House of Spice

• 8.3

• 7.7

JeroenvdB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk klein restaurant met een frisse uitstraling, het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
De kaart bestaat uit redelijk originele gerechten, maar bij het eten blijkt dat de kruiding niet altijd zo gedurfd/uitgesproken is als je zou verwachten bij het lezen van de recepten.
Het was erg druk op de avond dat wij hier waren en ik had het gevoel dat dat de kwaliteit van het eten wat terug hield, ik ga hier graag nog een keer eten op een iets rustigere avond.
Prijs/kwaliteit verhouding trouwens uitstekend.

Gegeten op 16 januari 2014

jacques11
  • Recensies in de laatste twee jaar

menu met amuse en hoofdgerecht gegeten voor 21 euro. Elke euro meer dan waard. Lekker stukje vis op een verrassende couscous. Voldoende verse en goed klaargemaakte bijgerechten, waaronder gebakken aardappels in de schil en een prima schaal met roerbakgroenten.

Gegeten op 10 oktober 2013

Highfive
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super gegeten hier. Leuk concept en de gastheer zorgt voor een relaxte, goede sfeer met veel humor. Wijn-spijs combinaties waren top!

robbertwinters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier heerlijk gegeten met vijf personen. Alle 5 een verrassingsmenu genomen met vlees als hoofdgerecht. Voor-, hoofd-, en nagerecht waren perfect gebalanceerd qua smaak. De gastheer beschikt over goede kennis van spijs en bijpassende wijnen. Het is niet dat hij alleen aan tafel komt om te vragen of alles naar wens is, maar praat gezellig met de mensen aan tafel!

Het interieur is knus, huiselijk en gezellig. Wanneer je binnen komt, voel je je direct thuis en op je gemak. Je kunt de kok ook zien koken, wat erg leuk is.

Verder zeker een aanrader om dit restaurant eens te bezoeken. Compliment voor kok en gastheer!

Gegeten op 2 oktober 2013

cynthia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig klein tentje met een vriendelijke ontvangst door de gastheer. Wij hadden het 3-gangenmenu voor 30 euro incl. amuse en brood. Ik vond dit een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding (of ben ik teveel de Amsterdamse prijzen gewend?) Het hoofdgerecht 2 soorten vis was echt fantastisch. Ook de andere gerechten waren lekker en met veel zorg bereid. Er werd erg goed rekening gehouden met dieetwensen en dan voel je je als gast erg welkom. Dus mocht ik nog eens in Groningen zijn, dan zou ik er weer een keertje willen eten.

Gegeten op 7 september 2013

louisa28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig en relatief klein restaurant. Enorm sympathieke gastheer! Warm ontvangen. Smakelijke amuse. We namen allen een verrassingsmenu, met keuze tussen vegetarisch, vlees en vis. Ik gaf aan voor zowel voor- als hoofdgerecht vegetarisch te willen. Ik kreeg echter het visvoorgerecht (mosselen en garnalen, erg vers). Gelukkig smaakte dat heerlijk. Ook het hoofdgerecht was heerlijk. Het dessert smaakte goed. Tip voor de bediening: leg uit wat de gerechten zijn als ze worden geserveerd. Dit vind ik -zeker bij een verrassingsmenu- een ''must''!

Gegeten op 7 september 2013

Rpeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een top zaak ! Ik heb hier erg genoten , heerlijk groentensoep om te beginnen , daarna vis v/d dag met heerlijk zomers groenten , toe een heerlijk chocolade mousse met verse fruit , heel leuk bediening , meer dan prima wijnen en dit alles voor een zeer schappelijk prijs ,SUPER , ik kom snel weer terug

Janke Sinnema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een vriend heb ik hier heerlijk gegeten. We namen allebei het vegetarische gerecht: een taartje van artisjok met parelcouscous en Friese kaas uit Tynje. Vergezeld van een goed garnituur en een glaasje lekkere wijn.
De ober was een relaxte man, waarbij wij ons onmiddellijk op ons gemak voelden. De kaart was wat merkwaardig, de hoofdgerechten waren nl. niet omschreven.
We zaten op de zonnigste plek van het terras, naar eigen wens, tot vrij laat 's avonds. Helaas op de rand van het trottoir, de stadsbus denderde vlak langs ons bord en we hadden ook hinder van het overige verkeer. Dit zijn beslist af te raden plaatsen. Het terras was overigens wel gezellig, met veel gasten die buiten zaten.

Gegeten op 14 juli 2013

henksandra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was hier dik in orde gisterenavond. We kwamen eigenlijk een kopje thee drinken en zijn meteen maar gebleven voor het diner. Aardigheidje: we konden de finish van de touretappe volgen op de smartphone van een van de medewerkers. Het restaurant is leuk en huiselijk ingericht. Veel theesoorten die je
zelf kunt uitkiezen.

