BungaMas

• 7.8

• 7.3

MargotBB
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden weinig tijd, dus we hebben ons beperkt tot een nasi goreng rames en mijn nichtje de bami rames. Wat een heerlijkheid. Dít smaakte weer eens echt Indonesisch. Dat had ik lang niet meer zo geproefd. Fijn dat er veel aandacht is voor groente.
Ik hou wel van deze aankleding: een eetlokaal, bij wijze van spreken met tl-verlichting, maar wel met Indonesisch houtsnijwerk en wajangpoppen voor de decoratie.
Ik kijk nu al uit naar een volgende keer dat ik in Leiden 'moet' eten.

Gegeten op 1 februari 2014

Knoes1971
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij deze toko kun je voornamelijk afhalen, hoewel er ook wat tafeltjes staan. Heerlijke authentiek Indische gerechten gegeten, verfijnd van smaak. Zo proef je het niet vaak. Ook leuk: ze verkopen gerechtjes met boerenkool en spruitjes, die toch onmiskenbaar Indisch smaken. Sommige van de (we hadden er 14) gerechten vonden we te zout. De meeste waren echter perfect. Aanrader.

Gegeten op 11 januari 2014

Watt-de
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mensen die de échte Indische keuken willen proeven kunnen het beste bij Bunga Mas terecht. Ik heb zelf Indo-roots en woon in Den Haag waar overal toko's zitten. In Den Haag zit een enkele goede toko, maar sinds een paar jaar maak ik, voor een echte goede rijsttafel, liever een omweg naar Leiden, Bunga Mas. Het eten is heerlijk en zalig kruidig zoals het hoort. De gerechten zijn vaak verrassend (vegetarisch vlees van Jack Fruit, boerenkool en spuitjes op z'n Indisch). Allemaal bijzonder smakelijk. Het klopt dat regelmatig gerechten zijn uitverkocht, dus als ik zaterdag ga, bel ik donderdag welke gerechten ik wil. Werkt prima. Voor mij was deze toko een ontdekking en raad het absoluut aan! A+++

Gegeten op 16 november 2013

nailman
  • Recensies in de laatste twee jaar

We aten hier op een zaterdagavond, zo rond 19.30, aan een tafeltje. Wat ik vooral jammer vond, was dat een aantal zaken rond die tijd al niet meer verkrijgbaar waren zoals de nasi koening en de rendang. Daarnaast waren de porties niet erg groot en vond ik jammer dat de kipsaté die hoort bij de nasi rames speciaal, niet kan worden ingeruild voor een saté kambing, ook niet tegen een meerprijs. Vrijwel alle gerechten zijn erg pittig, dat is voor mij geen probleem en hoort ook bij de Sumatraanse keuken, maar wat wel jammer is is dat er nauwelijks minder pittige alternatieven voorhanden zijn voor tafelgenoten die wat minder gek zijn op heet eten. Daarnaast was het geheel te vet, de laatste rijst hebben we laten liggen omdat deze dreef in het overgebleven vet van de vleesgerechten. Voorlopig dus even niet meer terugkomen hier.

Gegeten op 28 september 2013

Silky
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het decor is een kleine winkel annex eethuisje. We halen er soms wat af, maar meestal laten we bezorgen. We zijn al jaren vaste klant en wat mij betreft het beste indonesisch eten wat ik gegeten heb in Nederland. Ik heb een aantal jaren in de tropen gewoond, deze smaken doen mijn jeugd herleven.

Gegeten op 10 mei 2013

Groenen
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kwaliteit hier is super. Eten smaakt voortreffelijk, kakelvers smaken mooi op elkaar afgestemd en zo puur! De gerechten worden mooi gepresenteerd, origineel ook. Buiten dat het eten geweldig is, is het team attent, enthousiast en zeer gastvrij, de kok is van grote klasse. De combinaties die op de kaart staan vind je in de wijde omgeving niet, het lezen van de kaart op zich al een klein feestje. Bezoeken waard

Gegeten op 7 februari 2013

georgie553
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik bestel hier al een tijd m'n rijsttafel en neem daarbij altijd extra saté. Al tijden mijn favoriete combinatie. Je kan dan heerlijk genieten van alle afzonderlijke smaken. Een belletje en je bestelling komt eraan. Heb al menig toko geprobeerd en vaak teleur gesteld. Meestal door de homogene smaken en steeds krimpende hoeveelheden. Hier bij bungamas gelukkig niet. Heel consistent, ook de kwaliteit. Pittige gerechten waar ik zo van hou. Voor vanavond alweer besteld! De beste van leiden en omstreken!

Gegeten op 3 november 2012

JohnL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hebben met een rijsttafel de catering bij ons thuis gedaan. Zowel de service (in stijl aangeklede tafel, enthousiaste uitleg, vriendelijkheid) als het eten zelf ronduit geweldig. We hebben genoten en dat ook nog voor een zeer vriendelijke prijs. Klasse!

Gegeten op 25 september 2012

kirstenmarit
  • Recensies in de laatste twee jaar

De uitgebreide rijsttafel is met extra rijst wel genoeg voor 4 personen! Heel veel verschillende bakjes met heel veel verschillende gerechtjes. En alles is zo lekker, daar komen we snel weer eens voor terug!

dijp
  • Recensies in de laatste twee jaar

lekker bord nasi ... compleet. rijst met rendang twee andere soorten vlees, aubergine, sambal telor, tempeh.
Smaakvolle indonesische maaltijd! vegetarische variant was ook erg lekker!
De bediening is erg vriendelijk. De inrichting past bij een voornamelijk afhaal restaurant.

Gegeten op 9 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over BungaMas in leiden

Schrijf hieronder je recensie over BungaMas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!