Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Allure in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 486 65 29

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

jan-willem17

Vanavond met zijn tweetjes op basis van de goede recenties beland bij Allure. Wat een verrassende en heerlijke avond hebben we gehad. De bediening was top, heel aardig, galant en attent. We hebben gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Het eten was verrukkelijk, prachtige smaakcombinaties, heel stijlvol en creatief opgemaakt.
Het was niet druk in het restaurant vanwege de eerste herfststorm van het jaar. Het personeel liet zich hierdoor niet teleurstellen en ging onverminderd enthousiast voor het leveren van de beste kwaliteit.
Bedankt allen voor de heerlijke avond.

Gegeten op 21 oktober 2014

margeer

Dagje Rotterdam afgesloten bij Allure. Op basis van de iens recensies gekozen voordit restaurant. Uitstekende keuze gebleken. Prijs kwaliteit is erg goed en het gekozen menu verrukkelijk. Als ik weer in Rotterdam ben zeker voor herhaling vatbaar

Proever44194

Via online reservering

Leuke locatie zo aan de haven, sfeervolle inrichting, de bedieing was soms wat formeel maar wel in voor een praatje, het wijnarrangement vonden we wat prijzig, de bavette was lekker mals.
Ook heel geschikt voor zakenlunches/diners.

Gegeten op 3 oktober 2014

Proever77071

Via online reservering

Dit was ons tweede uitje tijdens deze diner dagen maar deze was ver uit de beste. Het eten was fantastisch met in ieder gerecht wat verrassende smaken. De service was ook erg goed alleen vond ik iedereen vrij snel praten waardoor ik het uitleg van de gerechten niet goed kon volgen (anders had ik ze een 10 gegeven). De wijn vond ik niet goedkoop maar wel goed. Al in al hebben wij een geweldig ervaring hier gehad en komen zeker terug. Ondanks dat wij 137 euro moesten afrekenen vonden wij de prijs kwaliteit verhouding goed, dat zegt iets over het eten. Ik heb de volgende dag gelijk wat vrienden, die ook van heel lekkere eten hou, gelijk gebeld om deze restaurant aan te raden.

Gegeten op 5 oktober 2014

adrianus882

Via online reservering

Op vrijdag 4 oktober bij Allure gegeten, na er al een tijdje niet meer geweest te zijn. Het eten is goed ,maar wel vrijwel hetzelfde menu wat we de verleden keer ook kregen. Het verrassingsgehalte was dus niet erg hoog. Er loopt erg veel personeel, maar de taakverdeling tussen het bedienend personeel was vanavond niet erg duidelijk. Vooral de twee meisjes kwamen klungelig over. Een vroeg toen we allang geïnstalleerd waren aan ons tafeltje wat we kwamen doen... ! Toen ik zei dat ik wel graag verwachtte te eten, schrok ze wel een beetje van haar onhandige formulering. Binnen 5 minuten kwam ze vragen of we een fles water wilde bij het eten." Ja", was het antwoord en vervolgens werd dat even later weer gevraagd. Het andere meisje in de bediening schonk een glas wijn van 2,5 cm in een bel van 20 cm. Kan een manier zijn om uit je kosten te komen, maar het staat onsympathiek. Ik was niet in de stemming om er gelijk iets van te zeggen, hoewel het me dus wel irriteerde. Bij het tweede glas kreeg ik twee keer de hoeveelheid in geschonken van één van de heren die ook bedienden. Gewoon een normaal glas dus. Het tempo lag de hele avond vrij laag. Vooral veel tijd tussen de amuse en het voorgerecht. Slordig als de fles water niet op de tafel achter gelaten, maar op een balie en vervolgens niet bijgeschonken wordt als het leeg is. Op een gegeven ogenblik er zelf maar naar toe gegaan om hem te pakken. Er wordt een zeker niveau gesuggereerd, waardoor het wat stijfjes aandoet maar als je dat niet haalt kan je beter wat losser zijn. Eten zelf was lekker.Hoofdgerecht biefstuk was vrij mals. Porties net wat aan de magere kant maar vooral nagerecht maakt veel goed en was erg lekker. Een lint van zomerfruit, kletskopkoejes, ijs.
We zaten in het verlaagde deel van het restaurant op pluche banken waar in de tussennaden al een lange tijd niet meer gezogen was...als ik een buurt restaurant zit is het geen probleem, maar bij Allure zou het niet mogen. De afhandeling van de avond , versneld, omdat we nog een andere afspraak hadden, verliep goed en vriendelijk toch al met al een wisselende avond en helaas niet het gevoel overgehouden dat we hier weer snel naar terug moeten keren. Jammer want in onze herinnering was het een van de betere adressen in Rotterdam.

