. Een aanrader!

Gegeten op 22 augustus 2014

Sas

Via online reservering

Mijn tweede beziek aan Sense en wederom een geweldige ervaring. De 5 gangen chefs challenge dit keer ( vorige keer 4 gangen) met bijpassend wijnarrangement. De borden waren weer plaatjes en verrukkelijk en verrassend. De wijnen heerlijk , de sommelier toonde zijn passie op enthouisiaste wijze. Gezellig praatje met de chef. Uit alles blijkt passie voor eten en wijn en gezelligheid. Kortom weer een superavond en hoop dat er een derde keer komt.

Gegeten op 22 augustus 2014

karenspaans

Deze maand met collega's hier gegeten. Wij hebben hier een uitstekende avond gehad. De chef kwam zelfs aan tafel. Wij allen hebben gekozen voor het 5 gangen menu. erg lekker en divers. Ruim voldoende en in combinatie met de wijn dik voor elkaar. Wij komen graag eens terug.

Gegeten op 23 juli 2014

Jacky49

Wederom weer genoten van heel veel lekkere gerechten. Deze keer waren we met vier personen en ook de andere twee vonden het fantastisch. Ondanks dat het helemaal vol zat, hadden de gastheren voor iedereen tijd en daaruit spreekt de professionaliteit van restaurant Sense. Voor iedereen een aanrader, men wordt avondvullend verwend.

Gegeten op 26 juli 2014

peter306

Gegeten op 11 juli 2014

ad_wijgerde

Gegeten op 10 juli 2014

HenkvH

De patron van Sense legt de lat behoorlijk hoog. Op de website geeft hij aan dat hij "smaken wil samenbrengen tot een compositie om van te genieten". Bovendien vindt hij dat smaak, kleur, mondgevoel en sfeer in het restaurant moeten kloppen. Dat is een ambitieus streven en voor zover je dat na één bezoek aan een restaurant kunt beoordelen, lijkt hij in die opzet redelijk te slagen. De gerechten zijn ingenieus samengesteld: niet alleen mooi om te zien, maar ook lekker. Wel is het risico dat een smaakvol druppeltje hier en een streepje emulsie daar een maniertje dreigt te worden. Bij sommige gerechten vraag je je dan ook af of een iets simpeler uitvoerig niet even lekker zou zijn. Maar goed, een kniesoor die daar kritiek op heeft.
Het genieten begint al bij de amuse, die door chef Dennis Middeldorp zelf – een waarlijk imposante verschijning - wordt gepresenteerd. Rendang van het varken, atjar van komkommer met zalf van sambal Batjak en schuim van tamarinde - hoe verzin je het.
De volgende gerechten van het 4-gangenmenu zijn al even creatief. De terrine van witvis met gebakken coquille, aardappelschuim en – jawel - gel en gelei van klaverzuring bijvoorbeeld. Of, om nog zo’n compositie te noemen: op de huid gebakken kabeljauw, crème van doperwten en emulsie van mint, koriander en limoen, gerookte paling en beurre Blanc. Zo doen ze dat dus bij Sense.
De bediening is informeel en attent, al houden we er niet van dat nogal opdringerig champagne als aperitief en een wijnarrangement worden gesuggereerd. Al met al is Sense een aardig adresje in de binnenstad van 's-Hertogenbosch.

Gegeten op 7 juni 2014

linda170

Voor de eerste keer bij Sense gegeten. We werden aangenaam verrast toen we werden ontvangen door de bediening en de kok zelf, wat je kan noemen een erg warm ontvangst. Sense is erg sfeervol ingericht, we kregen een mooie tafel aangewezen. De bediening was erg vlot en vriendelijk met enorm veel kennis van wijn & spijs. We begonnen met een amuse van het huis, een ware smaakexplosie. Verder waren het steeds weer zulke verschillende gerechten, smaaksensaties, smaakbommen! Op een perfect opgemaakt bord. De keuken is erg divers en het is duidelijk dat de chefkok Dennis met zijn team zijn gerechten met volle aandacht en passie bereidt. De smaken kwamen perfect tot zijn recht. In het kort een ster- restaurant op hoog niveau zoals het hoort te zijn! We zijn de keuken en de bediening erg dankbaar voor de onvergetelijke en goed verzorgde avond.

Gegeten op 6 juni 2014

herbs

Subliem gegeten weer bij een oude bekende, met 2 hele speciale vrienden, eerst genoten van Blck Pearl met een mooie champagne, en daar genoten van Dennis's Chef Challenge, verassende indonesische smaken die avond maar ook weer zo verschillend, lekkere gembertjes, mooie vis en mooie bereidingen. Fameus is de kaaskar echt met heerlijke diversiteit. Ik blijf het zeggen, dit is orgastisch lekker

Gegeten op 17 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Sense Restaurant in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Sense Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.