• foto's van Allure in Rotterdam - 1

• 8.2

Allure doet mee!

Reserveer nu!

Proeven en beleven

Saint Tropez aan de Maas in de grote jachthaven van Rotterdam. Chef Terry Priem is samen met zijn team dagelijks op zoek naar verbetering en vernieuwing van zijn gerechten. Aan de voorkant zorgt Brian Brennink met zijn brigade voor top service en de meest hartelijke gastvrijheid.

ahahh
  • Recensies in de laatste twee jaar

In principe volstaan de 3 hoofdletters WOW voor onze ervaring bij Allure maar daar zal niet iedere lezer genoegen mee nemen.
Met hooggespannen verwachtingen gingen we naar het restaurant. Niet alleen de Iens recensies zijn lovend, ook vrienden die er eerder waren geweest. Allure had dus wat waar te maken en dat heeft het team ook zeker gedaan.
Alles klopt. Attent verwelkomd, naar onze tafel begeleid, voorzien van een eerste drankje en een hapje. We kozen voor het verrassingsmenu en werden gang na gang verblijd met tongstrelende prachtige gerechten. Komt de kok van de kunstacademie? Erbij mooie wijnen, fraai toegelicht.
De kaasplank is bijna spectaculair te noemen. Ook de fromagier maakt er een klein feestje van.
Een absolute aanrader. WOW.

ingrid104
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten met z'n vieren via restaurantweek idee van mijn schoonzus .
We werden heel goed ontvangen want bij aanvang viel het met bakken uit de hemel maar gelijk werd de deur geopend en werden we allervriendelijkst ontvangen.
Heel de avond was super ,het eten en de wijnen verrukkelijk vooral de Spaanse gewurztraminer heerlijk bij de zalm ,ook zeker het kaas assortiment is gewoon waanzinnig wat een lekkernij.
De bediening en ook de keukenbrigade allemaal een pluim tot de volgende keer!

Gegeten op 8 april 2014

marthe57
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond schoven we weer blij aan tafel na een vriendelijk ontvangst door onze gastheer, die al de deur voor ons open hield bij aankomst (omdat bleek dat onze auto op een 'risicovolle' plek geparkeerd stond, werd deze nog netjes verzet door een van de medewerkers - wat een service!). Het nieuwe verrassingsmenu met gebruik van seizoensingrediënten is net van start gegaan, dus lieten we ons weer graag verrassen en kozen voor de 4-gangen variant, in combinatie met het wijnarrangement (een half glas wijn per gang, maar dan een goed half glas!). Zowel de gerechten als de bijbehorende wijnkeuzes waren uitstekend en zeker niet voorspelbaar. Gezien het een verrassingsmenu betreft willen we de pret niet voor anderen bederven, maar we kunnen bevestigen dat de aandacht voor detail, de opmaak, de combinatie van ingrediënten en verrassende elementen binnen het geheel weer prima in orde waren. Dit alles omlijst door attente, vriendelijke bediening, met een professionele benadering. Er wordt wel commentaar geleverd op het feit dat men lang tafelt bij Allure, maar dit vinden wij juist een pluspunt - al met al werden wij 3 uur in de watten gelegd, maar de pauzes tussen de gerechten vonden wij zeker niet overdreven lang. Vergeleken met restaurants van dit niveau in Rotterdam is de prijs-kwaliteitsverhouding prima, dus op ieder gebied kunnen we Allure aanbevelen.

Gegeten op 3 april 2014

IVI73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cadeau voor kerst en op mijn verjaardag gegeten.....
Wat een verassing en een optimale ultieme verwennerij. Wij hebben zo genoten van het jong talent wat hier actief is zowel in de bediening als in de keuken. Eerlijk en heerlijk, we zijn begonnen met een bubbeltje, dan krijg je direct een uitleg erbij wat voor bubbels er aanwezig zijn erg mooi. Een klein knapperig versnaperingetje erbij, zeer passend... Van het amuse naar het 7 gangen verassingsmenu nou dat is een echte aanrader, wat een smaaksensaties, wat een kunst. Ik kan niet alles meer opnoemen maar wij waren echt tong strelend verrast, wat een kwaliteit! Wij hebben er een top Chardonnay (en water) bij gedronken en die ging eigenlijk prima met alle gerechten. Mijn partner zoet toe en ik de kaas die op een uitgebreide trolley gepresenteerd wordt, uitleg en variatie ten top. Voor herhaling vatbaar en Ivy (FG) je hebt er straks concurrentie bij, als deze jonge mensen zich zo door blijven ontwikkelen dan komen ze zeker op dat niveau uit! Petje af!!
En mijn lief bedankt voor dit zeer bijzondere kado!

