Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Merkelbach in Amsterdam - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 665 08 80

hans439

Via online reservering

Chips in plaats van frites bij het eten kan echt niet. Wel een leuke locatie. Prima dat er gratis water van Waternet was. Dit is het beste kraanwater.

Gegeten op 16 januari 2015

Deze

Via online reservering

We (6 personen) zijn heel gastvrij onthaald, vriendelijk en alert. Alle gerechten waren mooi verzorgd gepresenteerd en smaakten heel goed, en ook het tempo: amuse, voor-, hoofd- en nagerecht beviel ons goed. Alleen was de rekening aanvankelijk veel te hoog. Dat is wel direct gecorrigeerd en maakte een verschil van € 20,-. Als excuus werd aangegeven dat het door de drukte, een uitverkocht huis, er doorheen geglipt was. Tel dus de factuur even voor afrekening!

Gegeten op 10 januari 2015

cmz

Op een zaterdagavond bij Merkelbach gegeten. Mooie entree en bij aankomst werden de jassen opgehangen. De tafel achterin, waar wij zaten, staat naast de koeling, het was daardoor wat fris.
Je kunt kiezen hoeveel gangen je wilt. De menu kaart waaruit je kiest bestaat uit 8 gerechten, er is hierdoor niet zoveel keuze. Maar we hebben heerlijk gegeten en zijn zeer netjes bediend.

Gegeten op 20 december 2014

dredre

Via online reservering

We hebben hier met 4 personen geluncht. Prachtige plek, zeer correcte bediening. Geen standaard menukaart. Ik zou dit restaurant classificeren ergens tussen een elegant eetcafe en een sterrenzaak.

Gegeten op 6 januari 2015

AnnelieJanssen

Via online reservering

Afgelopen zaterdag gedineerd bij restaurant Merkelbach. Het eten was super, pure smaken! Ook de wijn-spijscombinaties waren perfect. De bediening was erg vriendelijk en kon ons heel goed informeren over de bijpassende wijnen.
Ook een erg sfeervol restaurant, wij zaten beneden, een authentieke plek.
We hebben de hele avond genoten en komen zeker een keer terug.

Gegeten op 20 december 2014

Proever57927

Laatst geluncht met mijn moeder. Heerlijke vissoep met brandade en lekkere witte wijn. Veel keuze per glas.
Zeker een plek om terug te komen!

Gegeten op 27 november 2014

Amber1990

Superavond gehad bij restaurant Merkelbach! We werden heel vriendelijk ontvangen en begonnen met een glaasje bubbels (Vouvray uit de Loire, super!). We kregen hier direct een amuse bij, wat een feestelijk begin! De kaart bestaat uit verrassende gerechten met veel slow food producten. We kozen voor een driegangen- menu met bijpassende wijnen. Vooraf koos ik geroosterde bloemkool met pompoen, bijzonder goed op smaak en bijpassende wijn erg bijzonder! Ook het hoofdgerecht (Gasconne kalfsvlees, uitgelegd als de klassieker van Merkelbach) was erg goed. We deelden een dessert (chocolade met duindoornbessen) en een kaasplateau met huisgemaakte appel- perenstroop, heerlijk. De bediening was zeer attent en vlot en had zeker kennis van zaken, leuke uitleg over de kaart en de producten. Het is duidelijk dat ze passie hebben voor horeca in het algemeen en wijn en eten in het bijzonder. Zeker snel voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 28 november 2014

Siobhan

Prima restaurant in een prachtig pand. We waren al lang niet meer hier geweest en de indeling van het restaurant was ten goede veranderd. Mooi is dat je zelf kan kiezen hoeveel gerechtjes je wilt en in welke volgorde, want ze passen de grootte en volgorde dan aan. Wij gingen voor 3 gangen en begonnen met de tartaar van Gasconne kalfsvlees met Naegelholt (gedroogd rundvlees) bieten en mierikswortel. Erg lekker en goed gekruid. Het hoofdgerecht bestond uit kalfslende met pastinaak en gegratineerde citroenboontjes. Vlees was prima, pastinaak lekker maar de citroenboontjes een beetje nietszeggend. Dessert van chocolade met koffie-ijs was prima. Wijnadvies was goed. Service was attent en vriendelijk, ze hebben goed door op wat voor een snelheid je wilt eten. Decor is verzorgd en netjes.

Gegeten op 28 november 2014

Beste Siobhan,

Hartelijk dank voor je positieve recensie en graag tot ziens in Restaurant Merkelbach!

Mvg

MaikelvD

Via online reservering

Zoals ik gewend ben van ze. Goed en verantwoord eten, bijzondere plek blijft het en het personeel weet hoe het hoort. Top balans van alles. Blijft mijn plek waar ik terug en terug blijf komen.

Gegeten op 27 november 2014

Beste Maikel,

Hartelijk dank voor deze positieve recensie! Heel graag tot ziens in Merkelbach!

Met vriendelijke groet,

Team Merkelbach

demunnick

Via online reservering

Ten eerste: de locatie kan niet beter. Middenin Amsterdam is een groot landhuis en waan je je een beetje in de 18de eeuw. We namen met menu voor 36 euro, helaas bleek (om 19.00 uur!) het voorgerecht al op. :-( Hoofd- en nagerecht waren OK qua smaak maar te weinig. Het kaasplankje (nagerecht) was wel héél erg klein. Helaas werd er voor het voorgerecht 4 euro van het menu-bedrag afgetrokken, ook niet echt netjes. Twee gangen voor 32 euro. Das te veel. Beter om hier alleen koffie te drinken en taart te eten.

Gegeten op 8 november 2014

Beste De Munnick,

Bedankt voor uw bericht. Helaas kan het wel eens voorkomen dat er een gerecht op gaat, al is 19 uur natuurlijk wel erg vroeg; excuus daarvoor. Onze diner kaart is eigenlijk gemaakt om minimaal 3 gangen te eten; hoewel de keuze aan de gast is om a la carte 1 of 2 gangen te eten. De prijs is dan relatief hoger dan in een menu, dat klopt. Ook kan ik me voorstellen dat 2 gangen wat weinig zijn in vergelijk met een menu.

Graag tot ziens, voor diner of een lekker taartje!

Schrijf zelf een recensie over Merkelbach in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Merkelbach. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.