a TripAdvisor company

Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden)

1. Hotel-restaurant
  2. Frans-internationaal
  3. Topper 2015
  4. 62% Duurzaam

Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden)

1. Hotel-restaurant
  2. Frans-internationaal
  3. Topper 2015
  4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 058 212 62 41

Groots tafelen met kleine gerechten

Leeuwarden heeft een unieke manier van tafelen gepresenteerd. Vanaf 14 februari heeft Van Buren een menukaart die volledig bestaat uit kleine gerechten! Soms is het gewoon lastig om te kiezen, omdat je alles wil proeven. Van Buren maakt het makkelijk voor je en serveert al haar gerechten daarom ook in kleine porties. Maak er een waar proeverij van en probeer de vele seizoens- en streekgebonden gerechten.

Sjoerd88

Gisteren hebben we ons heerlijk laten verrassen door een zeer betaalbaar 6 gangen van de chef en bijpassende wijnen van de sommelier! Hoewel het uiterlijk wellicht iets oud bolling aandoet, is alles wat op het bord en in het glas komt een waar avontuur een zeer verrassend. Er wordt volop geëxperimenteerd met lokale en nieuwe/vergeten producten die in elke gang nadrukkelijk terug komen. Een mooi voorbeeld hiervan was de kroekpoek van Quinoa gecombineerd met een fries broodje bapao. Ook de bediening was van een niveau wat wij in Leeuwarden nog niet vaak hebben gezien! Zeer attent, goede kennis van het eten en tevens het vermogen om mooie en passende wijnen te adviseren. Enige puntje van verbetering heeft betrekking op het afruimen van de borden, door de drukte duurde dit soms iets te lang. Wij komen zeker terug en hopen dan net zo’n topavond te mogen beleven!

Gegeten op 14 februari 2015

dion2

Top eten. Erg genieten van de mooi smaken en lekker combinatie van de chef. Chapeau voor de keuken.
We worden Erg verwend en leuk bedachte presentatie

Uiterlijk van het restauran is wel aan de klassieke kant. Wat meer voor de oudere publiek dan voor de jongeren.
Des al niet te min genieten we nog steeds.

Thanks voor een gezellige avond.

Gegeten op 11 oktober 2014

Zweersmc

Last minute gereserveerd bij dit restaurant, viel ons een warm welkom ten deel.
Spannende amuse van koolrabi heerlijk, de keuze uit de gerechten moeilijk te maken. De bediening ( Sander) adviseerde om mijn keus in voorgerechten, om te draaien, gezien de smaken. Dat is een initiatief waar je als gast blij van wordt. Niet zo maar klakkeloos neerzetten maar meedenken. De biet in zoutkorst een spannende smaak, zeker niet alledaags. Heerlijke Forel met een schuim van komkommer. Het hoofdgerechtje was de kalfslende van de barbeque met mooie puree van zoete aardappel, en de presentatie met een leuk flesje waarin de bbq saus was erg leuk. Met een nagerecht van frisse citroentaart met sorbet en een bonbon was het helemaal Top.

Gegeten op 30 augustus 2014

rené111

Gisteravond met vrienden bij Van Buren in Leeuwarden gegeten. Allereerst wat een vriendelijke ontvangst. "Oh dan heb ik u aan de telefoon gehad". We hadden kort daarvoor telefonisch gereserveerd. De glimlach en de wijze waarop geeft direct het gevoel dat je welkom bent. De avond grotendeels aan tafel bedient door een student van de Hogere Hotelschool. Wat een klasse (we kunnen ons niet herinneren waar we dit op dit niveau hebben ervaren).Deze jongen gaat het ver brengen. We wensen hem alle succes.
En dan het eten. De menukaart geeft je keus uit een niet alledaags aanbod. Kleine gerechtjes, waardoor je kunt kiezen uit meer dan 1 voorgerecht of meer dan 1 hoofdgerechten. En dat laatste heb ik, maar ook mijn gasten zich niet laten ontnemen. Heerlijk, heerlijk. Inclusief de amuse van het huis allemaal culinaire kadootjes. Een echte aanrader