Gegeten op 27 maart 2014

weliketotaste
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze week gegeten bij Allure. Samen gegeten ter gelegenheid van onze trouwdag. Moet zeggen: Het was een feest! Zeer smakelijke bijzondere gerechten met onverwachte smaaksensaties. (zelf had ik Zalm met Kerrieijs nooit kunnen bedenken, maar het was voortreffelijk). Fijn was ook het heerlijke halve glazen wijnarrangement. Zo kun je genieten van de diverse heerlijke wijnen en ga je toch niet aangeschoten naar huis. Bovendien zeer goed (jong) getalenteerd personeel. Knap om zo goed de juiste balans te vinden tussen beleefd, vriendelijk en enthousiast. Gezien de kwaliteit van het gebodene, viel de rekening erg mee. Wij komen hier zeker nog eens een feestje vieren!

Gegeten op 26 maart 2014

Arve
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de restaurantweek de lunch geprobeerd. Wij waren hier nog nooit geweest en wat een verrassing! Geweldig voorgerecht, super hoofdgerecht met coquilles en truffel (!), echt een zalige wijn erbij en als dessert mochten we kiezen tussen kaas of zoet. Ik nam kaas en werd verrast door de zeer uitgebreide kaastafel. Wat een keus en wat waren ze allemaal lekker! De beste kaasleveranciers leveren hier. Mijn tafelgenoot nam een zoet nagerecht en was ook zeer onder de indruk van het eten. Echt een aanrader zo aan de haven op Rotterdam Zuid. Onverwachte plek. De bediening was zeer vriendelijk en trots op wat er geserveerd werd. Een absolute aanrader, het zal ons niet verbazen als ze hoge ogen gaan gooien! Hou dit niveau vooral vast.

Gegeten op 21 maart 2014

olhuu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten bij Allure is lekker en de mensen zijn vriendelijk. Wijnen zijn ook goed gekozen, hoewel de Spaanse Gewurztraminer bij de zalm met kerrie-ijs naar mijn smaak wel erg zoet is.
Wat ik jammer vind is dat een avondje eten hier te lang duurt. Ruim 4 uur voor een 4-gangendiner zonder koffie/thee is echt te lang. Op het tussengerecht moesten we bijna een uur wachten en de kaaswagen moest nog opgebouwd worden en op temperatuur komen. Dat duurde ruim een half uur. Niet nodig omdat ik aan het begin van de avond al heb aangegeven kaas te willen eten. En het getut met de handschoentjes hoeft van mij ook niet zo.
Prima keuken, nog wat werken aan de logistiek en dan is het echt een toptent.

Gegeten op 21 maart 2014

proefpersoon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Allure biedt precies wat de naam suggereert.
De coquilles zijn prima, maar er zijn te veel smaakcombinaties gaande. De Spaanse (!) Gewurztraminer maakt de gang af, een mooie combi.
De ossehaas met kalfzwezerik is goed en ook hier versterkt de wijn de gang. Een feestelijk nagerecht maakt de belevenis mooi af.
De bediening is professioneel en attent. De tijd tussen de gangen mag iets korter, maar dat is het dan ook wel. Betaalbaar wijnarrangement en fijne smaakcombinaties.

Gegeten op 15 maart 2014

evaz3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben vandaag een heerlijke lunch genoten bij Allure. Het was helemaal goed zowel voor het oog als de smaak van het suprisemenu, onze complimenten aan de chef en bediening ook top. Dankjewel Allure, een 10!

Dortmans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er zijn van die avonden dat alles goed is. Zo'n avond gisteren bij Allure beleefd. Leuke micro-petit-four amuse met granny smith en paling. Wie bestelt er nog a la carte een moot zalm in een high end restaurant? Ik niet, maar gelukkig kregen we hem als onderdeel van het 4-gangen surprise menu, want de langzame gegaarde zalm met kerrie ijs en wasabi korreltjes was echt subliem! Er zaten verrassende wijnen in het wijnarrangement. De Spaanse Gewurztraminer was bijvoorbeeld heerlijk bij de zalm met Aziatische twist. Volop heerlijk brood en attente bediening. De kaastafel was voor velen van ons te verleidelijk en dus ruilden wij ons zoete dessert in. Na wat voorkeuren te hebben opgegeven kregen we een mooi op maat geselecteerd plankje met 5 kazen. Onze favorieten? De Parmigiano en de Epoisses door de "kaasmeester" ingewassen met olijfolie en Ras el Hanout.
Hebben we dan helemaal kritiek? Nou vooruit, om de rest meer reliëf te geven: de cappuccino mocht die naam gezien de slappe melk niet dragen. Who cares na zo'n grandioze avond? En die Madeleine met o.a. amandel was heerlijk: zacht en romig van binnen met een krokant randje buiten!.
Mensen gauw gaan, voordat Michelin de verdiende ster erop plakt!

Gegeten op 15 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Allure in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Allure. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!