Het Heden over zichzelf

Welkom in Het Heden
Wij zijn gevestigd in een monumentaal pand aan het Noordeinde. U bent van harte welkom voor lunch, high tea, borrel, high wine en natuurlijk diner. in de zomermaanden verplaatst ons restaurant naar buiten. De zonnige tuin is een oase van rust, grenzend aan de paleistuinen.
kijk gauw op www.hetheden.nl

Roszalief
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin hier gegeten. Toen we aankwamen scheen het zonnetje nog en toen hebben wij in de tuin eerst een drankje gedaan. De tuin is volgens mij heerlijk in het de zomer om lang na zonsondergang te zitten.

Vervolgens naar binnen gegaan om te eten. De bedieningen was een leuke joviale man. Als voorgerecht hadden we beiden een overheerlijke geitenkaas-salade. De salade was eenvoudig, maar echt super lekker. Als hoofdgerecht had ik de biefstuk en mijn vriendin de zalm. Beiden waren lekker. Daarbij verse Franse frietjes. We hebben nog gezellig nagetafeld. Enige verbeterpunt is dat we, nadat we onze thee hadden gekregen, een beetje aan ons lot worden overgelaten. Hier had wel iets meer service verleend kunnen worden. Maar al met al, hier kom ik nog wel eens een keer.

Gegeten op 5 april 2014

fsev369
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst bij Het Heden geluncht met 6 personen. Alle broodjes zagen er goed verzorgd uit en de clubsandwich was een grote portie! Ook fijn dat het brood niet normaal "casinobrood" was maar lekkere dikke bruine en witte sneden van ambachtelijk brood. Alles was goed op smaak.

De bediening was echter hopeloos. Toen het wat minder druk was liep alles redelijk. Alleen het bestellen van een 2e drankje toen het drukker werd was een ramp. Na 3x vragen nog steeds geen drankje. vervolgens kwamen de drankjes, maar toen een persoon op dat moment nog een drankje wilde bestellen is dat gewoonweg niet meer gekomen. Bij de rekening stonden wel teveel drankjes genoteerd dan daadwerkelijk geconsumeerd. Wel deden ze niet moeilijk over het aanpassen van de rekening.

Het decor, met name de tuin, is erg gezellig. Voldoende ruimte tussen de tafeltjes en keus tussen zon en schaduw. Binnen is het donker en ruikt het niet altijd even fris.

Gegeten op 29 maart 2014

mikebreuer
  • Recensies in de laatste twee jaar

gisteren lekker gegeten bij Het Heden;het tasting experience menu.....eendeborst vooraf,goede black angus steak en spannend toetje met ´haagschhopje`creme brulee.Vlotte bediening en goed advies over de baron de ley,rode wijn.Ook de grote schilderijen van roel van daal aan de muur dragen bij aan het prettig vertoeven in dit restaurant.

Gegeten op 1 maart 2014

Edwink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gegeten. We hadden een 5-gangen Valentijnsmenu. Dus ter ere van Valentijnsdag hoop je lekker uit eten te gaan. Durf best wel te zeggen: Wat een aanfluiting en teleurstelling was dat gisteren. We hadden hier al eerder gegeten(jaar geleden) en toen was het eten smaakvol en goed. Het menu bestond uit: Kleine salade(smaak goed), Klein kopje pompoensoep(helaas de soep was smaakloos) daarna, hebben we zo n uur moeten wachten op volgende gerecht en dat bleek nagenoeg hetzelfde te zijn als het eerste gerecht. We hebben dat geweigerd. Toen bleek dat het oorspronkelijke gerecht op was en daarom kregen we dit voorgezet. Na weer 20 min wachten kregen we een bord met salade en vis. We hadden voor het eten al aangegeven dat vis geen optie was en dat was geen probleem. Dus dit gerecht ging ook weer terug. Toen kregen we een beetje seleriesalade met wat rauwkost, gevolgd door het hoofgerecht dat bestond uit twee reepjes eend bovenop wat andere ingredieenten(Alles wel mooi opgedient dat mag dan wel vermeld worden) gevolgd door een nagerecht(smaak goed, opdiening mooi). Voor de prijs die je er voor betaald was het te weinig en mag zeker niet doorgaan voor een vijf-gangenmenu. Echt zeer teleurstellend gegeten. We hebben meerdere sorry's en excusses. Maar geef dan voor het lange wachten en de diverse dingen die misgingen een drankje of koffie ter compensatie: Nietsss!! Zeer nare bijsmaak aan over gehouden. Het kan dus goed, maar op drukke special dagen kan men de druk niet aan lijkt het wel en maakt men de verkeerde keuzes. Ik zal hier door dit voorval niet snel weer een reservering maken.

Gegeten op 14 februari 2014

marjan53
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gegeten met 3 personen. De jassen werden netjes aangenomen. Ook wij kregen het 5-gangen verrassingsmenu. We moesten erg lang wachten maar dat vonden we niet zo erg want de zaak zat helemaal vol. Het personeel deed hun best. Bij het hoofdgerecht vroegen we of we de vis nog konden ruilen voor vlees want het was best veel vis en ik had gezien hoe het hoofdgerecht eruit zag. Gelukkig kon dat en we kregen eendenborstfilet. Het eten was lekker maar niet bijzonder. Nagerecht was erg lekker en gevarieerd. Gezien de drukte toch een goed en gezellig restaurant. Wij zijn al vaker geweest en komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 25 januari 2014

Serotje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant was vol en er waren veel mensen met een Grouponbon. Ook wij hadden een bon van Groupon (5 gangen menu). We hadden om 19.30 gereserveerd en om 20.30 kregen we onze voorgerecht. 21.30 werd de 2e gang gereserveerd. Ook om ons heen waren de gasten heel lang aan het wachten en de tafels bleven leeg. We zagen om ons heen dat sommige gasten zelfs na 2 uur wachten helemaal niets hadden gehad!!! Eten was middelmatig. Hoofdgerecht was koud, de voorgerechten stelden ook weinig voor. De bediening deed zijn best, maar kon niets anders doen dan zichzelf verontschuldigen voor de lege tafels. Ik denk dat de manager van het restaurant beter moet plannen. Hoe kan je een vol geboekt restaurant met 3 medewerkers bedienen.

