Restaurant Le Baroque over zichzelf

Restaurant Le Baroque is een trendy restaurant in het hartje van Valkenburg aan de Geul. Wij werken uitsluitend met mooie verse ingredienten, streekproducten en seizoensgerechten. U kunt lunchen of dineren op 2 verdiepingen! Wij serveren een 3-gangen verrassingsmenu al vanaf 32,50. Tevens kunt u bij ons terecht voor een high-tea, cocktailworkshop, vergaderarrangement en nog veel meer.

Rucola
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op basis van de positieve recensies hebben we gereserveerd bij dit restaurant in het centrum van Valkenburg. Met z'n zessen betraden we op de drukke zaterdagavond Le Baroque en kregen een mooie tafel toegewezen in het sfeervolle etablissement. Tot dan toe een voorspoedige avond.
Na een minuut of 20 hebben we om de menukaart moeten vragen. We kozen een fles frisse rode wijn en een karaf Limburgs kraanwater. Na een paar minuten keerde de serveerster terug naar onze tafel: 'We mogen helaas geen kraanwater meer schenken'. Al konden we het de serveerster niet kwalijk nemen, op zo'n moment sta je als restaurant al met 1-0 achter. En die achterstand maakten ze niet meer goed.
De carpaccio en krabtaartjes smaakten daarna goed, de ravioli met bospaddestoelen en de zalmfilet beduidend minder. Bovendien was er nauwelijks sprake van service door de onkundige bediening: een bestelling opnemen deed men alleen als we er om vroegen en het eten liet telkens erg lang op zich wachten. Na 4,5 uur en drie gangen later kregen we de rekening gepresenteerd met voor 22 euro aan water.
Conclusie: Le Baroque oogt als een kwalitatief hoogwaardig etablissement, maar maakt dit geenszins waar. Nog verontrustender: men kan het zich blijkbaar permitteren om in het door matige restaurants gedomineerde Valkenburgse centrum weinig gastvrij te zijn.

Gegeten op 8 maart 2014

Knolletje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op het laatste moment besloten om hier op 2e kerstdag te gaan eten. Dat was een hele goede beslissing! Er was een vast kerstmenu met twee keuzes per gang. We hadden een driegangenmenu (was uit te breiden naar 4). Heerlijke gerechten met oog voor detail. De smaken waren perfect op elkaar afgestemd. De sfeer en aankleding vh restaurant was smaakvol. De bediening erg prettig, niet overdreven en heel gastvrij. Voor €100 totaal hebben we een heerlijk avond gehad. Ben je in Valkenburg? Ga dit dan zeker even proberen!

jfranken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Le Baroque is voor ons het beste restaurant in hartje centrum van Valkenburg.
goede culinaire benadering met betrekking tot het menu: niet kiezen, gewoon de Chef volgen.
Voor ons pakte dit zeer goed uit: heerlijke vitello tonnato vooraf, pasta met een vulling van scampi als tussengerecht, echt heel lekker.
Kalfsvlees als hoofdgerecht met zeer mooie groentengarnituren, zeer goed: minpuntje: kalfsvlees was niet echt mals.
Als begeleiding in het glas een mooie Argentijnse Chardonnay en de smakelijke rode huiswijn
Leuk decor ( uiteraard barok ) en vlotte bediening.

Gegeten op 1 oktober 2013

RondeWit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van vrienden wezen dineren bij Le Baroque. We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. De gastheer koos er een mooie Italiaanse witte wijn bij, Pinot Grisio. We werden verrast door de mooie smaakcombinaties. De coquilles waren perfect, zelden zo lekker gegeten. 1 klein minpuntje, het dessert. Dat was geen smaakexplosie of een verrassing. Wat de gastheer ook beaamden toen we dat melden. Desondanks komt dit restaurant in mijn favorietenlijst. Als je in Valkenburg uit eten gaat is dit 'een must'!

Gegeten op 25 juli 2013

Gixxerdre
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens onze vakantie heerlijk gegeten in dit restaurant.
Wij hebben gekozen voor het vijf gangen verrassingsmenu, beginnend met een amuse van kerrie garnaaltjes.
Vervolgens hebben wij genoten van de tonijn carpaccio welke met heerlijk verse groenten was gegarneerd. De samenstelling was dusdanig dat er een goede balans was tussen de ingrediënten.
Dit voorgerecht werd vervolgd door een mooi opgemaakte plate met coquilles.
Hoofdgerecht bestond uit een duo van rund en kalf, gevolgd door een dessert van aarbeienmousse met ijs. Deze laatste was heerlijk verfrissend na een toch wat grote maaltijd.
Wij hadden twee wijnen gekozen van de wijnkaart, wit en rood, te weten de sauvignon blanc "les anges" , heerlijk fris en niet te zwaar. Rood werd de LE GRAND NOIR G.S.M. PAYS D’OC IGP, een volle wijn die goed bij het hoofdgerecht paste, misschien wat zwaar, wild was misschien een nog betere keuze geweest bij deze wijn.
Al met al een leuke avond gehad, goede prijs kwaliteit verhouding en een goede ontvangst en begeleiding door de gerechten van gastheren Micha en Nico. Zoek je een restaurant in plaats van eetcafe dan is le baroque een aanrader!

