Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 420 70 22

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

Proever39271

Via online reservering

Enigszins onervaren, maar buitengewoon vriendelijke bediening. Goed eten voor een goede prijs, en met veel liefde bereid. Ietwat koude verlichting maakt het een beetje afstandelijk.

Gegeten op 4 december 2014

Juta

Prettige plek. Heel mooie ruimte. Vriendelijke bediening. Goede wijnen.

Kaart goed, maar wisselt te weinig, porties aan kleine kant.

Gegeten op 22 oktober 2014

Proever40231

Gisteren met groep vrienden gegeten. Het was lekker, leuk en gezellig, helaas gold dat niet voor de 2 hoofgerechten vis . Mijn vis en dat van mijn tafelgenoot was glazig en niet gaar, ik heb het direct teruggestuurd.
Mijn tafelgenoot had hetzelfde probleem en wilde dat even later ook terugsturen, echter de kok ging daarover in discussie. Dat is niet klantvriendelijk, in de horeca geldt dat de klant altijd gelijk heeft, ook al heeft de klant geen gelijk.
Erg jammer.

Gegeten op 13 november 2014

Helena08

Ik kom hier al jaren en de kwaliteit blijft gewoon goed. Van de klassiekers op de kaart (carpaccio en de spelt risotto!) tot de seizoensgebonden gerechten: alles is altijd zeer smaakvol en met aandacht bereid. Leuk ook dat de producten allemaal biologisch en van Hollandse bodem zijn.
Het blijft ook fijn dat je rustig, ruim en lekker zit, de bediening is altijd zeer attent en doet zijn best je een fijne avond te bezorgen. Weer een zeer geslaagd etentje dus!

Gegeten op 12 november 2014

IJburger1975

Omdat er zoveel positieve reacties op IENS staan, besloten met een vriend te gaan eten bij Spelt. Op de site stond een interessant 3-gangen keuzemenu dat ons erg aansprak. Met grote verwachtingen afgereisd en om 20:00 kwamen we binnen in een nagenoeg leeg restaurant, dat er wel 'ontspannen chique' uitziet. Er stonden 2 (zeer) jonge koks in de keuken en de bediening werkte er volgens ons nog niet zo lang, al was ze wel aardig en attent. Na ontvangst menukaart bleek er een totaal ander keuzemenu te zijn dan op internet stond aangekondigd. Een menu dat ons ook veel minder aansprak. "Klopt, het is anders" was de reactie van de bediening. Na deze tegenvaller besloten een steak te nemen en op basis daarvan te kijken of we nog voor een dessert zouden gaan. De steak was dun en in plakjes gesneden en had qua structuur meer weg van een bavette dan een reguliere steak. Je moet er van houden, wij vonden het (helemaal voor 19,50) zeer matig. Het bord werd verder voorzien van 6 frietjes de man, frivool gestapeld. Daarnaast lag een bergje remoulade, die wel vers leek maar wat flauw was. We werden ook nog getrakteerd op een bakje sla, zonder dressing. De wijn (Rueda) was lekker, maar met 28,50 wel weer aan de prijs. Afgaande op de eerdere recensies zijn wij benieuwd of dit een toevalstreffer was.

Gegeten op 12 november 2014

mc123

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij Spelt. 3 gangen met prima porties en mooie smaakcombinaties. Thee als aflsuiter van top kwaliteit. Heel attente bediening. Wij komen gewoon weer terug.

Gegeten op 4 oktober 2014

rebecca9

Via online reservering

Amuse (kaaskroepoek met kaascreme en een kaassoesje) viel tegen, de spelt risotto met walnoten en bietjes was heerlijk, evenals de andere gerechten. Lekkere Gruner Veltliner.

Gegeten op 3 oktober 2014

jelle13

Klein restaurant. Maar terwijl je niet ver van andere gasten zit, heb je daar door prettige akoestiek geen last van. Heerlijk gegeten en wijnen gingen fantastisch samen met de smaken van het eten. Alles was zeer verzorgd en de dames in de bediening verstaan hun vak!

Gegeten op 20 september 2014

DinandCleassen

Alweer een tijd geleden dat we hier zijn aangeschoven en de restaurantweek was een goede aanleiding om weer naar restaurant Spelt te gaan. En we zijn zeker niet teleurgesteld. Een 3-gangen keuze menu met een vis, vlees en vegetarische keuze voor het voor en hoofdgerecht en twee desserts. Het menu was met een vierde gang, een risotto van spelt graan, uit te breiden en dat hebben we dan ook gedaan. Vooraf hadden we een heerlijke gevogelte mousse met pruimenchutney en brioche en een verse pasta met aubergine kaviaar, gefrituurde kappertjes, kruiden en oude kaas. Heerlijk in al zijn eenvoud. Hoofd hebben wij de schol en de kalfswang genuttigd waarbij de kalfswang smolt op de tong, beide ook erg goede gerechten. Afgesloten hebben we met één dessert, wortel marmelade met pistache, omdat we al aardig voldaan waren en tot onze verbazing kregen we de beide koffie er van het huis bij omdat we niet beide een dessert namen. Dat is nog eens een vriendelijke benadering. Bediening was zoals altijd uitermate vriendelijk, kundig en attent. We hebben weer, zoals gewoonlijk, genoten. Ook al was het bijna een jaar geleden.

Gegeten op 4 september 2014

Femke39

Was alweer een jaar geleden dat wij hebben gegeten bij Spelt en het goede van dit restaurant is dat het nooit teleurstelt. De sfeer is ontspannen, de bediening heel correct en de in kijk in de hele kleine keuken waarvan je , je elke keer verbaasd dat daar zoveel lekkers uitkomt is een leuke bijkomstigheid. Het was de restaurant dus het menu was aangepast naar een keuze menu. Wij hadden o.a. de bietjes risotto, de kalfs wang en een chocolade brownie, dit is slechts een opsomming van teveel lekkers, zelfs de amuse is een beleving ! Kaas soesje met gefrituurde kaas kroepoek. Wat een mooie aanvulling zou zijn aan hun gerechten is een wijn arrangement, dat heeft Spelt niet. Wederom weer een heerlijke avond gehad bij Spelt, een aanrader!

Gegeten op 28 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Spelt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Spelt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.