Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Le Baroque in Valkenburg - 1

4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 043 601 07 72
  2. www.lebaroque.nl

TM&FJ

Prima middenklasse restaurant met een fijne sfeer. Ze adverteren het verrassingsmenu als hun specialiteit, waarbij ze graag rekening houden met vegetarische of dieet-wensen. Eenmaal gekozen voor dat verrassingsmenu kreeg mijn vegetarische tafelgenoot echter gewoon het val-dieu kaasje en de vegetarische curry van de kaart, dus erg verrassend is dat niet. Het eten was verder wel goed verzorgd en ook lekker. Ik kreeg een stukje paté van livar met chutney van sjalotjes als voorgerecht en gebakken kabeljauw met antiboise als hoofdgerecht. Bediening was vriendelijk, al was de uitleg bij de gerechten wel erg beperkt. Jammer dat er geen karafjes water worden geschonken maar alleen flessen. Al met al een geslaagd dinertje.

Gegeten op 7 oktober 2014

Jeoen

Het was een lekkere nazomerse maandagavond waarop gewoonlijk in heel Valkenburg op het terras plaats neemt. Ook wij zaten op het terras en hebben een heerlijke 3 gangen menu gegeten zonder dessert. 2x vis en 1x vlees. sliptong perfect gebakken. Zeebaars op de huid mocht wel wat krokanter. Jodenhaas vind ik helaas niet kunnen! Dat was een jammerlijke gedeelte van het menu. Er werkte 1 mevrouw in de bediening voor 8 tafels op terras, meer tafels stonden er niet buiten. Binnen zag het erg sfeervol uit, misschien komen we terug op een koudere dagen terug maar dan binnen.

Gegeten op 1 september 2014

annick6

Hebben lekker gegeten in La Baroque!!!! We kregen bij ons aperitief een lekker koud soepje met rivierkreeftjes. Heel lekker en fris. Daarna hebben we nog zalm gegeten, heel lekker op een zalfje van knolselder met ravioli met riccota. De zalm was lekker gebakken, mooi sappig. Mijn echtgenoot kreeg varkenshaasje. Ook heel lekker en sappig met verschillende groentjes. De frietjes en de mayo was ook zeer lekker. We voelden er ons zeer welkom door de vriendelijke bediening!! We gaan er zeker terug!

Gegeten op 6 augustus 2014

FSchroyens

Zeer gezellig ingericht restaurant, snelle en toch vriendelijke bediening. Ondanks de grote drukte was elk gerecht prima verzorgd, heerlijke carpaccio van zalm met fijne sla erbij. Het vegetarische curry gerecht was ook zeer lekker en tot in de puntjes op smaak gebracht. Heerlijke huiswijn (Merlot). Uit (spijtige) ervaring weten we dan weinig restaurants in deze druk bezochte straat zo een lekker menu bieden - bravo!

Gegeten op 2 augustus 2014

Rucola

Op basis van de positieve recensies hebben we gereserveerd bij dit restaurant in het centrum van Valkenburg. Met z'n zessen betraden we op de drukke zaterdagavond Le Baroque en kregen een mooie tafel toegewezen in het sfeervolle etablissement. Tot dan toe een voorspoedige avond.
Na een minuut of 20 hebben we om de menukaart moeten vragen. We kozen een fles frisse rode wijn en een karaf Limburgs kraanwater. Na een paar minuten keerde de serveerster terug naar onze tafel: 'We mogen helaas geen kraanwater meer schenken'. Al konden we het de serveerster niet kwalijk nemen, op zo'n moment sta je als restaurant al met 1-0 achter. En die achterstand maakten ze niet meer goed.
De carpaccio en krabtaartjes smaakten daarna goed, de ravioli met bospaddestoelen en de zalmfilet beduidend minder. Bovendien was er nauwelijks sprake van service door de onkundige bediening: een bestelling opnemen deed men alleen als we er om vroegen en het eten liet telkens erg lang op zich wachten. Na 4,5 uur en drie gangen later kregen we de rekening gepresenteerd met voor 22 euro aan water.
Conclusie: Le Baroque oogt als een kwalitatief hoogwaardig etablissement, maar maakt dit geenszins waar. Nog verontrustender: men kan het zich blijkbaar permitteren om in het door matige restaurants gedomineerde Valkenburgse centrum weinig gastvrij te zijn.

