Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 420 70 22

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

miwi5458

Leuk plekje, buiten onder de arcade, doet een beetje Italiaans aan. De bediening is allerliefst. De kaart is klein maar doet hoeft geen bezwaar te zijn. Helaas valt het eten een beetje tegen. Niet erg duur maar ook niet echt bijzonder van smaak. Goede producten gebruikt, goed bereid maar het mist finesse in smaak of net dat beetje extra vakmanschap.

Gegeten op 14 juni 2014

Afgelopen vrijdag heb ik voor de derde keer binnen twee maanden gegeten bij Spelt. Waren eerst de garnalen kroketten mijn favoriete lunch gerecht, dan is dat nu de hamburger. ik moest de burger gewoon bestellen. Voortreffelijk vlees, smaak perfect, de portie is precies goed. Met een paar frieten erbij. heerlijke zelfgemaakte mosterd, ketchup en mayonaise. Bediening is zoals altijd zeer vriendelijk en professioneel. Ook al is het druk, de sfeer in de zaak is intiem. Ik kom hier vaker terug.

Gegeten op 6 juni 2014

dennis17

De sfeer in Spelt wordt bepaald door de kleine hoeveelheid couverts en de persoonlijke aandacht. De inrichting en kaart zijn modern maar niet afstandelijk. De gerechten worden vergezeld van iets dat met Spelt is bereid. Uit het piepkleine keukentje in het smalle pandje komen kwalitatief zeer goede en uitdagende gerechten. De presentatie en opmaak van de borden is van een zeer hoog niveau, zeker gelet op de bescheiden prijzen.
De bediening is professioneel maar wel persoonlijk en is op de hoogte van alles omtrent de producten en manier van produceren en bereiden.
Wat opvallend is, is dat het restaurant vrij snel leeg was en er niet echt een 'na-tafel' sfeer heerste. Maar dat kan ook de moment-opname van deze dag geweest zijn.

Gegeten op 29 mei 2014

JeroenvdB

Uitstekend gegeten bij spelt deze week. Originele gerechten met bijzondere smaak combinaties, ik had alle gerechten op de kaart wel willen proberen. Enig minpuntje was het toetje waarin de geconfijte wortel net iets te zoet was. De bediening was zeer vriendelijk. Ik ga hier zeker vaker terug komen.

Gegeten op 14 mei 2014

Cotelette

Geweldige gegeten bij Spelt via een Iens dinner deal! Super bediening, verrassend lekker menu. Ik heb een tarwe allergie maar mag wel alles eten waar speltmeel in verwerkt is; ik kon dus alles eten.
Eén minpuntje: schrok wel even toen ik de rekening kreeg en zag dat 2 glazen Cava samen €17,50 kosten. Dat hadden ze van te voren mogen zeggen vind ik! Maar verder zeer zeker aan te bevelen. Ik ga er zeker ook een keertje lunchen.

Gegeten op 15 mei 2014

Tomtitom

In het kader van de restaurantweek hier gisteravond heerlijk gegeten. Vanaf de snack vooraf tot en met de koffie met huisgemaakte koekjes aan toe was alles tot in de puntjes geregeld. Vooraf namen we de rilette van konijn met kweepeer marmalade, paddestoeltjes, mosterd en oost-indische kers en de ravioli van noordzeekrab met tynjetaler en witlof. Heerlijk op smaak en creatief geserveerd. Als hoofdgerecht hadden we het klapstuk met knolselderij, mosterd en veldsla, klapstuk was boterzacht maar wel stevig van structuur, heerlijk. Kabeljauwrug gemarineerd in miso met spruitjes, bosui en radijs was een plaatje om te zien en heerlijk van smaak. Dessert bestond uit een browny met chocoladefudge en vanilleijs, chocolade zoals chocolade hoort te zijn en het appeldessert wat bestond uit caramelappel met een olijfoliecakeje en sorbet ijs van bourbon. Verrassend lekkere combinatie. Bediening uiterst vriendelijk, accuraat en informerend gedurende de gehele avond maakte het plaatje compleet. Wij komen zeker nog terug, het was ook niet onze eerste keer hier, en raden het iedereen dan ook ten zeerste aan.

