Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Binnen Breda in Breda - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 520 04 01

Frans met internationale invloeden

In een uniek pand aan de haven geniet je van bijzondere, creatieve gerechten uit de Franse keuken met internationale invloeden. Hier proef je nog echt het product. De schitterende inrichting en de fijne bediening maakt dit mooie plaatje helemaal af.

lieshpv

Prijs/kwaliteit is onder de maat. /we waren met 2 personen
De gerechten zijn prijzig en de bijgerechten moet je apart bijstellen. Dit werd niet mee gegeven door de bediende. We hadden dus alleen het hoofdgerecht zonder bijv frites en groentes. We hadden een hoofgerecht zonder voorgerecht en zonder nagerecht. Wel brood vooraf. De lambsrack was vergelijkbaar met een karbonade (€ 22), de biefstuk was goed van kwaliteit. de prijs was 27 euro voor 200 gr.
De biefstuk is teruggegaan nar de keueken ivm slechte kwaliteit. 20 minuten later werd er een nieuwe bieftstuk met geode kwaliteit geserveerd

Uiteindelijk waren we 81 euro kwijt met 2 personen (zonder voor en na gerecht). Voor dat bedrag hebben we in veel meer restaurants beter gegeten. Dus de prijs/kwaliteit is niet in verhouding

Gegeten op 29 november 2014

Sssssandra

Vanmiddag gezellig aangeland op het terras, super locatie. Mooi pand, sfeervol ingericht, groot terras en super vriendelijke bediening. Wij hebben na de lekkere latte macchiato en expresso 2 borden heerlijke pincho's gegeten, belegd met krabsalade en kaviaar, serranoham, en heerlijke gerookte zalm met buffelmozzarella. Biertje en een glas droge witte wijn. Het was heerlijk. De menukaart zag er verder zeer uitnodigend uit, dus wij komen op zeker terug!!! Topzaak!!!

Gegeten op 2 november 2014

kalkroel

De hieronder vermelde negatieve recensies zijn voor mij een groot raadsel! Wij hebben hier zaterdag 20 september 2014 uitstekend gegeten. We werden goed ontvangen op de tweede verdieping en mochten kiezen uit twee tafeltjes. Er werd direct gevraagd of we wat wilden drinken. Oude borrel werd snel gebracht, met de kaart. We kozen voor het 4 gangen menu met bijbehorend wijnarrangement. We hebben daarna gesmuld van de 4 gangen die geserveerd werden. Vis goed op smaak. Vlees niet doorbakken maar exact goed. We hebben geen zout of peper hoeven te gebruiken. Bij elke gang een bijbehorend lekker glas wijn, dat van extra informatie werd voorzien door onze dame van de bediening, Stephanie. Deze dame die overigens naar onze mening een pluim verdient door haar vrolijkheid, gezelligheid en verstand van zaken! Nog een extra glas dessertwijn genomen en dat mee naar beneden, buiten onder de overkapping, waar we verder hebben geborreld en onze koffie en thee namen. En wat kostte dat? Totaal 144,00 euro. Niet echt goedkoop, maar zeker niet te duur! Ik denk dat wij nog wel eens teruggaan.

Gegeten op 20 september 2014

Proever68993

Samen 4 gangen gedineerd met wijn arrangement, na genoeg alles vlak en pit loos dat wil zeggen Op de rekening na die was zeer gepeperd voor de kwaliteit die wij gehad hebben helaas

Gegeten op 22 mei 2014

Jusu

Gegeten op 13 juni 2014

MenH

Eens een 'place to be', nu een beneden gemiddelde eetgelegenheid. Een schamele menukaart (3 vlees- en 3 visgerechten) die wordt aangedikt met allerlei supplementen en evenementen die niets met een avondje uit eten te maken hebben . Voor 7 stukjes stokbrood met twee kleine bakjes tapenade wordt € 6,50 berekend. De bediening is van een dusdanig amicaal gehalte dat het de indruk werkt dit vooraf ingestudeerd te hebben. 'Binnen' laat een buitengewoon slechte nasmaak achter.

Gegeten op 31 juli 2014

hansvana

unieke locatie, mooie en gezellige sfeer, die roept op tot een mooie avond. die moet je vervolgens wel zelf maken, want de keuken houdt veel te wensen over. wij waren er tijdens de restaurant week, dus menu. vooraf allerlei gerechten, van rood vlees tot zalm op één bord, ongelukkige combinaties en niets echt lekker, hoofdgerecht een stukje vlees, niet slecht maar vrijwel zonder smaak, daarom maar de kazen als toetje genomen maar ook die waren vlak van smaak. bediening is te informeel en te weinig op de klant gericht. een forse fout wordt opgelost maar excuses komen er niet. helaas, deze zaak verdient een betere keuken.