Gegeten op 8 maart 2014

Knolletje

Op het laatste moment besloten om hier op 2e kerstdag te gaan eten. Dat was een hele goede beslissing! Er was een vast kerstmenu met twee keuzes per gang. We hadden een driegangenmenu (was uit te breiden naar 4). Heerlijke gerechten met oog voor detail. De smaken waren perfect op elkaar afgestemd. De sfeer en aankleding vh restaurant was smaakvol. De bediening erg prettig, niet overdreven en heel gastvrij. Voor €100 totaal hebben we een heerlijk avond gehad. Ben je in Valkenburg? Ga dit dan zeker even proberen!

jfranken

Le Baroque is voor ons het beste restaurant in hartje centrum van Valkenburg.
goede culinaire benadering met betrekking tot het menu: niet kiezen, gewoon de Chef volgen.
Voor ons pakte dit zeer goed uit: heerlijke vitello tonnato vooraf, pasta met een vulling van scampi als tussengerecht, echt heel lekker.
Kalfsvlees als hoofdgerecht met zeer mooie groentengarnituren, zeer goed: minpuntje: kalfsvlees was niet echt mals.
Als begeleiding in het glas een mooie Argentijnse Chardonnay en de smakelijke rode huiswijn
Leuk decor ( uiteraard barok ) en vlotte bediening.

Gegeten op 1 oktober 2013

RondeWit

Op aanraden van vrienden wezen dineren bij Le Baroque. We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. De gastheer koos er een mooie Italiaanse witte wijn bij, Pinot Grisio. We werden verrast door de mooie smaakcombinaties. De coquilles waren perfect, zelden zo lekker gegeten. 1 klein minpuntje, het dessert. Dat was geen smaakexplosie of een verrassing. Wat de gastheer ook beaamden toen we dat melden. Desondanks komt dit restaurant in mijn favorietenlijst. Als je in Valkenburg uit eten gaat is dit 'een must'!

Gegeten op 25 juli 2013

Gixxerdre

Tijdens onze vakantie heerlijk gegeten in dit restaurant.
Wij hebben gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu, beginnend met een amuse van kerrie garnaaltjes.
Vervolgens hebben wij genoten van de tonijn carpaccio welke met heerlijk verse groenten was gegarneerd. De samenstelling was dusdanig dat er een goede balans was tussen de ingrediënten.
Dit voorgerecht werd vervolgd door een mooi opgemaakte plate met coquilles.
Hoofdgerecht bestond uit een duo van rund en kalf, gevolgd door een dessert van aarbeienmousse met ijs. Deze laatste was heerlijk verfrissend na een toch wat grote maaltijd.
Wij hadden twee wijnen gekozen van de wijnkaart, wit en rood, te weten de sauvignon blanc "les anges" , heerlijk fris en niet te zwaar. Rood werd de LE GRAND NOIR G.S.M. PAYS D’OC IGP, een volle wijn die goed bij het hoofdgerecht paste, misschien wat zwaar, wild was misschien een nog betere keuze geweest bij deze wijn.
Al met al een leuke avond gehad, goede prijs kwaliteit verhouding en een goede ontvangst en begeleiding door de gerechten van gastheren Micha en Nico. Zoek je een restaurant in plaats van eetcafe dan is le baroque een aanrader!

Gegeten op 12 mei 2013

cb40

Familie etentje tijdens ons verblijf in Valkenburg, heerlijk gegeten het verrassingsmenu om aan te bevelen, huiswijn ook prima, kortom een gezellige avond met vriendelike bediening, prima eten en een zeer prettige ambiance.

Gegeten op 27 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Le Baroque in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Le Baroque. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.