Gegeten op 21 maart 2014

Kluft

Afgelopen woensdag heb ik met vrienden bij restaurant Spelt gegeten. Toen we aankwamen kregen we een mooi plaatsje bij het raam toegewezen. Op de foto's had ik het idee dat het restaurant een stuk groter was maar dat viel in werkelijkheid mee.

Na de heerlijke amuse had ik een voorgerecht van konijn rilette met paddenstoel en kweepeer. Als hoofdgerecht kabeljauw in gemarineerde rug filet met spruitjes. En als dessert chocolade brownie met vanille ijs. Van de amuse en het voorgerecht was ik erg onder de indruk maar het dessert vond ik weer iets tegenvallen.

De bediening was vriendelijk en adviseerde ons over de wijnen. Ik zou dit restaurant aan iedereen aanbevelen en ik kom zeker nog eens terug van de zomer.

Gegeten op 19 maart 2014

voorwaarts

Enthousiast geworden door de recensies op IENS samen met twee vrienden bij Spelt gegeten.
Waar al het enthousiasme van collega recensenten vandaan komt, is mij niet helemaal duidelijk geworden.
De gerechten waren matig: een waterige mosterdsoep en een caesar salad waar het doorgaans lauwe, half zachte ei was veranderd in een hardgekookt exemplaar.
De hoofdgerechten waren relatief klein en de opmaak niet erg inspirerend. De kip was een bord met een wel heel klein kippetje en opgemaakt in fletse kleuren. De steak was wel goed 'rare' gehouden. Maar de bijgaande salade was niet erg spannend.
Wat zeker wel leuk is, is het interieur van de zaak: leuke foto's van topkoks aan de muur. Het uitzicht op de binnentuin is ook mooi, zo hartje centrum.
De bediening was matig, die avond werd een nieuwe kracht ingewerkt die het duidelijk nog moest leren. Dit drukte de algehele alertheid van het andere bedienende personeel. Al met al.... een keuken die wel potentie heeft maar een flinke oppepper kan gebruiken.

Gegeten op 4 maart 2014

NewJeen

Tijdens de restaurantweek hebben we met 6 personen bij Spelt gegeten. Dat beviel goed, we komen zeker nog een keer terug,

Het decor, het ziet er van buiten wat strak, modern en misschien niet warm uit. Maar eenmaal binnen aan tafel verdwijnt dat en is heeft het een heel prettige ambiance. Leuk dat je met mooi weer goed buiten kunt zitten.

Het eten. We waren het meest onder de indruk van onze voorgerechten. Tweemaal konijn terrine/rilette, tweemaal risotto en tweemaal tortellini. Allemaal top. De hoofdgerechten waren ook goed. Ik had langzaam gegaard klapstuk, een prachtig stukje zacht vlees. Al was de mosterdsaus die erbij geserveerd werd wat dun en overheersend, ik zou er een andere saus voor kiezen. De dames die de pot au veu hadden waren daar onder de indruk van. De desserts waren prima, maar niet het niveau van de vorige gangen.

De bediening. Ze doen het professioneel en vooral met charme, we kwamen niets te kort.

De wijn. Het is fijn dat de wijnen goed betaalbaar zijn. De pinot grigio was goed, de rood was prima, de cava kon beter. Die leek wat te lang gelegen te hebben.

Gegeten op 8 maart 2014

sharproeft

Wat een heerlijk haantje heb ik hier gegeten. Geweldige garing, mooie garnituur van mais. De mosterdsoep vooraf was goed, beetje zoet, maar dat is persoonlijk.
De bediening was top, spontane dame met veel verstand van zaken.
Jammer dat wij zo'n beetje de enige gasten waren, dat verdient deze zaak niet.

Gegeten op 19 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Spelt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Spelt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.