Gegeten op 11 maart 2014

sylvia28

Wij hebben via vakantieveilingen geboekt, en verheugd op het eten dit ging helemaal top tot we het hoofdgerecht op hadden en wegens ziekte geen wijn dronken maar alleen water zag de ober ons niet meer zitten en liet ons een uur met een leeg bord zitten.
Toen ik vroeg waar het toetje bleef zei hij dat ik niet zo lang zat te wachten.
Toen ik een voorbeeld gaf van mensen die later waren binnen gekomen en bijna ook aan het toetje toe waren was dat niet waar.
En vertelde hij dat de toetjes pas om 20.00 werden vrijgegeven, het was toen al 20.15 en hadden om 19.15 ons bord al leeg.
Dit was niet echt klantvriendelijk.
Eten was prima maar service!!!!!

Gegeten op 5 maart 2014

HeBreda

Via VakantieVeilingen een 3-gangen menu genuttigd bij Binnen Breda.
Hele aardige en beleefde bediening en héérlijk gegeten. Het decor was wat donker -het voelt alsof je bij iemand in de huiskamer zit- maar wel sfeervol. Zeker voor herhaling vatbaar, en leuk om met zo'n goede deal een restaurant eens te kunnen proberen.

Gegeten op 29 december 2013

wim46

Gisterenavond hier samen heerlijk genoten. Vooral het hoofdgerecht (kalfsentrecote) en het dessert (Bredase aarbeien, met heerlijk - uiteraard zelfgemaakt - chocoladeijs) waren zonder meer geweldig! Alles was prima op smaak en de borden waren prachtig opgemaakt.
De hele ambiance is ook uitstekend! Wij komen zeker terug

Gegeten op 26 september 2013

ndew

Slecht!! De bediening is zo onprofessioneel! Er werd niet gevraagd hoe ik mijn biefstuk wilde. Spa rood werd in een glas gegoten waar cola in had gezeten. Toetjes (croiset) was gewoon een vieze berliner bol. Nooit meer!

ekmbeukers

We hadden er al eens eerder gegeten, volgens mij tijdens dinerdagen. Nu driegangendiner geboekt via Vakantieveilingen om gezellig samen met mijn vrouw mijn verjaardag te vieren. We hadden er bij de reservering wat wensen bij ingediend en deze bleken goed bekend en werden goed uitgevoerd. Evenals de vorige keer de verschillende gangen weer zeer fraai en uitnodigend uitziend opgemaakt en weer voortreffelijk smakend. Dit alles precies in het juiste tempo.
Echt een gelegenheid in Breda om vaker te dineren; "helaas" vinden wij dat van meer gelegenheden in Breda.
De ambiance is ook leuk met uitzicht op de haven vanaf de tweede verdieping, waar het restaurant is. Dames moeten er wel op letten, dat het looppad via glas uitziet op de keuken een verdieping lager. Slecht ter been zijnden kunnen de lift gebruiken, maar moeten dan wel een vrij hoge drempel bij de entree overwinnen.

Gegeten op 7 augustus 2013

Genieten

Verdrietige ervaring
Twee speciale verjaardagen wilden we vieren in Binnen. Een paar dagen voor de heugelijke dag rijden we speciaal op en neer (2 uur rijden) om ons diner voor 6 personen persoonlijk in het restaurant voor te bespreken. We nemen foto placemats van de jarige mee en vragen of die op de tafel kunnen liggen als verrassing. Alles werd in de computer gezet en zou in orde komen! Geen punt, er zou voor een verrassing worden gezorgd bij het dessert en we konden erop vertrouwen dat het een speciale avond zou worden.
Nou die verrassing is zeker gekomen. Alleen wel heel negatief. Toen we arriveerden wist de bediening niets van ons ‘feestje’. Er was ook niet ingedekt. Snel hebben we zelf geïmproviseerd door eerst binnen iets te drinken. Dat viel ook niet mee. Het duurde echter lang voor de stuntelige barman ons allen had voorzien van een drankje. Aan tafel (boven op de 2e verdieping) lagen uiteindelijk de placemats. Verder niets extra’s. Los van een zeer langzame bediening is er de gehele avond op geen enkele wijze door de staf aandacht geschonken aan de verjaardagen. Halverwege heb ik een poging gedaan mijn teleurstelling te delen met de manager. Die was niet aanwezig en de assistent manager beloofde beterschap. Ok, de bediening was toen inderdaad sneller. Maar het bleef teleurstellend. Zeker omdat ook op geen enkele wijze adequaat werd gereageerd op onze klacht dat de Bruschetta totaal droog was. Er werd gewoon een volle rekening gepresenteerd. Teleurgesteld en verdrietig zijn we naar huis gegaan….

