a TripAdvisor company

foto's van Merkelbach in Amsterdam - 1 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 2 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 3 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 4 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 5 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 6 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 7 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 8 foto's van Merkelbach in Amsterdam - 9

1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 665 08 80

tobello

Via online reservering

Fijne avond gehad. Vriendelijke jongens. Er wordt zorgvuldig gekookt. De borden zijn prachtig opgemaakt. Iets minder ingrediënten per gerecht mag van mij. Is persoonlijk.
Prettige ambiance. Lekkerste gerecht? Het voorgerecht met lof, pastinaakcreme, foie gras etc.
Het wijnarrangement was ok, één van de wijnen vonden wij wat vlak.

Gegeten op 5 februari 2016

vrijdagavondgasten

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten in een mooie ambiance met een bijzonder attente bediening. Spannende combinaties op de borden, smaakvolle gerechten. Echt een avondje uit, een 5 -gangenmenu, maar 2 kan ook. Bij elk gerecht een andere - en verrassende- wijn en alles biologisch en duurzaam, wel zo fijn. Voor de kok: heerlijk eten, maar het mag net iets minder zout (liever zelf wat toevoegen). En verder, tot de volgende keer!

Gegeten op 29 januari 2016

beste vrijdagavondgasten

niet alleen op vrijdag maar iedere dag kun je terecht in Merkelbach, bijvoorbeeld ook voor de lunch.

CaspervD

Kleine, maar zeer fijne lunchkaart! Er wordt gebruik gemaakt van niet alledaagse, veelal lokale, ingrediënten. De salade van Soesterknol, haverwortel en rammenas is een schoolvoorbeeld van hoe om te gaan met knollen en wortels, driewerf hulde! Flinterdun, op de mandoline gesneden komen de smaken prachtig tot hun recht. Begeleid door een lauwwarme saus en een romig, vers kaasje van Blaarkop-koemelk is dit één van de betere vegetarische gerechten die ik ooit at. De zomer wordt in dit gerecht op het bord getoverd met Hollandse winterknollen! Echt heel goed. De vissoep was eveneens uitstekend. Rijke smaak, goed gebonden en met de juiste dosis tomaat. Minder heftig (gelukkig maar naar mijn smaak) dan een echte bisque, en uitstekend in balans. Op het bord lag creme van Piment d'Espelette (een aromatisch, maar mild, Baskisch chilipepertje) en twee stukjes gebakken kabeljauw. De soep zelf wordt aan tafel in het bord geschept, waarbij je zelf kunt aangeven hoeveel soep je op het garnituur wilt. De gebruikte vis is van de Eerlijke Vissers, en dus echt vers en met respect voor natuur en milieu gevangen. Bij beide gerechten kwam heerlijk brood en goede boter. We dronken een frisse Crémant als aperitief, met tonen van citrus. Als tweede glas een Chardonnay uit Bugey, een kleine appelation ergens tussen Lyon en de Savoie. Een uitstekende begeleider van de vissoep. Houtgerijpt, zonder opdringerig te worden. Rijk genoeg voor het gerecht, en toch genoeg finesse en zuren. Niet spotgoedkoop, maar desondanks prima prijs-kwaliteitsverhouding. Aanrader!

Gegeten op 24 januari 2016

beste CaspervD

dank voor de uitgebreide reactie, wij hadden het niet beter kunnen omschrijven, je kan zo bij Merkelbach komen werken!

Goldies

Wat een gastvrijheid en service. Gegeten met onze zoon van 9. Voor hem niet echt iets lekkers op de kaart maar er is spontaan spaghetti bolognese gemaakt. Eten was voortreffelijk, we hebben alleen een hoofdgerecht (lende entrecote en hertebiefstuk genomen. Pastinaak was uitstekend, kaasplankje toe ook heerlijk, met goede bijpassende wijnen.

Gegeten op 15 januari 2016

beste Goldies,

De gerechten zijn over het algemeen meer iets voor volwassenen, met plezier maken we een pasta oid voor kinderen. leuk dat jullie het hebben aangedurft om met een 9 jarige naar Merkelbach te komen, chapeau! en graag tot een volgende keer.

Margrietjeroen

Via online reservering

Het eten was fantastisch, heerlijk! De service was erg goed en zorgvuldig. Goede adviezen met betrekking tot wijnkeuze. Ze lieten ons zelfs verschillende wijnen proeven. Wij voelden ons enorm welkom! Complimenten!

Gegeten op 9 januari 2016

Restaurant - 4 dagen geleden

wat moeten we hier nog aan toevoegen!!!

jpakiers

Via online reservering

Ik vind dit restaurant echt een aanrader, niet te groot en lekker en goed eten. In de zomer is het terras ook echt leuk!

Via IENS boeken ging niet echt soepel. Ik kreeg een heel raar slot terwijl er bijna niemand zat....maar misschien ligt dit aan mij.

Gegeten op 2 januari 2016

beste J pakiers

Bedankt voor je bericht, fijn dat je genoten hebt.Als er bij de online reservering er onverhoopt iets fout gaat kun je altijd bellen naar 020-6650880

h.rietbroek

Via online reservering

de bediening was niet naar wens. bestellingen voor een drankje werden tot twee keer toe vergeten en een van de gasten kreeg het verkeerde voorgerecht. Er was beslist onvoldoende aandacht bij het werk

Gegeten op 19 december 2015

beste H. Rietbroek,

bedankt voor je bericht. Wij nemen iedere reactie serieus en hebben je klacht intern besproken.
bij een eventueel volgend bezoek zullen wij, zoals iedere dag, ons uiterste best doen om een goede indruk achter te laten.

liz3

Via online reservering

Heerlijk geluncht op een mooie zondagmiddag na een interessante rondleiding en een wandeling bij hofstede Frankendael. Het voorgerecht met paling, aardappel en zuurlkool was origineel en voorbeeldig bereid, de wijn was goed. En de bediening heel vriendelijk

Gegeten op 13 december 2015

Beste Liz,

Zoals je waarschijnlijk weet is er iedere zondag een rondleiding door het huis om 12:00 uur. Daarna lunchen in Merkelbach en de zondagmiddag is perfect.
Bedankt voor je reactie en graag tot een volgende keer.

theospang

Via online reservering

Een wat beperkte lunchkaart voor de hongerige mannen, zeker als je geen graten-vis liefhebber bent. De porties aan de kleine kant, gelukkig was er nog heel lekkere citroentaart.

Gegeten op 9 december 2015

beste Theo Spang,

bedankt voor je reactie, bij een eventueel volgend bezoek kunnen we rekening houden met de "hongerige mannen" en kunnen we de portionering aanpassen.

nina73

Via online reservering

Een chique restaurant maar wel erg sfeervol. Het eten was biologisch, uit de streek en erg aan te raden. Heerlijk vlees en lekkere toetjes!! Ook het wijnarrangement is zeker aan te raden!

Gegeten op 4 december 2015

beste Nina,

Bedankt voor de mooie woorden, wie weet tot een volgende keer

Schrijf zelf een recensie over Merkelbach in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Merkelbach. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.