Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 420 70 22

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

mc123

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij Spelt. 3 gangen met prima porties en mooie smaakcombinaties. Thee als aflsuiter van top kwaliteit. Heel attente bediening. Wij komen gewoon weer terug.

Gegeten op 4 oktober 2014

rebecca9

Via online reservering

Amuse (kaaskroepoek met kaascreme en een kaassoesje) viel tegen, de spelt risotto met walnoten en bietjes was heerlijk, evenals de andere gerechten. Lekkere Gruner Veltliner.

Gegeten op 3 oktober 2014

jelle13

Klein restaurant. Maar terwijl je niet ver van andere gasten zit, heb je daar door prettige akoestiek geen last van. Heerlijk gegeten en wijnen gingen fantastisch samen met de smaken van het eten. Alles was zeer verzorgd en de dames in de bediening verstaan hun vak!

Gegeten op 20 september 2014

DinandCleassen

Alweer een tijd geleden dat we hier zijn aangeschoven en de restaurantweek was een goede aanleiding om weer naar restaurant Spelt te gaan. En we zijn zeker niet teleurgesteld. Een 3-gangen keuze menu met een vis, vlees en vegetarische keuze voor het voor en hoofdgerecht en twee desserts. Het menu was met een vierde gang, een risotto van spelt graan, uit te breiden en dat hebben we dan ook gedaan. Vooraf hadden we een heerlijke gevogelte mousse met pruimenchutney en brioche en een verse pasta met aubergine kaviaar, gefrituurde kappertjes, kruiden en oude kaas. Heerlijk in al zijn eenvoud. Hoofd hebben wij de schol en de kalfswang genuttigd waarbij de kalfswang smolt op de tong, beide ook erg goede gerechten. Afgesloten hebben we met één dessert, wortel marmelade met pistache, omdat we al aardig voldaan waren en tot onze verbazing kregen we de beide koffie er van het huis bij omdat we niet beide een dessert namen. Dat is nog eens een vriendelijke benadering. Bediening was zoals altijd uitermate vriendelijk, kundig en attent. We hebben weer, zoals gewoonlijk, genoten. Ook al was het bijna een jaar geleden.

Gegeten op 4 september 2014

Femke39

Was alweer een jaar geleden dat wij hebben gegeten bij Spelt en het goede van dit restaurant is dat het nooit teleurstelt. De sfeer is ontspannen, de bediening heel correct en de in kijk in de hele kleine keuken waarvan je , je elke keer verbaasd dat daar zoveel lekkers uitkomt is een leuke bijkomstigheid. Het was de restaurant dus het menu was aangepast naar een keuze menu. Wij hadden o.a. de bietjes risotto, de kalfs wang en een chocolade brownie, dit is slechts een opsomming van teveel lekkers, zelfs de amuse is een beleving ! Kaas soesje met gefrituurde kaas kroepoek. Wat een mooie aanvulling zou zijn aan hun gerechten is een wijn arrangement, dat heeft Spelt niet. Wederom weer een heerlijke avond gehad bij Spelt, een aanrader!

Gegeten op 28 augustus 2014

miwi5458

Leuk plekje, buiten onder de arcade, doet een beetje Italiaans aan. De bediening is allerliefst. De kaart is klein maar doet hoeft geen bezwaar te zijn. Helaas valt het eten een beetje tegen. Niet erg duur maar ook niet echt bijzonder van smaak. Goede producten gebruikt, goed bereid maar het mist finesse in smaak of net dat beetje extra vakmanschap.

Gegeten op 14 juni 2014

Afgelopen vrijdag heb ik voor de derde keer binnen twee maanden gegeten bij Spelt. Waren eerst de garnalen kroketten mijn favoriete lunch gerecht, dan is dat nu de hamburger. ik moest de burger gewoon bestellen. Voortreffelijk vlees, smaak perfect, de portie is precies goed. Met een paar frieten erbij. heerlijke zelfgemaakte mosterd, ketchup en mayonaise. Bediening is zoals altijd zeer vriendelijk en professioneel. Ook al is het druk, de sfeer in de zaak is intiem. Ik kom hier vaker terug.

Gegeten op 6 juni 2014

dennis17

De sfeer in Spelt wordt bepaald door de kleine hoeveelheid couverts en de persoonlijke aandacht. De inrichting en kaart zijn modern maar niet afstandelijk. De gerechten worden vergezeld van iets dat met Spelt is bereid. Uit het piepkleine keukentje in het smalle pandje komen kwalitatief zeer goede en uitdagende gerechten. De presentatie en opmaak van de borden is van een zeer hoog niveau, zeker gelet op de bescheiden prijzen.
De bediening is professioneel maar wel persoonlijk en is op de hoogte van alles omtrent de producten en manier van produceren en bereiden.
Wat opvallend is, is dat het restaurant vrij snel leeg was en er niet echt een 'na-tafel' sfeer heerste. Maar dat kan ook de moment-opname van deze dag geweest zijn.

Gegeten op 29 mei 2014

JeroenvdB

Uitstekend gegeten bij spelt deze week. Originele gerechten met bijzondere smaak combinaties, ik had alle gerechten op de kaart wel willen proberen. Enig minpuntje was het toetje waarin de geconfijte wortel net iets te zoet was. De bediening was zeer vriendelijk. Ik ga hier zeker vaker terug komen.

Gegeten op 14 mei 2014

Cotelette

Geweldige gegeten bij Spelt via een Iens dinner deal! Super bediening, verrassend lekker menu. Ik heb een tarwe allergie maar mag wel alles eten waar speltmeel in verwerkt is; ik kon dus alles eten.
Eén minpuntje: schrok wel even toen ik de rekening kreeg en zag dat 2 glazen Cava samen €17,50 kosten. Dat hadden ze van te voren mogen zeggen vind ik! Maar verder zeer zeker aan te bevelen. Ik ga er zeker ook een keertje lunchen.

Gegeten op 15 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Spelt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Spelt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.