Gegeten op 3 oktober 2014

erik0669

We hadden het verrassingsmenu via de Iens Dinerdagen. Vanaf de amuse t/m de koffie was alles even goed verzorgd en heerlijk van smaak. Vriendelijk personeel, de inrichting was niet bijzonder maar pluspunt is wel dat je de ruimte hebt en niet zo op elkaar gepropt wordt als in veel andere restaurants. Aanrader is de kaaswagen; niet alleen voor het assortiment en de kwaliteit, maar zeker ook voor de kennis en passie van de gastheer. Minpunt is de prijs van de koffie, € 5,50 voor een bakkie is echt behoorlijk aan de prijs. Voor de rest...een aanrader !

Gegeten op 2 oktober 2014

jack2

Via online reservering

Leuke avond, zeer gastvrij ontvangen en prettige (informele) en informatieve uitleg bij de gerechten. 3 gangen verassing menu, bijpassende wijnen en extra de (hollandse)kazen! Erg goed.

Gegeten op 2 oktober 2014

schouten67

Eindelijk eens gegeten bij Allure, stond al een tijd op onze lijst.
Vriendelijk ontvangen door de gastheer in deze mooie zaak met mooie
ligging aan een haventje.
Bediening kwam al snel met een mooie uitgebreide wijnkaart en wij kozen
een Spaanse witte.
De amuse was veel belovend voor de rest van de avond.
Wij werden zeker niet teleurgesteld toen de voorgerechten op tafel kwamen,
voor mij pata negra en mijn meissie de zalm. Vooral de zalm was zeer verrassend
door de kleine bolletjes kerrie ijs.
Hoofdgerechten ook fantastisch van smaak en opmaak.
Alleen voor mij een nagerecht, aardbei en crozier.(errug lekker)
Bediening is attent en vriendelijk maar soms een beetje te veel zodat je het
gevoel krijgt dat het niet echt is.
Voor de gastheer is niets te veel, goede uitleg,vriendelijk en attent.
Na twee prima bakkies koffie weer huiswaarts.
Een fijne avond gehad in een goed restaurant met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 27 september 2014

jordy10

Tijdje geleden hier gegeten. Bij binnenkomst werden we netjes ontvangen en naar tafel begeleid, waar een dame ons stond op te wachten om van alles te vertellen over alle soorten bubbeltjes die het restaurant te bieden had als aperitief. Genoten van een heerlijk uitgebreid menu. Verschillende verrassende en leuke combinaties die zeer goed van smaak waren. Enige minpunt was dat er een lamp naast onze tafel hing waar de ober meerdere malen zijn hoofd tegen aanstootte. Voor de rest was het top. We komen hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 17 mei 2014

klusdorp

Via online reservering

zeer goed restaurant, eten zeer gevarieerd, hoeveelheid was genoeg, wij hadden het 7gangen menu gekozen.
zeer zeker een restaurant om terug te komen. het einige min punt is dat het geluids nivo redelijk hoog ligt. het zou goed zijn om wat zachte materialen te gebruiken om het geluid te temperen.

Gegeten op 20 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Allure in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Allure. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.