Gegeten op 30 juli 2013

mutantbos

Binnen zou een belevenis voor de smaakpapillen zijn volgens kennissen. Helaas zeer teleurstellend ; voorgerecht lamsham met wat groen, redelijk van smaak, hoofdgerecht een paar stukjes entrecote (denk ik tenminste) met weer heel weinig garnituur, een paar peultjes met draad brrrrr, paar kleine stukjes roseval, beetje saus. Steekt absoluut niet uit boven de gemiddelde bistro. Kan natuurlijk dat de kok zijn avond niet had maar wij komen zeker niet terug !
Ook heel heel lang moeten wachten op het dessert, wij zijn maar zonder vertrokken omdat wij de volgende dag nog moesten werken.
Wel heel prettige bediening, attent, goedlachs.

Gegeten op 9 juli 2013

Proever67222

Service en setting prima. Maar voor een gelegenheid die zich wijnbar pretendeert te noemen wel erg weinig wijnkennis.. Prijs/kwaliteitsverhouding bij het eten is volledig zoek. De geserveerde poonfilet was ook nog eens volledig uitgedroogd.

Gegeten op 2 juli 2013

Mach2k

Redelijk goed gegeten bij Binnen, tijdens een van de warme dagen van de afgelopen weken, dus buiten onder de visafslag, prachtig.

Kwaliteit van het eten is goed, al zijn de smaken soms een beetje vlak en heeft ieder gerecht wel een onderdeel dat wat minder is. Met name het lamskoteletje als tussengerecht was niet heel bijzonder. Hoofdgerecht was erg lekker, en het kardemonijs uitstekend.

Bediening attent en bij vlagen lekker bijdehand, prima dus :-)

Gegeten op 19 juni 2013

Questa

Voor de 2e keer naar Binnen, het blijft een geweldige locatie, hier van het 3 gangenmenu van de Chef via de Vakantieveiling genoten, de smaken waren nog steeds prima, en geen kleine porties, maar wat de opmaak betreft hebben ze veel ingeleverd, toen waren het "schilderijtjes" dat is nu niet meer het geval, erg jammer, ik snap dat ze toegankelijker wilden worden, maar voor mij vallen ze zo niet meer onder "luxe" restaurants, wat voorheen wel was, de bediening is goed, al hebben we wel even om een time-out gevraagd na het hoofdgerecht, het ging wel erg rap, maar dit was geen probleem, koffie na met eigengemaakte bonbons, erg lekker

Gegeten op 30 mei 2013

dekkerpatricia

We werden zeer gastvrij ontvangen en kregen een leuke tafeltje op de 2de verdieping. De ambiance is heerlijk ontspannen en modern. De tafels zijn ruim opgezet en heerlijke stoelen waar je met gemak de hele avond op kan zitten.

De kaart geeft een ruime keus uit een verrassingsmenu of een 3 of 4 gangen menu. Deze gerechten zijn ook allemaal los te bestellen. We hebben diverse vis en vlees gerechten op die allemaal heerlijk waren! Samen met de wijn die werd geadviseerd door het personeel kwamen de smaken van de gerechten nog beter uit! De grootte van de gerechten zijn ook precies goed. Je kan frietjes of salade bijbestellen, maar ook zonder die extra's heb je zeker genoeg gegeten.

Voordat je aan tafel gaat kun je ook nog een heerlijk aperatiefje doen in de winebar! Ook daar word je weer erg vriendelijk geholpen en goed geadviseerd over een wijn of aperatief die past bij je smaak.

Gegeten op 11 mei 2013

joanlamme

Na de wat mindere ervaring van de laatste keer toch nog eens het voordeel van de twijfel gegeven. Het niveau wat we gewend waren is niet meer maar hier werd ook als antwoord gegeven dat ze het concept wat toegankelijker wilde maken. (lees:voordeliger)

Na een zeer warm welkom bij binnenkomst kon de avond eigenlijk al niet meer stuk! Met bijzondere dank aan Puck, jij weet nog wat service verlenen en gastgericht werken inhoudt, (Gelukkig ze bestaan toch nog!). Onze serveerster in het restaurant verstaat haar taken goed, Jackie ook voor jou een groot compliment.
Enig minpuntje is dat er bij het hoofdgerecht geen aardappelgarnituur wordt geserveerd, je zult het moeten doen met 2 roseval aardappeltjes. Ook de verse muntthee en de koffie's zijn veel te duur geprijsd. (4,50!)

Gegeten op 17 april 2013

edwin5

Heerlijk genoten van een drie-gangen verrassingsmenu. We werden gastvrij welkom geheten en naar het zeer sfeervolle en gezellige restaurant begeleid op de 2e etage van het schitterende pand. We kregen een prosecco van het huis aangeboden vanwege het 5-jarig bestaan. Eten was goed bereid en smaakte lekker. Service was verder prima en zeer vriendelijk! Aanwinst voor Breda!

Gegeten op 16 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Binnen Breda in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Binnen Breda. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.