Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Nevy

1. Internationaal
  2. 38% Duurzaam

Nevy

1. Internationaal
  2. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 344 64 09

Proever212

Al verschillende keren hier geweest en het eten is iedere keer voortreffelijk. We zijn hier geweest tijdens het mosselseizoen en het kreeftenseizoen. Ik had de spaanse mosselen met chorizo erin wat was dit heerlijk! Al verschillende keren heb ik het thuis geprobeerd te maken maar het lukt toch niet zo lekker als die bij Nevy. Het kreeftenmenu is alweer een tijdje geleden maar het moet toch echt gezegd worden wat een goed prachtig gepresenteerd menu. Voor lekkere en spannende visgerechten moet je naar Nevy!

Gegeten op 26 juli 2014

jacqueline102

Heel lekker gegeten op het schitterende terras bij Nevy, aan het IJ!
De mosselen op spaanse wijze waren weer uitstekend en het toetje met witte chocolade taart, parfait en bolletjes caramel met chocolade mousse om je vingers bij af te likken.
Geweldige sauvignon Blanc uit de cassablanca valley in Chili. Al met al weer top!

Gegeten op 14 september 2014

laurenspeijs

Vandaag met de restaurant-week geweest voor een lunch. Vast menu dus, uitbreidbaar met een second course. Erg rustig vanmiddag, prachtige locatie en uitzicht, meubilair deed wat oud / beschadigd aan. Voorgerecht was dik voldoende (tartaar gerookte zalm), gazpacho met watermeloen (second course dus) was een erg lekkere combinatie! Hoofdgerecht (dorade filet) was lekker, vooral de aardappelpuree met zwarte olijven. Nagerecht vond ik niet zo bijzonder (brood pudding met ijs en vruchten), maar mijn vriendin vond dit juist erg lekker.
Wijn die ons werd aanbevolen was uitstekend en bediening was verder goed.

Gegeten op 30 augustus 2014

loetje61

Vanavond met familie uit Zwitserland bij Nevy gegeten. Vis leek ons lekke, lokatie prachtig dus gereserveerd. Dat bleek niet nodig. Restaurant was minder dan halfvol. Ober prees ons een Marokkaanse sauvignon aan die uit Chili kwam. Prima wijn, dat wel. Verder bestond de avond uit wachten en wachten. Mosselen konden niet besteld worden maar toen weer wel. Dorade kon wel besteld worden maar uiteindelijk niet. Arme jongen snapte niks van de gerechten op de kaart. Alleen de koffie kwam snel. Veel personeel maar druk met andere dingen. En wat ze in de keuken uitvoeren: geen idee. Snel ingrijpen anders is de zaak verloren! Jammer.

Gegeten op 14 augustus 2014

amy184

Gegeten op 3 augustus 2014

Nickr

We waren hier op een vrijdag niet heel druk en wel veel personeel.. Helaas was de service over het algemeen niet top zeker als er een manager rond loopt.
Eten alleen voorgerechten gehad waren allen goed van smaak, daarvoor zou ik nog wel terug kunnen komen omdat de locatie met mooi weer zeer goed is.

Gegeten op 18 juli 2014

bartmuur

We zaten hier op een zonnige zondag op het terras. Dat biedt een geweldig uitzicht op de Amsterdamse haven, het steeds mooiere Centraal Station en het indrukwekkende Eye- gebouw dat Amsterdam toch een beetje de uitstraling van een wereldstad geeft. Het terras zelf bestaat uit een soort loungegedeelte en een restaurantgedeelte. Dat grenst aan het gebouw en zit daardoor een beetje benepen onder het balkon daarboven. Het meubilair deed wat goedkoop aan. We hadden het 3-gangen menu. Alle gerechten zijn mooi gepresenteerd, vrij kleine porties en gematigd op smaak. We hadden geen klachten en geen complimenten. De wijnkaart is aardig maar vrij pittig geprijsd. De bediening is correct maar nogal op afstand. Eigenlijk is alles net aan voldoende.

Gegeten op 13 juli 2014

MsCuly

Erg fijne plek, overkijkend aan het IJ in een rustige ambiance. De kaart is ingedeeld per bereidingswijze en vissoort. De vis is vers, dat proef je, de gerechten zijn simpel en toch bijzonder. De bediening heeft aandacht, bezit over de benodigde kennis en is daarnaast nog gezellig. Goede combinatie. Door prijs wel een aanrader voor bijzondere gelegenheden, maar dan zit je ook een hele avond te genieten!

Gegeten op 17 januari 2014

Dewittedame

Gegeten op 1 juni 2014

adavanderl

We hadden een bon voor 2e menu gratis, dat beperkte de kaart - geen vrije keuze, maar het 3-gangen menu. Dat viel niet tegen! Gravad Lax vooraf, op de huid gebakken kabeljauw met risotto en voorjaarsgroenten, en een dessert... alles van prima kwaliteit. Vriendelijke bediening. Uitzicht is leuk over het IJ. Omdat het een echt visrestaurant is, 7 open witte wijnen (tegen 2 rode). Wij komen daar zeker een keer terug, ik ben benieuwd naar de rest van de kaart (zag: oesters en een kreeftmenu).

Gegeten op 5 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Nevy in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Nevy. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.