• foto's van Restaurant Spelt in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer 020 420 70 22

• 8.3 10 46

• 8.3

• 8.0

Restaurant Spelt doet mee!

Reserveer nu!

Kwaliteit & authenticiteit

Eerlijk en smaakvol dineren, hier kan het. Het vriendelijke personeel laat je helemaal thuis voelen en houdt rekening met al je wensen. Je proeft het meteen, bij Spelt hebben ze oog voor de mooiste producten die helmaal in balans samenkomen op het bord.

Tomtitom
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurantweek hier gisteravond heerlijk gegeten. Vanaf de snack vooraf tot en met de koffie met huisgemaakte koekjes aan toe was alles tot in de puntjes geregeld. Vooraf namen we de rilette van konijn met kweepeer marmalade, paddestoeltjes, mosterd en oost-indische kers en de ravioli van noordzeekrab met tynjetaler en witlof. Heerlijk op smaak en creatief geserveerd. Als hoofdgerecht hadden we het klapstuk met knolselderij, mosterd en veldsla, klapstuk was boterzacht maar wel stevig van structuur, heerlijk. Kabeljauwrug gemarineerd in miso met spruitjes, bosui en radijs was een plaatje om te zien en heerlijk van smaak. Dessert bestond uit een browny met chocoladefudge en vanilleijs, chocolade zoals chocolade hoort te zijn en het appeldessert wat bestond uit caramelappel met een olijfoliecakeje en sorbet ijs van bourbon. Verrassend lekkere combinatie. Bediening uiterst vriendelijk, accuraat en informerend gedurende de gehele avond maakte het plaatje compleet. Wij komen zeker nog terug, het was ook niet onze eerste keer hier, en raden het iedereen dan ook ten zeerste aan.

Gegeten op 21 maart 2014

Kluft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen woensdag heb ik met vrienden bij restaurant Spelt gegeten. Toen we aankwamen kregen we een mooi plaatsje bij het raam toegewezen. Op de foto's had ik het idee dat het restaurant een stuk groter was maar dat viel in werkelijkheid mee.

Na de heerlijke amuse had ik een voorgerecht van konijn rilette met paddenstoel en kweepeer. Als hoofdgerecht kabeljauw in gemarineerde rug filet met spruitjes. En als dessert chocolade brownie met vanille ijs. Van de amuse en het voorgerecht was ik erg onder de indruk maar het dessert vond ik weer iets tegenvallen.

De bediening was vriendelijk en adviseerde ons over de wijnen. Ik zou dit restaurant aan iedereen aanbevelen en ik kom zeker nog eens terug van de zomer.

Gegeten op 19 maart 2014

voorwaarts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enthousiast geworden door de recensies op IENS samen met twee vrienden bij Spelt gegeten.
Waar al het enthousiasme van collega recensenten vandaan komt, is mij niet helemaal duidelijk geworden.
De gerechten waren matig: een waterige mosterdsoep en een caesar salad waar het doorgaans lauwe, half zachte ei was veranderd in een hardgekookt exemplaar.
De hoofdgerechten waren relatief klein en de opmaak niet erg inspirerend. De kip was een bord met een wel heel klein kippetje en opgemaakt in fletse kleuren. De steak was wel goed 'rare' gehouden. Maar de bijgaande salade was niet erg spannend.
Wat zeker wel leuk is, is het interieur van de zaak: leuke foto's van topkoks aan de muur. Het uitzicht op de binnentuin is ook mooi, zo hartje centrum.
De bediening was matig, die avond werd een nieuwe kracht ingewerkt die het duidelijk nog moest leren. Dit drukte de algehele alertheid van het andere bedienende personeel. Al met al.... een keuken die wel potentie heeft maar een flinke oppepper kan gebruiken.

Gegeten op 4 maart 2014

NewJeen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurantweek hebben we met 6 personen bij Spelt gegeten. Dat beviel goed, we komen zeker nog een keer terug,

Het decor, het ziet er van buiten wat strak, modern en misschien niet warm uit. Maar eenmaal binnen aan tafel verdwijnt dat en is heeft het een heel prettige ambiance. Leuk dat je met mooi weer goed buiten kunt zitten.

