a TripAdvisor company

foto's van Boas in Deventer - 1 foto's van Boas in Deventer - 2 foto's van Boas in Deventer - 3 foto's van Boas in Deventer - 4 foto's van Boas in Deventer - 5 foto's van Boas in Deventer - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0570 619 508

Zeldzame klasse in Hanzestad

Klassiek, zo kun je Boas het best omschrijven; van het middeleeuwse pand in de Walstraat tot de Franse kaart. Een mooie plek waar kwaliteitsproducten zoals het MRIJ-rund met de grootste zorg worden om gevormd tot gerechten die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan. Alles wat je hier op je bord vindt, heeft een zeldzaam hoog niveau.

ac.vanlier

Via online reservering

Boas verraste ons met een 3-gangen diner dat bestond uit op de huid gebakken en vervolgen gerookte makreel, zacht gegaarde sukade met pastinaakpuree en truffelsaus en sloot af met een kaasplateau. Daarbij werden we voorzien door een spannend wijnarrangement van onze gastheer. Een uitstekend adres dat ik iedereen kan aanbevelen en waar ik zeker terug ga komen.

margothofstee51

Via online reservering

Wij aten buiten vanwege het lekkere weer. Helaas zat vlakbij ons een notoire lawaaimaker.
Wij aten als voorgerecht carpaccio resp. a la minute gerookte makreel (naar mijn idee kun je niet op deze manier vis roken, maar ik ben geen expert). Beide gerechten waren prima. Als voorgerecht aten wij beiden de roodbaarsfilet met garnituur. Ratatouille is niet mijn favoriet als groente, maar de rest was prima. Voor €6 extra kon een kaasplankje besteld worden; naast het feit dat er ruim keus was, kon je ook ruim uitkiezen, prima! De wijn was goed, maar behoorlijk prijzig.

j.riemslag

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij Boas na een dagje uit in Deventer. . We hebben buiten gezeten, omdat het een mooie avond was. Vriendelijke bediening, attente gastheer. Er was een apart kaartje voor het AH-menu, waarvan wij gebruik hebben gemaakt. De amuse: zuurdesembrood met o.a. filet americain met truffelolie, gezouten boter en plakjes droge worst viel in de smaak. De roodbaarsfilet en rundersukade, geserveerd met een saus ook. Als dessert een fruitsoepje: uitstekend. Een aanrader dit restaurant !

gerbelse

Via online reservering

Op een prachtige locatie in de oude binnenstad van Deventer een plezierig restaurant met een prettige sfeer. Nu waren de omstandigheden ook ideaal, een mooie warme zomeravond buiten.

Gegeten op 21 augustus 2015

liselotveelers

Via online reservering

Alle gerechten van het speciale AH menu waren heerlijk. De amuse was top!!! Alleen de hoeveelheden waren weinig. ( Aangepast aan de prijs waarschijnlijk). Wijn was heerlijk. We zijn benieuwd wat de hoeveelheden zijn als je à la carte eet.

Gegeten op 19 augustus 2015

keunen26

Via online reservering

Fantastisch gegeten op mooie locatie
Veel aandacht van de bediening
Je voelt je hier echt gast
Willen hier zeker nog een keer terug komen, ondanks dat wij daar anderhalf uur voor moeten rijden

Gegeten op 18 augustus 2015

berryohm

Via online reservering

Het was bij Boas een totale culinaire beleving. Ze hadden een speciaal AH diner, ook waren er extra's mogelijk voor weinig geld. De eigenaar denkt met je mee, ik moest nog rijden na de verwenavond en meteen was het creatieve idee om halve glazen te schenken. Kortom een perfecte avond voor een hele goede prijs. We hebben veel genoten van de actie, maar dit was de beste ervaring.

Gegeten op 18 augustus 2015

nellyschuurmans

Via online reservering

Nagerecht was heel special. Hoofdgerecht prima , voogerecht ook. De bediening was correct . Goed was dat er regelmatig gratis koud water werd geserveerd
Het is een sfeervol restaurant.

Gegeten op 12 augustus 2015

sjohie

We wilden hier al langer heen, en toen bleek dat ze ook meededen aan de restaurant actie van 's lands grootste kruidenier, was het snel bekeken. De ontvangst is netjes maar niet stijf, de jas werd keurig aangenomen, en van de dame in het gezelschap werd de stoel netjes aangeschoven.

Die actie behelst een 2e drie gangen menu gratis, wat ook hier het geval is. Echter boden ze ook de mogelijkheid om voor een klein bedrag een 4e gang toe te voegen, of met het bedrag van een menu als korting, ala carte te eten. Vooral dat laatste is erg netjes, en zie je niet vaak met zo'n actie.

Wij kozen beiden het actiemenu, met wijnarrangement. (waarvan ook een bob-versie mogelijk is). Het brood, de roomboter en artisjokken tapenade zijn erg lekker om mee te beginnen, en de gangen van het menu waren ook allemaal top. De garing van het vlees en de vis was helemaal goed, de sauzen mooi op smaak, en de bijgerechten waren ook goed gekozen. Het tempo van serveren is goed, en past bij een avond lekker dineren. Ook de wijn-spijs combinaties van het wijnarrangement waren goed, we hadden zelfs per type dessert een aparte dessertwijn. Ook is er een mooie selectie aan digestives, waar het ook weer mogelijk is om een kleiner proefglaasje te bestellen.

Al met al hebben we heerlijk gegeten in zeker een van de beste restaurants van Deventer. De service is allesomvattend maar niet verstikkend, en de prijs is ook marktconform. Sterker nog, de 2 reservering is al gemaakt, want het ala carte menu lachte ons ook toe.

Echt een aanrader!!

Gegeten op 1 augustus 2015

P_Rutten

Vleesgerechten een 8. Visgerechten een 10. Wijnadviezen een 9. Ambiance sfeervol rustig en authentiek. Personeel uiterst vakbekwaam onder leiding van de gastheer. Prijs/kwaliteitsverhouding meer dan goed. De borden zijn te groot voor de hoeveelheid die erop komt. Voor de smaak vd gerechten zijn de borden te klein. Onovertreffelijk en creatief.

Gegeten op 7 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Boas in Deventer

Schrijf hieronder je recensie over Boas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.