Gegeten op 30 augustus 2014

GenR

We bestelden een 6-gangen verrassingsdiner, het was in alle opzichten uitstekend!
Bediening was aangenaam attent, het eten was verrassend, inderdaad, en dat in positieve zin.
Ga zo door

Gegeten op 12 juli 2014

Beer2014

Afgelopen week op het terras heerlijk gedineerd. We hadden een zes-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Over het eten, niets aan te merken! Heerlijk bereid met verassende smaken. Echt een 9 waard! Het totaalcijfer wordt helaas door de bediening omlaag gehaald. Er werd direct voor 5 gangen ingedekt en wijnglazen neergezet, waardoor de tafel ram vol stond. Er werd helemaal niets verteld over de wijnen, dit lijkt mij wel van belang als je bijpassende wijnen besteld. Een ander minpuntje was de snelheid waarmee de gerechten op tafel kwamen, we hadden amper tijd om ons wijntje op te drinken of het volgende gerecht met wijn werd al geserveerd. Wel moet ik zeggen dat het personeel in de bediening zeer vriendelijk was. Waren in voor een grapje en zeer beleefd. Al met al een zeer geslaagde avond, paar kleine minpuntjes maar zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 25 april 2014

peter831

Voor de lunch hebben wij een clubsandwich met patat en een focaccia met carpaccio gegeten. Helaas. Voor beide was oud en droog brood gebruikt. De sandwich was erg simpel. Geroosterd droog brood blijft droog. Verder geen boter of saus. De patat was wel lekker.
De carpaccio even simpel en mager belegd.
In leeuwarden en in dokkum kun je hetzelfde van veel betere kwaliteit eten voor een lagere prijs. Wat een afknapper!
Dit restaurant: eens maar nooit weer.

Gegeten op 22 maart 2014

arvidbuit

Via een Bongo-bon kwam ik toevallig terecht bij dit restaurant. Aangenaam verrast door het vakkundig personeel, bestelden wij een 5-gangen diner. Werkelijk bijzonder smakelijk, prachtige bordjes, verse en biologische ingrediënten en uitstekende begeleiding van de eerdere genoemde maitre. Ik ga hier zeker terugkomen en zou het een ieder aanraden om Van Buren een bezoek te brengen.

Gegeten op 18 maart 2014

Broer

Onverwacht hier binnengelopen. Eigenlijk om snel nog wat te eten voor we in de trein stapten. Een menukaart met alleen kleine hapjes. Vegetarisch, vis/schaaldieren en vlees. En natuurlijk dessert. En hapje voor hapje was het een aangename verrassing. Bijzondere combinaties met een heel eigen karakter. Heerlijk. Dus toch maar een trein later genomen om van al dat heerlijks te genieten.
En als je dan de rekening krijgt is het echt feest. Nog geen 35 euro pp. Weliswaar met bescheiden wijn. Maar voor dit eten...........

Gegeten op 15 maart 2014

mark16

Bij dit restaurant op advies van de ober het 6 gangenmenu gekozen. Een echte aanrader, portie's zijn perfect en de gerechten zijn zeer smakelijk. Dit restaurant is een goed voorbeeld van dat je voor een goede prijs perfecte kwaliteit kunt leveren. De bediening is uitstekend en gaat zeer correct om met de gasten. Ondanks dat we vooraf de allergieen hadden doorgegeven, ging er toch iets mis bij 1 gerecht (eend), maar dit werd zeer vakkundig en goed opgelost. Chapeau!
Persoonlijk vond ik het interieur leuk maar wel wat gedateerd en mijn stoel was wat doorgezakt, misschien aan vervanging toe.
Miranda, Arend, Erik, en de champagne man, bedankt voor de gastvrijheid en erg leuke avond!

Gegeten op 7 februari 2014

Bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant, we hopen u snel weer met enthousiaste te mogen ontvangen.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden) in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.