a TripAdvisor company

1. Selfservice restaurant
  2. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 071 514 91 56

PeterJKeizer

De cendol was superlekker! Ik vond alle vleesgerechten heerlijk. Ben zelf niet echt een groente-eter, er is wel een hele vitrine naar keus voor vegetariërs. Er speelde gezellige muziek af en ik vond het niet erg om even te wachten vanwege de drukte. Top verkopers en je krijgt zeker waar voor je geld (is trouwens niet duur en je krijgt best veel). Zelf had ik een studentenmenu met extra vlees, cendol en een portie kipsaté. Heb zo lekker genoten van mijn vrijdagavond.

Gegeten op 1 mei 2015

Proever70181

Bunga Mas is de beste afhaaloptie in Leiden. Meestal echt goede Sumatraanse keuken. Heel creatieve groentegerechten- fantastische tempeh in kerrie, Jack fruit, de beroemde spruitjes. De kwaliteit van het eten wisselt echter de laatste tijd nogal, iets wat je over het hoofd wilt zien wanneer er vaak zo fantastisch gekookt wordt. Maar de laatste paar keren zijnn we alleen maar teleurgesteld: het eten erg vet en zout, weinig keuzes in groentegerechten. Onzorgvuldig ingepakt ook nog, half open bakjes, waardoor de vette inhoud overal overheen gelekt was. We hebben besloten voorlopig niet meer terug te keren. Bunga Mas waar is jullie kwaliteit heen?

Gegeten op 1 mei 2015

Epicurus2

Is dit een restaurant met afhaalmogelijkheid? Nee, dit is een echte onvervalste afhaaltoko, met 14 stoelen. In het hartje van Leiden, op 400 m van de Leidse Schouwburg. Een lichte, frisse zaak met allervriendelijkste bediening van de eigenaren en hun personeel.
Men heeft wel bier (in blik), maar een glaasje wijn behoort niet tot de mogelijkheden. Verder een uiterst overzichtelijke kaart met echt "voor elck wat wils". Wij kiezen voor de nasi kuning compleet met o.a. gele rijst, pittig (rendang) of mild (maleby) gekruid vlees naar keuze, ajam ketjap, atjar ketimoen, blado kentang, tempe, serundeng en een half ei (sambal goreng telor). Ondertussen stroomt de zaak vol met afhalers. Men heeft kennelijk heel veel vaste klanten die de weg hier naartoe wel kunnen dromen. Maar ook de vijf tafeltjes zijn spoedig allemaal bezet, kennelijk ook vooral door routiniers. De smaken van de diverse gerechten variëren van mild tot pittig en ook aan de overige tafeltjes wordt zichtbaar en hoorbaar gesmuld. Wilt u chic een doorsnee Indonesisch maal met buigende knipmessen en andere tierelantijnen? Dan is BungaMas helemaal niets voor u. Wilt u in een eenvoudige en gezellige sfeer genieten van de Sumatraanse keuken dan bent u in deze toko aan het goede adres.

Gegeten op 10 april 2015

vettejus

Kom hier al sinds de opening,meer dan 6 jaar schat ik. Dit is toch echt de beste "Indonees" waar wij afhalen (of laten bezorgen, werkt uitstekend). Vroeger meestal Den Haag en omgeving in vele toko's afgehaald en gegeten. Hier vinden wij het eten het lekkerst. Geen varkensvlees, want Sumatraanse keuken. Wel veel alternatieven voor vegetariers. Ik las hieronder ook over de spruitjes en boerenkool; het is er weer het jaargetijde voor en smaakt fantastisch.

Gegeten op 27 november 2014

MargotBB

We hadden weinig tijd, dus we hebben ons beperkt tot een nasi goreng rames en mijn nichtje de bami rames. Wat een heerlijkheid. Dít smaakte weer eens echt Indonesisch. Dat had ik lang niet meer zo geproefd. Fijn dat er veel aandacht is voor groente.
Ik hou wel van deze aankleding: een eetlokaal, bij wijze van spreken met tl-verlichting, maar wel met Indonesisch houtsnijwerk en wajangpoppen voor de decoratie.
Ik kijk nu al uit naar een volgende keer dat ik in Leiden 'moet' eten.

Gegeten op 1 februari 2014

Knoes1971

Bij deze toko kun je voornamelijk afhalen, hoewel er ook wat tafeltjes staan. Heerlijke authentiek Indische gerechten gegeten, verfijnd van smaak. Zo proef je het niet vaak. Ook leuk: ze verkopen gerechtjes met boerenkool en spruitjes, die toch onmiskenbaar Indisch smaken. Sommige van de (we hadden er 14) gerechten vonden we te zout. De meeste waren echter perfect. Aanrader.

Gegeten op 11 januari 2014

Watt-de

Voor mensen die de échte Indische keuken willen proeven kunnen het beste bij Bunga Mas terecht. Ik heb zelf Indo-roots en woon in Den Haag waar overal toko's zitten. In Den Haag zit een enkele goede toko, maar sinds een paar jaar maak ik, voor een echte goede rijsttafel, liever een omweg naar Leiden, Bunga Mas. Het eten is heerlijk en zalig kruidig zoals het hoort. De gerechten zijn vaak verrassend (vegetarisch vlees van Jack Fruit, boerenkool en spuitjes op z'n Indisch). Allemaal bijzonder smakelijk. Het klopt dat regelmatig gerechten zijn uitverkocht, dus als ik zaterdag ga, bel ik donderdag welke gerechten ik wil. Werkt prima. Voor mij was deze toko een ontdekking en raad het absoluut aan! A+++

Gegeten op 16 november 2013

nailman

We aten hier op een zaterdagavond, zo rond 19.30, aan een tafeltje. Wat ik vooral jammer vond, was dat een aantal zaken rond die tijd al niet meer verkrijgbaar waren zoals de nasi koening en de rendang. Daarnaast waren de porties niet erg groot en vond ik jammer dat de kipsaté die hoort bij de nasi rames speciaal, niet kan worden ingeruild voor een saté kambing, ook niet tegen een meerprijs. Vrijwel alle gerechten zijn erg pittig, dat is voor mij geen probleem en hoort ook bij de Sumatraanse keuken, maar wat wel jammer is is dat er nauwelijks minder pittige alternatieven voorhanden zijn voor tafelgenoten die wat minder gek zijn op heet eten. Daarnaast was het geheel te vet, de laatste rijst hebben we laten liggen omdat deze dreef in het overgebleven vet van de vleesgerechten. Voorlopig dus even niet meer terugkomen hier.

Gegeten op 28 september 2013

Silky

Het decor is een kleine winkel annex eethuisje. We halen er soms wat af, maar meestal laten we bezorgen. We zijn al jaren vaste klant en wat mij betreft het beste indonesisch eten wat ik gegeten heb in Nederland. Ik heb een aantal jaren in de tropen gewoond, deze smaken doen mijn jeugd herleven.

Gegeten op 10 mei 2013

Groenen

De kwaliteit hier is super. Eten smaakt voortreffelijk, kakelvers smaken mooi op elkaar afgestemd en zo puur! De gerechten worden mooi gepresenteerd, origineel ook. Buiten dat het eten geweldig is, is het team attent, enthousiast en zeer gastvrij, de kok is van grote klasse. De combinaties die op de kaart staan vind je in de wijde omgeving niet, het lezen van de kaart op zich al een klein feestje. Bezoeken waard

Gegeten op 7 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over BungaMas in leiden

Schrijf hieronder je recensie over BungaMas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.