a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 2 foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 3 foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 4 foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 5 foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 420 70 22

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

nijsnijsnijs

Je zit er heerlijk, prachtig uitzicht op de mooie tuin achterin de zaak. Personeel is supervriendelijk en de prijs-kwaliteitverhouding van het eten is top.

Gegeten op 24 mei 2015

Jannesje

Via online reservering

Het was SUPER! wij hebben genoten van heerlijke gerechten! het was een jonge brigade en wij waren blij verrast met de kwaliteit. zowel de koks als de bediening: TOP. de gastvrouwen waren vriendelijk en attent; keurig geregeld. Leuke zaak ook; een aanrader! graag tot snel, want wij komen zeker nog een keer bij jullie terug!

Gegeten op 9 mei 2015

Jfmvdh

Een restaurant waar ik al zo vaak voorbij was gefietst wilde ik graag een keer proberen. De filosofie achter de zaak met gebruik van eerlijke en duurzame ingrediënten sprak me ook erg aan. We aten een heerlijk drie gangen menu met klassieke combinaties maar ook verrassend gebruik van kruiden en bereidingen, met name bij de groentes. De desserts waren spectaculair!
Het is een leuk gelegen smalle ruimte met zicht op een mooie grachtentuin en de keuken en vriendelijke en kundige bediening. We hebben een super avond gehad.

Gegeten op 6 mei 2015

Proever63684

Als ik reserveer zie ik dat ik met een aktie mee kan doen. Suggestie van het huis, drie gangen. Ik doe het, want Spelt is altijd goed voor wat dan ook. Bij aankomst blijken we keuze te hebben uit twee of drie voor-, hoofd- en nagerechten. Ik besluit te gaan voor: voorgerecht van gevogelte paté met brioche en een zoete uitenchutney, een bieten-/spelt risotto, schelvis met kool en een dessert van appel, basilicumschuimpjes en rabarber, koffie. Alles is wat mij betreft even heeeeeerlijk. De gruner veltliner die ik bestel vind ik aanvankelijk wel wat erg fruitig, maar blijkt heel goed te gaan bij alle gerechten. De bediening weet weer veel te vertellen over de gerechten en de ingrediënten en is attent. Wat kom ik graag bij Spelt!

Gegeten op 8 mei 2015

Marieke_Amsterdam

Via online reservering

Voor het eerst bij Spelt gegeten deze week, tijdens de Iens Dinerdagen (3 gangen 25 euro). Het lekkerste was de speltrisotto met rode biet, walnoten en oude kaas. Jammer dat de portie niet groter was, want deze was overheerlijk! Risotto lekker al dente, bietjes nog lekker knapperig...helemaal goed. Mijn tafelgenoot had vooraf de St. Jacobsschelpen met komkommer en enoki-paddenstoelen. Heerlijk, maar wel een kleine portie. Als hoofd hadden we schelvis (mooi zacht gegaard, op de huid) met brandade en kool in een saus van dragon. Mooi gerecht. Verder een vegetarisch gerecht van paarse peen (lekker knapperig en, net als de rest, prachtig gepresenteerd) met wortel/speltmix. Ook erg lekker, maar niet vreselijk vullend, aangezien er verder niet veel vulling bij zat (geen kaas, ei, noten, of wat dan ook). De desserts vonden we erg inventief en ook deze waren weer erg lekker: gekarameliseerde appel met rabarber (hoewel ik de rabarbersmaak wel erg moest zoeken) en pompoenijs (heerlijk! alleen wat weinig) met miso en 'sesamkoekjes'. Al met al: bijzondere combinaties van ingrediënten, waar je zelf niet gauw aan denkt en die je zeker thuis niet snel zult maken. Maar daarvoor ga je natuurlijk ook naar een restaurant! Het enige jammere aan de avond waren soms de wat kleine porties (met een 3-gangenmenu is dat geen probleem, maar als je alleen een hoofdgerecht eet, dan heb je niet genoeg) en dat er maar 2 mensen in de keuken stonden en dat we lang op alles moesten wachten. Terwijl het een relatief klein restaurant is dat niet vol was. Maar toch: de moeite van het wachten wel waard.

Gegeten op 6 mei 2015

LdH

Leuke locatie, zowel voor (onder de arcade) als achter (met uitzicht op de binnentuin). Het drie gangen keuzemenu was heerlijk, met als voorgerecht in spek omwikkeld gevogelte, geserveerd onder een met rook gevulde stolp. Heel bijzonder en smakelijk. Verder was de kindvriendelijkheid een compliment waard: zonder problemen werden halve porties geserveerd. Zeker een aanrader dus.

Gegeten op 11 april 2015

wiko

Via online reservering

Het is altijd een feestje eten bij Spelt? Allereerst de bediening: heel aardig, alert, behulpzaam en correct. Dan het eten: zeer lekker, als kunstwerkje opgediend en zorgvuldig rekening houdend met allergieën tot aan de amuse toe!! Dank!!

Gegeten op 23 maart 2015

douglas1234

Via online reservering

Buiten de kaart om genoten van heerlijk gepocheerd eitjes met bacon op heerlijk speltbrood, aanrader!
Service zeer vriendelijk en professioneel.

Gegeten op 17 maart 2015

Hoefnagels

Via online reservering

Een lekkere lunch, goed verzorgd met genoeg keuze uit lekkere wijnen. Heel vriendelijke en hulpvaardige bediening. De menukaart voor de lunch is wat beperkt. Tip: maandelijks een 2 of 3-gangen lunchmenu?

Gegeten op 27 februari 2015

Arnoud73

Heel enthousiast over deze nieuwste ervaring bij Spelt: subtiele kaart en hartelijke service in plezierig minimalistische (maar warme) setting. Vooraf: op drie manieren bereide haring met tomaat, en risotto met biet en walnoot, allebei fijne smaakcombinaties, maar bovendien prachtig om naar te kijken. Als hoofdgerechten: kabeljauw met pompoen, en de geweldige vegetarische variant: bloemkool, met appel en hazelnoot. Opnieuw óók voor het oog een groot plezier. Alleen de wijn, een beleefde Montepulciano, hadden we beter kunnen uitkiezen: maar voor 22.50 per fles keurig geprijsd. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Ontvangst hartelijk en voorkomend.

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Spelt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Spelt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.