Nevy

• 6.9

• 7.7

Barbara84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een prachtige zaak was dit! Met mooi uitzicht over het IJ, je hebt echt het gevoel even in alle rust te dineren. Als voorgerecht de sashimi, waar ik dol op ben, en de stukjes verse vis werden mooi gepresenteerd op ijs met garnituur en gember. Heerlijk! De service was prima, wel wat zakelijk maar dat vond ik niet erg. Vervolgens de rog gegeten, wat een mooi stukje vis is dat, heel bijzonder. Al met al een hele fijne ervaring in een prachtig interieur! dank.

Gegeten op 4 januari 2014

benenwen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn dochter (12) heeft restaurant Nevy uitgekozen voor de restaurantweek. Ik ben blij verrast want het is een geweldig restaurant. Bij binnenkomst neemt de sfeer je direct mee in een visrestaurant. Het uitzicht over het IJ is fantastisch. Het eten was heerlijk met voortreffelijke sauzen. Met Nevy heeft de restaurantweek mijn blik verruimt. En dat is toch precies waarvoor de restaurantweek bedoelt is.

Gegeten op 15 maart 2014

bobby123
  • Recensies in de laatste twee jaar

wat een fijne avond hebben we hier gehad. We begonnen met een heerlijk voorgerecht van tartaar en vis, geweldig gewoon. Zo zacht van smaak, zo heerlijk bij elkaar passend, vlees en vis, een geweldige combinatie.
Op onze vraag of we naast de wijn ook een karafje kraanwater mochten werd direct instemmend gereageerd. Dat vind ik nou zo fijn in een restaurant, dat men daar niet moeilijk over doet, we drinken ook wijn, maar water is heerlijk uit onze amsterdamse kraan en dat kwam hier gewoon fijn op tafel!
Vervolgens een geweldig hoofdgerecht van kabeljauw met asperges en andere heerlijkheden. En als afsluiter nog een superlekker toetje met van alles, wat echt te lekker voor woorden was! De bediening was hartstikke vriendelijk, echt heel fijn. De porties zijn niet enorm groot, maar zeker voldoende! Kortom, een geweldige avond! We komen graag weer terug!

Gegeten op 24 februari 2014

Keesgravemaket
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op woensdagavond 29 januari 2014 bij Nevy gegeten met een Bongobon. De zaak was op 2 dames na uitgestorven. Het was buiten zeer koud en dat bleek binnen ook het geval te zijn. Volgens de gastheer stond de verwarming op 26 graden, maar lukte het niet om het binnen aangenaam te krijgen. We kregen met onze Bongobon een 3 gangen diner van de chef van €45,- pp. Het voorgerecht was een trio van tartaar van 3 soorten rauwe vis met een gerookte palingmousse. Het smaakte goed maar het was een zeer bescheiden portie. Daarna kregen we een kabeljauwrug met 3 halve groene asperges en een ondefinieerbare sausje. Ook dit gerecht had zeer bescheiden afmetingen. Als 3e gang kregen we een dessert met ijs, banaan en chocolade. Weer een kleine prtie, terwijl we geen grote eters zijn. Kortom een teleurstellende ervaring aan het IJ dat we zeker niet zullen herhalen!

Gegeten op 29 januari 2014

PaulineE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten met z'n vieren.
Een verrukkelijk en uitgebalanceerd 4-gangen diner op een prachtige plek en een buitengewoon vriendelijke en deskundige bediening.
Het restaurant ligt iets buiten de drukte op een toplocatie aan het IJ.
Een absolute aanrader.

Gegeten op 28 december 2013

dvanderheijden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag door mijn vriendin getrakteerd op een dinertje bij Nevy. Kort gezegd: een aangename verrassing! Vriendelijk personeel die weten wat ze serveren, en het eten is super. We komen snel weer!

Gegeten op 24 december 2013

JackieB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, wat kun je hier over zeggen behalve: zonde. Het restaurant zit op een toplocatie (zij het wat moeilijk bereikbaar momenteel) met prachtig uitzicht over het IJ, zomer en winter. We waren er op vrijdagavond en de zaak was praktisch uitgestorven. Eerste minpunt is dat er op de website staat dat er van vijf tot zeven oester happy hour is. Dat is in de zomer het geval, maar nu we weer terugkwamen bleek de zaak pas om zes uur open te gaan, beetje jammer. Tweede minpunt is de snelheid van de keuken. Het duurde meer dan twintig minuten om een bordje met twaalf oesters af te leveren, best een prestatie, zeker gezien het feit dat we nog de enige gasten waren. De snelheid werd in een paar volgende rondes niet opgepakt helaas. Daarna nog een hoofdgerecht genomen, waarbij werd gezegd dat ze moesten checken hoe lang het duurde om de bavette rare te serveren (we moesten binnen drie kwartier weg). Nu lijkt het me dat een rare stukje vlees niet veel tijd nodig heeft, maar de keukenbrigade wist zelfs deze actie uit te rekken met als gevolg geen rare bavette. Zoals gezegd: zonde, een restaurant valt of staat met de bevlogenheid van de brigade en die lijkt hier redelijk verdampt te zijn.

Gegeten op 29 november 2013

jenniferdevries
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mijn verjaardag als verrassing bij Nevy gegeten. En wat voor een verrassing!
Bij aankomst werden wij vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Restaurant was aardig gevuld en we werden naar een mooie tafel aan het raam gebracht. Wat een uitzicht! Waanzinnig.
Na het bestuderen van de wijnkaart besloten de speciale Nevy wijn te kiezen, welke ons goed is bevallen. Vervolgens genoten van de oesters en de coquilles, garnituren van de oesters waren heerlijk en coquilles waren goed gegaard en goed op smaak.
Als hoofdgerecht hadden rode poon en kreeft. Ook deze gerechten waren erg lekker. Dessert samen de kazen gedeeld.
Nevy is een hip restaurant met zeer vriendelijke en kundige bediening. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 27 juni 2013

Tartanna
  • Recensies in de laatste twee jaar

We bestelden een fles wijn, chardonnay die heel erg tegenviel, en zelfs echt niet lekker was. Ze lieten hem niet proeven en zetten hem neer naast de tafel zonder in te schenken.
Dit was de duurste per glas die op de kaart stond 8,- en was ook niet lekker.

Het voorgerecht, een plateau van voorgerechten stelde niet veel voor. De zalm leek niet vers, en maar 2 kleine stukjes. En verder was het niet bijzonder.

Als hoofdgerecht hadden we de dorade.
Die was wel oke maar ook niet echt een culinair hoogstandje.

Kortom, ik zal hier nooit meer heen gaan, en vind het erg slecht dat ze zulke vieze wijnen schenken.

Gegeten op 10 mei 2013

RenateW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Nevy waan je je even weg van de drukte van de stad. Een mooi terras met een fenomenaal uitzicht wanneer je de entree even negeert want de gemeente is nog steeds bezig met de bouw. Eerder geweest voor een goed glas wijn en oesters;nu in het kader van de Restaurantweek kennis gemaakt met de keuken. Op donderdagmiddag hebben wij hier heerlijk gelunched! Met een glas prosecco begonnen wij met een oester buiten het menu om. Het menu zelf bestond uit vooraf gemarineerde zalm versierd met wat mosseltjes, gember en zeewiersalade. Vervolgens een echt overheerlijk bereide roodbaars! Zelden zo'n goed bereide vis gegeten! Mooie wijnen op de kaart, vriendelijke bediening, intiem dineren met het geweldige uitzicht maakte ons bezoek aan Nevy als een korte vakantie! Wij komen terug!

Gegeten op 29 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Nevy in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Nevy. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!