Grand-café rest. Hoofdstuk II

• 7.8

• 7.7

Edwin V
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een hele mooie locatie met uitzicht op de Admiraliteitskade en de gracht, zit je hier bij Grand Cafe Hoodstuk 2 heerlijk te genieten van lekkere gerechten. Ik heb het 3 gangen huis-menu van 29,90 genomen. Netjes uitgeserveerd op mooie borden. Het is voor een eetcafe bovengemiddeld goed. De prijzen voor een eetcafe vind ik aan de te hoge kant. Vandaar dat ik een 7 geef. Bij hoge prijzen leg ik de meetlat hoger en word ik iets kritischer.

Gegeten op 27 februari 2014

Lionelle
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super leuke zaak! Mijn vriendin en ik kwamen er per toeval, we wouden even een hapje ergens eten en kwamen uit op het leuke Hoofdstuk! We werden al zeer prettig ontvangen door de charmante bediening, dat we niet gereserveerd hadden was dan ook geen enkel probleem.
We kregen een leuke tafeltje aan het raam bij het water met een mooi uitzicht. Ik wou een beetje opwarmen van de kou van buiten en nam dus een kopje thee, de thee kwam in een super leuk en schattig potje! Ik wou het eigenlijk mee naar huis nemen, zo leuk! Vooraf nam ik de coquilles met parmaham, bloemkoolcreme, gestoofde bosui en chili-olie. Mijn vriendin nam vooraf de Tarte tatin van rode biet, appelcompote, geitenkaascreme en balsamico. Heerlijk! Als hoofdgerecht nam ik de Kabeljauwfilet ik hou er namelijk van om visgerechten te eten wanneer ik uit eten ga en ben er dan ook kritisch over maar over deze Kabeljauwfilet valt er niks kritisch over te zijn naast de kabeljauw zit er ook Bouillabaisse in je bord met venkel en citroen, top combinatie! Mijn vriendin nam de gebraden Bavette waarvan we nog nooit hebben gehoord, het meisje uit de bediening vertelde dat het de buikspier van de koe is en het lekkerst medium is dus medium bestelde ze het ook. Je krijgt er ook nog lekker bloemkoolcreme, bloemkoolkrokant, truffeljus en aardappel bij. Als dessert namen we een kaasplankje met verse producten van de boer en mango sorbet met champagne granite ook dit was weer geweldig! Om ons leuk avondje af te sluiten namen we een kopje koffie en zelfs daar is over nagedacht we kregen namelijk een koffielikeurtje met slagroompje en een glasje water erbij ook weer top! Wij hadden een fantastische avond en zullen zeker terug komen !

Gegeten op 8 februari 2014

nieuweling
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn tweetjes gegeten en zeker een aanrader.
Vooraf de carpaccio en lam genomen en als hoofdgerecht de kabeljauw en bavette, alles was zoals het hoort oftewel erg smakelijk!
De dames in de bediening attent en heel behulpzaam.
Verder gewoon een mooie zaak, wij komen graag terug.

Gegeten op 5 februari 2014

Jazz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had voor het laatst hier gegeten in 2010, dus het was even geleden. Maar heel leuk om weer eens in dit boekengekke restaurant/café te eten. De bediening was ietwat chaotisch, maar uiterst aardig charmant en attent. Dat maakte echt alles goed! De inrichting is sfeervol met duizenden boeken om je heen. Het eten was degelijk, maar niet uitgesproken bijzonder. Het warme brood met smeersels vooraf was lekker, al smaakte de aioli naar smeerkaas. Ik at vervolgens saté uit de wok. Royale portie, de satésaus smaakte wat flets. Extra garnering werd ogenblikkelijk zonder additionele kosten bij geserveerd. De frieten waren erg smakelijk, de salade was nogal basic. De koffie toe was net zo goed als jaren geleden, en buitengewoon rijk geserveerd met een likeurtje, slagroom, een koekje en een glaasje water.
Kortom: wederom erg fijn om hier weer te eten!

Gegeten op 1 februari 2014

rogier28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van het weekends wezen eten met mijn gezin.
We werden keurig ontvangen door een vrouwelijke medewerkster.
We konden gezellig aan de raamkant zitten bij het water.
Voorgerecht graved lachs....heerlijk gemarineerde zalm met een frisse dressing
Hoofdgerecht Bavettesteak...zeer mals vlees waar ik nog nooit van gehoord had...maar door aanraden van het personeel toch genomen.
En na een heerlijke kop koffie en amaretto.
Voor de kleine meid een lekker ijsje die ze zelf mocht versieren en een kadootje uitzoeken.

Wij komen hier zeker nog een keer terug...bedankt!

Gegeten op 1 februari 2014

82iris
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was niet goed. Saté eerst teruggestuurd omdat het koud was. Daarna opgewarmd teruggekregen, maar het smaakte echt niet vers. Zeker geen aanrader en we komen er nooit meer terug. Wel netjes was dat we de sategerechten niet hoefde te betalen.

Gegeten op 1 december 2013

mightymax01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 8 man na reservering vanwege een verjaardag. Vrij stil, hetgeen gunstig was. Alle tafelgenoten gevraagd naar hun ervaringen en die waren overwegend positief. Bediening leuk en swingend. Dames wisten van IENS. Een gast die kip in deegbal kreeg was minst tevreden. Nagerechten waren eigenlijk te duur voor de kwaliteit en vooral kwantiteit. Niettemin afgerond een acht voor het geheel.

Gegeten op 31 augustus 2013

chieleke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanmiddag lunch op terras van Grand Cafe Hoofdstuk II gedaan. Eenvoudig maar prima twaalf uurtje gekozen, Kroketje, gebakken eitje en filet Americain op maisbrood. Er wordt een lekker wit wijntje geschonken door erg vriendelijke bediening en een uitstekend "aangekleed" kopje koffie geserveerd. Terras ligt wel tamelijk winderig aan een drukke straat, maar binnen is er ook ruimte genoeg.

Gegeten op 26 augustus 2013

Iens123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met vijf personen gegeten bij Hoofdstuk II. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen door het toch al vriendelijke, relaxte en alerte personeel. We kregen een mooie ronde tafel met uitzicht op het water. Positief aan het grand-café vinden wij ook dat je 5 á 6 goede bieren van de tap kunt krijgen. Het eten was prima. Sommigen hadden gekozen voor het prima menu (blini's met zalm, kogelbiefstuk met saus naar keuze en heerlijk ijs als toetje). Anderen hadden van de kaart bv. een prima tournedos met rode portsaus. Goede porties. We hebben hier al meerdere keren gegeten en komen er altijd met plezier terug.

Gegeten op 22 juni 2013

MCWA
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond hier asperges gegeten en gekozen voor de traditionele bereiding. Ik vond ze lekker maar niet verbluffend lekker. Toch kom ik hier graag, de bediening is vriendelijk en de plek gemoedelijk. Ze schenken er een gemiddelde kwaliteit aan wijn, geen hoogstandjes maar prima middenklasse. De prijs-kwaliteit verhouding kan net door de beugel. Kortom, eindcijfer 7.

Gegeten op 17 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Grand-café rest. Hoofdstuk II in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Grand-café rest. Hoofdstuk II. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!