Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Boas in Deventer - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0570 619 508

Zeldzame klasse in Hanzestad

Klassiek, zo kun je Boas het best omschrijven; van het middeleeuwse pand in de Walstraat tot de Franse kaart. Een mooie plek waar kwaliteitsproducten zoals het MRIJ-rund met de grootste zorg worden om gevormd tot gerechten die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan. Alles wat je hier op je bord vindt, heeft een zeldzaam hoog niveau.

patrickenmadelon

We begonnen op het terras, zelfs op 18 oktober zaterdagavond was het daar goed toeven. Een lemoncello met cremant om te beginnen. De sfeer zit er meteen goed in. Het is maar goed dat we hadden gereserveerd want het had vanavond wel drie keer uitverkocht kunnen zijn. Een menukaart om je vingers bij af te likken. Geen enkel gerecht stelde teleur. Van zwezerik, eendenlever, ossenhaas, Côtes de Boeuf (gerijpt ribstuk van Maas Rijn IJssel (MRIJ) rund) alles goed op smaak. Het zou nog wel net wat spannender mogen. Toe grand dessert en diverse kazen (De Brink). Prima. Personeel was snel en hulpvaardig als je erom vroeg. Goede bijpassende wijn en port. We komen terug. Nog voldoende uitdaging. Decor is klassiek en zou gelet op de omgeving nog wat kunstzinniger kunnen.

Gegeten op 18 oktober 2014

Ejdr

Op woensdagmiddag gezellig met zijn tweeën het vernieuwde lunch concept van restaurant Boas uitgeprobeerd. We zaten heerlijk buiten aan de kant van de Walstraat, het was een fijne zomerdag.
We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar met een glas bubbels. We hadden eerst 2-gangen besteld. Mijn vriendin had de licht gemarineerde zalm en ik had zelf de kabeljauw met een paprika couli. Ze hadden ook een mooie bijpassende wijnen. Als hoofdgerecht hadden we allebei de zwezerik en daarbij hebben we ook een heerlijk glas bijpassende rode wijn gekregen. Al met al, een aanrader om uit te proberen! Ook voor de lunch !!

Gegeten op 13 augustus 2014

adezet

Gegeten op 3 oktober 2014

alexenpatricia

Heerlijk gegeten, mochten lekker op het terras zitten, mooie omgeving pittoreske buurt van Deventer. Bediening gaf enthousiast uitleg over de geschiedenis van Deventer. Zeker voor herhaling vatbaar een echte aanrader.

Gegeten op 19 juli 2014

wshoe

Het was voor ons de eerste kennismaking. De ontvangst was prettig. Het restaurant is mooi klassiek ingericht. De tafels zijn wit gedekt. De menukaart beloofde mooie gerechten en dat bleek in de praktijk ook te worden bewaarheid. De gerechten waren puur en smaakten heel goed. De bijpassende aanbevolen wijnen maakten het geheel tot een feestje. De bediening was vriendelijk en attent. Opvallend was de rustige en prettige sfeer. Uit eten gaan is per slot van rekening meer dan alleen het eten. De prijs/kwaliteitverhouding was prima.

Gegeten op 20 september 2014

itzak

Een aantal keren heb ik hier geluncht en ik moet zeggen, Boas is een van mijn favoriete restaurants. De bediening is foutloos en attent. De geserveerde gerechten zijn van een uitstekende kwaliteit evenals de daarbij geserveerde wijnen. Men hanteert voor de lunch een formule waarbij je meerdere gerechten kunt kiezen die ieder € 7,50 kosten. Deze keer had ik de foie gras, echt een beste portie voor de prijs, daarna zwezerik uitstekend geprepareerd en ter afsluiting een kaasplateautje dit alles begeleid van uitstekend gekozen wijnen. Dit is een juweeltje van een restaurant, niet pretentieus maar wel geschikt voor mensen die graag eten.

Gegeten op 2 september 2014

Allegonda

Bij dit restaurant in het mooie bergkwartier in deventer hadden we al vaker met de neus tegen het raam gestaan om naar de mooie ruimte te kijken en naar de franse kaart. We liepen langs en zagen dit keer dat op de lunchkaart kleine gerechten van de avondkaart stonden. Een mooie lunch bestaat uit twee tot drie gerechtjes. Er kwam wat brood met goed olijfolie en zout op tafel. Als eerste gang was er kabeljauw op spinazie met tomatencoulis. Pure smaken, de kabeljauw goed van cuisson. Aan de overkant van de tafel was er een lekkere vissoep die goed smaakte, wel hoog op smaak. Als hoofdgerecht was er bavette met een klein groentetaartje en bearnaisesaus. Het vlees was er lekker, veel meer smaak dan een haasbiefstukje. De bearnaisesaus paste er goed bij, een klassieke combinatie. De wijnen waren goed, vooral de chardonnay. De bediening was correct en heel erg vriendelijk. (vlekken op een colbertje kunnen echt niet, dat valt in zo'n mooi restaurant uit de toon).

Gegeten op 2 september 2014

Aemstelle

Gegeten op 23 augustus 2014

bartja

Perfecte bouchots, in de schaal gebakken franse mosseltjes, heerlijk gemarineerde zalm met zeekraal, mooie kalfszwezerik, volmaakte kaasschotel, ach, deze lunch in de zon vergeet je nooit meer. Wat een klasse, aandacht en met wat voor plezier wordt hier gekookt en geserveerd

Gegeten op 13 augustus 2014

foody1975

Op 11 augustus op aanraden van een collega heb ik hier gegeten. Bij binnenkomst zijn wij vriendelijk ontvangen. Voorgerecht coquilles en als hoofdgerecht de door mijn collega geadviseerde cote de boeuf. De coquilles waren lekker, maar niet heel bijzonder. De cote de boeuf was erg lekker en is zeker een aanrader, hetzij met een prijskaartje, maar zeker de moeite waard. De service was ok. Het decor vind ik klassiek en doet iets stoffig/'posh' aan. Alles bij elkaar, ondanks het eten goed is, helaas voor mij geen reden om terug te komen

Gegeten op 11 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Boas in Deventer

Schrijf hieronder je recensie over Boas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.