Al met al voor mij geen herhaling meer voor wat betreft Heden.....

Gegeten op 25 januari 2014

Hilletje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toen we binnenkwamen leek het restaurant leeg. Maar de high tea drinkers waren achterin de zaak verstopt. We kwamen rond 15.30 en waren de laatste die voor de Groupon high tea kwamen. Beetje weggestopt achter een muurtje. Het eten was ok, niet hoogstaand. De zoetigheid leek een beetje oud, niet super vers. De service was ok, het personeel was vooral druk met elkaar. Omdat het zo leeg was leek het ook alsof ze ons vergeten waren. Decor was ook ok. Weet je, alles was best ok maar niet echt bijzonder. Ik neem aan dat deze plek heel leuk is in de zomer, die tuin op zo'n centrale plek in Den Haag kan best een sensatie zijn. Ik ga dat zeker een keer uitproberen.

Gegeten op 16 januari 2014

Ton03
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier geweest met een grouponbon de high tea.

De ontvangst was zeer vriendelijk. Er werd netjes geïnformeerd of er rekening gehouden moest worden met allergieën. De theepot en de lekkernij kwamen snel. De broodjes waren erg lekker. De zoete versnaperingen vond ik minder. De brownie en de scone waren te hard. Wel goed van smaak.

Alleen bij aanvang hebben wij een theepot gehad. Op een gegeven moment is het water zo afgekoeld dat het niet meer lekker was om hiervan thee te nemen. Tijdens de hele high tea is er verder niemand meer geweest om te informeren of alles naar wens was en om de theepot bij te vullen.

De inrichting van het restaurant is gezellig. Het was druk, maar niet storend dat je elkaar niet meer kan verstaan.

Leuk om hier een keer een high tea te doen, maar ik zal voor een high tea hier niet meer terug gaan.

cejaba
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week met drie vriendinnen gebruik gemaakt van de High-tea Groupon, voor 10 euro p.p.

Ik dacht dat een restaurant nieuwe klanten wil werven als het gebruik maakt van een Groupon deal, maar mij zien ze hier niet gauw terug.

Bij binnenkomst kregen we een plaats direct naast de deur toegewezen, waar het behoorlijk naar vuilnis stonk. Bij navraag aan de medewerker die ons later bediende, bleek dat we naast de ruimte waar de vuilnis bewaard werd zaten. Er werd hiervoor geen excuses aangeboden, de medewerker vond het doodnormaal.

Er werd gevraagd of er rekening gehouden moest worden met allergieen, dit was erg vriendelijk. Mijn vriendin vroeg of er misschien glutenvrije broodjes waren, maar deze waren niet op voorraad!

De High tea stelde niet veel voor. De jongen die ons bediende was zeer ongeïnteresseerd en onervaren. Bij het uitserveren kon hij niet alles toelichten, wij moesten maar raden wat er op het bordje lag. Het duurde een half uur nadat wij hadden aangegeven dat het eten wel op tafel mocht komen, voordat wij het kregen. Dit, terwijl er hooguit nog 3 andere tafels in het restaurant zaten.

De High tea bestond uit 3 verschillende sneetjes stokbrood, waarvan één met kipkerrie-salade, één met tonijnsalade en één met mozzarella uit de oven. Geen van dezen waren echt een succes. De zoetigheden bestonden uit een koekje, een scone, boterkoek en vermoedelijk een brownie en carrotcake.
Daarbij kon men onbeperkt thee drinken, maar er was geen theelichtje voor de theepot, waardoor het water heel snel afkoelde en de thee niet meer goed trok.

De service is zo belangrijk in een restaurant. Als de bediening wat vlotter en vriendelijker was geweest, had dit al zo veel verschil gemaakt voor het eten en het decor.
Er werd niet gevraagd of alles naar wens was. Na afloop vroeg ik aan de jongen die ons had 'bediend' of de Hightea altijd zo was, dus ook als men de volle pond van 19,95 per persoon moet betalen. 'Volgens mij wel, want...?' was het antwoord.

Het restaurant is leuk ingericht, maar krijgt een 4 door de vuilnislucht in het restaurant (wat niet erg bevorderlijk is voor de eetlust) en de onrepresentatieve houding van het personeel (ook in de open keuken). Daarnaast stond de muziek te hard en waren de zithoeken te klein.

Mijn tip is dat het personeel iets beter in de gaten wordt gehouden door de leidinggevende van het moment, en dat er meer overzicht gehouden wordt. Ga na of alles naar wens is bij elke tafel. Wat meer lachen en wat vriendelijker doen, zal zo veel schelen.

Gegeten op 29 december 2013

margrietq
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alle gerechten waren heerlijk en met zorg bereid.
Helaas was men ons vergeten bij de vierde gang van het vijfgangenmenu en zodoende kregen wij deze gang om ca. 10 uur geserveerd. Een hele lange zit als je er al om half 7 bent! Dit zette een enorme domper op ons etentje. Men heeft zich verontschuldigd, maar ik zou iedereen willen aanraden goed in de gaten te houden dat je niet wordt vergeten!

Gegeten op 7 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Heden in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Het Heden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!