Het eten. We waren het meest onder de indruk van onze voorgerechten. Tweemaal konijn terrine/rilette, tweemaal risotto en tweemaal tortellini. Allemaal top. De hoofdgerechten waren ook goed. Ik had langzaam gegaard klapstuk, een prachtig stukje zacht vlees. Al was de mosterdsaus die erbij geserveerd werd wat dun en overheersend, ik zou er een andere saus voor kiezen. De dames die de pot au veu hadden waren daar onder de indruk van. De desserts waren prima, maar niet het niveau van de vorige gangen.

De bediening. Ze doen het professioneel en vooral met charme, we kwamen niets te kort.

De wijn. Het is fijn dat de wijnen goed betaalbaar zijn. De pinot grigio was goed, de rood was prima, de cava kon beter. Die leek wat te lang gelegen te hebben.

Gegeten op 8 maart 2014

sharproeft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk haantje heb ik hier gegeten. Geweldige garing, mooie garnituur van mais. De mosterdsoep vooraf was goed, beetje zoet, maar dat is persoonlijk.
De bediening was top, spontane dame met veel verstand van zaken.
Jammer dat wij zo'n beetje de enige gasten waren, dat verdient deze zaak niet.

Gegeten op 19 februari 2014

marjan17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van de Iens dinerdagen gebruik gemaakt om Spelt uit te proberen. Heerlijk gegeten, vriendelijke en deskundige bediening en op tijd klaar voor het theater. Van het keuzemenu aten we de hertenham en de krab waarvan we de ham het lekkerst vonden in de combinatie met kers, shitake en mosterdzaad. Het hoofdgerecht met varken was zeer smaakvol, de koolvis prachtig glazig met een heerlijke garnituur van snijbiet. Tot slot de stoofappeltjes en de brownie geproefd: super. Alles is bijzonder smakelijk en met aandacht gemaakt. De zaak is smal. Knap dat je dan toch nauwelijks hinder ondervindt van de keuken en de bediening. Ik kom terug.

Gegeten op 1 oktober 2013

dantheman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Spelt stond al een tijdje op mijn lijstje daarom voor de lunch naar deze zaak getogen. Wat opviel toen we binnen kwamen is dat het nogal een herrie was door een verbouwing of iets dergelijks. Was een beetje storend. Verder is de zaak heel basic ingericht met foto's van enkele top chefs. Vooral die van Vermeer werkte niet echt eetlust opwekkend. We begonnen met de garnalenkrokketjes. Smaak was ok maar paneermeel van spelt werkt toch niet zo goed, was een beetje een droge korrelige hap. Eigenlijk niet zo lekker. Hoofd was een goede hamburger met 5 frietjes. tafelgenoot had een carpaccio die goed was maar wel erg basic. Wijn, koffie en bediening waren prima. Helaas zijn mijn verwachtingen niet waargemaakt.

Gegeten op 30 september 2013

Meikebe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zelden zo lekker gegeten. Eten was perfect. Heerlijk hert, beste risotto met biet die ik ooit gegeten heb, wildzijn en perfecte brownies. Alles was perfect. Kan niet wachten om terug te gaan.

Gegeten op 30 september 2013

Purmerdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Drie gangen diner bij Spelt gegeten vanavond. Zelden zo'n goede maaltijd gehad! Als voorgerecht de aardappelsoep genomen die hemels was, als hoofdrecht de vegetarische pot au veu met een prima combinatie van lekkere groenten en als nagerecht de appel genomen. Partner had de brownie en dit is de 1e keer dat ik een brownie in Nederland heb geproefd die de Amerikaanse kwaliteit heeft; stevig, niet cake-achtig. Bovendien zijn zowel de koks als de bediening de vriendelijkheid zelve; bereid de vragen te beantwoorden over het eten en zeer behulpzaam. Ik kom zeker terug! Enige nadeel is misschien dat de zaak wat aan de kleine kant is maar dat mag de pret niet drukken.

AnnaAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren met een groep van 8 personen en hebben allemaal heerlijk gegeten. De variartie van het menu was perfect, voor ieder wat wils! Het eten was goed bereid, parelhoen was heerlijk mals en brownie dessert was om je fingers bij af te likken. Bediening was professioneel en snel, alleen bij binnenkomst moesten we lang (ca. 10-15min) wachten voor we de kaart en ons eerste drankje kregen, maar daarna verliep alles vlekkenloos. Restaurant zat vol, sfeer was gezellig alleen had van ons het grote licht wat meer gedimd mogen worden. Al met al uitstekend gegeten!

Gegeten op 31 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Spelt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Spelt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!