Gegeten op 12 mei 2013

cb40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Familie etentje tijdens ons verblijf in Valkenburg, heerlijk gegeten het verrassingsmenu om aan te bevelen, huiswijn ook prima, kortom een gezellige avond met vriendelike bediening, prima eten en een zeer prettige ambiance.

Gegeten op 27 april 2013

Angie17
  • Recensies in de laatste twee jaar

per toeval hier terecht gekomen omdat een ander restaurant waar we heen wilden, door een social deal, helemaal volzat. Aangezien het net na carnaval was, bleek Valkenburg uitgestorven en zaten we als enige het restaurant. Maar dat bleek helemaal niet erg te zijn achteraf omdat de bediening uiterst vriendelijk was, ons alle aandacht gaf en wij hier en daar met hem een praatje maakten.
We kregen heerlijk stokbrood met een cremige kruidenboter en een amuse van het huis.
Het eten was uitstekend. Mijn man had een tonijncarpaccio vooraf en ikzelf een gefrituurde val dieu kaas met abdijkstroop. Zo heerlijk dat ik het recept aan de kok heb gevraagd en de volgende dag zelf een val dieu kaas heb gekocht. Als hoofdgerecht namen we beiden een stuk vlees, entrecote met een rode wijsaus. Heerlijk stuk vlees, heerlijke patat en goede wijnsaus. De huiswijn was ook erg lekker. Helaas hadden we voor het toetje geen plek meer. Dit restaurant is een absolute aanrader en we zouden er zo nog een keer heen gaan. Valkenburg heeft erg veel eettentjes en restaurants waardoor het moeilijk kiezen is.
Als je in de buurt bent, ga er heen. Je zult niet worden teleurgesteld.

Gegeten op 23 februari 2013

jenni89
  • Recensies in de laatste twee jaar

prachtig restaurant! lekker gegeten, en de service was prima! ik ga hier zeker nog een keer eten met mijn hele familie om ze ook van dit heerlijke restaurant te laten proeven! badankt!

Gegeten op 30 november 2012

MartinK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een weekendje Valkenburg hier beland dankzij de Iens website. Want als je van te voren geen orientatie op doet kan je zowaar terecht komen in de vele "toeristische" restaurantjes die het dorp rijk is.

La Baroque is een fijne uitzondering in deze straat. Een prachtig pand waar een fijne warme sfeer hangt. Op de kaart staat veel wild en daarom kozen wijn voor Konijn als hoofd en als voorgerecht erwtensoep. De erwtensoep was qua grote prima als een voorgerecht en was heerlijk! De konijn was wat droogjes maar over het algemeen lekker samen met spruitjes, worteltjes en hete bliksem.

In combinatie met een heerlijke rode huiswijn hebben we een prima avondje gehad. Het personeel was zeer vriendelijk en kon enkele wensen van ons in orde maken.

Aanrader als je in de "kern" van het dorp wat wilt eten..

evelienteunissen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week in Valkenburg geweest tijdens het WK=wielrennen.
Ondanks de enorme drukte in het centrum was het wel een gezellig sfeertje.
Slenterend door de drukste straat hebben we gekozen om bij Le Baroque een vorkje te prikken.
Lekker verwarmd terras, goede en vriendelijke ontvangst.
De menukaart is niet uitbundig, maar, in feite is er keuze genoeg.
Wat uit de keuken komt is kraakvers, mooi gepresenteerd en zeer gevarieerd in smaak.
we kozen het drie-gangen verrassingsmenu: echt aan te raden.
De kwaliteit van de maaltijd is ijzersterk in relatie tot de prijs.
Goedgekozen, eenvoudige schenkwijnen, echter niet een echt serieuze wijnkaart; iets maar wijnkeuze zou prettig zijn.
Klein minpuntje vonden we de erg, lange wachttijden tussen de gangen; maar ja, het was gezellig en niet zeuren dus.
De bediening is heel vriendelijk en service-gericht.
Het interieur is gezellig en romantisch en men brengt hier goede muziek ten gehore.
Ons verblijf in Valkenburg was erg positief en ook jullie zien ons de volgende keer terug.
Evelien

Gegeten op 21 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Le Baroque in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Le Baroque. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!