Bistro Hemel op Aarde

• 7.6

• 7.5

KenM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn partner en ik eten regelmatig bij deze bistro, ongeveer een keer per maand. De kwaliteit van het eten is heel constant, de wijnen zijn lekker en wij zijn dol op de smaken van het eten. Deze bistro staat in onze top 3 van restaurants in Almere!

Gegeten op 1 februari 2014

Joepie67
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn vaker geweest bij dit restaurant. Vroeger was het goed, maar helaas vind ik het niveau gestaag omlaag gaan. Het idee achter het restaurant is prima, ze maken zoveel mogelijk gebruik van speciale ingredienten zoals biologisch vlees en Wagyu biefstuk.

Helaas worden de maaltijden er niet zo heel bijzonder van. Ik had een 'blije kip', die weliswaar zacht was, maar met behoorlijk wat droge stukken vlees. De huid was slap en zacht, wat ik niet zo heel prettig vond.

Mijn vrouw had drie verschillende stukken kwaliteits biefstuk van Wagyu - Black Angus en MRIJ picanha. Alleen proefde ze vrijwel geen verschil tussen de drie soorten.

Echte Wagyu biefstuk is heel duur, en kan wel oplopen tot 200 dollar per portie. De prijs was niet zo duur, maar een mooie Wagyu was het in ieder geval ook niet.
Dit geeft me het gevoel dat het verhaal gewoon niet klopt. Ik kan heel moeilijk geloven dat het beloofde vlees is gebruikt, en anders is het in de keuken niet zo goed gelukt.

Het eten is niet onsmakelijk, maar ik ben heel kritisch op de uitvoering en ik mis een stukje inspiratie.

Op dit niveau kan ik het restaurant niet aanraden.

Gegeten op 30 november 2013

senne
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn al vaker bij dit restaurant geweest. Voorheen zaten ze op het Deventerpad in het centrum van Almere. De nieuwe locatie is op een bedrijventerrein aan de andere kant van de stad, wat mij betreft geen slimme zet.

Vooraf heb ik gekozen voor de "Champignons Dordogne". De champions smaakten erg goed en de combinatie met gruyère was wat mij betreft zeer geslaagd.
Als hoofdgerecht had ik de "Wagyu-steak".
Deze smaakte ook zeer goed. het was een malse biefstuk met hier en daar een stukje vet wat net dat beetje extra smaak geeft.
Achteraf had ik het chocoladetaartje met een vloeiend hart van witte chocola, ook daar was niks op aan te merken.
Een echte aanrader voor de beef liefhebber.
Alleen jammer van de locatie aangezien je per auto er heen moet.

Gegeten op 11 juni 2013

Nicole-Marco
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond voor het eerst bij Hemel en Aarde gegeten. Verrassende menukaart. De kreeftkroketjes en springrolls als voorgerecht waren heerlijk, evenals de gamba & coquille spiesen!
De wijn van de wijnkaart was ook heerlijk. De dame die ons serveerde wist ook wat voor soort wijn zij uitschonk.
Toetjes kaart is zeer uitgebreid en origineel, waar het niet dat wij al behoorlijk vol zaten na het voor en hoofdgerecht! Wel een heerlijke huisgemaakte trufgfel bonbon bij de koffie genomen :-)
Aanrader: proeverij van likeurtjes bij de koffie, de likeur 'hemel op aarde' is onze favoriet!

Gegeten op 4 oktober 2013

LCG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een overheerlijke USA bavette steak en mooi opgemaakte borden in een gezellige ambiance zijn de ingrediënten voor een geslaagde avond en die hebben we gehad.

Een groep van 30+ personen vraagt nogal wat en daar zijn in de bediening wat steken laten vallen. Vooraf zijn goede afspraken gemaakt over menukeuze en drank. In de praktijk zijn niet alle wensen van de disgenoten even soepel opgepakt en afgehandeld. Puntje van aandacht? Tip, als vooraf een lijst is opgesteld wie vlees, vis of vega eet en er ter plekke discussie ontstaat : pak de lijst erbij en de discussie is opgelost.

Gegeten op 12 september 2013

Hans-1956
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier heerlijk gedineerd. Menukaart is prima maar wel wat meer gericht op de vleesliefhebber. Keuze voort vis /vegatarisch is er wel. Inrichting is modern en gezellig en de ligging op een bedrijventerrein vergeet je direct op het moment dat je binnen/buiten zit. Bediening is prima en attent. Goede keuze van wijnen. We komen hier zeker terug.

Gegeten op 9 mei 2013

machh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk verantwoord eten, al meerdere keren geweest en iedere keer weer lekker. Service is altijd goed met uitleg. Het icefunduen is ook een leuke ervaring, kan ik iedereen aanraden.

Gegeten op 21 december 2012

abel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al tijden fan van dit restaurant. Daarom ook een logische keus om kerst hier te gaan genieten. Wederom op alle fronten de prefecte score. 5 (!) amuses vooraf. Een heerlijk uitgekiend voorgerecht. Lekkere wildbouillon tussendoor. Hemels hoofdgerecht: Chateaubriand. Als nagerecht een heel buffet vol ijs, bavarois, chocladefontein. Vruchten uit de koude frituur en zelfs ouderwetse wentelteefjes. Een complete avond uit! En ook hulde voor de bediening. De hele avond niets gemist. Tot de volgende keer!

Gegeten op 25 december 2012

F_Verweij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben, na een tip van een collega, hier gisteren voor het eerst gegeten. We werden zeer gastvrij ontvangen. Het eten was werkelijk voortreffelijk; supermals vlees en de wijnen waren top! Je kon merken dat er veel zorg aan besteed was. We hebben gesmuld!!

hans1960
  • Recensies in de laatste twee jaar

een tijdje terug hier gegeten; het eten was heerlijk net als de vorige keren op het oude adres maar de service was deze keer, in tegenstelling tot de vorige keren, abominabel.
we moesten erg lang wachten voor de bestelling opgenomen werd; toen we met de 1e gang klaar waren werden de vuile borden niet meegenomen. het hoofdgerecht liet vervolgens (daardoor?) ook weer erg lang op zich wachten.
de wijn werd op tafel gezet en niet voor ons ingeschonken; ook niet werd gevraagd of deze in orde was.
toen we weg gingen werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest, terwijl dit wel aan de andere gasten gevraagd werd!
mogelijk dat het voor degene die bediende de 1e werkdag was maar dan had de leiding toch bij moeten sturen!

Schrijf zelf een recensie over Bistro Hemel op Aarde in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Hemel op Aarde. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!