• foto's van Boas in Deventer - 1

• 8.2

Boas doet mee!

Reserveer nu!

Zeldzame klasse in Hanzestad

Klassiek, zo kun je Boas het best omschrijven; van het middeleeuwse pand in de Walstraat tot de Franse kaart. Een mooie plek waar kwaliteitsproducten zoals het MRIJ-rund met de grootste zorg worden om gevormd tot gerechten die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan. Alles wat je hier op je bord vindt, heeft een zeldzaam hoog niveau.

leonr26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier lekker gegeten met vrienden! A la carte gegeten wel erg prijzig. De gerechten zijn goed bereid alleen de porties zijn wat klein. Goede wijnkaart alleen de bediening mist wat flair. Maar voor Heteren kom ik graag terug.

Gegeten op 8 februari 2014

straatmn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap van vier personen kozen we het 7-gangen menu. Achtereenvolgens eendenleverterrine, zalm geflambeerd met absint, snoekbaars, kalfszwezerik, lamsfilet, MRY-rund en champagnesorbet en bosvruchtenmousse. Allemaal heerlijke, kleine gerechtjes, maar het lekkerst waren de eendenlever en de zwezerik.
Bijzonder vriendelijke bediening, professioneel en niet opdringerig.

Gegeten op 28 februari 2014

Horee-K
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik dacht, verwen mijzelf een keer met de klassieke franse keuken. Beetje oubollig dat wel. Maar een keurige ontvangst. Vooraf subliem stokbrood, ook andere gasten vroegen naar de herkomst ervan. Goede rode (huis)wijn en prima bereid stuk ossenhaas van een specifiek runderras met een heerlijke saus. En, niet te vergeten, vers gemaakte mayonaise.

Gegeten op 25 september 2013

janderaaf

ONTVANGST
Zeer gastvrije ontvangst. Bij aankomst werden jassen aangenomen en werden we begeleid naar onze tafel. Mooie ruime kamer met grote ronde tafels. Genoeg ruimte om privacy te waarborgen en tafels zijn lekker ruim, zodat je de buurman niet in de weg zit. De vroeger apotheek is klassiek ingericht en geeft een warm gevoel van gezelligheid en nostalgie.

SMAAKMAKER
Zoals in eerdere recensies geschreven is, heerlijk brood met zelfgemaakte filet americain met truffel. Erg smakelijk!

KEUZE
Er is een ruime selectie van klassieke en eigentijdse recepten. Een echte goede Franse keuken met aandacht voor eenvoud, smaak en herkomst van ingrediënten. We hebben gekozen voor de Proeverij, waarbij een 7 gangendiner wordt opgediend. Het menu werd keurig aangepast op onze specifieke wensen. Het wisselen van gerechten was geen enkel probleem.

SMAAK GERECHTEN
Bijzonder was de gerookte zalm, geflambeerd met absint. Een subtiele smaak van de drank bleef achter op de zalm; goed bedacht. De kalfszwezerik is een echte aanrader! Ze noemen het zelf hun signature gerecht. Zeker de moeite waard! De zelfgemaakte foie gras was smaakvol alsmede het MRIJ Rund met heerlijke frietjes. Zelfs de eenvoudige heldere bouillon met bospaddenstoelen was delicaat en stevig getrokken.

WIJNEN
Bij elk gerecht een zeer goede wijn! Van een zoete sauternes bij de foie gras tot een milde rode wijn bij de zwezerik. Het nagerecht werd vergezeld door een eiswein uit Oostenrijk; een topper!

SAMENGEVAT
Een bijzonder ontspannen avond. Je krijgt de ruimte en tijd om heerlijk te genieten van het gezelschap, de wijnen en gerechten. Uiteindeljk hebben we van half 8 tot bij 12 uur middernacht gezeten. Zou zeker weer een keer teruggaan!

Gegeten op 11 januari 2014

KarinOostNL
  • Recensies in de laatste twee jaar

gelegen op een van de mooiste plekjes van Deventer, midden in het 'Dickensgebied'. Restaurant met liefde voor het vak. Gewoon top. Alles kan en niets hoeft. Het menu is een richtlijn, maar het principe 'u roept, wij draaien' heerst. Mooie producten en juiste porties.

Gegeten op 18 januari 2014

bo11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Boas, veruit mijn favoriete restaurant in het Oosten. Afgelopen donderdag speciaal vanuit Amsterdam naar Deventer gekomen om hier te eten!

Ik heb me laten verrassen door de gastheer, iets waar ik zeker geen spijt van heb gekregen!

Begonnen met heerlijke foie gras, vervolgens verrast door een zalm die ter plekke werd geflambeerd in Absint (wauw!), zwezerik en een heerlijk toetje na.

Ieder gerecht werd geserveerd met de perfecte wijn.

Hier kom ik zeker weer terug!

Gegeten op 16 januari 2014

itzak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een fijn restaurant. Prima en vriendelijke ontvangst. Smaakvolle klassieke inrichting.
Een uitstekende, vanzelfsprekend bediening en een beste keuken. Goed frans stokbrood met heerlijke, gezouten roomboter. Mij voorgerecht zalm geflambeerd met absint, daarna duivenborst met rode kool mijn vrouw consommé met boschampignons en zeewolf met venkel e.e.a. gecompleteerd met frieten en een royaal geïnterpreteerd wijnarrangement van uitstekende kwaliteit. Echt een aanrader voor wie van de echte Franse keuken wil genieten.

Gegeten op 9 januari 2014

leonr26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker eten, maar de prijzen zijn aan de hoge kant, de bereidingen zijn top, de porties soms iets klein. De service is attent en uiterst correct! Zeker een aanrader.

Gegeten op 21 december 2013

leo4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontvangst was vriendelijk / gastvrij en correct. Samen met partner gekozen voor 7 gangen proeverij Boas, incl. wijn arrangement, bleken een schot in de roos. de terrine van eendenlever, vervolgens de gebakken coquille met een venkel gember room waren voortreffelijk, bouillon van parmezaan was iets minder geslaagd, de in jus de veau geglaceerde kalfszwezerik maakte dit ruimschoots goed, terwijl de hazenrug met duxelles van bospaddenstoelen een lust was, de gegrilde Maas Rijn IJssel rund werd professioneel aan tafel gesneden en geserveerd, het dessert Tarte Satin appeltaartje voor mijn partner en de kazen voor mij werden als slot zeer gewaardeerd, vermeldenswaardig: de kennis en vaardigheden van de bediening werden door ons als zeer bijzonder ervaren.

Gegeten op 24 november 2013

catja01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten boj Boas. Wij hadden een 5 gangen diner met wijnarrangement. Alles was met zorg bereid met bijzondere gerechten. Wij begonnen met huisgerookte zalm geflambeerd met absint, was verrukkelijk. De bediening was top en de wijnen puur en goed afgestemd op de gerechten. Echt een aanrader voor een avondje heerlijk dineren.

Schrijf zelf een recensie over Boas in Deventer

Schrijf hieronder je recensie over Boas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!