Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden)

• 8.0 10 12

• 7.6

• 7.1

peter831
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de lunch hebben wij een clubsandwich met patat en een focaccia met carpaccio gegeten. Helaas. Voor beide was oud en droog brood gebruikt. De sandwich was erg simpel. Geroosterd droog brood blijft droog. Verder geen boter of saus. De patat was wel lekker.
De carpaccio even simpel en mager belegd.
In leeuwarden en in dokkum kun je hetzelfde van veel betere kwaliteit eten voor een lagere prijs. Wat een afknapper!
Dit restaurant: eens maar nooit weer.

Gegeten op 22 maart 2014

arvidbuit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via een Bongo-bon kwam ik toevallig terecht bij dit restaurant. Aangenaam verrast door het vakkundig personeel, bestelden wij een 5-gangen diner. Werkelijk bijzonder smakelijk, prachtige bordjes, verse en biologische ingrediënten en uitstekende begeleiding van de eerdere genoemde maitre. Ik ga hier zeker terugkomen en zou het een ieder aanraden om Van Buren een bezoek te brengen.

Gegeten op 18 maart 2014

Broer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onverwacht hier binnengelopen. Eigenlijk om snel nog wat te eten voor we in de trein stapten. Een menukaart met alleen kleine hapjes. Vegetarisch, vis/schaaldieren en vlees. En natuurlijk dessert. En hapje voor hapje was het een aangename verrassing. Bijzondere combinaties met een heel eigen karakter. Heerlijk. Dus toch maar een trein later genomen om van al dat heerlijks te genieten.
En als je dan de rekening krijgt is het echt feest. Nog geen 35 euro pp. Weliswaar met bescheiden wijn. Maar voor dit eten...........

Gegeten op 15 maart 2014

mark16
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij dit restaurant op advies van de ober het 6 gangenmenu gekozen. Een echte aanrader, portie's zijn perfect en de gerechten zijn zeer smakelijk. Dit restaurant is een goed voorbeeld van dat je voor een goede prijs perfecte kwaliteit kunt leveren. De bediening is uitstekend en gaat zeer correct om met de gasten. Ondanks dat we vooraf de allergieen hadden doorgegeven, ging er toch iets mis bij 1 gerecht (eend), maar dit werd zeer vakkundig en goed opgelost. Chapeau!
Persoonlijk vond ik het interieur leuk maar wel wat gedateerd en mijn stoel was wat doorgezakt, misschien aan vervanging toe.
Miranda, Arend, Erik, en de champagne man, bedankt voor de gastvrijheid en erg leuke avond!

Gegeten op 7 februari 2014

MaaikeBakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch gegeten in een fijne verzorgde ambiance. Het menu was zeer verzorgd en mooi op elkaar afgestemd en tegelijkertijd spannend/ verrassend. Mooi opgemaakte borden met heerlijke gangen....ook voor de iets grotere eter was er ruim voldoende te eten.
De prijs kwaliteit verhouding is de laatste maanden enorm vooruit gegaan!! Ga zo door.

Gegeten op 25 december 2013

floortje6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Over het eten kan ik niet oordelen, maar de koffie was helemaal geserveerd zoals het hoort..met een glaasje water erbij. Vriendelijke service, een plek waar ik mijn koffers neer kon zetten. Een mooie plek om te wachten op je trein en te kunnen werken.

Gegeten op 7 januari 2014

oene13
  • Recensies in de laatste twee jaar

met zijn drieën lunchen in een bijna leeg restaurant. de serveerster wist niet precies wat wel en niet besteld kon worden, later wist ze niet of de soep vegetarisch was of niet. De keuzesoep bleek 'op' te zijn. De serveerster deed erg rustig aan, zag niet dat wij aan het wenken waren voor een bestelling, ze vroeg of we wit of bruin brood wilden, onze keuze was bruin, maar het werd wit. de tosti was nauwelijks warm te noemen.
kortom, matig!

Gegeten op 8 september 2013

Anna2511
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week genoten van het 6-gerechtjes-verrassingsmenu. Fantastisch. Ik ben echt kieskeurig, maar kon op het eten helemaal niets aanmerken. De wijnen worden ruim geschonken en de bediening is top. Kortom, ga hier zeker vaker naartoe! Enige minpuntjes: het interieur is wat oubollig en de muzak is wat luid.

Gegeten op 4 juli 2013

Rutger020
  • Recensies in de laatste twee jaar

We verbleven een nacht in het Oranje Hotel in Leeuwarden. Direct na aankomst de bagage op de kamer gezet om zo snel mogelijk te lunchen. Op zich zouden we zeer tevreden zijn geweest met een broodje kaas, maar de vriendelijke dame in de bediening deed ons besluiten om een paar kleine gerechtjes te nemen. We hadden geen serieuze plannen voor die middag en het regende. Geen haast dus. Ons werd gevraagd of we alles tegelijk wilden of achter elkaar. We kozen voor het laatste, en dat bleek een slechte beslissing.
Het eerste gerecht kwam na ruim 20 minuten wachten en was een salade met Oosterse biefstukreepjes. Ik heb met de beste wil de oosterse touch niet kunnen waarnemen. Mijn tafegenoot had een bouillabaise. Dit bleek een aardige vissoep, maar van een bouillabaise hadden we zeker meer verwacht. Het tweede gerecht was gebakken mulfilet met een salsa verde. Deze was acceptabel.
Daarna werd het stil en gebeurde er niets. Het bedienend personeel was met van alles bezig, behalve met de paar gasten die er waren. Hoewel het opvallend rustig was, merkten we op dat minimaal 4 keer een gast naar de bar liep om een bestelling door te geven of om af te rekenen. We hadden alle tijd om dit te observeren, want bij ons gebeurde niets. Er werd niet gevraagd of we nog wat wilden drinken en na 3 kwartier vroegen we toch maar of ons derde gerechtje nog zou komen. Men zou het de kok vragen... Kennelijk was het vergeten en helaas was het niemand opgevallen dat wij duidelijk nog ergens op aan het wachten waren. Het derde gerechtje was een lamsspiesje en helaas, 'je moet er even op wachten, maar dan heb je ook wat' ging niet op. Dit gerecht zou op deze manier onmiddelijk van de kaart af moeten. Smaakloos!
Ruim 2 uur heeft deze lunch geduurd en we besloten om het ontbijt de volgende ochtend niet hier te gebruiken, maar elders in Leeuwarden.
De hotelkamer was overigens prima hoor en aan de service bij de receptie was niets op of aan te merken. Maar voor eten is in de nabijheid van het hotel een scala van betere alternatieven!

Gegeten op 16 mei 2013

fawr48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Entourage redelijk, niet echt gezellig. Receptie en lounge direct naast het restaurantgedeelte, in een ruimte dus.
Service wel vriendelijk maar niet echt correct. Bij het serveren van de koffie liet de ober het dessertbordje op tafel staan. Behoorlijke rode huiswijn.
Met 2 personen bestelden we een menu met 6 kleine gerechten.
Vooraf een kleine amuse met heilbot. Oke.
Daarna 2 keer een ruccolasalade, eenmaal met chorizo en eenmaal met geitenkaas. kwaliteit oké maar weinig verrassend.
Daarna bouillabaisse. Lekker.
Volgend gerecht kipcurry. Eenvoudig maar oké.
Vervolgd werd met een klein spiesje lamsvlees.
Het dessert : brownie met slagroom en een paar frambozen. Lekker.
Al met al een redelijk menu. Weinig fantasievol. Simpele ingrediënten.

Gegeten op 19 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden) in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!