Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Allure in Rotterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 486 65 29

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

mleinboer

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Dikke 9 voor dit restaurant. Het eten is uitzonderlijk goed. Favoriet: het voorgerecht met de eendenlever, opgemaakt als een mini schilderij. Bijna te mooi om op te eten.
We waren even afgeleid door de kleding van de vrouwelijke bediening - maar op de service valt niets aan te merken. De kaaswagen na afloop is meer dan voortreffelijk. En als kers op de appelmoes: de verse thee van echte verse verveine bracht ons als theeliefhebbers geheel in vervoering.
Een aanrader! Complimenten voor de keuken en crew.

Gegeten op 23 december 2014

Marcelvdb

De bediening was top. Vriendelijk, voorkomend en oplettend. Mag echter wel wat minder krampachtig en formeel. Het decor is iets te kil naar onze smaak. Het eten viel helaas erg tegen. Het vegetarisch voorgerecht was niet in balans. Het zoet was allesoverheersend. Ook de risotto van het hoofdgerecht (paddestoelen) had een (te) zoete ondertoon. De porties waren ondermaats en volstrekt onvoldoende. "Pretentie" is wat ons betreft een betere naam dan "Allure".

Gegeten op 10 december 2014

Role

Via online reservering

Op een woensdag avond hier met mijn vriendin gegeten. Mooie zaak, correcte bediening,had van ons wat losser gemogen maar verder niks op aan te merken. Eten was super,wijn van het wijn arrangement erg lekker. Leuk was dat we een drankje en stukje kaasje te proeven kregen omdat we niet wisten wat het was.... Komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 10 december 2014

robert187

Via online reservering

Topavond gehad, heerlijk gegeten, de kaaswagen staat gelijk aan theater! Goede keuze in wijnen en ook fijne uitleg. Mooi is hoe je letterlijk in de keuken kan kijken. Bediening zou soms iets minder formeel mogen.

Gegeten op 29 november 2014

yoroen

Allure is geweldig mooi gelegen op een hoek van 2 havens, waar veelal jachten ed liggen. Helaas was het al donker dus zagen we daar weinig van. De ontvangst was prima, en de service kwam al vanaf de eerste indruk over als van hoog niveau.

We kozen gezamenlijk voor het surprise menu. Wat me het meest bij is gebleven is het voorgerecht, dit kreeg van de bediening mee dat het de 'signature dish' was. Om een zalm zo goed te bereiden is inderdaad top! Ik moest denken aan de zalm die ik thuis wel eens van de bbq weet te krijgen die net zo smaakt. De combinatie van smaken was een streling voor de tong.

De andere gerechten waren ook allen goed, maar de zalm heeft de beste indruk achter gelaten. Aangezien ik met 2 Fransen op stap was, volgde het onvermijdelijke kaasplankje als dessert Dit was zeer indrukwekkend. Een tafel vol met kazen werd langs gereden, waar we 5 keuzes van mochten maken. Simpel, we waren met zijn 4-en en de vijfde man was van de bediening dus dat was simpel voor iedereen 5 dezelfde kazen. De lucht rond de kazen was stevig, er zaten een paar zeer heftige tussen qua geur en smaak. Je kan je vast voorstellen waar de keus van de Fransen op terecht kwam. Heftig, dat was wat ik er van vond.

Allure is me uitstekend bevallen, en is zeker een adresje om eens een hapje te gaan eten. Waarschijnlijk is het op een zomerse dag als het terras open is helemaal geweldig zo langs de waterkant.

Gegeten op 12 november 2014

Rene8181

Via online reservering

We hadden het 7-gangen menu besteld. Niveau van de gerechten was wisselend. Het dessert was van topniveau (bros van witte chocolade met zoute caramel en snickerijs), een andere gang was weer erg matig (een wat taaie inktvis met 2 sliertjes zwarte tagliatelle). Overige gerechten waren lekker, maar niet uitmuntend. Porties waren soms wel erg klein en neigden naar formaat amuse. De prijs van 52,50 voor 7 gangen is daarentegen niet hoog. Bediening is goed, maar niet top, af en toe word je een tijdje vergeten (terwijl ze soms duidelijk niet veel om handen hadden). Echt een minpunt vonden we het lange wachten. We kwamen aan om 20u en stonden om 1u 's nachts weer buiten. Zeker op het einde, terwijl het echt niet druk meer was, ging alles nog steeds op het dooie gemakje. Had iets meer snelheid in gemogen. De wijnen waren uitstekend en origineel (bijv een heerlijke witte wijn uit Maastricht). De kaastafel is van ongekend niveau, keuze uit tientallen kazen en je krijgt 5 royale stukken op het bord. We vonden het decor prima, alleen tafellinnen over de goedkope plastic tafels zou heel veel goed doen. Al met al een positieve ervaring bij Allure.

Gegeten op 21 november 2014

alex90

Via online reservering

Ambiance is uitstekend; het eten was uitstekend; service was excellent.
De ontvangst was erg goed, de uitleg over het eten en de bijpassende wijnen excellent.
Wij hadden een geweldige avond en zijn daarom ook zeer zeer tevreden.
Zeker een aanrader!!!

Gegeten op 23 november 2014

maartje43

Via online reservering

Heerlijk gegeten, alles zag er prachtig uit. Bediening zeer vriendelijk en correct. Topmiddag gehad!
Hier kun je je met een gerust hart laten verrassen!

Gegeten op 23 november 2014

jadevo1960

Via online reservering

Ik moet zeggen dat wij normaal niet naar dit soort ( chique ) restaurants gaan. Toevallig kwam ik er terecht via google en door de goede recensie's besloten om er eens heen te gaan. Het was in 1 woord "geweldig". Het eten was zeer goed. Wij hadden de verrassing van de chef ( 4 gangen ) uitgekozen en dat viel helemaal niet tegen. De bediening was ook helemaal goed. Bij elk gerechtje uitleg wat we precies kregen geserveerd. Enige minpuntje dat ik kan benoemen is het geroezemoes. Door de akoestiek was het af en toe net een kippenhok. Zeker toen we net binnen waren. Ik denk wel dat je er langzaam aan wen want het leek daarna iets minder.
Voor de rest: helemaal TOP.

Gegeten op 22 november 2014

geert-jan2

Met 12 man gegeten, voor het eerst. We hebben het 4-gangen menu genomen. Werkelijk fantastisch. Met dit gezelschap hebben we al bij heel wat sterren gegeten in de regio, maar het deed er niks voor onder. super bediening en super gegeten. De prijzen vielen ons alleszins mee; de prijs-kwaliteit-verhouding is scheef: het is eigenlijk te goedkoop voor wat je krijgt. TOP!

Gegeten op 20 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Allure in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Allure. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.