De tuinbonen komen nu eens niet uit de diepvries maar werden door de keuken (dubbel?) gedopt. Nooit geweten dat koolrabi zo
lekker kon zijn. Niet die doorgekookte en muffe smaak van vroeger maar rauw en dungeschaafd met een subtiele en mild pittige vinaigrette. Stukje kabeljauw, goed gegaard, met een lekker krokant velletje. Groene bloemkool (geen romanesco!) erbij met een lekkere bite. Daarna een mooi stukje kip met parelgort. Niet saai en goed op smaak. Vriendin had een zacht gestoofde lamsschenkel met groentetjes en paddestoelen. Een mooi stukje vlees met nauwelijks vet eraan. Nagerecht was kaas (oa heerlijke tynjetaler) en een gepocheerde wilde perzik. De tafel naast ons had een vegetarisch menu besteld en dat zag er ook wel heel smaakvol gevarieerd uit. En ze waren goed tevrden. Menu tussen de 20-40 euro.

Een tiental wijnen uit Italie, Spanje en Frankrijk. Wij kozen uiteindelijk een heerlijke frisse en aromatische witte wijn van grillo en chardonnay. De wijnen zijn schappelijk geprijsd tussen de 18-30 euro.

Bediening was lekker ontspannen. Je voelt je meteen op je gemak. We aarzelden een beetje bij de wijnkeuze en werden hierbij goed geadviseerd. En nu niet eens 35 keer vragen of alles naar wens is maar een maar een meer persoonlijke benadering (en met humor).

We komen zeker terug.

Gegeten op 13 juli 2013

SienekevD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vol goede verwachtingen gingen we naar dit populaire restaurantje in Groningen.
We kozen het driegangenmenu voor ca. 30€
Partnar nam het vismenu, en ik het vleesmenu.
Erbij het wijnarrangement.
We kregen een kleine amuse van geelwortel en een stamppotje, en lekker brood met eigengemaakte kruidenboter.
Mijn eerste gang was iberico varkensvlees met asperges, dubbelgedopte tuinbonen en pesto. Groenten waren lekker, het vlees was te dik gesneden en taai. De pesto smakeloos.
Partner had parelcouscous met zeevruchten en kabeljauw. Vis was lekker, parelcouscous teveel en saai.
Hoofdgerecht was lamsnek met gegrilde courgette en zeebaars.
Lamsnek was te kort gegaard, was taai en zenerig. Laten staan.Zeebaars was lekker.
Garnituren waren goed, met zelfgemaakte mayonaise.
Zowel voor-, hoofd- en nagerechten waren niet erg op smaak, alles smaakte vlak.
Nagerecht: aardbeien gemarineerd in cointreau, met ijs van palmsuiker.
Cointreau hebben we niet geproefd, en het ijs van partner leek alsof het twee dagen open in de vriezer had gelegen.
Het wijnarrangement was niet geweldig, minimale wijnen, minimale hoeveelheden; voor € 7.50 kan dat anders. Bij het dessert kregen we geen wijn. We konden gelukkig gewoon kraanwater bestellen.
We hebben bij de vriendelijke bediening geklaagd over het eten, hetgeen resulteerde in 1€ korting op de totale rekening.
Had de kok een day off? Of wellicht organiseert men hier zoveel zaken buiten het restaurant om, dat de aandacht te versnippert raakt?
Kortom, we waren wat teleurgesteld in dit restaurant.

Gegeten op 26 juni 2013

miriam87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond voor de 2e keer hier gegeten, wat een top restaurant. Informele sfeer, heerlijke huiskamer setting en super vriendelijke bediening. Ze koken met liefde, dat proef je en kunnen ook goede wijnen erbij aanraden. Wij komen terug :)

SiebAnema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n vijven heerlijk gegeten. Alleen al het voorgerecht zette de toon van de avond.heerlijke smaken tot aan het dessert. We willen daar wel weer eten maar de enorme baklucht die in onze kleren zat en in onze jassen kregen we er na drie dagen luchten en wassen er pas uit. We hebben de eigenaar hiervan op de hoogte gesteld maar volgens haar was r niets mis met het afzuigsysteem. Jammer, want dan komen we daar dus niet meer eten omdat we na het eten door de stank nergens meer heen kunnen behalve naar huis om ons om te kleden.

Gegeten op 31 maart 2013

Ciderwinkel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is al een tijdje terug dat ik hier gegeten heb, maar de laatste keer, in maart 2013, waart nog steeds door mijn hoofd/buik? Met name één gerecht: gewoon een biefstuk van Schotse hooglander die ze zo mooi hebben laten afsterven en voor mij bijna rauw serveerden. En zo mals smaakte. Dit maakte helemaal goed bij de fouten die gemaakt werden door de bediening. Vergeten werd steeds dat ik een wijnarrangement had, en service duurde vrij lang. Maar nog een keertje heengaan. Van een keer weet je het niet zeker hoe de service echt is.

Gegeten op 1 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over House of Spice in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over House of Spice. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!